Bir sabah kesilen ve hızı düşen internet (Sürekli Güncelliyeceğim)

26.12.2020
16 mb kadar Adsl paketinden yararlanıyorum 13 mb download 0.70 upload alıyordum bu bana yetiyordu Cumartesi sabahı internet durup dururken kesildi bu hıza düştü! , dsmarttan 2 ay olacak geçiş sürecim çok güzelde geçtik bana 15 mb hız 2 mb upload alıcağım söylendi ama dsmarta göre iyi alıyordum yine oyüzden hiç bişey yapmadan kullanıyordum interneti
3 gün önce sabahleyin internetim çok kötüleşti bekledim ekip geldi kapı çaldı açtım pandemi süreci olduğu için dikkatli davrandım işleri onlara bıraktım yukarı çıkmadım kutuyu açma sesi geldi bişeyler yaptılar sonra internetim tamamen gitti, tekrar geldi ama sorun devam etmekteydi yukarı bakayım dedim gitmişlerdi TurkNet’e tekrar mesaj attım 28.12.2020 de cevap geldi
ben bu işleri hiç anlamıyorum buraya konu açma sebebim bana yardımcı olabilecek bir moderatör çıkması, bakıyorum çok bilgililer , snr gibi şeyleri araştırıp çok az bilgilendim tabi çok fazla değil modem değiştirdim mtu ayarları diye bişey varmış onları yaptım TurkNet önerilen 1480 miş sonra VBR geçişi yaptım modemden manuel elimle
şuan bu değerleri almaktayım bu en zorladığım uğraştığım binadaki diğer insanlarda internet var sorunları yok bir bende var 2 yıl önce vodafone a geçiş yapınca daha az bilgiliydim 1 hafta 20 mb küsür indirme hızı gelen bir internetti sonra 3 ay kesildi müşteri hizmetlerini arıyoruz nerdeyse küfür ediceklerdi babamla beraber btk ya başvurduk ozaman 700 lira gibi bir para aldık vodafone dan ama 3 ay internet kullanamamıştık ve müşteri hizmetleri çok ağır konuşuyordu sonuçta haklı olan bizdik neyse bunu anlatmak istedim.
bundan sonra ne olacak ne yapmam lazım hiçbir fikrim yok binada sorun yok gibi duruyor 4-5 yıllık yeni yani aşağıda bir kutu var orada elektrik gidince bizim internet gidiyordu telefon kutuları olurya biraz uzağımızda çok değil binada küçük kutu var fiber kutusu göremedim etrafta bu iş hallolsun ilerde vdsl modem alıp 35 mb pakete geçmek istiyorum evde 4 kişi kullanıyoruz inanın biri instagram yada youtube baksın 0.70 upload ile arkadaşıma bişey yolluyorum diyelim ödev videosu yollıyacaktım 20 parçaya bölüp drivedan tektek yolladım zorla o da artık ne yapılacak bende bilmiyorum online derslere yetişemiyorum kasıyor kapanıyor ama çok sıkıldım TurkNet 'e bi kızgınlığım yok hatta böyle daha iyi müşteri hizmetleri arasam konuşsam daha çok stress e girer insan kalbimde var zaten neyse çok dolmuşum bazı yerlerde çok konuşup kafa karışıklığına neden olmuş olabilirim kusuruma bakmayın bu da bana son gelen mesaj
bir kaç ekran görüntüsü daha yüklücem şuan 1 tane izin veriyormuş
yardımcı olabilecek varsa enazından bi fikir verebilecek çok müteşekkir kalırım

^-^


26.12.2020 internet ilk arıza hızı


26 sında gelen tt ekibi 2gün sonra gelen raporu


28.12.2020 Modem internet değerleri


29.12.2020 Modem internet değerleri

2 Farklı Modem denedim sorun modemde değil gibi duruyor modem kabloları farklı denedim orada da değil gibi duruyor daha ne yapılacak bilmiyorum

Bu da son gelen türk net ekibi mesajı

Bu durumda internet alabilneniz bile mucize :frowning:. Arada herhangi bir splitter varsa onu kaldırın, ek yaptıysanız onu kaldırıp öyle deneyin.

1 Beğeni

Bende mucize olarak düşünüyorum
VBR-rt
gibi değişik ayarlar yaptım en stabil şuan böyle ama CRC hatası da yüksek ben ne yapacağımı şaştım ekipler gelse yakalıcam ne yapabilirim diye sorucam hiç bi sorun göremiyorum santrale bağlı olan bana gelen kutuda mı sorun var acaba 10 senedir internet kullanıcısıyım 0.70 den yüksek upload görmedim hayatımda bu da şuan ki değerlerim Ekran Alıntısı

Eskiden splitter vardı artık telefonumuz yok direk bağlantı yapıyorum duvardan ek hiçbişey yok sadece düz bağlantı binadaki kutuya

Selamlar, öncelikle sorgulamaya baktığımızda maksimum 82 mbps hızı VDSL teknolojisiyle alabilirsiniz. Oysa ki portunuz ADSL olarak tanımlanmış. Elinizdeki modem VDSL destekliyorsa, oluşturabiliyorsanız yeni talep olarak, oluşturamıyorsanız aynı talebin içerisine PORTUMUN ADSL’DEN VDSL’E GEÇİŞİNİ TALEP EDİYORUM gibi bir not düşebilirsiniz. Tabii küçük harflerle, kimseye bağırmadan :slight_smile:

İkinci olarak, yukarıdaki kutu dediğiniz şey nedir, bir fotoğrafını atabilir misiniz? Telefon direğindeki ulaşımı zor kutular ise müdahale yetkiniz yok, ancak apartman içi bir kutu ise müdahale edilebilir. Yüksek ihtimalle TT ekipleri dış&iç tesisat bağlantılarını yaparken kabloları tam oturtamadılar ve sinyalde bozulma/gürültü oluştu.

Tesisatınızdan görsel atabilirseniz daha detaylı inceleyebiliriz. İç tesisat ile modeme kadar giden kabloya bakalım. Bir de apartman içi, sizin kablonuz veya hangisi olduğunu bilmiyorsanız genel bir görsel alıp altyapıyı görelim.

Tek seferde 3 hız testi görseli göndermek için ben lightshot programını kullanıyorum. Oldukça kullanışlı ve direkt ekran görüntüsünü internete yükleyebiliyor veya clipboarda kopyalayabiliyor. Oraya yükleyip link olarak ekliyorum arıza kaydına.

Örnek :

2 Beğeni

Apartman içinde bir kutu ben hiç ellemedim zaten içi çok karışık daha çok elleyip kötü olmasını istemem bende dokunmadım


6 sırada olan bizim internet babamın ismi ve TurkNet hizmet numarası yazıyor. şuan çıkamadım dışarı ama dışarıda aşağı giden yolda trafik ışıklarının orada bi kutu var türk telekom orada elektrik kesilirse bizim evde internet gidiyor tam 2 mahalle arasındayız gibi bişey download örnek görsel attım bu bizim kutu değil ama görüntüsü aynı bizim buradaki biraz daha eskidir sadece
vdsl modem almak istiyorum ama şuan koronadan dolayı durumlar biraz kötü 200 lira civarı indirimde birşey almak istiyorum şimdilik türknetinde varda biraz pahalı geldi taksite giremem yani şuan durumlardanda dolayı extranet altyapı sonucu
konuya ilgi gösterdiğiniz için teşekkür ederim

Estağfurullah rica ederim, modeminiz VDSL desteklemiyorsa kesinlikle VDSL geçiş talebi oluşturmayın, bağlanamazsınız :slight_smile:
image
6 numarada etiketli olan kablo sizin evinize giden kablo olmalı. Eğer eliniz yatkınsa kurcalamayı deneyebilirsiniz. Normalde bunun bir aparatı var, kabloyu oraya yerleştirdikten sonra üzerine baskı uygulayarak yerine oturtuyor. O numaralı plastiklerin arasında U şeklinde keskin bir metal var. O metal kablonun üzerindeki plastiği aşarak içindeki tele erişim sağlıyor ve bu şekilde temas/bağlantı sağlanıyor.
Ben kendi tesisatım için o kabloları söküp farklı 2 kabloyu yerleştirdikten sonra, ince saplı bir çay kaşığı ile ( sapı o araya girecek kadar ince olmalı ) bastırarak yerine oturtmuştum diye hatırlıyorum. Sımsıkı geçiyor zaten.
Kutuya gidip o kabloyu hafiften oynatırsanız yerine sıkıca oturmuş mu yoksa oynak mı kalmış görebilirsiniz. Eğer oynaksa siz de kaşık sapı, makas ucu gibi bir şeyle bastırarak yerine oturtabilirsiniz.
Bir diğer ihtimal de, aslında fark etmiyor diye hatırlıyorum ama sağ ve sol ucu ters yerleştirilmiş olabilir. Kabloların yerini değiştirmeyi deneyebilirsiniz.
Mesuliyet kabul etmiyorum, kabloyu koparır, ankastreyi kırar veya yanlışlıkla diğer komşuların internetini keserseniz karışmam, dikkatli olun :smiley:

Çok çeşitli örnek videolar mevcut. Renkler önemli değil. CAT kablosu kullanıldıysa 6 kablo vardır ancak sadece 2si bağlı. Sizin modeminizede o 2si gidiyor. Yani diğer renkleri denemek isterseniz çalışmaz, modeme giden JAK’ın içinde de renkleri değiştirmeniz gerekir ki jak çakma pensesi olmadan bunu yapamazsınız

1 Beğeni

Bu arada kontrol ettiğimde TT tarafında arıza bildiriminiz kapalı gözüküyor. Destek ekibine bildirin ki TT tarafında tekrar açsınlar.
image

1 Beğeni

2 kablo vardı 6 ya bağlı beyaz mavi çok oturmamıştı dışarı çıkar gibi çıktı kolay çünkü, plastik çubuk vardı onunla iterek hafifçe oturttum çünkü elimle çektiğimde hafif gelmedi geri fakat internetin hızında bi oynama olmadı adsl modem var 2 tane elimde onunla denedim ayrı ayrı modemlerde sorun yok duvar bağlantısına giden kablo var 2 tane ayrı onlarıda denedim olmadı sorun kablolarda yada ankastre kablosunda gibi görünmüyor ama

hala aynı arıza gösteriyor ankastre kablosu kaynaklıdır diye 07 tarihine kadar bekliyeceğim şuan elle tutulur bir internet var arada kopsada, şuan TurkNet arayüz sayfasında bundan sonra elektrikçi çağırıp kontrol ederim başka yapabileceğim bişey kalmadı komşulara çıkıp sordum herkes kullanıyor kimsede hız sorunu kesinti yok benim taktığım kablolarda direk sorun var veya 80 metre ilerimdeki benim hatta sorun var çözemedim hala

O beyaz mavi haricinde hem evde ucu olan hem ankastre kutuna ulaşan dört farklı renk daha olması lazım, onları bulabiliyorsan onlarla denemek ister misin

Dört değil altı tane daha oluyormuş. Bak görselde benim modeme giden ikili beyaz elektrik bandı ile bantlı. İki ucu jaklı bi telefon kablosunu ortadan kesip bu kablolara bağladım. Ankastreden sorun yaşadığımda farklı renkler geliyordu eve, ankastrede bu renkleri taktm sonra eve gelip modeme giren kabloyu da aynı renklere taktım. Bu tesisatla 70mbit link alıyorum :smiley:

1 Beğeni

anladım demek istediğinizi yukarıdan farklı renkleri denedim dediğiniz gibi ama ev tesisatındanda o renkleri birleştirmem gerekiyor eski haline geri aldım mavi ve beyaza bu kadar ileri gitmek istemiyorum şimdilik yaşadığım yer kira ev tesisatına karışmak gibi olur ileride elektrikçi çağırınca sizin yazdıklarınızı gösteririm şuanlık 16 mb paketim den 9 mb hız alıyorum 0.30 upload işlerimi halledecek kadar yetiyor gelişmelere göre sizin dediğiniz yönteme kadar ilerlerim çok sağolun iyi günler dilerim

Kopma falan yoksa sıkıntı olmamalı, modem ekranından değerleri atabilir misin aşağıdaki linkte 4 numaradaki gibi

1 Beğeni