TürkNet'in Muazzam Müşteri Memnuniyeti Anlayışı (!)

Merhaba, öncelikle konu içeriği biraz uzun olabilir. Bunun için özür dilerim. Sıkılmadan okuyan arkadaşlara da teşekkürler şimdiden.

07.11.2020 tarihinde, TurkNet OİM üzerinden “hattımda bulunan DSLAM kilidinin kaldırılması ve 100Mbps olarak Download hızı almak istediğim” yönünde bir destek talebi oluşturdum. TurkNet OİM Destek Ekibi tabii ki şaşırtmadı.

Mevzu bahis destek talebimdeki görüşmelerin ekran görüntüleri;





17.11.2020 tarihinde BTK üzerinden mevcut talebimle alakalı şikayet talebi oluşturdum. Şikayet talebimin ekran görüntüsü aşağıdadır;


18.11.2020 tarihinde BTK üzerinden oluşturduğum şikayet kayıtıma TurkNet tarafından şöyle bir yanıt geldi;


Ben de bir sonraki gün yani 19.11.2020 tarihinde, hattımda bulunan DSLAM kilidiyle alakalı Türk Telekom CEO’su Ümit Önal beye mail yoluyla ulaştım ve sorunumu net bir şekilde ifade ettim.


Gönderdiğim mailin hemen akabinde Türk Telekom Genel Müdürlüğü tarafından arandım ve Ümit beye ilettiğim DSLAM kilidi problemimi teyid ettiler, devre numaramı ve açık adresimi alıp kayıt oluşturdular.

20.11.2020 tarihinde tekrar Türk Telekom Genel Müdürlüğü tarafından arandım ve hattımda bulunan DSLAM kilidimin kaldırıldığını, hattıma 100Mbps 'lik hız profili tanımlandığını iletip kontrol etmemi rica ettiler. Bu sırada her ihtimale karşı çağrıyı sonlandırmadım ve sonlandırılmaması yönünde ricada bulundum. Yaptığım kontroller sonrası hattımda bulunan DSLAM kilidinin kaldırıldığını ve Download değerimin 99998 olarak değiştirildiğini gördüm fakat bu sefer de 8Mbps olan Upload hızım, 4Mbps olarak düşürülmüştü. Çağrının diğer ucundaki Nilüfer hanıma durumu izah ettim ve eski Upload değerimi de geri istediğimi, yani hız profilimin 99998/8192/V olarak tanımlanmasını rica ettim. Nilüfer hanım biraz hatta kalmamı rica etti ve konuyu bulunduğum müdürlüğe ileteceğini söyledi. ( Ümraniye Telekom ) 2 dakika sonra çağrıya geri döndü ve “Hattınızdaki DSLAM kilidi kaldırıldığı için yeni hız profili tanımlanmasını abonesi olduğunuz TurkNet firması yapabilir, onlarla iletişime geçmeniz gerekiyor.” dedi. “Eyvahlar olsun” deyip teşekkürlerimi sundum ve çağrıyı sonlandırdık. Gerçekten de EYVAHLAR OLSUNDU!

DSLAM kilidimin kaldırılmasının hemen sonrası hat değerlerimin ekran görüntüsü;


Hemen akabinde OİM’de bulunan mevcut destek talebime durumu açık ve net bir şekilde aktardım. Bugün 7. gün ve hattıma hâlâ talep ettiğim " 99998/8192/V " hız profili tanımlanmış değil.

OİM üzerinde hâlâ açık olan destek talebimin konuşmaları;

Not: DH’de bulunan @TurkNetDestek hocamla da tüm bunlar olurken iletişimdeydim. Bir çok mesajımı yanıt vermiş olsa da ne yazık ki sanırım yoğunluğundan ötürü bir sonuca varamadık.

Not 2: Güncel sorunum ile alakalı BTK şikayet kayıtım ve OİM üzerindeki destek talebim hâlâ açıktır.

BONUS: TurkNet’e ilk abone olduğumda Twitter üzerinden naçizane bir teşekkür mesajı iletmiştim. Sevgili TurkNet bu teşekkür mesajımı, diğer abonelerin teşekkür mesajı ile beraber hem Twitter hem de Facebook resmi sayfalarından paylaşmış. Facebook resmi sayfasında yayınlanan gönderinin altına dün; “Vay be! İlk zamanlar ne kadar da mutluymuşum. Şimdi ise yeni hız profil tanımlaması için neredeyse 1 haftadır bekliyorum!” tarzı bir sitem mesajı göndermiştim. Bugün Facebook’da tekrar aynı posta denk geldim, bir de ne göreyim! Sitem içeren yorumum kaldırılmış. :slight_smile:

Mevzu bahis konulara karşı kişisel yorumum;

Yıllardır internet kullanıcısıyım ve işlerim gereği aldığım internet hizmeti benim için çok önelidir. TTNET, DSMART, Turkcell Superonline, VodafoneNet gibi bir çok İSS firması ile çalıştım. En son TurkNet’e abone oldum. Çoğu kullanıcı gibi ben de TurkNet’e kafamda binbir soru işaret ile başvuru yaptım. (Özellikle canlı müşteri desteği olmadığı için.) Fakat yine de altyapıma güvenip “nasıl olsa çok fazla uğraşmam, talep açar en fazla 24 saat beklerim.” diye başvurdum. Bundan önceki bir iki önemsiz talebimde de öyle oldu, uğraşmadım ve taleplerime hızlı bir şekilde aksiyon alındı. Fakat özellikle son zamanlarda hem DH’de, hem TurkNet forum’da, hem diğer forumlarda hem de sosyal medyadaki tepkiler belli. Daha önce de dile getirdim; Türkiye’deki İSS firmalarının başında TurkNet geliyor benim için. Bu hâlâ böyledir zira bir çok yeniliği TurkNet getirdi bu ülkeye ve getirmeye de devam ediyor, haklarını yiyemem. Fakat, TurkNet’in acilen “müşteri memnuniyeti ve kalite” adına OİM taleplerindeki iletişim sorununu çözmesi lazım.

Sevgiler.

Edit: Görsel iyileştirmeleri.

13 Beğeni

bence destek kayıtlarına bakan çalışanlar bizim yazdıklarımıza doğru düzgün bakmıyorlar. ya da baksalarda anlamıyorlar.

1 Beğeni

Kesinlikle katılıyorum. OİM üzerinde ciddi iletişim problemi söz konusu.

2 Beğeni

Aynı sorundan muzdarip im hızım 80mbps e sabitlenmiş durumda alabileceğim hız 118412 kbps TurkNet alabileceğin hız 80 diyor santral 200 metrede 40mbps kayıp mı yaşıyorum kilidi kaldırmak gerçekten çok uğraşlı üstüne upload ın düşmesi şaka gibi.Sağlayıcımı değiştireyim diyorum türks*l mahalleye fiber çekti soruyorum kaç vereceksiniz diye 50mbps verecez diyorlar e zaten bakırla 80 alıyorum diyorum öyle şey olmaz diyorlar bende allahın hikmetinden sual olmaz diyip 80mbps e boyun eğdim burda bunuda bulamayanlar var demeyin 20mbps e para ödeyen insanlar var 100 parası ödeyip 80 alıyorum.

1 Beğeni

OİM’deki iletişim problemi düzelmediği sürece hiç bulaşmayın hocam, tavsiye etmiyorum. Görüyorsunuz işte, hâlâ uğraşıyorum. :slight_smile: Ben evden çalıştığım için aradaki 12Mbps bile önemliydi benim için. Bu yüzden böyle bir olaya kalkıştım fakat bu sefer de eldeki Upload’dan olduk, yine mağdur kaldık.

1 Beğeni

29.11.2020 tarihi itibariyle; hattım tekrar DSLAM kilide takılmış durumda. OİM destek ekibinin mesajı ve yeni hat değerlerim aşağıdadır.


Uzun uğraşlar sonucu Türk Telekom Genel Müdürlüğüne bizzat kaldırttığım DSLAM kilidi, TurkNet’in yeni Upload hızı tanımlaması sonucu otomatik olarak tekrar devreye girdi sanırım. An itibariyle en başa döndük yani. Çıldırmamak elde değil gerçekten.

2 Beğeni

:pleading_face: :pleading_face: :pleading_face: :pleading_face:

1 Beğeni

Hahaha diyecek birşey bulamıyorum

1 Beğeni

30/11/2020 - An itibariyle sistem tarafından OİM destek kayıtıma düşen " Arıza Kaydı Teknik Durum Bilgileri"



@poybot Selamlar,
TT Fiber ile 100 megabitlik bir internete geçiş sağlayacağım. Tüm konuyu ve mesajları okudum. Bayağı bir uğraşmışsınız ve gördüğüm kadarıyla da en son(upload hariç) sorununuzu TT Ceo’suna mail atarak çözmüşsünüz. Büyük ihtimal benim de başıma bu şekilde bir sorun gelecek. Upload’dan daha çok download benim için ön planda. Rica etsem göndermiş olduğunuz mail(Ümit Önal’a attığınız mail) adresini iletebilir(Buradan atmak istemezseniz özel olarak da alabilirim) misiniz? Teşekkürler.

1 Beğeni

:d abi kusura bakma da 10 mb için destekten uğraşman ayrı bide bunları konu yapıp buraya atman komik

1 Beğeni

TurkNet müşteri hizmet adamı deli eder.

1 Beğeni

Özel mesaj yolu ile ilettim hocam.

1 Beğeni

Seni kâle alıp yanıt verme tenezzülünde bile bulunmuyorum. “Peki.” diyorum sadece.

Bu aralar yine turknette sorunlar dağ gibi olmaya başladı. Umarım daha kötüye dogru gitmez.

1 Beğeni

Teşekkürler bilgi için.

1 Beğeni

Aslında konu tam 10 megabit konusu değil. Yüz küsür liralık faturalarınızı 1 kuruş eksik ödemeyi kabul etmezken firmalar, 75 megabite ayrı 100 megabite ayrı para isterken firmalar, bizler alamadığımız 20-25 megabit için neden sesimizi çıkartmayalım ki? Konuyu TurkNet özelinde söylemiyorum. Çünkü tüm neden belli ki yerleşik operatör yüzünden. 100’lük paket çıkartıp 79’a “kilit” atmaları biraz garip değil mi sizce de? Son ekleme olarak, umursamaz olmak yerine bilinçli kullanıcı olmayı tercih ediyoruz diyelim. :slightly_smiling_face:

1 Beğeni

Sorun ne biliyor musunuz? İnsanların bencil olması. Paket fiyatı 35 için de aynı 500mbps için de aynı olsa 500 mbps in hepsi tam kusursuz bana gelsin hesabının yapılıyor olması. Herhangi bir cihaz veya makine sürekli tam kapasitede kullanılır ise hem ömrü kısalır hem de verimi zamanla düşer. Kapasitesinin üstünde kullanım olursa ne iş biter ne yol. Ayrıca hiç bir sağlayıcı paket ismini tam olarak pazarlamaz. Ki zaten bu da mümkün değil. Paketin adı 100 mbps E KADAR , bildiğim kadarıyla da 75 üzeri hat kapasitesi olan abonelere veriliyor. İnternet teknolojisi hakkında temel bilgiye sahip olan kişisel internet hızının nelerden etkilenebileceğini bilirler. Son olarak ise bilinçli bir kullanıcı olmak için önce düşünceli kullanıcı olma taraftarıyım Telekom onu 79 veya 88 e sınırladı ise bu yukarıda bahsettiğim bencillik ve kapasite ile alakalı. Bir saha dolabından herkese 100 mbps verilmesi mümkün değil. Aynı apartmanda bile her yeni gelen abone diğer abonelerin hızlarının düşmesine neden oluyorken. Benim hattım 102 destekliyor neden 88 alayım düşüncesinden kurtulmak gerek.

3 Beğeni

Konunun başlığı farklı olsaymış çok daha iyi olurmuş. İyi geceler dilerim.

1 Beğeni

Merhaba,

Görüşünüze saygım var. Doğru da olabilir belki ancak e kadar kavramının bir karşılığı var. E kadar hattınızın alabileceği kapasitede hız sağlanması demek. Benim düşünceme göre hat değerlerim 100’ü alabilecek seviyedeyse o hızları kullanmak gerektiği yönünde. Hattınızın alabileceği hız ile hattınızın alabileceği hıza izin vermeyip kilit koymak bana göre yanlış. Bölgemizdeki saha dolabımızın yetersizliği yüzünden diye bir açıklama yerine genelde hat değerleriniz xyz hızları kaldırabiliyor derler. Kaldı ki yine kendi görüşüm olarak belirtmek isterim. Saha dolabı yada santrallerindeki yetersiz donanım yada altyapı son tüketiciyi ilgilendirmemeli. Nedeni basit. Modem ayarlarınızda bile görebiliyorsunuz hattınızın sağlığını.
Bana gelen hat iyi ama dolap yetersiz ise dolaba yatırım yapmak ISS’lerin görevi olmalı bence. Para verdiğim bir hizmetin bencillikle alakalı olduğunuz düşünmüyorum. Ters düşünce ile aynı hat üzerinde 35 megabit ile 50 megabit hız satmak ve farklı fiyatlardan satmak neden? Yükleme sınırları koymak neden? Cevaplar bana göre altyapı değil, başka şeyler.
Sorun evinize gelen altyapının elvermemesi olsa hiç bir sorun yok. 10 yıl adsl kullandım. Hattıma kaç geldiyse sesim çıkmadı “bencillik etmedim”. Hatta daha sağlıklı olsun diye talep oluşturup hızımı düşürdüm. Ama bahsettiğim farklı nedenler. Geliştirme yapmayıp tüketiciden kısmak bana adil gelmiyor. Sonuçta aynı para ödeniyor.
Uzun oldu kusura bakmayın ama bunlar şahsi düşüncelerimdi.
İyi akşamlar.

2 Oca 2021 Cmt, saat 02:26 tarihinde Göksel Başol ile TurkNet İletişim Hizmetleri A.Ş. <turknet1@discoursemail.com> şunu yazdı:

3 Beğeni