VDSL e gecmem ne kadar surer?

Cumartesi gunu adresimde bos port acildi TurkNet i arayip basvuru yaptim gecis islemleri basladi dediler. Sonrasinda surekli iletisimde kaldik ama her seferinde yazan destek elemanlari surekli vdsl destekli modeminiz var mi diye soru soruyorlar. Soyluyorum ama bir dahaki arkadas yine aynisini soruyor. Bugun itibariyle site de gordugum port Var dan Yok a dustu de acaba bu port bana verildi mi yoksa baskasina mi verildi ?

Selamlar @sanna35, forum profilinizde müşteri numaranız bulunmuyor. Ekledikten sonra bilgi verirseniz sevinirim.

Selamlar,ekledim…

Ayrica tam 2 saattir komple baglantim gitti modemi de kurdum hem adsl hem vdsl olarak lakin destek uzerinden bbunu belirtiyorlar kurulum yapin diye. Ya da modem ureticinizle gorusun şeklinde modemi zaten yeni aldim, Zyxel t20b vdsl2 modem kullanmaktayim

Aktivasyon tamamlandı mı? Geçiş işlemlerinde portun kapatılması normal bir durum. Aktivasyon süresi bitiminde hizmetinizi kullanabilirsiniz.

Gecis isleminiz tamamlandi dediler modemden vdsl kurulumu da yaptim ancak hala dsl isigi ve internet isigi hicbir sekilde yanmiyor. 2 saati gecti hala baglanti alamiyorum kurulum yapmamissiniz diyorlar ancak reset atip atip tekrar tekrar kuruyorum hala baglanti alamamaktayim.

DSL ışığı yanmıyor şeklinde kayıt oluşturun veya mevcut kaydınızın içinde bunu belirtin. Bina girişinde ki ankastre de bağlantı çıkmış olabilir

ADSL de bir problem yasamiyordum. Aradilar gorustuk beraber tekrar kurulum yaptik ama hala ayni. Sonrasinda telekom ekiplerine mail atacaklarini soylediler. Simdi olay soyle cumartesi gunu bos port acildi acilmasiyla birlikte basvurumu yaptim bugun gecis islemleriniz tamamlandi dediler. Ama olay su ki arayan hanfendi bana suan bos port gozukmuyor diyor zaten diyorum ki hanfendi ben cumartesi gunu talep ettim bugun bana gecis tamamlandi dediler olay ordan cikti yani zaten dalga mi geciyorsunuz dedim dememem gerekirdi belki ama bununla ugrasmaktan skldm. Mail sonrasi beni mutlaka VDSL olarak baglamis olursaniz sevinirim surekli guncel port takibi yapiyorum aylardir ve zar zor denk getirebildim diyerek belirttim. Portluk bir sorun olsaydi bugun bana gecis islemleriniz tamamlandi demezlerdi zaten. Kimse nin birbirinden haberi yok arayan kisi bana gecisiniz tamamlandi mi bunu kayitta soylediler mi diyor kaydi okusa zaten orada gorebiliyor. Sonrasinda bahane olarak ama suan bos port yok ki diye sacma sapan birsey soyluyorlar. Alt katimda farkli bir saglayicinin internetini kullaniyorlar amcamlar. Bos port varken aradiklari gibi 2 gun icerisinde gecis tamamlandi dediler ve sorunsuz bi VDSL baglantilari var su anda. Yani demem o ki olay tamamen saglayicinin ilgi ve alakasiyla cozulebilecek bir durum zaten. Ama yine ayni seylerle ugrasacaksam zaten abonelik iptali yapar baska firmayla VDSL port sozlesmesi yapar isimi garantiye alir direkt VDSL ile baslarim yoluma da o sekilde devam ederim.

Selamlar @sanna35, 70333100 numaralı kayıt üzerinden arandığınızı ve bilgi paylaşıldığını görüyorum. Ekipler ilettiğiniz geri bildirimleri de dikkate alarak inceleme ve işlem gerçekleştirecek. Ben de takip ediyorum.

Bilgisayardan calisiyorum lakin ben de hala bekliyorum ne yazik ki baglanti gelmis degil…

1 Beğeni

Kendileriyle gorustuk hala sorunun modemden kaynaklandigini belirtmeleri uzerine zte h168a marka model modem ile denememi sagladim ancak hala ayni. DSL ve Internet isigi komple sonuk durumda Normal durumda yanlis ayar soz konusu oldugunda modemin internet isigi kirmizi dsl isigi yanip sonme durumunda oluyor. Ama su anki durumda internet ve dsl isigi hicbir sekilde yanmamakta. Yani santralden kabloya guc gelmiyor diye dusunuyorum. Bana verdikleri tek cevap modeminiz VDSL destekli degildir. Modemimin markasi ZYXEL WMG1312-T20B Diger modem ise ZTE H168A ikisinde de ayni problem mevcut ve iki modemde yeni satin alinan modemler. 3 ya da 4 aylik.

2 Beğeni



bir alt katta kendi modemim ile denedim baglanti aldim VDSL uzerinden.sorun modemimin VDSL desteklemedigi ama degil mi ? surekli destekte bana bunu yaziyordu arkadaslariniz cunku :slight_smile:

1 Beğeni

Tekrar selamlar, şu anda yerel sağlayıcının sahada fiziksel sorun tespit edildiğine dair bir dönüşü olduğunu görüyorum. Ekiplerin bu konuyla alakalı aksiyon almasını bekliyorum. Diğer tüm geri bildirimlerinizi ilgili birim ile paylaşıyorum.

Ben arkadaslara yaziyorum dunden beri de sorunun modem degil de fiziksel saha sorunu oldugunu belirtiyorum buna ragmen bana israrla simdi kotu konusmak istemiyorum ama orada ki calisan arkadaslar durmadan modeminiz VDSL desteklemiyor diyor. Sonra kontrolleri saglayip yaziyorum bu sefer de benimle dalga gecercesine kontrolleri yaptiktan sonra yazabilirsiniz seklinde mesaj atiyorlar. Bir isi beceremeyeceklerse bilmedikleri halde bilmis gibi modem arizasi oldugunu soylemesinler o halde. Modemde sorun olmadigi zaten hicbir sekilde isiklarin yanmamasindan belli saha dolabindan modeme guc gelmedikten sonra o isiklar nasil yanacak ?

Beni aradılar görüştük ve sorunun kendilerine söyle iletildiğini söylediler: Binanın iç tesisatında ankastrenizde bir arıza mevcut ekip yonlendirelim, eğer sorun sizden kaynaklıysa 300 TL hizmet bedeli ve metre başına elden ödemeli olarak 10 TL kablo ücreti yansıyacak. Binada ankastre zaten yok, hat kablosu elektrik direğinden geliyor gelen ekip oraya bir zarar vermiş ve bunu benden tazmin etmeye çalışıyorsunuz diyorum sorun modem ise modeminiz değişir ücret alırız falan diyorlar :slight_smile: Geldiklerinde ki gelirlerse şayet zaten sorunun modem değil de dis elektrik direğinden gelen kabloya verdikleri zarar sonucu oluştuğunu kendileri de görecekler gelişmeleri buraya ekleyeceğim. Daha cumartesi gunune kadar adsl kullanirken ayni hat kablosundan modeme guc alabiliyordum ne olduysa VDSL gecisiniz tamamlandi dediklerinden sonra oldu zaten. Problem tamamen zannimca santral ya da elektrik direginden disaridan eve cektikleri siyah kalin kablo.

Bu detayı da belirtin, binada ankastre olmadığını telekom kablosunun direkt olarak modeme geldiğini. İç tesisat ile ilgili bir problem olmadığını tekrar belirtip. Gönderecekleri ekip teklifini kabul edin (iç tesisatta sorun olmadığından emin iseniz) Gelen ekip kabloya zarar verdi dediniz, bu ekip nasıl bir ekip ki kabloya zarar veriyor? Yüksek ihtimalle sizin dsl hattınız bina girişinde veya direk üzerinde bir noktadan kopmuş veya sökülmüş. Teknik destek biriminde ki arkadaşlar telekom ekiplerinin kontrolü sonrası onlardan aldığı bilgiyi size aktarıyor. (iç tesisat, modem uyumsuz vs. gibi)

Tamam iste direk kismindan o kablo kopmus ya da sokuldu bu da beni zaten ilgilendirmiyor ki ekiplerin bunu halletmesi gerekiyor bina icinden bir kablo gecmiyor ankastre kutusu da mevcut degil. Bunu belirtip ekip teklifi yaptim bu hafta gelirler mi dedim evet randevu icin ararlar dedi arayan soran yok Farkli bi internet servis sağlayıcı ile de gorusuyorum aboneligimi direkt kendilerine aktaricam bir kac gun icinde. TurkNet Ciddi anlamda pismanlikmis bunu gordum.

Simdi de basinda oldugu gibi sorunun ic tesisattan olmadigi ki ekip bile evime gelmedi sorunun direkt olarak altyapisal oldugunu belirtmisler :slight_smile:


Zaten belliydi onu da gectim benim anlayamadigim olay benim port gecisim tamamlanmadan evvel yaptigim port basvurusunda santral mesafem 82 metreydi simdi ise 360 kusur metre olarak gozukuyor calisma esnasinda ne yapildi ne oldu hicbir fikrim yok cok ilginc.

Merhaba problem devam ediyor mu?

1 Beğeni

Tekrar selamlar, santral mesafesinin değişmesi bağlı olduğunuz santralin değişmesi nedeniyle gerçekleşmiş olabilir. Ekiplere konuyla alakalı bilgi paylaştım. İnceleme ve dönüş bekliyorum.