TurkNet internet aşırı pingli ve tutulmayan sözler

2 hafta sonunda bağırış çağırış Göknet’ten TurkNet 'e geçişim tamamlandı. Göknet size gpon verdik onun parasını ceza olarak 720 TL fatura kesmiş ben gpon falan almadım elimde sadece kendi modemim var diyorum itiraz ediyorum red ediyorlar.Ayrıca 135 TL cayma bedeli ödedim.

TurkNet başvururken 100 mbps 16 santral mesafeli altyapınız var ordan hizmet alacaksınız.Geçtikten sonra 60 mbps altyapı olduğunu söylediler.O 100 mbps bölgeselmiş başvururken daireme numarama kadar verdim ordan kandırıldım.

Şuan aldığım hız maks 30 mbps.Ve download upload aşırı pingli.Sabah yine iyiydi 500-600 download pingi vardı.Şuan gece 00.00 dan beri 11000 download pingi 0 mbps değerleri gördüm.Modem aynı modem bu sıkıntı eski sağlayıcımda bile yoktu.Ekip istiyorum paralı 300 TL diyor napacam böyle kullanmaya devam mı edeyim diyorum evet diyorlar.

Sonunda lütfedip TT ekibi yönlendirdiler kim bilir ne zaman gelir.Kendi ekiplerini bile lütfetmediler.Son kez 1500 TL ye tenda en iyi modem alacağım onunla deneyeceğim yine sorun devam ederse TurkNet 'i de iptal edeceğim.

Sonunda elimde kalanlar yerine getirilmeyen sözler,pingli bir internet,eski sağlayıcımdan 720 TL gpon almadığım halde haksız gpon ceza faturası,135 TL cayma bedelim,400 TL TurkNet faturası,ve kendim alacağım 1000-1500 TL modem.
VE BUNCA UĞRAŞ SONUCU PİNGLİ BOZUK BİR İNTERNET,YARDIM İSTERSEN DE ÜCRETLİ EKİP.

ÇEKTİĞİM REZİLLİĞİN HADDİ HESABI YOK.GELEN VURUYOR GİDEN VURUYOR

Tüm fotoğraflar destek kaydında var hız testleri falan.Bana kablolu bağlan diyorlar.Millet gecekondu evinde 4 k tiktokta,youtubeda yayın açıyor onlar benim kadar uğraşmış mıdır?Onlar kablolu mu bağlanıyor telefondan!!!


Selamlar @KREARON, sırasıyla cevaplamaya çalışayım;

  • Eski sağlayıcınızın tarafınıza çıkarttı tutarın hatalı olduğunu düşünüyorsanız hakkınızı aramanızı tavsiye ediyorum.
  • Altyapı sorgulama işlemi temsilidir. Hiçbir servis sağlayıcısı, bağlantı tamamen yapılana kadar dairenizde ne kadar hız alacağınızı net bir şekilde söyleyemez. Değerler ortalamadır ve birçok etkene bağlıdır. İç tesisat, santral yoğunluğu vs.
  • Yerel sağlayıcı altyapısı üzerinden hizmet aldığınız için hız kaybınıza yerel sağlayıcı saha ekiplerinin bakması gerekiyor. Ücretli olarak belirttiğiniz ekip ise iç tesisat kontrolü gerçekleştiren ekiptir. Onun dışındaki ekipler santrale müdahale edemez.
  • Hız testini eğer kablosuz olarak gerçekleştiriyorsanız birçok etkene bağlı olarak kayıplar yaşanır. İnternet Hız testi: Geniş bant bağlantınızı test edin (speed test) - nPerf.com adresinden 15 dakika ara ile 3 kez kablolu olarak hız testi yapmanızı rica ediyoruz. Kablosuz olarak yapılan testlerin bir geçerliliği bulunmuyor.

Bu arada aynı modemle aynı kablo aynı altyapı ile eski sağlayıcım 25 mbps ve pingsiz internet veriyordu.Ama bize 25 mbps yetmediği için ki akşam 7-8 e düşüyordu bu yüzden size geçmiştim.

Maalesef siz aşırı pingli internet veriyorsunuz.Bazen hız 0 a çakılıyor bazen 4 e bazen 10 a sonra ordan tekrar 0 a.Bu da youtubeda video bile izletmiyor.Siz de kablosuz da bir şey yapamıyoruz diyorsunuz.Gecekonduda oturanlar telefonla 4 k yayın açıyor kablosuz tiktokta youtubeda.Köyde oturanlar direkten sıkıntısız internet alıyor.Ben uğraşmama rağmen neden bunları haketmiyorum?Onlar 10000 TL lik modem mi kullanıyor veya altyapıları kabloları çok mu iyi?

Modem alıp tekrar kayıt açacağım sorunum çözülmezse en son da ekip isteyip yine çözüm olmazsa iptal edeceğim.

Açıkcası çok büyük hayal kırıklığı yaşadım.Zaten size geçişim binbir zorlukla olmuştu.Bağırış çağırış yaşamıştım eski firma ile.Yani size geçince hiçbir kazancım olmadı benim hatta daha da kötü oldu internetim.Üstüne yaşadığım mental durum da cabası.Sinirden ağlamıştım uğraşmama rağmen neden olmuyor hep sorun çıkıyor diye. Gelen gideni aratıyormuş cidden.

Hocam teşekkür ederim cevap verdiğiniz için.

Öncelikle ben bunu başvururken temsilciye söylemiştim o illa 100 mbps altyapı var dedi sorgulamada.Ben de hattımın 60 kaldırdığını söylemiştim.Siz o değere bakmayın demişti.Ve sadece bu soru için aramıştım.Hattım 60 ama altyapı sorgulamasında 100 çıkıyor hangisinden hizmet alacağım diye.Israrla biz size 100 lük altyapıdan hizmet vereceğiz deyince bir anda kendimi başvururken buldum sonra.

Eski sağlayıcım gpon cihazı için ceza faturası kesmişti sonunda haklılığım kanıtlandı ve iptal ettiler.

Bu sabah TT çalışanları geldi.Kutudaki kabloların hasarlı olduğunu,altyapının çok uzaktan bir şeye bağlı olduğunu söylediler.Hattın Hızınızı 35 e düşürelim sorun yaşamazsınız dediler tamam dedik.Hasarlı kablolar için bir değişim falan yapmadan gittiler.

Şuan yine internette download ve upload pingli.Modemin dibinde dursam da stabil bir bağlantı yok.Youtubeda video izlerken bile takılıyor.En düşük 3 mbps en fazla 30 mbps gördüğüm anlar oldu.

Modemim Zyxel WMG3312 B10 d modem.Bugün keenectic carrier dsl modem sipariş verdim 2000 tlye.Wi-fi 5 sanırım.Bir de onunla deneyeceğim.Yine sorun devam ederse 300 tl ekibi kabul edip ne yapabilirler nasıl çözülür bu sorun diyeceğim en son.Yine yapacağımız bir şey yok derse en son aboneliği iptal edeceğim çünkü müşteri olarak elimden gelen herşeyi yapmış olacağım.

Ayrıca bizim evde bir tane daha dsl prizi var.Modemi oraya taktım ama dsl ışığı bile yanmadı.Acaba o kablolar iyiyse oradan hizmet alabilme durumum varsa ekiplere bunu soracağım.

Bir de hattıma dediğim gibi TT ekipleri 35 sınırı koydu maks 60 destekliyor.Sorunum çözülürse (inşallah)destekden size yazarak tekrar hızımı 60 a çıkarabilir miyim bir de öyle deneyebilir miyiz tabii çözülürse veya illa TT ekibi mi gelecek eve.

Merhaba, Modem hat değerlerinizi görebilir miyim.

Merhaba yeni modem elime ulaşsın ordan hat değerlerini atayım size.Kutudaki kablo hasarlı dendi TT ekipleri hasarlı kabloyu değiştirmedi 35 e kilitlediler hattı gittiler yine internet pingli.Zaten online oyun falan oynatmıyor şuan da sadece video izletiyor.

Size sorularım var cevaplarsanız sevinirim:

1-TT nin koyduğu hat sınırını yeni modem gelince test etmek için sizi arayarak kaldırabilir miyim hemen?Yoksa TT ekipleri mi kaldıracak
2-Hattım 60 mbps 20 mbps şeklinde sizin 100 vermeniz bir sorun yaratır mı zaten kablosuz da 40-50 alacağımı biliyorum.İlk aktivasyon sürecimde sizin tarafınızdan gelen hızı 50 ye düşürmüştünüz bu sefer daha kötü olmuştu tekrar 100 e çıkartmıştım(en fazla 60 kaldırdığını biliyorum zaten)

Son olarak da daha kaliteli modem sipariş ettim.Ondan sonra hat değerlerine bakabilir miyiz.Forumda mesajlar 4-5 saat sonra onaylandığı ve geç cevap verildiği için pek sağlıklı iletişimimiz olmuyor sizin gibi uzmanlarla.Modem elime ulaşınca sorun çözülmezse en son ücretli ekip çağırcam.Onlar da birşey yapamazlarsa en son aboneligi iptal edeceğim çünkü müşteri olarak elimden gelen herşeyi yapmış olacağım.

Bu arada uzun yazılar için kusura bakmayın.Çok dertli bir durum var ortada kimse çözüm bulamıyor.Bu yüzden yapılan tüm işlemleri baştan sona tekrar tekrar yazmak zorunda kalıyorum.Modem elime ulaşınca tekrar test edip napabiliriz diye geridönüş yapacağım size.

@CKLasT @alperenatici Bu arada daha kötü speedtest değerleriyoe daha kötü modemde yine kablosuzda 20 ms alıyordum. Şuan TurkNet de 70-80 ms 10 saniyede bir 130 a fırlıyor.

Uzman değilim ama değerlere bakarak download kısmında yüksek sinyal zayıflaması görüyorum.


Hocam modem geldi. Şuan hatta 35 sınır var. Bu değerlerle stabil bağlantı için sınırı kaldırsam ne kadar alınır? Şuan hız sorunu yok ne varsa onu veriyor modem aşağı yukarı. Upload ping sorunu da gitti ve stabil 100 lere çıkmıyor. Ama download yine pingli 300 lere çıkıp iniyor stabil değil bu da online oyun oynatmıyor kablosuzda.

Bu arada TT den gelen arkadaşlar hasarlı kablo var dedi değiştirmeden hattı 35 e kitleyip gittiler. Sorun bundan olabilir mi?

Biri bana ne yapacağımı söyleyebilir mi?Sorunu da söylüyorum download kısmında SİNYAL ZAYIFLAMASI 7 upload kısmı 0 onda sorun yok.Ha o sinyal zayıflaması 7 yi 1-2 ye düşersem yetecek napabiliriz bilgi verin diyorum uzman ekibinizdeki kadın elektrikçi çağırın diyor🤔

Konu açmana gerek yok burdan devam edebilirsin.

Hat zayıflaman normal durumda görünüyor. Benim değerlerim 12 / 1 hat zayıflaması var ama bu durumu yaşamadım.

1 Beğeni

Hocam TurkNet çalışanı ben ikisini de 0 görüntülüyorum diyor.Yeni modem almadan önce ikisinde de ping vardı.Yeni modemde upload zayıflaması gitti ama download zayıflaması 7 de.Ping olmasının tek sebebini buna bağlıyorum

Hocam bela okuduğum eski sağlayıcımda daha kötü modemle 20 ms alıyordum.Sadece maks 25 mbps veriyorlardı evdekilere yetmiyordu.Size geçtim bunun için bu sefer eski gördüğüm 20 pingi bir daha asla göremedim.Hız da düşürdüm her şeyi yaptım.70-80 bandında bi anda 130 a fırlıyor olmuyor.

Hat zayıflaman ping yaratmıyor. Şehirler arası ping değişikliği olabiliyor. İstersen destek kaydı aç benin hat değerlerim çok iyi durumda, Modem değiştirmeme rağmen ping değerlerim değişmedi network birimine kontrol sağlatır mısın. Bir kaç ping testi yap onları da koyarsın.

1 Beğeni

Hangi sunuculara ping atayım hocam

Bu arada modem gecikmesi 2-3 ms,konutsal geniş bant gecikmesini yüksek veriyor online oyun.Bu ne demek?TT ekipleri bize kablo hasarlı demişti,ek var demişti öyle not yazmıştı sonradan da arıza kaydını değiştirip bakır altyapıda sorun yok olarak düzeltmişler.Herkesin işi de bi acayip bi bana denk gelir zaten

Hocam çoğuna 20 ms veriyor

Merhaba @KREARON, hattınızda yaşanan sorunun önceliği için ekibimize bilgi vermiştim ve hız profilinizi 75 Mbps’ te kadar güncellediklerini ilettiler.