TurkNet te vowifi engelini nasıl aşarız?

3 haftadır resmen deliye döndürdü. telefonumda vowifiyi kullanıyordum 3 hafta önce millenicom da idim gayet sağlıklı kullanıyordum uçak modunda filan. o sıralar TurkNet e geçtim net hızım çok iyi arada kesilse de sorun değil. ama telefonumda vowifiyi kullanmaz oldum .ayarları sıfırladım vowifiyi açtım kapattım neler neler yaptım düzelmedi.bugün derin bir araştırma yaparken türknette olup vowifi yi kullanamayan insanların topluluğuna denk geldim.ben de bunu müşteri hizmetleri ile nasıl aşarız onun derdine düştüm.

1 Beğeni

Bildiğim kadarı ile şu anlık iki çözümü var, aile profiline geçmek ya da statik ip almak. Bildiğim kadarıyla sorunun çözümü için ekipler çalışma yapıyor.

İsterseniz kayıt açarak konu hakkında bildirim yapabilirsiniz. Ekipler sorunu çözmek için uğraşacaktır.

kayıt açtım cevap bekliyorum aile profilini deneyeyim

Turknet fiber de cgnat ile vowifi da hiç bir sorun yaşamıyorum. Sabit ip ile ilgili olduğunu düşünmüyorum bu sorunun.

1 Beğeni

sevgili TurkNet ekipleri

kötü vowifi kalitesi hakkinda geribildirimdir

10000 paket PFIFO yada BFIFO 15 MEGABAYT buffer (queue size/cache) ayırın müşteri başına

10 megabit için 100 paket buffer/cache, 100 megabit için 1000 paket, 1 gigabit için 10000 paket yeterli olabilir…

100 paket buffer (Queue size) altına düşürünce bağlantıdan hiçbi verim gelmiyo… bide rate limit set etmeniz lazım… tek tek modem buluşma hızına rate limit set etmek yerine tarife hızına, mesela xDSL/TT FTTX için 100 mbps rate limit, gigafiber için 1 gbps rate limit set etmezseniz, download bufferi yokmuş gibi davranıyo core router. onun için buluşma hızının üstünde de olsa bol kepçe queue size ile rate-limit yapmanız lazım ki, hardware buffere ek olarak software buffer gelsin

not: fark ettimki bottleneck (saturasyon) olmadıkça, software buffer kaydadeğer bir latency/jitter eklemiyor.

core ve edge aktif cihazları yükseltin sürekli, cpusu rami bol olsun, conntrack open connection limiti yüksek olsun, queue size’si bol kepçe olsun

birde connection tracking yapıyorsanız ki yapıyorsunuzdur, UDP timeoutları biraz yükseltin. vowifi= 500 ve 4500 nolu portlar için spesifikte olabilir, generic udp timeoutta olabilir. vowifi malesef berbat durumda…

3 Beğeni

Ben 60 mbit vdsl kullanıyorum, vowifi evdeki iki telefonda da sorunsuz çalışıyor. Statik ip yok, yaptığım bi ayar yok.

2 Beğeni

udp timeout ve udp stream timeout ile ilgili bir olay.

vowifi udp protokolünü kullanıyor ; belkide tcp + bbr kullansaydı daha iyi olurdu…

modeminiz izin veriyorsa; connection tracking - udp timeout değerini arttırınca , vowifi kesilmelerini engelleyebiliyorsunuz. ancak DoS ve DDoS saldırılarına daha elverişli hale gelmesi ve modemin kaynaklarının tükenmesi sonucu kitlenmesi problemleri oluşabiliyor.

udp timeout çoğu modemde en fazla 3 dakika olarak ayarlıdır. yani 3 dakikada bir kesiliyo

burada 3 büyük telefon operatörüne ve alternatif rakip telekomculara iş düşüyor.

udp tabanlı vowifi için sunucu (server) ve istemci (cep telefonu) tarafında 5 saniyede bir keepalive paketi gönderilse karşılıklı sorun çözülmüş olurdu büyük ihtimalle.

1 Beğeni

Bu da mantıklı ama bunun telefonun pil kullanımına etkisi olur mu?

1 Beğeni

sanmıyorum

1 mhz cpu kullanımı bile 2500 - 3000 IP paketi göndermek için yeterli olabiliyormuş.

bekleme durumunda ne kadar pil harcıyorsa aşağı yukarı gene o kadar harcar bence.

1 Beğeni

DTIM için böyle bir şey denilmiş bu yüzden benzer bir işlem midir diye? " DTIM Interval ( DTIM Aralığı ): Bu parametre, ara belleğe alınmış broadcast ve multicast çerçevelerinin kablosuz istemcilere gönderileceği süreyi konfigüre eder. Bu, mobil istasyonların güç korumasını sağlar."

1 Beğeni

bazı telefonlar wifiyi uyku moduna alıp güç tasarrufu yapıyorlar

wireless interface açıksa (paket alıp gönderiyorsa) kaydadeğer bir değişim olmaz.

zaten telefon kilitlenince wifiyi uyku moduna alıyorsa bildirim ve mesajlarda geç geliyor

açık konuşacağım telefonumda wifi uyku modunu kapatma seçeneği bulamıyorum ve bundan nefret ediyorum.

1 Beğeni

Beacon interval = 100ms oluyor genelde. saniyenin 10’da biri.

DTIM interval’da 1 olunca, 100 ms 'de bir broadcast ve multicast gönderiliyor

DTIM yükseltilirse telefon uykuya giriyor diye biliyorum

  • Beacon Interval - The beacons are the packets sent by the Router to synchronize a wireless network. Beacon Interval value determines the time interval of the beacons. You can specify a value between 40-1000 milliseconds. The default value is 100.

  • DTIM Interval - This value determines the interval of the Delivery Traffic Indication Message (DTIM). You can specify the value between 1-15 Beacon Intervals. The default value is 1, which indicates the DTIM Interval is the same as Beacon Interval.

bazı cihazlarda 1000 ms * 15 döngü ayarlı oluyor… 15 saniye mesajlar ulaşmaz demek

1 Beğeni

iki port kullanmasının sebebi birisi kontrol kanalı diğeri data kanalı için olabilir. hatta hemen bakalım:
Internet Key Exchange - Wikipedia 4500 nat’a takılmasın diye.
öte yandan bu sorunu yaşayanlar modem arayüzlerinde ALG ipsec passtrough ayarını kapalı ise açmayı denesinler.

Bende de RB450G var;
Ayarların ekran resmini atarmısınız?

her ne kadar olmaması bir kayıp yaratmamış görünse de deneysel amaçlı şuradaki sentaksı kullanarak işiniz olmayan iki servisin port kısımlarını değiştirip reboot etmeyi deneyebilirsiniz. Firewall port dışındaki değerlere de baktığı için belki sonuç alınmayabilir ama denemek bedava.
https://help.mikrotik.com/docs/display/ROS/Services

servislerle hiçbir alakası yok.

servisler input zincirindedir. cihazlar ise forward zincirinde.

doğrudur mikrotikte akış diyagramına hakim değilim. SIP’de böyle bir çözüme gidilmiş eğer sorun çıkarırsa diye. Oradan esinlenerek fikir verdim.

evet sip portuyla servis portu aynı olmuşsa, inputa geçebilir akış. doğrudur. ona dikkat etmeli