VDSL Yeni Kurulum sonrası modem dsl verileri ile uyuşmayan hız

Merhaba, yaklaşık 2 saat önce internet kurulumum yapıldı, sözleşmeyi imzaladım ancak modem arayüzünde gördüğüm hız (79mbps) ile reel hız (speedtest, fast.com) uyuşmuyor. Ayrıca online işlemlerde aktivasyon işlemimin tamamlanmayıp “Modem kurulumu yapılarak internete erişim sağladığınızı görüntüledik. Hizmetinizi faturalamaya başlamadan önce kullanım yapmanızı bekliyoruz.” yazdığını görüyorum.



Merhabalar, hız testlerini kablolu olarak gerçekleştirmenizi rica ediyorum. Devamında bilgi verir misiniz? :raising_hand_man:

Hızlı cevap için teşekkürler. Az önce “TurkNet’e hoşgeldiniz, faturalamanız başladı” gibi sms’ler gelince bi restart attım modeme. Şuan hızım 45-46 mbps’ye çıktı. Modem arayüzünde aynı şekilde 79 mbps görüyorum, neden acaba 46’da kaldı? Internet kurulumunda aşağıda telefon kutusundan test ettiğimizde 76 civarı bi hız ölçmüştük.

Bakır kablolarda kurulum sonrası hat değerlerinin normalleşmesi biraz zaman alıyor. Dilerseniz bir süre bekleyelim. Devamında hız değerleri normale dönmez ise kayıt oluşturup inceleyelim :raising_hand_man:

Fast.com testlerinde benim her zaman daha düşük çıkıyor. Netflix in hız testi o… nperf her zaman yüksek çıkıyor… speedtest.com ise en nominal değerleri veriyor. Fast.com a göre karar vermeyin bence… bağlantının oturmasını bekleyin bence… modemi kapatıp açmayı da deneyin tekrar bende o şekilde düzelmişti. Bir de wifi ile yapıyorsanız testi muhakkak 5G ile deneyin

Pinginiz neden o kadar yüksek kablosuz bağlantı mı kullanıyorsunuz?

Tamamdır 1 gün bekleyelim, ben de aceleci davrandım. Bayram falan araya girince 2 hafta kurulum bekledim :smiley: Teşekkür ederim.

1 Beğeni

Bende fast ve speedtest benzer sonuçlar verdi. Şuan 40 mbps civarlarında kaldı. Testleri modem dibinden 5G ve kablolu olarak yaptım, aynı sonuçlar. Biraz bekleyip dediğiniz gibi bağlantının oturmasını bekleyeceğim. Herhalde DSLAM falan aktif bir yük dengelemesi yapıyor tam bilmiyorum nasıl çalışıyor.

Ping herhalde bağlantı stabilleşmediğinden öyle. Az önce yaptığım testte 17 ms çıktı

1 Beğeni

Merhaba @alperenatici, ne yazık ki düzelme olmadı hatta daha kötü oldu. Saha kabininin dibindeyim ama herhalde sağlam bir throttle var speed’de. Dün gece hız 2-3 mbps, ping 100-120 idi reboot atmak bir şey değiştirmedi. Sabah 8 civarında reboot atınca 69 mbps ve 27 ms ping gördüm fakat erken sevinmişim. Öğlen, yani şuan 1mbps civarlarına düştü… Açıkça bölgedeki yüke göre throttle yapılıyor. Umarım yapabileceğimiz bir şey vardır. DSL verilerine göre rahatlıkla 80 mbps alabilecek altyapı ile 1 mbps almam çok kötü. İlgili hız testlerini hep 5G kanalından modem yakınında yaptım.




İlgili destek kaydı no: 54482033

Açtığınız destek kaydına not olarak bölgenizde bir saturasyon olup olmadığının kontrol edilmesini talep ediyorum diye yazın. Ayrıca atlak bağlantı için Telekom ekiplerine iş emri verilmesini talep edin.

1 Beğeni

Tamamdır, teşekkürler

Hocam selamlar. Sorununuz halloldu mu? Hallettiyseniz süreç nasıldı? Bende benzer bir soruna sahibim.

Selam. Henüz çözülmedi, müşteri temsilcisi telekoma santral bağlantılarının kontrolu için is emri verdiğini iletti bana. Yarına kadar bir gelişme olur diye düşünüyorum. Bu sabah 76 mbps’ye çıktı tekrar şuan 5 :stuck_out_tongue:

Eğer olumlu yada olumsuz sonuç alırsanız rica etsem buradan paylaşır mısınız

Tabiki, bütün gelişmeleri buradan aktarıyor olacağım.

Gelişme 2022-07-25 16~: Az önce arandım ve arızanın giderildiği hakkında müşteri hizmetleri yetkilisi tarafından bilgi aktarıldı. Ancak ben cenazem olduğu için şuan kontrol edemiyorum durumu. 24-48 saat içerisinde umarım bakacağım.

Başınız sağ olsun.

Çok teşekkür ederim.