Turknet'te Yaşanan Kopmalar

Arkadaşlar merhaba,
Son günlerde forumda Turknette kopma yaşayan arkadaşların sayısı çoğalıyor.
Bazı arkadaşların bildiği üzere ben de bu kopmalardan nasibimi aldım ve TurkNet te açtığım destek kayıtlarında hiçbir şekilde çözülemedi.
Sorunların çözümü olarak modem ve iç tesisat bahane olarak gösterildi.
Ancak hem 3 farklı modemde, hem de iç tesisatı Reçber %100 bakır cat6 kabloyu yenilememe rağmen TurkNet müşterisi iken sorunlarım çözülmedi.

Hem TT saha ekiplerini gönderdiler,hem de Tekizden saha ekipleri geldi ama sorunun modem yada iç tesisattan kaynaklanmadığını söylediler.
Bu forumda @asdas127816 arkadaş ile defalarca belirtmemize rağmen, @EFG Enes Bey elinden gelen çabayı göstermesine rağmen, bu sorunun network ekipleri tarafından çözülmesi gerektiğini belirtmemize rağmen sorun bulunamadı. Belki de bulmak istemediler. Bilemiyorum.
Önce ben ve @asdas127816 , sonrasında da @tsunami Onur arkadaşımız ayrılmak zorunda kaldık.

TurkNet e ilk geçtiğimde 1 yıl önce mevcut Vae altyapısıyla herhangi bir sorun yaşamadım. Belki de dikkat etmedim. Daha sonra Yapa ya ardından tekrar Vae ye geçtikten sonra kopmalar kesilmedi. Dsl kopmuyor ama pppoe hatası veriyordu.

Şu an geçmiş oldugum İss de aynı altyapı ve port ile bir kere bile kopmamis olmam sorunun TurkNet ten kaynaklandığını göstermektedir.

Konuyi acmamin sebebi TurkNet i kötülemek asla değil. Sadece TurkNet çalışanlarının bu konu uzerinde çalışmaya, araştırmaya teşvik etmektir.

Kopmalar yaşandığında kullanmış olduğunuz modemin günlüğünde eğer şu degerleri görüyorsanız konu altından paylaşım yapın ki TurkNet e sesinizi duyuralım.
1-Lcp terminated by peer
2-No response to 3 echo

Örneğin İnternet Download Manager ile yada başka bir program, örneğin torrent te olabilir, yüksek boyutlu dosya indirerek internetinizin tüm gücüyle indirme yapın. Eminim ki bu sorun birçok arkadaşta vardır.
Umarım bu konunun faydası olur.

4 Beğeni

Modemim olsa bende farkli issler denemek istiyorum. TurkNet gecenki buyuyen dalgalanma sorunu gibi bu sorunlada ilgilenmiyor gerçekten tuhaf anlam veremedim.

Modem ile alakalı değil emin ol. Hangi modemi kullanirsam kullanayım değişen birşey olmadı
Bir firma herhangi bir sorunda bu kadar çözümsüz olamaz.
Yok modemdir yok ic tesisat, yok tt altyapısı diye herşeye suç bulunuyor. Kızdığım nokta bu.

6 Beğeni

Bende aynı şekilde düşünüyorum. adamlar kendilerinden alinan modemlerde sorunu buluyorlar ama yeni modem gondermiyorlar saçmalık.
ben ttde iken kac yil kullanmama rağmen bi sorun oldumu bi kosu gidip arabadan modemi aliyordu deniyordu eger modem hakkim varsa direk bana veriyordu modemi TurkNetin yapmasi gerekende bence bu boyle bir durumda. modemi gectim ic tesisatina suc atilanlar var 2 gun once niye duzgundu bu mubarek simdi bozuluyor. Hadi uzun yillardir degismeyen ic tesisat bozulasi tutmustur e ozaman kontrollerde ic tesisat iyi cikiyor daha dun 2 kisiye oldu ayni sorun modem kaynakli demisler hatlarida temizmis.

1 Beğeni

O yüzden konu açtım zaten. Ayni sorunu yaşayan kim varsa yazsın diye

2 Beğeni

Kopma sorunu bende de var. İç hattı yenilemeden tutun da modemle ilgili ayarlara kadar her şeyi denedik halen devam ediyor. Özellikle akşam başlayıp geceleri yoğun bir şekilde kopmalar yaşanıyor. Bu zam gelişmesinden sonra bende ciddi anlamda ISS değiştirmeyi düşünmeye başladım.

2 Beğeni

Merhabalar, tüm kullanıcılarımız ve bu konunun altına yazan arkadaşlarım için söylüyorum;

Kopma sorununun birden fazla sebebi olabilir. Her sebebi aynı kullanıcı yaşamıyor olabilir… Detaya inmek ve derinden araştırmakla birlikte kök nedenini bulabilir ve ona göre çalışmalarımıza devam edebiliriz.

Bu sorunu yaşayan kullanıcılarımızdan bir rica var. Öncelikle eğer sistem üzerinden bir destek kaydı yoksak hızlıca destek kaydı oluştursunlar. Daha sonra destek kaydı numarası ile birlikte yaşamış olduğu sorunu bana özel mesaj üzerinden iletsinler. Bizzat ben ilgilenip durumları hakkında yardımcı olmaya çalışayım.

2 Beğeni

İlginiz ve desteğiniz için sağ olun :raised_hand: hocam fakat maalesef kopma sorunu çözülemiyor, TT ekipleri görünürde herhangi bir sorunun olmadığını TurkNet kaynaklı olabileceğini iletiyor. Destek kaydı açtığımda süreç tekrarlanıyor ve maalesef hiçbir şey değişmiyor. :sleepy:

3 Beğeni

Ben ben kopmayı Broadcomm yongalı ucuz bir modemle çözdüm.

Port ve kablo değiştirmeme rağmen bendede interneti tam kullanımda bir süre sonra kopma yaşanıyordu 1 yıldır çözülmedi başka ISS geçmeye mecbur kaldım.

2 Beğeni

Demek istediğim de tam olarak bu.
İnterneti tüm gücüyle kullandığın zaman ki bu genelde bir dosya indirmede oluyor, pppoe hatası veriyor

2 Beğeni

Benzer bi kopma tarzını bende yaşamıştım ama çok üstüne düşmemiştim.

2 Beğeni

Aynen değerli kardeşim TurkNet hep turktelekomu suçlardı son aylarda evim yol geçen hanına döndü hem TurkNet hem turtelekom ekibi geldi defalarca eve iç tesisat sorun yok dedi zaten olamaz ev yeni ve saha dolabı evin önünde şimdiye kadar 100 mb alırken gece kopmalar yavaşlamalar hız düşüklüğü sürekli yaşıyorum en son TurkNet yetkilis dediki telekom hattına su kaçmış ondan turktelekoma soruyorum yok öyle bir şey öyle binada hep sorun olur oysa binamızda sadece sorun turknetli olarak bende bana cevaben paylaşıyorum ( Saha dolabınızdaki ve altyapınızdaki yıpranma sebebi ile bundan sonraki süreçte 100mbps hız alamayacağınızı bilmenizi isterim.Altyapınızın desteklediği maksimum hızın modem ile ulaştığını bilmenizi isterim.

Farklı bir talebiniz olması durumunda bize TurkNet Online İşlemler Merkezi (TurkNet Online İşlem Merkezi) üzerinden tekrar ulaşmanızı rica ederim,sizlere memnuniyetle destek olacağımızı bilmenizi isterim.Sağlıklı günler dilerim.) neyse turk telekom ekibinden bir arkadaş dedik senin modemine 102 mb verdim yükseltiyorlarsa onalr yapsınlar dedi kısaca iş bilen kimse yok bana şu saatde hız testi yap falan filan ben diyorum ki ben yazılımcıyım teknik bilgim var sorun sizde hala anlamıyorlar umrularnda değil müşteri memnuniyeti sıfır

1 Beğeni

Sorunlarınızda ne kadar cok @EFG Enes Bey i eklersiniz, genel bir sorun olarak arka planda gerekli birimlere ileteceğinden şüpheniz olmasın

enes merhaba. En son bende internet ışıkları yandığı halde internete çıkamama sorunu yaşıyordum log kayıtlarında aşağıdaki hata vardı;

2022-03-07 19:20:35 syslog: error receiving pppoe packet: Network is down
2022-03-07 19:20:36 syslog: error sending pppoe packet: Network is down
2022-03-07 19:20:39 kernel: [smuxctl rem nas8_X]

şu an Turknette olmadığım için sorunun devamı hakkında bilgim yok maalesef lakin uktech forumunda da bi asus kullanıcısı benzer şeyler diyip suçu asusa atmış. Lakin iss değişeli bu sorunu yaşamadığımı özellikle belirtmek isterim

1 Beğeni

Aynen @EFG Enes Bey. 25 Şubat ta İss değiştirdim. Mevcut İss ye geçeli neredeyse 1 ay olacak ve bir kere bile kopmadı. Bilginiz olsun

1 Beğeni

Merhaba @necofon, bana destek kaydınızı veya müşteri numaranızı özel mesaj üzerinden iletin. Ben size bu konuda net bir bilgi vermeye ve destek olmaya çalışacağım.

1 Beğeni

Merhabalar bu 1404245 benim abone numaram onlarca destek kaydı var yıl içerisinde kavga etmekten ve eve gelen insanlara her şeyi baştan anlatmaktan vallahi enerjim kalmadı yoruldum mevcut destek kayıtlarını incelerseniz her şeyi net görürsünüz sizden ricam baştan başlatmayın elinizden bir şey geliyorsa yardımcı olun yoksa yeniden kayıt açıp telekomcularla ve TurkNetçilerle beni muhatap etmeyin aynı adamlar geliyor eve girip çıkıyorlar başka bir şey yok

1 Beğeni

Benim de altı aydır kopmalar nadir de olsa başladı ama çok umursamadım az ve nadir diye. Ama dün arkadaşlarımla Risk gibi aşırı kalitesiz bağlantıda bile oynanabilecek oyunda bile her el düştüm oyundan, her el. Düşünün arkadaşımın telefon internetinden hotspot ile bağlanıp oynayabildiği oyunda ben kelimenin gerçek anlamıyla 5 dakikada bir 20 30 saniye oyundan koptum.
@ahmetmelih haklı, TurkNet’in iğneyi kendine batırma zamanı geldi de geçiyor.

Aslında bu kopmalar bazen zarar vermiyor.
Mesela İnternet Download Manager ile yüksek boyutlu bir dosya indirirken bağlantı koptugunda indirme duruyor, bağlantı sağlandığı zaman tekrar başlıyor. Bu çok da sorun olmuyor açıkçası.

Ama İptv de maç izlerken internet koptuğu zaman, ip değiştiği için sistem aynı iptv kodunu farklı yerlerde açmış gibi davranıp sistemi kilitliyor ve tekrar normale dönmesi 30 dk yı bulabiliyor. Haliyle bir futbol maçının bir devresinin 45 dk olduğunu düşündüğünüz zaman 30 dk çok büyük bir kayıp.

Ben @EFG Enes Bey e hem özelden hem de forumdaki konulardan durumun vahametini anlatmaya çalıştım.

Umarım kendisi konu ile ilgili network uzmanlarına iletir ve çözüm bulurlar.

Sorun TurkNet in Dns sunucuları, İp havuzu yada neyse bunu biz bilemeyiz. Ama incelenmesi lazım.

Not !!! Enes Bey bu arada yeni İss ye geçeli 1 ay olacak neredeyse. 1 kere kopmadim. Bilginize

2 Beğeni