4 gündür aynı saatte

Merhaba,

Modem istatistiklerini takip ettiğimde son 3 gündür 23:00 civarı bu zaman kadar çok az sayıda olan CRC ve ES sayıları SES, LOF ve LOM ile beraber tavan yapıp hattın kopmasına sebep oluyor. Link 30~45 dk. geri geliyor ve ileri saatlerde de benzer hatalarla bğlantı kopuyor. Gündüz saatlerinde de benzer hatalar var ama kopma aşamasına gelmiyor.

Bölgede bir haftayı aşkın süredir altyapı arızası vardı. Bu süreçte benzer sorunlar yoktu. Düşük CRC ve ES sayılarıyla bağlantı iyiydi. Altyapı arızası çözüldükten sonra bu sorunlar oluştu.

Destek kaydı açtığımda sorunun bina içi tesisatta olduğu söyleniyor ve kayıt kapatılıyor. Ben de özellikle ankastre kutusunun kontrolülün yapıldığını daireye gelen kabloların kontrol edildiği detaylıca yazdım. Bizim tarafımızda bşr sorun olmadığını yazdım ama 19 saatir bağlantı olduğu için destek kaydı kapatılmış ve ekiplerin verdiği bilgiye göre sorun bina içi tesisattaymış.

Bu aşamada tarafımızda sorun olmadığını düşünüyorum. Ne yapmak gerekir. Tavsiyelerinizi bekliyorum.

Merhaba, modeminiz güncel mi?

Bu sorun ile bir ara modemimin yazılımından dolayı karşılaşıyordum fakat yazılım güncellemesi yaptıktan sonra sorunun çözüldüğünü farketmiştim.

Modeminiz eğer güncelleniyorsa güncelleme yapmayı deneyebilirsiniz veya bir önceki sürüme dönebilirsiniz. Eğer modeminiz güncelleme almıyorsa resetlemenizi önerebilirim yani 0’dan kurulum yapmanızı.

Modeminizi alt yapı çalışması bittikten sonra yeniden başlattınız mı?

Modeminizi alt yapı çalışmasından sonra hiç yeniden başlatmadıysanız başlatmanızı önerebilirim.

Sorununuz bunlara rağmen devam ediyorsa ve iç tesisatta sorun olmadığını da düşünüyorsanız @EFG bey bu konuda size yardımcı olacağını düşünüyorum destek konusunda.

Eğer iç tesisat ile ilgili kesin Bir sorun olmadığını düşünüyorum diyorsanız destek kaydınız üzerinden yerinde destek ekibi talep edebilirsiniz. Eğer kontroller sonrası tesisat ile ilgili sorun bulunamaz ise rapor tutulur TT ye o şekilde sunulur. Eğer iç tesisat ile ilgili sorun bulunur ise servis ücreti yansıtılır.

Merhaba @ckk, öncelikle yaşamış olduğunuz sorun nedeniyle üzgün olduğumuzu bilmenizi isterim. Bu durum için eğer iç tesisatınızda sorun olmadığını düşünüyorsanız yerinde destek ekibi talep edin. Hizmetinizi iç tesisatınızla birlikte kontrol edelim.

Eğer sorun iç tesisat kaynaklı değilse sizden bu durumun ücretini almayız. Ancak iç tesisatta bir sorun varsa gerekli işlemleri gerçekleştirip ücretini alırız.

Baya uzun yazdım sonra sildim. Allah kolaylık versin umarım çözersiniz.

Merhaba,

Modemimde bir sorun olmamalı. Aynısının yedeği de var ve bu yedek modem alındığından beri pek kullanılmadı. Bu modem ile denediğimde de benzer sorun vardı.

Şu anki modem istatistiğine göre 23 saatlik link bağlantısında CRC 233 - ES 198, önceki 12 saatlik link bağlantısında ise düşük CRC ve ES vardı kopma yoktu. Bunların dışında bir hata yok. Kablolar ile ilgili bir işlem de yapmadım. Yani sorun yaşadığım saatlerde ve gün içinde durum gayet iyi gibi.

Bu durumu bayram tatili sebebiyle rahatlayan saha dolabı/ santral sorunu olarak görüyorum. Bence sorun orada. Tatil sonrası durumuna bakıp ona göre hareket edeceğim.

@Darkcrak @ModeratriX @EFG @btekcan cevaplar için teşekkür ederim.

Yerinde destek ekibi ile ilgili olası ücretleri bilemiyorum ama duruma göre değerlendirebilirim.

1 Beğeni

Son mesajımdan beri bugüne kadar her şey yolundaydı. Kabul edilebilir CRC ve ES’ler ile bağlantı kopmadan İnterneti kullanabildim. Bu süreçte kabloların kontrolleri bir daha yapıldı. Ek yerlerindeki YAK 1’ler yenilendi. Splitter kontrol edildi.

Bugün saat 15:00 civarından itibaren anlık aşırı hatalarla sanki kablolara biri söküp takmış gibi link gidiyor ve geliyor. Ama Telefon kesintisi olmuyor.

Benim tarafımda her şey yerinde görünüyor ama bina telefon kutusu 20 yıllık bir binanın nasılsa o şekilde. Bazı bölümleri kırık. Benim daireye gelen kablo YAK 1 ile bağlantılar var. Sanırım güya gelen Telekom görevlisi bunu görüp burada sorun var diyip uğraşmıyor.

Eğer sorun devam eder ve sizin için kullanılamaz hale gelirse lütfen benimle özel mesaj üzerinden iletişime geçin. Ben size yardımcı olmaya çalışırım.

Soldaki resimdeki gibi sorunsuz olan bağlantı bir anda sağdaki resimdeki gibi olup DSL link kopuyor. Sonra kabul edilebilir CRC ve ES ler ile bir sorun yokmuş gibi devam. Can sıkıcı olmaya başladı.

Bağlı olduğunuz dolapta yoğunluk olduğu zaman zayıflama 0.2 db artıyor. Bu da direkt snr kaybı olarak size yansıyor. Eğer modeminizde kararlılık ayarı mümkün ise snr ayarını yükseltip stabil olarak kullanmayı deneyebilirsiniz.

1 Beğeni

Benim hat değerlerim burada olduğu gibiydi ve sorun yaşamıyordum. Belli ki benim kablolarım dışında sorunlar var ama sorun Türk Telekom’a göre benim tarafımda.

1 Beğeni

Hat değerlerim pazar gününden beri böyle. SNR Margin yükselmiş, iyileşmiş ama bugün 17:00’dan beri şu ana kadar sürekli kopmalarla uğraşıyorum.

Destek kaydı açtım ve @EFG 'ye bildirdim. Türk Telekom’a iletilmiş, kontrol edilecekmiş mesajı yollandı. Umarım bir çözüm sağlanır.

1 Beğeni

Türk Telekom görevlisi tarafından arandım ve detaylı teknik bilgi edindim.

En son anlaşılan özetle saha dolabındaki kapasite ilgili sorunlar ve sonunda TurkNet’ten bir miktar hız düşürme yaptırmam belki sorunu çözebilirmiş.

Durumları takip edip (çünkü hat değerleri iyileşti) haftaya mümkünse bir miktar hız düşürümü yapmayı planlıyorum. (Bana kalırsa bununla alakası yok)

17 saat 12 dakikalık linkte CRC 43, ES 32. Ama 14:00 ve 17:00 civarlarında (Bu saatler önceden gece saatlerindeydi) bir şeyler oluyor ne hikmetse :slight_smile: Sonra hayat tüm hızıyla devam.

Benim düşüncem ya DSLAM saçmalıyor yeniden başlıyor ya da belli saatlerde yeniden başlatma gibi bir şey planlanmış.

Buradan @EFG 'ye tekrar teşekkür ederim. Sağ olun.

1 Beğeni

Bu değerler birinci ekran görüntüsüne dahil.

Dünden beri yine başladı kopmalar ve saati de değişti :frowning:. Değerler de iyi gibi ama anlık bir şeyler olup düzeliyor.

Haftalardır sorun yaşamadığım İnternet yine sorun çıkarmaya başladı. Aynı saatte kopuyor hep.

Değerlerim bu şekilde uzun süredir:

Merhabalar, probleminiz devam ediyor mu? Ediyor ise Online İşlemler - TurkNet & 0 850 288 80 80 üzerinden “Sık Sık Kopma” başlıklı destek kaydı oluşturmanızı rica edeceğim. Lütfen değerlerinizi de kayıt üzerinden iletin :innocent:

Problemim kopmaların sıklaşmasıyla devam ediyor. Son zamanlarda sıklaştı ve artık benim tarafımda olmadığını kesinleştirdim.

1>

2>

3>

4>

Vdsl link belli saatlerde ve genelde aynı saat diliminde kopuyor ve 4. ekran görüntüsündeki log ekranında göründüğü gibi 40’lı mbitlerde sabitlenmeye çalışıp eski haline dönüyor.

Ekran görüntüsü 3: kopma yaşandıktan hemen sonrası.

Ekran görüntüsü 1: bina ankastreden modeme kadar gelen eski parçalı telefon kablosu ile bağlantı.
Ekran görüntüsü 2: bina ankastreden modeme kadar gelen yeni tek parça reçber cat6 kablo ile bağlantı.

Şu an bu mesajı yazarken bile sürekli kopmalar yaşıyorum. Bu yüzden bu mesajı yazabilmek için mobil hotspot bağlantı yapmak zorunda kaldım.

Artık sorunun çözülmesini istiyorum.

Elimdeki modemim (VMG3312-B10A v2) ve aynısından neredeyse hiç kullanılmamış yedeği ile testlerimi yaptım. İlgili ekiplerin sorunun modemden olmadığını bilmesini isterim ve yeni bir modem almayı düşünmüyorum. Bana modem sorunlu diyerek yanıt verilmesini istemiyorum.

Binaya kadar olan kablolara mı bakılır, saha dolabından mı çözülür, santralde mi sorun varmış bilmiyorum ama benim tarafımda göründüğü üzere sorun yoktur.

Şimdi bir destek kaydı açık size numarasını yollayacağım.

Biraz önce hatta işlemler sağlanmış ve 9 saat 45 dk. bağlı olduğu için destek kaydı kapatılıp benden onay bekleniyor. Günde üç kere kopma olması normalmiş. Paylaştığım logda işaretli bölüm hariç 22 Temmuz’da kaç kere kopma olduğu ortada. Üçten kaç kat fazla kopma oldu belli.

Merhabalar, destek kaydınızın numarasını benimle paylaşırsanız incelemek ve yardımcı olmak isterim :raised_hand:t2: