Turknet Yetkilisi bilerek ve isteyerek hızı düşürüyor

14 Nisan’da Bağlantım aktif oldu. Tadını sadece 1 gün yaşadım. Nedenini açıklayayım. İlk gün 35 Mbps tanımlandı sonradan düşürüldü. Aynı gün saat 15:00 da bağlantı kesildi. Sonra hız 32 mbps olarak tanımlandı.
Bu sonuca şuradan vardım. Arıza kaydı oluşturuldu TT ekipleri tarafından bina ankastresine gelen hız ölçüldü. Modem Arayüzüne girdiğimde gördüğüm hızı söylediler yani 32 Mbps. Hız taahhüdü yok denildiği halde hızım düşürüldü dün seren c. Tarafından 22 mbps olarak tanımlandı. Hızım düşürülmeden önce yaptığım hız testini ekleyeceğim. Yaptığım hız testini 2.4 GHz bandında yaptım kablodan da değil. Ben hattıma 50 mbps olarak tanımlamasını istedim diye aldığım sonuç bu. Ben TurkNet 'i araştırdım ve yakınlarıma sordum güzel şeyler duyduğum için hiç düşünmeden geçiş yaptım. Ama bu şekilde çalışan bir personel oldukça iyi bir izlenim olmaz.

Buda tanımladığı hız. Suçumuz hızımızın arttırılması

Alttaki hızım düşürülmeden önceki.
Ne kopma var ne Ping. Ama dusuruldukce düşürülüyor


Buda son hız.

Hattınızın önceki halinde de 50 alamazsınız ki zaten. Yeni halinde hızın düşmesinin çeşitli sebepleri olabilir. Saha dolabınıza yeni aboneliklerin gelmesi gibi.

Hayır Yeni abonelik değil. Hızı müşteri temsilcisi kendisi düşürdü ve bunu da destek yazışmasında birebir yazdı.
Ayrıca hattın kapasitesi görülen değerler ile anlaşılması pek mümkün değil. Eski SP ya Bakarak cevaplamissiniz ama yanlış yorum sizinki. Sizin açıklamanız la eski ölçümü atmasaydim hızının 30 mbps bile olmayacağını yazacaktiniz @MEBEE . Bazı şeyler deneme yanılma yöntemi ile bulunur.

Burası hızınız düşmeden öncesi değil mi?

Gördüğüm kadarıyla YAPA altyapısındasınız. VAE kapalı yazıyor. YAPA altyapılarında genelde santrale olan uzaklıktan ötürü verimli hat değerleri ve hıza ulaşmak zor. YAPA altyapısından ayrılmayı düşünebilirsiniz. @STORM

Evet bu da olabilir. Önceden VAE’de olup, YAPA’ya taşınmış da olabilirsiniz.

Hayır benim abonelik yapa ile başladı. İlk tanımlanan hız 35 mbps zaten. Hep aynı çalışan düşürüyor hızı. Altyapı eski değil üstelik. Destek kısmında sayfalarca yazı yazdım ilgilenen Yok.

Bu konuyu ben nereye iletebilirin? Çünkü bana yapılan bu durum haksızlık ve etiğe aykırı. Yeni bir destek talebide açılmıyor sistemden.

Merhabalar, öncelikle aramıza hoş geldiniz. TurkNet hiç bir kullanıcısına bilerek ve isteyerek düşük hızları vermez. Böyle bir durum asla söz konusu bile değildir. Sizin karşılaştığınız bu durumu detaylı bir şekilde inceleyerek size net bir dönüş yapmaya çalışacağım. Müşteri numaranızı benimle özel mesaj üzerinden paylaşır mısınız?

1 Beğeni

Download tarafında hat zayıflamanız yüksek ve hattınızın maksimum kaldırabileceği hız 28Mbps olarak gözüküyor.İç hattınızda sorun olabilir Saha Ekibi veya Elektrikçi yardımı ile iç hattınızı kontrol ettirmenizi öneririm.

@EFG bu kullanıcıya özel mesaj gonderemezsiniz şeklinde uyarı geliyor

Ben şimdi size mesaj attım. O mesaj üzerinden iletişime geçebiliriz.

Hat değerleri sizin gördüğünüz değil maalesef. Bakın hız testleri de paylaştım. 28 değil kablosuz dan test yapmama rağmen aldığım hız ve değerleri yazıyor inceleyiniz lütfen. 31-32-35 ne tanımlandı ise kayıpsız birebir kopmadan alıyordum hızı. @Baran

Son attığınız ss’de de görülüyor alabileceğiniz maksimum hızın 28 mbps olduğunu.Bu durumda 22 mbps tanımlaması yerinde olmuş hatta fazla bile çünkü daha fazlasını hattınız kaldırmıyor.Her zaman max. hızın en az 10 mbps azını almak lazım daha stabil bağlantı için.Önceden böyle değilse muhtemelen kablo hattında bir sorun olabilir.

Biz TurkNet olarak tüm kullanıcılarımıza ulaşabilecekleri maksimum hızları teklifler halinde sunuyoruz. Sizin altyapınızı ve hizmetinizi kontrol ettiğimde de şu an YAPA santrallerimiz içerisinde maksimum 40 Mbps’e kadar hız alabileceğinizi görebiliyorum. Bu hızın sebebi santrale olan uzaklığınız, size gelen kabloların kalitesi vs olabilir. Buna müdahale edemiyoruz.

Siz, size gelen 40 Mbps’den en fazla 35 Mbps’e kadar hız ile bağlantı gerçekleştirdiğinizi söylüyorsunuz kı bakır kablolu altyapıları göz önünde bulundurursak 5 Mbps’lik kayıp değer kabul edilebilir olarak söylenebilir.

2 Beğeni

@SynysterGates Öncelikle merhaba. Bütün SP larına bakarsanız durumu anlarsınız. 28 de 22 değil İlk gün 35 Mbps geliyordu. Sonrasında 32 gelmeye başladı bunun sonucu var inceleyiniz. Şuan ölçüm yapılıyor detaylarını paylaşım yaparım. Dün yaptığım görüşmede çelişkili bir hâl aldım. Yeni olan alt yapıda ben şunun kanaatindeyim 100 mbps tanımlanıpta 32 ulaşmaz. Bakır olsada o uzaklıkta %70 kayıp olmaz. Bina içinde kayıp yok bina ankastresine gelen hız da sorun. @EFG nin de dediği gibi bana gelen 40 ın 32 sini alıyorum aynen dediği gibi. Bende zaten bunu diyorum bana verilen 100 üzerinden değil 40 üzerinden düşen bir değer alıyorum. Bunu açıkça belirtebilirlerdi biz size 100 değil 40 vericez diye. Müşteri hizmetleri olsun yapılan sözleşme olsun açık açık yazıyor 100 mbps ye kadar alabileceğim maksimum hızı alırım diye. Bu konuda benim başka bir diyeceğim yok verilen 40 ile yetiniyoruz. Cem Karaca aklıma geldi birden.

@ariftml :joy: işte. Tanımlanan 16 yada 14 tür. 100 değil yani. İleride bakarız artık ne olacak. Benim tahminimce İlk gün 36 yı gördüm şunu düşündüm o zaman da maksimum hız 49 gösteriyordu demek ki 50 verdiler 36-37 geldi baktılar çok yükleniyor hemen düşürdü. Saat itibariyle bugün de düzeltme olmasın TT ye mail atacam gidip santralden ölçüm yaptıracağım. Yada Bizim arkadaş var ona danışırım o da TT alt yapısında çalışan biri.