DSL tekrar bağlanma sorunu

Sayın @EFG konuyu sizi etiketleyip yazdım çünkü hala /64 prefix ile ilgili OİM’den dönüş alamadığım ve siz takip ettiğiniz için yeni destek açamıyorum biliyorsunuz.

Sorun şu Turk.Net’e geçmeden çok uzun yıllardır TT’den hizmet aldım hala da yedek olarak duruyor. Ve kullanırken elektrik kesilmesi hariç ben DSL hattımın tekrar senkronize olduğunu neredeyse hiç görmedim.

Ancak Turk.Net’e geçtiğimden beri ve gece saatlerinde bir tekrar bağlanma isteği aldığını görüyorum. İlk önce bağlantıdan 2 gün sonra 04:11’de oldu. Aradan 6 gün geçti dün gece 02:07’de oldu.

Bu sorun sizden gelen pado paketlerinin zaman aşımına girmesi sonucunda PPPoE’nin yeniden bağlanması ile sonuçlanıyor. Daha önce TT’de 6-7 ay hattım hiç sıkıntısız online olurken şimdi özellikle gece bunun olmasının nedeni ne olabilir ?

Çünkü bunun modem ile hiç bir ilgisi yok. Bunun saat bilgileri ve günleri bende var. Sizdeki log kayıtlarından bunu görmek mümkün mü acaba ?

Çünkü sürekli hatta kalması gereken cihazlarım var ve sık olması sıkıntı oluyor.

İyi çalışmalar dilerim

1 Beğeni

Planlı kesinti.

Gece kesinti olduğunda TurkNet Online İşlem Merkezi e bakarsanız planlı kesinti olduğunun uyarısını görürsünüz.

TurkNet de gece 2 - 6 saatleri arası bakım saatidir.

Böyle bir bilgi yok, olmadığı gibi “planlı kesinti” adı üzerinde “planlı” ise önceden uyarılır müşteri. 8 yıldır aynı adreste TT kullanıyorum 1 kez TT tarafından kesildiğini gördüm o da sms ile gelmişti gündüzden.

1 Beğeni

Normalde sms, mail bilgilendirmesi yapılıyor da ben dahil birçok kişiye bu bilgilendirme sms , mail i gelmiyor. Sistemlerinde sıkıntı var ama sorunun nerede olduğunu bilmiyorlar :joy:

Ayrıca ileri tarihli planlı kesintileri aşağıdaki linktende görebilirsiniz.

Zaten oraları kontrol edip konuyu açtım :+1:

1 Beğeni

Dün gece 02:08’de tekrar oldu @EFG Bu iş can sıkıcı ve planlı kesinti vs görünmüyor

Merhaba @btekcan, öncelikle sistem üzerinde /64 prefix için açmış olduğunuz destek kaydınızı sonuçlandırmak adına arkadaşlarıma tekrar durumu hatırlatıyorum.

Daha sonra tüm gözlemlediğiniz ve hata olarak gördüğünüz konular hakkında bize kayıt oluşturarak cevap arayabilirsiniz.

Bu süre zarfı içinde ben size elimden geldiğinden fazla yardımcı olmaya ve destek olmaya çalışacağım.

2 Beğeni

bu sorun ne bilmiyorum ama vmg3625’i global firmwareye yükselttikten sonra bende de olmaya başladı.

hem de bazen internet ışığı kırmızı oluyor, pon cihazını açıp kapatmadan internet gelmiyor.

işin garibi f1 yazılımında hiç böyle sorun yoktu.

Sizinki modem kaynaklı belki ancak benimki Turk.Net kaynaklı bir durum. Umarım nedeni bulunur

Bu fritz modem tarafından yapılan bir işlem. Modem, daha sağlıklı bir bağlantı kalitesi olacağını tespit ettiğinde kullanım olmadığı anda bağlantıyı yeniliyor.

İşte asıl nokta o :+1: Bu Turk Telekom’da hiç olmadı 8-9 yıldır kullanıyorum. Hatta Turk.Net bağlanınca diğer odada çocuklara ayrı verdim o hattı 2 haftadır düşmemiş. Kaldı ki 7-8 ay kopmadan bağlı kaldığını gördüm.

Umarım bağlantı kalitesi vs biz her gece “müşteri onayı olmadan” hattı restart etmiyorlardır :joy: Çünkü buradan Turk Telekom’un gerçekten daha iyi hizmet verdiğini gösterir ki aylarca sorunsuzca düşmüyor :blush: Bakalım

2 Beğeni

Bana baya uzak :joy: Fiber Kutuyla yatacağız neredeyse. Zaten bu sıkıntı Turk.Net kaynaklı her neyse. TT’de hiç yaşamadım böyle bir saçmalık. Herkesin hayatı film veya oyun değil ki. Bir çok şey bağlı mesela bende hattıma. Bulut yedeklemeler, güvenlik sistemim vs vs. Her gece zırttt mesaj ben 4G’ye geçtim haberin ola. Sıkıyor…

Hocam dolabı salona mı koydurdun :slight_smile:

2 Beğeni

:joy::joy::joy: Cat6E Reçber kablo ile geliyor 2 uçta TT 2 uçta Turk.Net var. Aslında ben 6. kattayım ama fiber kutu zemin girişte, belki 30-35mt fiziki mesafe vardır. Kablo çok ciddi fark ediyor snr vs vs

1 Beğeni

Merhaba @btekcan, arkadaşlarıma sizi arattırdım. Detaylı olarak bilgi verdirmeye çalıştım. Şu an açık olan kaydınızın durumu Network ekiplerimiz ile takip ediliyor. Gelişme olursa size kaydınız üzerinden bilgi vereceğiz.

Ek şu an kontrol ettiğim zaman sorunsuz bir şekilde kullanım gerçekleştirdiğiniz herhangi bir sorununuzun olmadığı görebiliyorum.

Yardımcı olabileceğim farklı bir durum var mı?

1 Beğeni

Operatör bir arkadaş aradı sadece (network bilgisi yok) Ve sadece BTK’ya göre 24 saatte 3 kez kopmanın normal olduğu gibi tuhaf ve saçma bir şey söylemişler onu aktardı. Bu bilginin doğru olmadığını çünkü Turk Telekom’da aylarca böyle saçma bir kopma olmadığını aktardım ve sizi kast ederek yetkili arkadaşlar ilgileniyor dedim. O kadar.

Yani bana teknik bilgisi olan ve “neden” sorusunu yanıtlayacak kimse ulaşmadı. Cidden “BTK’ya göre biz bunu yaparız”’ın doğru olmadığına inanmak isterim.

Ayrıca şu konu ile ilgili de dönüş olmadı.

/64 prefix ile de ilgili dönüş olmadı.

Siz /64 prefix kaydınız olduğu için ekstra bir kayıt oluşturamadığınızı söylediniz. Ben bu duruma istinaden arka planda yaşamış olduğunuz sorunu arkadaşlarıma ilettim. Size bu bilgiyi bu yüzden verdiler.

Ek olarak /64 prefix ile ilgili network ekiplerimizden bir arkadaşımız sizinle iletişime geçerek bilgi verecek. Bunu da belirtmek isterim.

Anladım, teşekkürler :+1: Bekleyeceğiz artık…

1 Beğeni