TurkNet neden ipv6 için /64 prefix veriyor?

OİM’ye yazdım ancak “network uzmanı??” Denilen arkadaşlar muhtemelen uzman değiller. Ya Google’dan bakıp ezbere yazıyorlar ya da dalga geçiyorlar.

Açtığım destek kaydının hiç bir satırında “ipv6 çalışmıyor” yazısı yok. Aksine dünyanın kabul ettiği en sorunsuz modem ile sıkıntısız bağlanıyorum.Bir derdim de yok.

Tek isteğim ev içindeki ağımda tıpkı ipv4 gibi birden fazla subnet kullanmak. Çünkü alakasız cihazlar bir birlerini görmesinler, erişmesinler vs.

/56 verseler veya /48 hiç bir sorun olmayacak. Ancak inatla en alt segment olan /64 verip geçiyorlar.Bu da birden fazla subnete izin vermiyor.

Ticket yazınca da yok modem fw lazımmış yok bilmemne. Gören dandik asus, xyzel filan sanacak modemi.

Gerçekten teknik hakimiyeti olan ya yok, ya denk gelmiyor. Günlerdir bu garip işle uğraşıyorum.

Kısacası biri dese ki “bilmiyoruz”, “uğraşamayız”, “şundan dolayı…” eyvallah. Ama yok maalesef

3 Beğeni

Müşteri hizmetlerine laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan zor :slight_smile: Net Uzmanı , bölgesel temsilci gibi yeni uygulamalar yapılmış fakat muhtemelen net uzmanı olarak atanan kişiler de kısa süreli belli eğitime tabi utulmuş kişiler ve eğitimdekilerin dışında bir sorun bir talep karşılarına geldiğinde error veriyorlar konuyu kapatmak için hazır sablon cevapları copy paste yapıp devam devam ediyorlar :slight_smile:

1 Beğeni

Bu sorunu çözen uzmana valla şunu vereceğim :joy: nostalji olsun. Onlar yokken biz vardık :laughing:

6 Beğeni

Yahu onlar dunyada yoktu belkide :slight_smile: tahminim genc arkadaslar calisiyordur genelde :joy:

2 Beğeni

Benide kaç sene önce bilmiyorum SOl Compex e davet etmişti ilk 100 abonemizdensiniz size özel hediye vericek hediye töreni olucak diye. Bir heves gittik o zamanlar multimedia kitler vardı creative in cd-rom ses kartı hoparlor , oyle bir hediye verirler umuduyla gidip deri bir mont ama her tarafında superonline yazıyor. Damalı eşşek gibi gezdirecekler milleti :rofl: :rofl:
Eve gittim elimde bizim apartman görevlisinin oğlu vardı o çok beğenmişti bende ona vermiştim :slight_smile:

2 Beğeni

Bu talebin içeriye iletilmesi lazım. Anlık sorunlara çare bulmaya çalışan temsilcilerin işi ya da bilgisi dahilinde olabileceğini düşünmüyorum. Yetkileri varsa içeri iletirler ya da Enes Bey bu konuda olabilirse destek olur

2 Beğeni

@EFG ye yazdım özelden destek no’su nu. Umarım dönen olur. Sağolsun aradaki desteği sağlayan Geylani Bey bile diyecek bir şey bulamadı tekrar yolladı isteği ama bakalım ne dönüş olacak.

Bir de konuya hakim biri olunca daha hassas oluyoruz. Yani bakıyorum ipv6 aldı mı modem aaaa tamam. Ama öyle değil işte o :blush:

1 Beğeni

Bende archer c5v var modem ipv6 alıyor ama testleri geçmiyor, internete çıkış yapmıyor yani ipv6 sı.

O başka bir sorun. Farklı konu açıp sorun isterseniz

Bunla bir alakası var mıdır merak ettiğim o düzenleyince o kısmı silmişim :slight_smile:

Bir ilgisi yok maalesef. Sizin sorun modeminizin ayarları veya uyumu ile ilgili.

1 Beğeni

@EFG yoğun galiba dönmedi bana :disappointed:

Merhaba @btekcan, size özel mesaj üzerinden de bu durum ile alakalı yazdım. Geri dönüş yaparsanız elimden geldiği kadarıyla size yardımcı olmaya çalışabilirim.

2 Beğeni

Teşekkür ederim dönüş yaptım :+1:

Konu hakkında arkadaşlarıma durumu ilettim. Bir gelişme olursa bilgilendireceğim.

2 Beğeni

Günler sonra böylesi komedi bir dönüş oldu. Muhtemelen ipv6 bir gün biter diye birileri korkutmuş arkadaşları. Ayrıca defalarca “ipv6 DA MODEM VS SORUN YOK” sadece içeride /64 prefix’ten dolayı 1’den fazla subnet oluşturulamıyor dememe rağmen modeme vs takılmışlar.

Yani ipv6 var diye güvenip turk.net’e geçecek varsa içeridede basit bir 2. misafir ağınız olsa ipv6 kullanamazsınız demek bu. @EFG siz özellikle takip ediyorum dediğiniz için yazdım buraya da koyayım. Evlerde herhalde al modemi koy bağlandığında bizimle ilgisi yok mottosu var teknik tarafta. Umarım düzgün bir ipv6 desteği veren firma çıkar. Yoksa zor…

2 Beğeni

Misafir ağımda denedim gerçekten ipv6 ile çıkmıyor :slight_smile:

1 Beğeni

Çünkü ısrarla prefix /64’te inat ediyorlar. Her eve 1 milyar ipv6 verseler yüzlerce yıl bitmeyecek bir sistem ipv6. Zaten çıkışı da bu yüzden. Ancak bireysele verilmiyormuş. Tek kelime ile saçmalık…

1 Beğeni

Dediğiniz gibi ipv4 ün tükendiğini anladıklarında ipv6 teknolojisini 2004-5 civarları kullanıma sundular ve ülkemize çok çok geç geldi. dediğiniz gibi 2.bir subnet te çalışmaması çok saçma daha önce deneyimleme fırsatı bulamamıştım ve sizin için denemek istedim ve sonuç hüsran :slight_smile:

Ooooof of ne yapsam nerelere gitsem :joy::joy:

1 Beğeni