ben TurkNet 'e gectigimden beri en cok denk geldigim sorun bu videolar 144p den basliyor bazen 720p bile takilma yapiyor 50mbit paket kullaniyorum hat degerlerinde sorun yok modemi daha 1 ay once yeni aldim hero dsl 8.8.8.8 1.1.1.1 dns kullandim hic bir faydasini goremedim sorun kimden kaynaklidir acaba ?
Merhaba, bu sorun bütün cihazlarınızda mevcut mu yani bütün cihazlarınızda YouTube donuyor mu?
Eğer bu sorun sadece bilgisayarınızda oluyorsa bilgisayarınızın ekran kartı driverlerini silip yüklemenizi önerebilirim.
DDU programı ile ekran kartı driverinizi kaldırıp daha sonradan ekran kartı driverinizin en güncel versiyonunu indirebilirsiniz tabii DDU programını kullanırken internet üzerindeki birkaç makaleyi veya videoyu izlemenizi önerebilirim.
Ekran kartı driverinizi silip tekrardan yükledikten sonra Visual C++ driverini yüklemenizi önerebilirim ayrıca bütün indirme linklerini aşağıya ekleyeceğim.
Visual C++'ı indirip kurduktan sonra DirectX End-User Runtime indirip kurun ve ardından bilgisayarınızı yeniden başlatın.
-
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe (Eğer bilgisayarınızın mimarisi 64 bit ise bunu indirip kurunuz.)
-
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe (Eğer bilgisayarınızın mimarisi 32 bit ise bunu indirip kurunuz.)
-
DDU programını indirmek için sağ taraftaki linke tıklayabilirsiniz: Display Driver Uninstaller Download version 18.0.5.6
hocam mobil kullaniyoruz hepsindede mevcut.
İstatistikler de youtubeda pc üzerinde hattın aldığı hızı görebilirsin. tracert youtube.com üzerinden genel ping sürelerinize bakabilirsiniz. Level3 dns deneyebilirsiniz. Pek tabi proxy ile geçecektir ama gözlemlemek adına vpn veya proxy ile hattı izleyebilirsiniz. Tabi destek talebinde de bulunabilirsiniz bu noktada.
vpn kullanınca düzeliyor mu?
daha yuksek goruntu kalitesi.
Aynı sorunu ben de bir süredir yaşıyorum. Hızım 75 mbps hem kabloluda hem kablosuzda. Pingim 5. Daha yüksek görüntü kalitesi ayarı seçili olmasına rağmen 144p başlıyor videolar saçma sapan bir biçimde. 1080p yaptığım an hemen oluyor. Bağlantıyla alakalı bir sorun yok yani. Acaba trafik yükünü azaltmak adına Youtube veya TurkNet mi bir şey yapıyor, tam olarak emin değilim. Pandemi başlarında Youtube bant genişliklerini ve bitrate değerlerini kısmıştı mesela. Videolar 480p falan başlıyordu. Velhasıl daha önce böyle bir şey yaşamamıştım. Biraz sinir bozucu.
türk telekom youtube’a vs. kısıtlama koyuyor.
eğer altyapınız tt ise vpn açıp deneyin anlayacaksınız.
TT YouTube’a değil bence Türk.Net’e koyuyor. Çünkü aynı anda TT hattımda 8K YouTube video bile sıkıntısız ancak Turk.Net hattında sıkıntılı. Yazdımmı hiç ? Yok Çünkü sıkıldım artık, yazsan başlayacaklar modem ne, hat değerin ne garip sorularına. Akışına bıraktım, yedekli olduğu için takılmıyorum
Çünkü benzer şey özellikle çok sık Twitter’da oluyor ve videolar dönüp duruyor. 8 yıldır TT’de olmayan aynı altyapıda Türk.Net’te oluyor maalesef
Zaten bu tıkanma sürekli değil bazen oluyor.
Bende sadece bir kere olmuştu YouTube ayarlarını tekrar yapmıştım daha sonra hiç 144p başlamadı. Şimdi bile açar açmaz 2K geliyor
8k çat diye açılıyor bilgisayarımda. Bufferload bile yok. Telefonumda da donma takılma olmadan 4k 60fps açıyorum. Ama videoların 144te başlaması garip.
Bu şekilde ayarladım profilden zaten. Bunlarla alakası yok dediğim gibi. Pandemi öncesinde videoları açar açmaz, atadığımız çözünürlükte başlıyordu. Pandemiden sonra Youtube saçma bir şekilde yüksek daha yüksek gibi manasız başlıklar getirdi yukarıda bahsettiğim kısıtlamalardan ötürü. Video izlerken istediğimiz çözünürlüğü seçmek de pratiklikten uzak. Bu zeka dolu işleri nasıl akıl ediyorlar bravo vallahi.
sorun dewam ediyor laptoptada telfondada ayni sorun cat6 ile denedim yine ayni sorun telefona cat7 bagladim ayni sorun turknetin oto tanimladigi ip adresleri ozellikle 212 ile baslayanlar leş 159 ile başlayanlar nispeten daha iyi.
212 li ve 159 li ip lere kesinlikle tespitine katılıyorum. 159 ile başlayan stabil İstanbul Beşiktaş 212 li Kayseri ipv 6 adresi ise Adana
Bu sorunu yaşayan arkadaşlarım aynı zamanda durumu bize Online İşlem Merkezimiz üzerinden kayıt açarak iletebilirler mi? Arkadaşlarım hatları ve hizmetleri detaylı olarak kontrol ederek size bu süreçte yardımcı olmaya çalışacaklardır.
valla olamadilar belirttim evime ekip yolladilar geri gonderdim ekiplik bir sorunum yok sorun TurkNet sunucularinda…deneme amacli sabit ip tanimlama yaptilar bu sefer internetim gitti dsl isigi turuncu oldu arayan bayan temsilci port sorunu kapasite dolu dedi alakasi yok dedim tanimladiginiz ip adresinden kaynakli dedim israrla port dedi eski haline getirin modeme gelen ip adresini ondan sonra 100 le baslayan ip gelince duzeldi yine porta baglamaya calişti birsey demiyorum sadece tecrubesizlik.
4 kere statik ip’m değişti. Doğru yani En sonunda düzgün ip buldular