Turknet'e geçişte bunlar normal mi?

Herkese merhaba.

3 Mart günü, yine ttnet çağrı merkezinin tacizlerinden bunaldığım bir anda Google’da ISP ararken TurkNet’e denk geldim. Eksisozluk vb. biraz bakındım nasıl genel durum diye. Çok acımasız şikayetler gördüm ama nasılsa ttnet’ten aldığım hizmetle aynı hizmeti alacağım, aynı altyapı, aynı port vb. diye kendi açımdan pek bir risk görmedim.

Turk.net’e girdim, altyapıya baktım. Ekran bu şekildeydi:

Ücretsiz kurulum iyiymiş dedim. 100Mbps lazım değil bana ama o da güzel, neden olmasın… Cayma bedelini de ödüyorlar, ne güzel insanlarmış… Ama cayma bedelim olmayacak çünkü 2021 Haziran ayından beri ttnet’i taahhütsüz kullanıyorum. 16Mbps internete 300 tl fatura ödüyordum aylardır sırf o akıl hastanesine mahkum kalmayayım diye. Aslında evdeki interntetten bir şikayetimiz yok ama biliyorum ki şikayetimiz olsa da ttnet’in umurunda olmaz. Süründürürler. Defalarca gördük aynı filmi. Pandemide iş yerimi kapatmak zorunda kaldım, yeni de kontrat yapmıştık iş yeri interneti için. O zaman 1600 tl cayma bedeli istemişlerdi. Hala onun faturasını ödemeye devam ediyorum.

Evin taahhütü bittikten sonra boşuna iki fatura ödememek için iş yerimden kalan aboneliği eve geçirmek geldi aklıma. Önce evdekini kapatıcaksın, sonra nakil başvurusu yapıcaksın, 1 hafta falan sürer dediler.

Bakın burası çokomelli falan değil, hayati önemli: Evden çalıştığım için bir hafta internetsiz kalmayı göze alamam. Bu yüzden aylardır 300tl + 70tl (70 olsa gerek) fatura ödeyip 16Mbps internet kullanıyorum.

Neyse konudan sapmayayım… TurkNet’i aradım. “TurkNet’e geçmeyi düşünüyorum ama geçiş süresinde internetsiz kalmayı göze alamıyorum, bu iş ne kadar sürer?” diye sordum. Üstüne basa basa dedim ki “Bakın ben evden çalışıyorum, internetsiz kalmayı göze alamadığım için aylardır ttnet’e 300tl fatura ödüyorum.”

Dediler ki başvuru işlemleri, ttnet’in aboneliğinizi iptal etmesi vs. birkaç gün sürebilir ama ttnet aboneliğiniz kesildikten sonra TurkNet kullanıcı bilgilerinizi girip en fazla 15-20 dk içinde TurkNet üzerinden internete bağlanırsınız.

“Çok iyi, o zaman hemen başvurumu alın” dedim. Ne yalan söyleyeyim, içimin yağları eridi ttnet’ten kurtulduğum için.

Benden istedikleri şekilde uygulamayı indirdim, kimliğimin fotoğrafını yükledim. Ertesi gün arandım, tekrar onayım alındı. Sonra bir genç aradı “Selamınaleyküm türknetten arıyorum abi” diye. O da evrak imzalatmaya geldi. Her şey tıkır tıkır işliyordu. Sevinçliydim.

Sonra iki gün önce bizim ufaklık hastalandı. Akşam hastaneye gittik. Döndük, çocuğu yatırdık. Kamerasını açıyoruz, bağlanmıyor. TV’yi açıyoruz, Netflix yok. Anladık ki ttnet bizim fişi çekmiş. Baktım TurkNet de kullanıcı adı şifre falan göndermiş. Girdim modemin arayüzüne yaptım ayarları. İnternet var ama “sınırlı”. Neyse aradım çağrı merkezini. Saat 21.00’dan sonra destek yokmuş. Peki, sabah ararız dedim.

Sabah aradım “Siz kuramamışsınızdır, biz de modeminiz Tenda olduğu için yardımcı olamayız. Siz Tenda ile görüşün, onlar yardım etsin” dedi arkadaş.

Bana kalırsa modemin kurulumunda bir sorun yoktu. Sırf telefondaki arkadaşı kırmamak için Tenda’yı aradım.

Tenda’daki arkadaşlarla modem arayüzünü tekrar elden geçirdik. Tahmin ettiğim gibi ayarlarda bir sorun yoktu. Birkaç farklı şey daha denedik. Tekrar TurkNet’i aradım.

“Burada sinyal olduğunu görüyorum. Bizim yapabileceğimiz bir şey yok.” dedi telefondaki arkadaş. Armut gibi kaldım.

Kimin yapabileceği bir şey vardır acaba? Şaka mı bu?

Neyse, derin bir nefes alıp insan gibi sordum “Ne yapmamı önerirsiniz?” Tık yok. Yapılacak bir şey olmadığından çok emindi arkadaş. Bu nasıl iş dedim. Burada bir sorun var, size aboneliğimi geçirdim, eski operatörümün hizmetini kestirdik el birliğiyle, şimdi bana hizmet veremiyorsunuz ve bu konuda yapabileceğiniz bir şey yok mu yani?

“Yani arıza kaydı da oluştursak o kayda bakan arkadaşlar da sinyal olduğunu görecek, sizi Tenda’ya yönlendirecek” dedi, sağ olsun dürüst davrandı.

Gene kaldım mı armut gibi… İş gelmiş, telefondan görüyorum ama sisteme girip çalışamıyorum. İdareten telden hotspot açayım dedim, o da çalışmadı. Öğlen oldu, üç oldu, dört oldu… Tenda’yla tekrar konuştum. TurkNet’le tekrar konuştum. Sürekli birileriyle konuşup durdum o gün. İşimi yapamadım.

“Biz başvurunu alırız, eski operatöründeki aboneliğini de iptal ettiririz, sonrasına karışmayız” diyen bir firmayla karşı karşıya kaldım. Ttnet’ten kaçarken doluya tutulduk galiba…

Biraz üsteleyince “Ekip gönderelim 108 tl ücreti olur” dediler. Başımdan aşağı kaynar sular döküldü.

Arkadaşım ben 100 liranın peşinde olsam iş yerimden kalan ttnet fiberi birine devrederdim, evdeki internete de taahhüt verirdim aylarca enayi gibi 300 400 tl ttnet’e kaptırmazdım.

100 tl mühim değil, feda olsun size. Ama insanı kandırmayın. Zaten iki gündür işimden olmuşum o 108 tl’nin kaç katı zararım var bu yüzden.

Benim bu kurnazlıklara çok kötü alerjim var. Bu ekran görüntülerindeki manzarayla karşılaşan bir insandan kurulum için para istemek kurnazlıktır.

Telefonda defalarca “internetsiz kalır mıyız? bak benim için bu çok önemli, internetsiz kalacaksam geçiş yapmam” diyen birine “hayır 15 dakikada yeniden bağlanacaksınız” dedikten sonra internetsiz bırakmak, sonra da “Ama senin modemin Tenda, biz o işlere bakmıyoruz” demek???

Kurnazlığın hasosudur. Bunları baştan söyleseniz dürüst olursunuz, gizlerseniz kurnazlık etmiş olursunuz. İnsanların güvenini kaybedersiniz.

Baştan söyleseniz, “Geçişler genelde kısa sürer, iki dakikada geçiş sağlanır ama bazen sorun olabiliyor. Bu gibi durumlarda x, y, z modemleri dışında bir modem kullanıyorsanız biz yardımcı olamayız. Hizmet alamayabilirsiniz, internetsiz kalabilirsiniz. İlla bizim müdahale etmemizi isterseniz 108 tl ücret karşılığında ekip göndeririz” deseniz, biz de başımıza gelebilecekleri biliriz, ona göre karar veririz TurkNet’e geçip geçmemeye.

Baştan dürüst olsanız kimse size kalkıp “Beni nasıl internetsiz bırakırsınız” diye çemkirmez. Gözümüzün içine sokmasanız “162 TL değerinde ücretsiz kurulum” yazısını, kimse size “Nasıl benden hizmetimi başlatmak için para talep edersiniz?” demez. Ya da o kampanyayı pazarlayacaksan illa, yanına bir * işareti koyarsın, altına da yazar dersin ki “Bu ücretsiz kurulum hikayesi başka operatörden geçişlerde uygulanmaz”. Bunu yazmışsınız ama kimsenin görmeyeceği bir yere yazmışsınız. Bu yaptığınız "eksik ifadeyle kandırmak"tır. “Lying by omission” için bağlantı verdim:

Bir de bunları baştan üstüne basa basa sormuş olmasam hadi neyse. Sorduğum halde beni yanlış yönlendirdiniz. Sizin yüzünüzden profesyonel hayatımda yaşamadığım türden bir sıkıntı yaşadım. İşten izin almak zorunda kaldım. Özür dileyip işimi halledeceğiniz yerde, özür dileyip işi savsaklıyorsunuz. Hatayı düzeltmedikten sonra özür dilemenizin bir anlamı olmaz arkadaşım bunu öğrenin.

TurkNet yöneticileri de burayı okuyorsa onlara da bir çift sözüm var:

Müşteri destek ekiplerinizin iş yükünü ve stresini ne kadar artırdığınızın farkında mısınız? Böyle üç kuruşluk kazançlar sağlayan stratejilerdense pazarlamanızda dürüstlüğü ilke edinseniz müşteri destek ekiplerinizin iş yükündeki azalmayla, performans artışıyla daha fazla kazanç elde edersiniz. Bırakın bu orta doğu kafalarını.

Sonuç itibarıyla:

Ben interntesiz üçüncü günüme giriyorum. Ttnet mtnet iyi kötü bir internetimiz vardı, tatlı dilinize aldandık ondan da olduk iyi mi…

Ne yapsam bilemiyorum. Gıbırnet diye bir şey duydum, ekşisözlük’te de müşteri temsilcisinin hakaretleri falan ifşa edilmiş. Tam kasap işi.
Bir an düşündüm onlara geçsem, en azından yalandan özür dileyip işimizi savsaklamazlar, doğrudan yüzümüze söylerler “bir senin derdinle ilgilenmiyoruz kardeş” diye.

İşin özeti, çaresiz kaldım, ne yapacağımı bilemiyorum. Siz söyleyin değerli insanlar var mı bir tavsiyeniz? 108 tl’yi ver kurtul mu dersiniz? Yoksa TurkNet’in desteklediği modemlerden birini alıp bir de o şekilde mi denesem? Belki o zaman topu taca atamazlar bu şekilde…

1 Beğeni

Sevgili dostum, öfkenizi çok iyi anlıyorum. Bence ilk olarak internete çıkmak için yazdığınız kullanıcı adı ve şifreyi doğru alıp almadığınızı ve doğru yazıp yazmadığınızı kontrol edin. Bu verilieri TurkNet’in cep telefonu uygulamasını kurarak öğrenebiliyorsunuz. Eğer bunlar doğru ise oturduğunuz apartmandaki bir genci, özellikle de işi gücü online oyun oynamak olan “gamer” bir genci bulun ve ailesinden de izin isteyin, gelsin sizin modeme bi el atsın.

1 Beğeni

Kullandığınız modemin marka modelini tam öğrenebilir miyim ? birde modeminiz deki kullanıcı adı ve şifrenizi doğru girdiğinize emin misiniz ? Tekrar kurulum yapmışsınız ama bazen kullanıcılar yanlış girebiliyor. 123456789data@turk.net şeklin de mi giriyorsunuz ?

1 Beğeni

Modem Tenda ama modeli ne? Eğer sadece ADSL2 destekli bir modemse, siz de VDSL2 hizmeti alıyorsanız, bağlantı sağlayamamanız normal. Modemin tam marka modelini paylaşırsanız kontrol edilebilir.

Cevap yazan arkadaşlara çok teşekkür ederim. Normal insan cümleleri duymak ne kadar güzel bir şeymiş.

Modem Tenda V300. Firmware güncel, modem birkaç kez resetlendi. Kullanıcı adı ve şifremiz doğru.

İşte ben tam olarak bundan bahsediyordum bazı arkadaşlar 7/24 ulaşabilecek bir müşteri hizmetlerinin ne önemi var derken bu yazıyı okusun ek olarak diger firmalarda verilen ücretsiz arıza ekibi burda ücretli olması böyle müşteri mağdur ediyor.Bende buna benzer bir şey yaşadım hocam sorun yaşadınız bir kere bozulduysa o toplanmaz ne yazsalar çözülmesi zaman alır haklı isyan eger takmıyorlarsa degişin gitsin

1 Beğeni

Tenda’daki arkadaşlar işi gücü bırakıp benimle ilgilendiler. İki yıl önce bir modem satmışız, salla gitsin bize ne, demediler. Hatta onlardan başka mevzular da öğrendim bu gibi sorunların neden yaşandığıyla ilgili olarak ama kesin kanıtlar ve resmi bir söylem olmadığı için burada paylaşmayacağım. Yalnızca, bu konuda bir bit yeniği olduğuna ikna olduğumu söyleyebilirim.

Bu arada TurkNet çağrı merkezi benim ttnet kullanıcı adımı görüyor hala.

Modemde dsl bağlantısı kuruluyor mu peki ?

Kuruluyorsa ve pppoe id şifre doğru olmasına rağmen internet e çıkamıyorsanız aktivasyonla ilgili sıkıntı olabilir belki.

Ama size 108 TL ye ekip gönderelim dediklerine göre dsl bağlantısı da kurulamıyor gibi

Modeminizin ayar sayfasına girdiğiniz de karşınıza gelen ana sayfanın ekran görüntüsünü paylaşırsanız bi bakalım. Ek olarak:

Bu sayfada VLAN’ı etkinleştir seçili olsun ve VLAN kimliği kısmına da 35 yazın eğer yazmıyor ise. Bunları yaptıktan sonra modemi resetleyebilirsiniz.

Kullanıcı adı ve şifrenizi doğru girdiğinize eminseniz ve modem arayüzün de ki tüm ışıklar olması gerektiği gibi yanıyor ise, modeminiz de herhangi bir sorun olmadığına da eminseniz ben bu durumu ivedi bir şekil de arka plan da yetkili arkadaşa bildiriyorum. Ayrıca forum yöneticimiz @EFG de size bu konu da elin den geldiğince yardımcı olacağına eminim. Sizin mağduriyetinizi içtenlikle anlıyorum ama çok az daha sabır etmenizi istiyorum.

1 Beğeni

Herkese çok teşekkür ederim. Arayüzün görüntüsünü yükleyeceğim, az önce modemin fotoğrafını çekmeye çalıştım. Hotspot, telefon vs derken biraz karıştı ortalık. Birkaç dakika sürebilir.

Sorun müşteri kaynaklı ise ücret talep ediliyor. Değilse herhangi bir ücret alınmıyor. Küfür, hakaret, aşağılama, küçük düşürücü, tartışmaya meil vermediğiniz sürece herhangi bir ‘‘BAN’’ işlem uygulanmaz.

1 Beğeni

Tabi öyle. Yardımcı olmak için sorunu dsl kısmında mi pppoe ile mi alakalı onu ayırt etmeye çalışıyorum…

Hocam spesifik olarak şu sayfa sizin için önemli olan:

Yukarıda da dediğim gibi VLAN kimliği 35 olacak.

Bu modemin görüntüsü, arayüzü de kontrol edip görüntüsünü yükleyeceğim birazdan.

TurkNet’in şuan resmi olarak verdiği ve desteklediği modem marka modeli belli. Modem için konuşacak olursak desteklediği modem üzerin den yardımcı olabilir.

internet ışığınız yanıyor. Yani büyük ihtimalle yukarıda da bahsettiğimiz gibi ya kimlik doğrulama kısmında ya da VLAN kısmında bir eksiklik olabilir. Modeme doğru ayarları girerek sorununuzu büyük ihtimalle çözeceksiniz.

Onu da çözeriz. TurkNet müşteri temsilcisi ile nasıl telefon ile görüşme yapmış kısmına takılmamışsınız buna da şaşırdım ayrıca. Konuya dönecek olursak. TurkNet Online İşlem Merkezi in ekran görüntüsünü sorarak başlamak doğru karar. Sonrasında dsl ışığı kontrolü ve modem arayüzünden wan ayar ekran görüntüsü. Buraya kadar normal ise. Kullanıcı adı şifre kontrolü tekrar yapılır. Yine çözüm yoksa yarın sabah teknik arkadaşlardan destek alarak yardımcı olunabilir. Bu esnada destek kaydını da açık tutmakta fayda var. Sizin ve diğer arkadaşlarin cevapları için teşekkürler.

1 Beğeni

Biraz uzun sürdü kusura bakmayın. VDSL menüsünü göremedim, bunları yakaladım:



1 Beğeni