Türknet e geçiş hayal kırıklığı

İyi günler
Ben daha önce TTnet kullanıcısı idim. TTnette iken yaklaşık 8-10 mb internet alıyordum. Tavsiye üzerine Türknet ile iletişime geçtim gerek müşteri hizmetlerindeki arkadaşın yaptığı sorgulamada gerekse benim Türknet ve diğer sitelerde yaptığım sorgulamalar da alt yapımın 81 mb hıza kadar kullanabileceğim sonucu çıktığı için diğer operatördeki taahhütümü bozarak Türknet e geçiş talebini kabul ettim. Sözleşmem de buna göre tanımlanacak hız belli edilmişti. En başta sıkıntılı bir aktivasyon sürecinden sonra geçişlerim tamamlandı. Ancak aktivasyon sürecinden sonra da internet hızım gene aynı değerlerde görünmeye başladı. İlk başta modem eski olduğu için gittim vdsl uyumlu modem aldım. Sonucun değişmediğini gördüm. Online hizmet üzerinden konuyu gerekli yerlere ilettim. Gelen cevapta hattımın sadece 16 mb kadar hız alabileceği söylendi. Port için beklemem gerektiği yazıldı. Sonra uygulamada baktığımda en başta tanımlanan 100 mb kadar internet tanımının 16 mb kadar olarak değiştirildiğini gördüm. Şu an başka sitelerde alt yapı sorgulaması yaptığımda gene alabilecek hız 80 mb kadar görünüyor. Öncelikle şunu belirtmeyelim ki madem 16 mb kadar hız alabiliyorum niye en başta Türknet yetkilisi bunu bana söylemedi sözleşmede bu belirtilmedi ve ben yanıltılarak taahhüt bozup buraya geldim. Bu resmen insanları kandırmaktır. Kısa süren Türknet maceramı sonlandırmak istiyorum artık. Ben tavsiye üzerine geldim ama bundan sonra çevremde Türknete geçmek isteyenlere 1000 kez düşünmelerini tavsiye edeceğim.

1 Beğeni

Merhabalar hayal kırıklığınız için üzüldüm. Siz temsilci ile konuşurken büyük ihtimal boşta vdsl port vardır. şuan vdsl port olmadığı için geçiş sağlanamıyordur. isterseniz bölgedeki telekom müdürlüğüne vdsl port için dilekçe verebilirsiniz

1 Beğeni

İlginiz için teşekkür ederim. Ben bu port falan işlerinden pek anlamıyorum. Ancak şu an netspeed gibi sitelerden alt yapı sorgulaması yaptığımda gene 80 mb kadar hız alabilirsiniz diyor. Başka operatöre geçersem orada da böyle sorun yaşar mıyım. Sonuçta ben TTnet den geçiş yaptım oradaki portu kapattırmadım sorun çıkmasın diye. Şu an tekrar ttnete gidip bu hızları karşılayacak paketlere başvursam orada da böyle sorunla karşılaşır mıyım.

Alt yapı sorgularken port durumunda ne yazıyor ? eğer port yok yazıyor ise diğer firmalarda ttnetten port kiraladığı için vdsl geçiş sağlanamaz

1 Beğeni

Boş port yok yazıyor. Anladım teşekkür ederim. Sanırım tekrar TTnet yolu gözüktü bize.

Ben dahil birçok kişide aynı sıkıntı var. Sizin geçişiniz gerçekleşene kadar portun dolabileceği de söylenmiyor. Port boşaldı mı diye haftada bir yazmanızı bekliyorlar. O da denk gelirse geçiyorsunuz. Ben neredeyse 1 yıldır bu şekilde kullanıyorum siz hesap edin

benim bölgemde tam 1 yıldır boş vdsl portu yoktu hocam. ttnet kullanan bile vdsl e geçemiyordu port işi gerçekten sıkıntı

Boş port olmadığı sürece hiçbir sağlayıcıdan VDSL hizmeti alamazsınız. İsterseniz bağlı olduğunuz Türk Telekom Müdürlüğü’ne port takviye dilekçesi bırakabilirsiniz.

Durumu anladım ancak biraz geç oldu. Keşke bu durum ilk başta söylense idi en azından bu duruma düşmezdim. Aynı hız interneti almak için taahhüt bozmak zorunda kalmazdım. Bu da bana ders olmuş oldu bu gibi durumlarda operatörlere güvenmemek lazımmış .

Portla alakalı bir durum değil. TT’nin orada var gösterip geçiş yaptıktan sonra Turknet’e adresinize yok gösteriyor olabilir. Bazen kapasite dolabiliyor ama sizin sorun bana yanlış hız bilgilendirilmesi gibi geldi.
https://netspeed.com.tr/altyapi-sorgula/
sorgulayabilir misiniz ? Port var ise altyapınızın ilk gösterdiği hızı alabilirsiniz. Yazan hıza bakmayın. Mesafe önemli. Çünkü bağlandığınız saha dolabı fiber saha dolabı. Apartmandaki başka dairelerde port var gözüküyorsa size gözükmüyorsa sistemsel hatadır.

Büyük ihtimalle port dolmuş veya TT rezervi azaltmıştır. İki seçenek var ya farklı bir ISS üzerinden hizmet almayı deneyecek yada bağlı olduğu Telekom müdürlüğüne gidip bilgi alacak. Olumsuz yanıtı gelirse mecburen abonenin dediği gibi TT ye dönüş olacak. Altyapı sağlayıcısı internet hizmeti sattığı sürece bu böyle devam edecek. :frowning:


Sorgulama yapınca bu şekilde çıkıyor.

Maalesef port kalmamış. Farklı bir ISS e de geçiş yapsanız aynı sorunu yaşamanız muhtemel. Port bilgisi anlık olarak değişebiliyor bu yüzden başvuru yaparken port uygunluğu varsa bile geçen işlem süresinde tükenebiliyor. :frowning:

1 Beğeni

Ben tekrar TT geçsem sorun çözülür mü ne yapmam lazım bu durumda

Maalesef çözülmez. TT genel müdürlüğe gidip port açtırmanız gerekiyor.

Eski operatöre geri dönseniz bile aynı hızda kullanmaya devam edersiniz. Boş yere tekrar tahüt yaptırmanıza gerek yok. Türk Telekom’a port sayısının arttırılması için dilekçe yazabilirsiniz. Bunun dışında aralıklarla sistemden kontrol edin boş port olduğunda Turknet üzerinden adslden vdsl’e geçişi sağlayın.

1 Beğeni

Biri VDSL internetini kapatırsa anca sizin eve internet gelir. Onun dışında port arttırımı talebinde bulunabilirsiniz.

Demek istediğim tam da bu hocam. Port olmayabilir hiç bir operatör VDSL vermeyebilir . Ezbere sürekli bunları söylemenin bir manası yok. Burda şikayet şu size VDSL hizmeti vereceğiz diyorlar ama portun dolma ihtimali olduğu VDSL alamayabileceğiniz söylenmiyor . Aynı hız internet için durduk yere operatör değişiyorsunuz. Aynı hızı aynı fiyata tt de alıyordum. Burda müşteri temsilcilerinin daha müşteri sormadan herkese bu durumu anlatması gerekiyor. Bana veya size bu durum söylenseydi şu an şikayet etmez sadece boş port bekliyor olurduk.

Öyle ise şu an ciddi bir kaybınız yok ücretlendirme olarak ekstradan taahhütsüz. Port sorgu sonucunda olumlu sonuç veren ISS e geçiş yapabilirsiniz.

Güzel kardeşim ben ne yazmışım yukarıda. Düzgün bilgi verilmemiş yazmışım. Sorun burda yazmışım. Burda millete laf yetiştireceğinize forumda 500 tane taahhüt edilen hızı neden alamıyorum başlıklı şikayet niye var onu düşünün. Biz millete demek ki düzgün bilgi veremiyoruz bu konuda eksiğimizi giderelim deyin.