Snr değerim çok düşük, sık sık kopma yaşıyorum

merhabalar. son 2-3 gündür internetimde sürekli kopmalar yaşıyorum. beklediğim hız değerlerini aşağı yukarı alıyorum fakat sürekli internet gidip gidip geliyor. bazen dakikalarca gelmiyor, bazen anlık gidip geliyor. yardımcı olursanız sevinirim.

Mahmut Bey, merhaba lütfen modem hat değerlerinizi ve TurkNet TurkNet Online İşlem Merkezi’e girip “Teknik Bilgiler” kısmından SS ekler misiniz?

Adsız

devamında değerler değişti. son hali şu.
Adsız1

Mahmut Bey, SNR değeriniz çok düşük ve DownStream hat zayıflamaniz fazla. SNR düşüklüğü ve zayıflama sebebiyle Modeminiz CRC hatası üretmiş. Başta SNR düşüklüğü olmak üzere, bu üç detay nedeniyle hattinizda kopma yaşanıyor.

Internetinizi priz’den mi alıyorsunuz? Yoksa dışarıdan bir cat6 kablo ile mi ?

1 Beğeni

İlginiz için teşekkür ediyorum. Cat6 kablosu ile ethernet üzerinden bağlanıyorum. Priz derken tam olarak neyi kastediyorsunuz anlamadım. Şu an ne değişti de kopma yaşamaya başladım? Çünkü yaklaşık 1 senedir aynı sistem, aynı modem ve aynı kablolar ile bağlanıyorum ama çok nadiren böyle bir sorunla karşılaşmıştım. Ama son 3-4 gündür sürekli oluyor.

Şu anda değişen olay şu Mahmut Bey ; SNR değeri normalde 10 db’nin altında olduğu zaman riskli olarak kabul edilir. Ama 8 db ye kadar musade edilebilir. 6 db altında kopmalar yaşanabilir şeklinde kabul edilir. Sizin SNR değeriniz bunlarında altında 2db de olduğu için bu sıkıntı mevcut. Sizden şunu yapmanızı rica ediyorum ; modeminizi fabrika ayarlarına döndürüp yeniden kurulum yapın ve kurulumdan sonra oluşan hat değerlerinizi buraya SS olarak ekleyin.

Adsız2
Dediklerini yaptım, son değerler bunlar.

Mahmut Bey, max 16 mpbs bağlantı alıyorsunuz. Max değerde sinyal buluştuğu için kesilme yaşıyorsunuz. Sizden ricam buraya abone numaranızı ekler misiniz ? Sorununuzun çözülmesi için gerekli işlemlerin yapılması adina bilgilerinizi ekiplere ileteyim.

Mehmetcan bey rica ediyorum bu sorunla ilgilenin. 4223255368 abone numaram. Bir haftadır düzgün şekilde internete giremiyorum.

Modeme gelen kablo nereden geliyor. internet prizinden mi yoksa direkt pencereden mi? Modem e giden kabloda ek, ezilme vs varsa onu kontrol edin. Ayrıca spliter kullanıyor iseniz onu söküp modemi direkt olarak bağlayın.

Splitter kullanmıyorum. Eski tip telefon prizi kullanıyorum, 3 girişli olandan. Kabloda ek veya ezilme yok.

Mahmut Bey, diğer odalarda aktif olarak internet prizi mevcut mu ? eğer mevcutsa diğer odada ki prizileri iptal edip sadece bağlı bulunduğunuz prizi aktif tutmanızı tavsiye ederim. Çünkü her odada aktif olan priz oda sayısı kadar ek anlamına geldiği için buda sinyal kaybına ve hat zayıflamasına yol açar. Sinyali tek bir noktaya yönlendirmek her zaman iyi olacaktır. Prizi iptal etmeyi bilmiyorsanız ankastre’den modeminize kadar eksiz ve splitter kullanmadan cat6 kablo çekmenizi tavsiye ederim.

Diğer odalarda internet prizi mevcut fakat kullanılmıyor. Söylediğim gibi splitter kullanmıyorum. Ve yıllardır şu anki gibi kullanıyorum interneti. Son bir haftadır sorunlar artmaya başladı.
Cat 6 kablosu dediğimiz ethernet kablosu ise eğer evet o kablodan kullanıyorum. Ama hala kesilmeler oluyor.

Cat6 kablo ama komple ankastre’den evinize kadar çekilmesinden bahsediyorum.

Bu dediğinizi yapmazsam sürekli kopmalar olacak mı yani? Önceleri hiç olmayan bir sorundan bahsediyorum ama mehmetcan bey. O yüzden TurkNet’le ilgili bir sorun olamaz mı?

Şöyle yapabiliriz Mahmut Bey, isterseniz siz hızınızı 16 mpbs den 12 mpbs ye sabitlettirin. Bakarsınız kopmalar devam ediyor mu etmiyor mu diye.

Sizin için sorun olmazsa bu şekilde denemenizi tavsiye ederim.

Yüksek hızlarda sorun olabiliyor diyorsunuz anladığım kadarıyla. Yanlız o sabitlemeyi nasıl yapacağımı bilmiyorum ve de o sabitlemeyi yaptıktan sonra tekrar eski hız olan 16 mpbs ye dönebilecek miyim?

Mahmut Bey, şöyle izah edeyim size ; Hattiniz ADSL 16 mpbs destekliyor. Modeminiz de görünen max alınabilir hız 16.382 mpbs ve Modeminiz ile buluşan hız 16.381 mpbs bu yüzden 16 mpbs destekleyen hattinizi 12 mpbs ye sabitletirseniz hem SNR değeriniz artacağı için kopma yaşamazsınız hemde stabil bir internet kullanmış olursunuz. Dilerseniz siz benimle müşteri numaranızı ve Teknik bilgiler kısmında yazan devre numaranızı paylaşın ben size yardımcı olayım.

İlginiz için teşekkür ediyorum bir kere daha. Anlamadığım kısım şu, aynı modem, aynı kablolar, aynı bilgisayar. Ama bakıyoruz bir anda kopmalar oluyor. Önceden de 16 mpbs idi, hala aynı.