Binaya Yeni Takılan Gigafiber Kutusu

Yaklaşık 1 ay önce kablo çekildi bugün ise kutu konuldu ne zaman aktif olur acaba süreci hızlandırabilir miyiz ? ziraa TTNET ile kullandığım her ay daha çok iptal bedeli fatura ediliyor.

1 Beğeni

Eğer taahhüt devam ediyor ise geçen her ay daha da az cayma bedeli çıkması gerekiyor. :flushed:

1 Beğeni

İlk 12’lık süreçte ise 12. aya kadar artıyor 12 aydan 24. aya kadar olan süreçte düşüyor

1 Beğeni

TurkNet e şimdi de geçiş yapabilir bu durumda beklemeye gerek yok ki :flushed:

1 Beğeni

Direkt GigaFiber’e geçmek istediğini düşünüyorum farkı yok aslında :blush:

1 Beğeni

altyapıda 1000 mbps görünmüyor hocam ayrıca ttneti 8 aydır kullanıyorum ve bana 1500 liralık cayma bedeli çıkardılar.Sözleşmem 2023 nisanda bitiyor.

Yılbaşı sonrası tekrar bir cayma bedeli hesaplaması yaptırıp yine Telekom altyapısı üzerinden daha düşük fatura tutarı karşılığında internet hizmeti alabilirsiniz TurkNet ten bunu demek istemiştim :disappointed:

1 yılın üzerindeki taahhüt kampanyaları ile tüketicileri tutamaz hiçbir firma. Bir yılınız dolduysa cayma bedeli olmadan ayrılabilirsiniz. Detaylı bilgi için bölgenizdeki Tüketici Hakem Heyeti’ne başvuruda bulunun. 12 aylık taahhütlerde de tüketicinin lehine olan kısım (kalan ay ya da kullanılan ay) cezai bedel olarak yansıtılır. Misalen 10’uncu ayda ayrılmak isteyen biri yalnızca kalan 2 ayın cezasını öder. 4’üncü ayda ayrılmak isteyen ise 4 aylık kullanımın cezasını öder.

1 Beğeni

Merhaba

Durumu şöyle diyim. Cayma bedeli ödemezsin ama senden istenilen indirimlerin parası alınıyor. Yinede birşey diyemiyorsun. Çok kişi çıkmak istedi yapanlar var ama indirimlerin parasını istiyor. Yine yüksek maliyete geliyor :confused:

Cayma bedeli yerine. İndirim yapılan paketin maliyeti isteniyor

1 Beğeni

Dediğim şekilde de cayma bedeli olarak yansıtılan fatura vesaire edevlet üzerinden ibraz edilerek incelemeye gönderilebiliyor. Cezai bir tutar zaten yok ki yapılanlar da üçkağıtlarına kılıf. Açıklanan 3-4 katlı taahhütsüz fiyatlar, normal fiyatların üzerine konacak cezaların tutarıdır. 100 liralık taahhütlü tarife ne hikmetse taahhüt olmadan 350 lira oluveriyor :smiley:

1 Beğeni

İşte aradaki farkı istiyor :confused:

Hocam çok teşekkürler ilginiz için peki şunu sorayım ben kendileriyle görüştüm dedim ki bi üst pakete geçip 2 ay ödediktenten sonra iptal etsem olur mu diye kullandığın 2 ayın cezasını ödersiniz dedi.Ben de şunu düşündüm 24 mbps paket kullanıyorum 35 mbps olan kampanyaya yükseltip sözleşme yenileyip 1 ay kullandıktan sonra iptal edeyim diyorum.O şekilde türknet gigafibere geçtiğimde 480 tl kadar cayma bedelini türknet karşılıyomuş.Bu fikir için ne düşünüyosunuz ?

1 Beğeni

Cayma bedeli ödedikten sonra fesih fatura bölümüne yüklüyorsun. Cayma bedeli ne kadar çıktıysa aylara bölerek faturaya indirim olarak yansıyor. En fazla 480 tl kadar cayma bedeli karşılanıyor.
Sadece türknet alt yapısı için geçerlidir.
Gigafibere geçiceksen hiç durma :hugs::rocket: 1 giga hızında uçan internet

Yeni gigafibere geçen birisi olarak yavaş internet sitelerinden şikayetçiyim 1 gigabit internetimiz var sunucular desteklemiyor :slight_smile:

2 Beğeni

14 mbps kullanıyorum şu an illaki farkeder ama ya öyle değil mi ? Benim bildiğim siteler 200 mbps limitli.

Gigafiber güzel hoş çoğu site zaten tam randıman hız vermiyor ya para vericeksin ya da paşa paşa yavaş indireceksin. Torrent vs iyi çalışıyor ona lafım yok.

Ben 1 aydan sonra alıştım zaten, kibirli gibi anlaşılmasın ama gigafiber hızlarının pek gerekli olduğunu düşünmüyorum artık günlük kullanımda upload hariç hiç farkı olmuyor. Fiber internetiniz olsun 100 olsun 200 olsun ama artık şu upload hızları bi 20 mbit civarına çıksın yeter ya. Gigafiberde tek mutluluğum upload oldu. Dün arkadaşıma google drive üzerinden 6 gb lık bir dosyayı 3 dakika gibi bir sürede yükledim şaka gibi. İnternet çok hızlı olunca donanım limitine takılıyoruz :smiley:

14 üstü aldığınız her hız farkeder tabii. Premium satan sitelerde değişiyor ama çoğu site yoğunluğa göre, CDN var/yok durumuna göre hız veriyor. Steamdan donanım hızınıza göre hız alıyorsunuz. (yukarıdaki postta anlattım)

Paralel benchmark için download açtığımda ise 70-80 MB/s geçemedim modem kilitlendi. Speedtestler zaten gerçek dünya testi değil isterse 10gig download olsun.

Bilgilendirme için çok teşekkürler hocam en kısa sürede konuyu inceleyeceğim.Modem olarak asus dsl-ax82u modelini aldım heralde yeter gigariber için donanımın da yeteceğini düşünüyorum.Netflix exxen gibi platformlarda kasmasın gerisi mühim değil internet bağlansın steamden ya da torrentten deneme yaparım ben de. Şimdiden sabırsızlanıyorum bakalım :slight_smile:

Hayırlısı olsun. İnşallah kısa sürede kavuşursunuz, modeminiz biraz modemden çok elektrikli arabaya benziyor :smiley:

200+ Mbit hattınız varsa zaten Netflix, Exxen, Youtube vs problem yaşamazsınız önemli olan altyapı kalitesi. İğrenç bakırdan kurtulduğunuz an her şey değişiyor.

Fiber altyapıda, bakırdaki şu rakamları görmemek güzel oluyor.
(Bende GigaFiber kullanıyorum bu yazlığımdaki internet)
image

Ben fiberle ilk defa GigaFiber ile tanıştım çok ilginç bir deneyim oldu. (hız olarak değilde, kablolama, teknoloji olarak)
Türk Telekom Fiber getirtebilsem babamların evinede TurkNet bağlatıcam ama 10 yıldır gelemediler 1-2 sene uğraşınca bıraktım artık. Gariplerim 100/5 internetle çürüyorlar evde video göndermesi eziyet GigaFiber’deki uploadı görünce insan bi acayip oluyor. Onlarada bi 200/20 Süperonline bağlatıcaz böyle giderse.

Hahaha aynen spor arabadan aşağı kalır yanı yok görüntü olarak işlevsel olarak da tatmin eder diye düşünüyorum gigafiber için bunu çok övüyolardı.Bu görselini attığınız özellikler gigafiberde nasıl çıkıyor acaba nasıl bulabilirim ? Orada bir snr değerinin iyi olmaaı gerektiğini biliyorum diğerleri hakkında bir bilgim yok açıkcası.

Benim zamanımın çoğu netflixte exxende film dizi vs. İzlemekle geçiyor 2k monitörüm var o özelliklerde ben o barı dolu göreyim beni ihya edicektir ziraa videonun ortasında yuvarlak şeyin dönmesi sinirlerimi bozuyor :slight_smile: teknoloji kısmı hakkında pek bilgim yok ama ttnetin altyapısıyla verilen fiberden daha iyi ve stabilmiş gigafiber.Herhangi bir arıza durumunda gigafiberde hızlı aksiyon alıyormuş Türknet.Gelsin göreceğim.

Gigafibere geçince web sitelerin yavaşlığı ve sunucuların yüksek hızı desteklememesi sorunu ile uğraşacaksın :slight_smile: