Yaşanılan Satürasyon Sorunları Hk

Pendik/İstanbul

müşteri no : 56572409086
9 da başladı bitiş saatini bilmiyorum sabaha düzelmiş oluyor

Turknet ping konusuna neden çözüm getirmez ki anlamadım. Önemli olan da zaten ping, bir video izliyoruz diyelim açılması tepki süresi geç oluyor.

1 Beğeni

Şu değerlere bakar mısınız?

İnternette Millenicom, Netspeed, ORIS vb. servis sağlayıcılarının forumlarında ve başlıklarında dolandım biraz. 19-00 arası ping,loss ve hız sorunu bütün servis sağlayıcılarda mevcutmuş. Sadece TürkNet’lik bir olay değil. Hepimizin tahmin edeceği üzere bu işin altından Türk Telekom çıkmakta ve ilgili firmaların birlik olup Telekomun üzerine gitmesi gerekiyor. Adamlar resmen kasıtlı şekilde sabote ediyor alt yapısını kullanmalarına izin verdikleri firmaları ! Muhtemelen kendi hızları düşmesin diye. 1970’lerden gelen altyapıları pandemi süreciyle başa çıkamıyor çünkü.

1 Beğeni

Müşteri numaram: 1912836
Sorun yaşadığım saatler 19.00 / 00.00
İstanbul / Eyüpsultan
Bu saatler arasında ping 20 30 artıp download hızım 20 30 mb düşüyor, özellikle pandemi döneminde sokağa cıkma yasagı oldugu günler ise ping 250 300 lerde download 3 4 lere kadar düşüyor.
NOT : Bu saatler dışında kesinlikle bir sorun yok özellikle gündüzleri çok güzel.
NOT: Millenicomdan yeni geçiş yaptım turknete, millenicomda böyle bir sorun yoktu hiç olmadı pandemi zamanı sokağa cıkma yasaklarının en yogun oldugu dönemler dahil.

Arkadaşlar merhaba,

Yaşanılan performans sorunlarında hafta sonu sokağa çıkma yasağı sonrasında yükselen trafiğe paralel bir artış gözlemliyoruz. Sokağa çıkma kısıtlamasıyla birlikte tüm internet kullanıcıları ister istemez internette vakit geçirdikleri için bazı bölgeler dar boğaz yaşamaya başladı.

Bu sorunlar geneli etkilemiyor. Bölgesel olarak yaşanıyor.

Bölgesel sorunların bir kısmı bizim omurgamızla, bir kısmı da yerel erişim ağıyla ilgili…

Bizim omurgamızla ilgili olanlar kapasitemiz olmasına rağmen trafiğin dengesiz dağılımında kaynaklanıyor. Manisa, Bursa, Antalya ve Denizli’de gördük bu durumu ve aynı gün içinde trafiği yönlendirerek çözdük. İstanbul Anadolu yakasını etkileyen bir problem daha gözlemledik. Orada da cihazların kapasitesini artırarak kısa zamanda (yeni cihazları bekliyoruz) performansı yükseltiyor olacağız.

Yerel erişimle ilgili olduğunu düşündüğümüz problemleri de TürkTelekom ile paylaştık. Onlar da gerekli çalışmaları yapıyorlar.

Yaşanılan tüm bu sorunları Network ekibimiz sürekli olarak takip ediyor ve durumu çözüme ulaştırmaya çalışıyor. Ben de durumu buradan takip edip sizlere yardımcı olmaya çalışacağım.

13 Beğeni

Dün akşam itibarıyla Manisa’da sorun ortadan kalktı. Sorunumuzla ilgilendiğiniz için teşekkür ederiz.

1 Beğeni

Merhaba, benim aboneliğim belli saatler arasında kısıtlanıyor, sabahları 95 mbps civarında hız alabliyorum ping değerim sabit ve düşük, akşam saat 6-7 den sonra gece 2’ye kadar 1 mbps ve altında hızım var. %97 hizmetim kısıtlanıyor çünkü bu saatler dışında internetim hızım ve ping değeri bir anda artıyor ve düzeliyor. Bu konuda yardım bekliyorum.

İstanbul / Başakşehir
1850414

Bursa için problem trafiği yönlendirerek çözüldü demişsiniz ancak, aynı cevap OİM’den de gelmesine rağmen Bursa’da hiçbir değişiklik olmadı.

Aynı zamanda ücretini ödediğim hizmetin bir şekilde benim elimde olmayan sebeplerden dolayı kısıtlanması (darboğaz, fazla kullanım, sokağa çıkma yasağı vs.) beni ilgilendirmez. Burada sorumlu Turknettir. Ücretini aldığı hizmeti her şartta sunmakla yükümlüdür. Arada tabiki problemler olabilir ancak trafiği düzenleyip sorunu çözdük diyip sorunun çözülmediğini görmezden gelmek sorundan kendini soyutlamaktır.

Bir haftadır her akşam aynı saat ve dakikada internet hızı dibe çakılıp ping artıyor aynı saat ve dakikada ping ve hız düzeliyor. Bu darboğaz ve yoğunluk hergün aynı saat ve aynı dakikada mı azalıp çoğalıyor, yoksa Türknet tedbir olarak abonelerin hızlarını belli saat aralıklarında kısıtlayarak darboğazı önlemeye mi çalışıyor?

1 Beğeni

Hayır TurkNet hiç bir zaman bile isteye kullanıcısının hızlarını kısıtlamaz. Bu söz konusu bile olmamalı… Ülkemizde internet dünyasında reform olarak nitelendirilen AKN kaldırılması, YAPA’da upload sınırının kaldırılması ve en son da IPv6 çalışmalarını başlatan bir internet servis sağlayıcısı kullanıcılarının internetini kısar mı hiç?

Biz her zaman kullanıcılarımızın yanınında olmayı ve onları mutlu etmeyi amaç edindik. Evet son zamanlarda bölgesel bazı sorunlar var ve bunun nedenlerini size ilettim. Bizim tarafımızdan kaynaklanan sorunların çözümü için işlemlerimizi gerçekleştiriyoruz. TT tarafında yaşanan sorunları ise TT ile birlikte takibini yapıp en kısa süre içerisinde çözdürmeye çalışıyoruz.

4 Beğeni

Enes Bey,

Söylediklerinizin tamamında hemfikirim. Ama sorum gayet açık. Bir haftadır devam eden bir sorun OİM’den cevap yok. Sokağa çıkma yasağını başladığı gün başlayan bir problem ve hergün aynı saat aynı dakikada bunun mantıklı bir açıklaması yok.

Aynı zamanda yukarıdaki mesajda belirttiğiniz Bursa’da sorun çözüldü ifadeniz de doğru değil hiç bir fark yok çünkü. Ne oyun oynanıyor ne video izleniyor akşam saatleri.

1 Beğeni

merhaba hocam. 2 gündür modem kurulumu yapılan hattımı aktive edemedik. ftth altyapıdayım. biliyorum yoğunsunuz ama bir el atar mısınız? son sınıfım online derslere giremiyorum vizeler yaklaştı. abone no 1905798

Ya ben şunu anlamıyorum Allah aşkına iki hız testi de 5ghz frekansından yapıldı. Bu kadar fark nedir. Türk Telekom kısmı ve Türkiye içindeki diğer isslerin sunucularına yaptığım hız testi neden kötü böyle. Vodafone italya milan sunucusuna testim ise normal olan değerlerde iken diğer hız testim çok kötü.

1 Beğeni

Merhaba,
19:00-23:00 saatleri arasında dsl ve internet ışığım sabit yanmasına rağmen kısa süreli kesintiler ve ping sorunu yaşıyorum.

Müşteri no:1334698
İl ilçe : SAMSUN/ATAKUM

Sorunun sadece TurkNet’te olmadığını, başta Millenicom olmak üzere bütün firmaların yaşadığını da ayrıca belirtmek gerekiyor. Son iki gündür benim sorunum “çözüldü” gibi gözükmekte. 19-00 arası yine bir 10-15 MS fazlam olsa da eskisi gibi 119 MS değil en azından. :slight_smile: Yoğunluk bir nebze azaldı. Trafiği yönlendirmek en azından bende işe yaradı sanırım. Darısı diğer arkadaşlarımın başına diyelim.

Trafiği yönlendirmedeki kastınız Turknetin mi trafiği mi yoksa Turk telekomun trafiği mi.

TurkNet’in trafiğini yönlendirmişler. Mesela bağlantıda benim lokasyonum eskiden Bursa, Yıldırım olarak gözüküyordu (Bilecik’te ikamet ediyorum) şu an İstanbul / Kadıköyden alıyorum bağlantımı. Yönlendirmişler. Zaten @EFG’de belirtmiş İstanbul Anadolu yakasında problem gözükmüyor diye. Bursa taraflarını direk oraya yönlendirmişler belli ki. Ki benim sorunum büyük ölçüde düzeldi bundan sonra. Hatta mesajı editleyip 1-2 görsel de ekleyeyim göstermek açısından. Yönlendirme yapılmadan önce fotoğraflardaki konum bilgisi Bursa Yıldırım olarak gözükmekteydi. Ve bunun ardından sorunum düzeldi iki gündür. Bugün üçüncü akşam bakalım 19’u merakla bekler olduk. :laughing:

Screenshot_2 Screenshot_3

Bir düzeltme var gibi ping ve hız değerlerim iyi görünüyor. umarım böyle devam eder.

Edit: düzelmedi hala aynı, foruma 5 dk sonunda girebildim.

Antalyada ki problem muglayi da etkiliyor olabilir zira istanbulla arada olusan gecikmeler L3 transit zamanindakine benzer ve yasanan mtu problemleri Istanbul ile Mugla arasinda bir tunnel mekanizmasi benzer tepkiler veriyor daha once L3 trafigin antalya uzerinden tasindigini gormustuk fakat buna ek olarak teknik ekibinize sorunuz Muglanin L3 trafigini Muglada sonlandirma yaptiginiz ekipmani L2 Transit icin de kullaniyormusunuz ? Zira TT SSG Huawei ikende yasanilan sorunlar Ericsson kende yasaniyor. Eger Muglada kendi ekipmaniniz var ise cihazin SSG ye giden Uplink kisminda sorun olabilir. Muglada hizmet alan ve benim test ettigim yada duydugum butun kullanicilarinizda ayni sorunlari (Jitter, PacketLoss, Gateway erisim suresinin artmasi ve zamanla SSG den sonraki ekipmandan PPP paketleri gelmedigi icin Internet Baglantilarinin Terminate edilmesi) yasiyorlar.

1 Beğeni

Saat 19.00’dan itibaren yarım saat ve 15 dakika aralıklara aldığım hız testi değerleri aşağıdaki gibi. Saat 20.00 olduğunda olan değişimi bana açıklayacak bir yetkili var mı?

Bursa / Osmangazi

Müşteri No: 1689066

27.11.2020-18.30

27.11.2020-19.00

27.11.2020-19.30

27.11.2020-19.45

27.11.2020-20.01