Türknet e geçiş hayal kırıklığı

İyi günler
Ben daha önce TTnet kullanıcısı idim. TTnette iken yaklaşık 8-10 mb internet alıyordum. Tavsiye üzerine TurkNet ile iletişime geçtim gerek müşteri hizmetlerindeki arkadaşın yaptığı sorgulamada gerekse benim TurkNet ve diğer sitelerde yaptığım sorgulamalar da alt yapımın 81 mb hıza kadar kullanabileceğim sonucu çıktığı için diğer operatördeki taahhütümü bozarak TurkNet e geçiş talebini kabul ettim. Sözleşmem de buna göre tanımlanacak hız belli edilmişti. En başta sıkıntılı bir aktivasyon sürecinden sonra geçişlerim tamamlandı. Ancak aktivasyon sürecinden sonra da internet hızım gene aynı değerlerde görünmeye başladı. İlk başta modem eski olduğu için gittim vdsl uyumlu modem aldım. Sonucun değişmediğini gördüm. Online hizmet üzerinden konuyu gerekli yerlere ilettim. Gelen cevapta hattımın sadece 16 mb kadar hız alabileceği söylendi. Port için beklemem gerektiği yazıldı. Sonra uygulamada baktığımda en başta tanımlanan 100 mb kadar internet tanımının 16 mb kadar olarak değiştirildiğini gördüm. Şu an başka sitelerde alt yapı sorgulaması yaptığımda gene alabilecek hız 80 mb kadar görünüyor. Öncelikle şunu belirtmeyelim ki madem 16 mb kadar hız alabiliyorum niye en başta TurkNet yetkilisi bunu bana söylemedi sözleşmede bu belirtilmedi ve ben yanıltılarak taahhüt bozup buraya geldim. Bu resmen insanları kandırmaktır. Kısa süren TurkNet maceramı sonlandırmak istiyorum artık. Ben tavsiye üzerine geldim ama bundan sonra çevremde TurkNet 'e geçmek isteyenlere 1000 kez düşünmelerini tavsiye edeceğim.

1 Beğeni

İlginiz için teşekkür ederim. Ben bu port falan işlerinden pek anlamıyorum. Ancak şu an netspeed gibi sitelerden alt yapı sorgulaması yaptığımda gene 80 mb kadar hız alabilirsiniz diyor. Başka operatöre geçersem orada da böyle sorun yaşar mıyım. Sonuçta ben TTnet den geçiş yaptım oradaki portu kapattırmadım sorun çıkmasın diye. Şu an tekrar ttnete gidip bu hızları karşılayacak paketlere başvursam orada da böyle sorunla karşılaşır mıyım.

Boş port yok yazıyor. Anladım teşekkür ederim. Sanırım tekrar TTnet yolu gözüktü bize.

Ben dahil birçok kişide aynı sıkıntı var. Sizin geçişiniz gerçekleşene kadar portun dolabileceği de söylenmiyor. Port boşaldı mı diye haftada bir yazmanızı bekliyorlar. O da denk gelirse geçiyorsunuz. Ben neredeyse 1 yıldır bu şekilde kullanıyorum siz hesap edin

Boş port olmadığı sürece hiçbir sağlayıcıdan VDSL hizmeti alamazsınız. İsterseniz bağlı olduğunuz Türk Telekom Müdürlüğü’ne port takviye dilekçesi bırakabilirsiniz.

Durumu anladım ancak biraz geç oldu. Keşke bu durum ilk başta söylense idi en azından bu duruma düşmezdim. Aynı hız interneti almak için taahhüt bozmak zorunda kalmazdım. Bu da bana ders olmuş oldu bu gibi durumlarda operatörlere güvenmemek lazımmış .

Portla alakalı bir durum değil. TT’nin orada var gösterip geçiş yaptıktan sonra TurkNet’e adresinize yok gösteriyor olabilir. Bazen kapasite dolabiliyor ama sizin sorun bana yanlış hız bilgilendirilmesi gibi geldi.

sorgulayabilir misiniz ? Port var ise altyapınızın ilk gösterdiği hızı alabilirsiniz. Yazan hıza bakmayın. Mesafe önemli. Çünkü bağlandığınız saha dolabı fiber saha dolabı. Apartmandaki başka dairelerde port var gözüküyorsa size gözükmüyorsa sistemsel hatadır.

Büyük ihtimalle port dolmuş veya TT rezervi azaltmıştır. İki seçenek var ya farklı bir ISS üzerinden hizmet almayı deneyecek yada bağlı olduğu Telekom müdürlüğüne gidip bilgi alacak. Olumsuz yanıtı gelirse mecburen abonenin dediği gibi TT ye dönüş olacak. Altyapı sağlayıcısı internet hizmeti sattığı sürece bu böyle devam edecek. :frowning:


Sorgulama yapınca bu şekilde çıkıyor.

Maalesef port kalmamış. Farklı bir ISS e de geçiş yapsanız aynı sorunu yaşamanız muhtemel. Port bilgisi anlık olarak değişebiliyor bu yüzden başvuru yaparken port uygunluğu varsa bile geçen işlem süresinde tükenebiliyor. :frowning:

1 Beğeni

Ben tekrar TT geçsem sorun çözülür mü ne yapmam lazım bu durumda

Maalesef çözülmez. TT genel müdürlüğe gidip port açtırmanız gerekiyor.

Eski operatöre geri dönseniz bile aynı hızda kullanmaya devam edersiniz. Boş yere tekrar tahüt yaptırmanıza gerek yok. Türk Telekom’a port sayısının arttırılması için dilekçe yazabilirsiniz. Bunun dışında aralıklarla sistemden kontrol edin boş port olduğunda TurkNet üzerinden adslden vdsl’e geçişi sağlayın.

1 Beğeni

Biri VDSL internetini kapatırsa anca sizin eve internet gelir. Onun dışında port arttırımı talebinde bulunabilirsiniz.

Demek istediğim tam da bu hocam. Port olmayabilir hiç bir operatör VDSL vermeyebilir . Ezbere sürekli bunları söylemenin bir manası yok. Burda şikayet şu size VDSL hizmeti vereceğiz diyorlar ama portun dolma ihtimali olduğu VDSL alamayabileceğiniz söylenmiyor . Aynı hız internet için durduk yere operatör değişiyorsunuz. Aynı hızı aynı fiyata tt de alıyordum. Burda müşteri temsilcilerinin daha müşteri sormadan herkese bu durumu anlatması gerekiyor. Bana veya size bu durum söylenseydi şu an şikayet etmez sadece boş port bekliyor olurduk.

Öyle ise şu an ciddi bir kaybınız yok ücretlendirme olarak ekstradan taahhütsüz. Port sorgu sonucunda olumlu sonuç veren internet servis sağlayıcı e geçiş yapabilirsiniz.

Güzel kardeşim ben ne yazmışım yukarıda. Düzgün bilgi verilmemiş yazmışım. Sorun burda yazmışım. Burda millete laf yetiştireceğinize forumda 500 tane taahhüt edilen hızı neden alamıyorum başlıklı şikayet niye var onu düşünün. Biz millete demek ki düzgün bilgi veremiyoruz bu konuda eksiğimizi giderelim deyin.

Ayrıca illa ciddi bi kayıp istiyorsan sana ciddi bir zarar örneği vereyim. TTde bi arıza kaydı oluşturunca birkaç gün içinde çözüme ulaştırılıyordu. 1 aydır internetimde arıza var 3 4 mbps hız alıyorum 1 aydır bugün çözdük yarın çözdük diye bekliyoruz. Alamadığım internetin parasını ödüyorum. Ayrıca adam akıllı soru sorup cevap da alamıyoruz kalıplaşmış kopyala yapıştır cevaplar. Telefonda görüşüp düzgün bilgi almak zaten yok.

1 Beğeni

Hızlar da hiç bir firma taahhüt vermez, ne kadar sabit hız alacağınız ile ilgili hep “e” kadar olarak sunarlar eğer hattınız sağlıklı bir şekil de yüksek hızlara ulaşmaya elverişliyse bu halde düşük hızlar alıyorsanız kayıt açıp şikayetinizi ve bu durumun, çözülmesini talep edebilirsiniz.
Sorununuzun çözülmediğini veyahutta gerekli aksiyon alınmaması, hizmetten memnun olmadığınız durumlar da hizmetinizi iptal ettirebilirsiniz TurkNet’in de en büyük avantajlarından TAAHHÜTSÜZ bir hizmet sunması. Bu sorunları, TAAHHÜTLÜ bir sağlayıcı da yaşasanız 2 yıl beklemek zorundasınız.

1 Beğeni

Bu kadar eminseniz müşteri görüşmeleri kayıt altına alınıyor arkadaşlar e kadar mı demiş yoksa kesin olarak size vdsl hizmeti sunacağız mı demiş. Bir araştırın. Ben geçiş öncesi müşteri hizmetler ile yaptığım iki görüşmede özetle ne kadar hız alacağımı sordum 35 mbps VDSL hizmeti dendi online işlemlerde bir 16 mbps ye kadar bir de 35 mbps ye kadar görünüyor kesin 35 VDSL mi dediğimde 35 VDSL alacaksınız dendi. Ben şu an ADSL hizmeti alıyorum. Sizin e kadar dediğiniz şey şurda geçerlidir siz 35 mbps ye kadar dersiniz ama uzaklık falan derken 25 alırsınız burda birşey denmez. Ama burda insanların soru direkt hizmet türü ile alakalı. 35 VDSL görünüyor ama geçene kadar portlar dolabilir 16 ADSL alabilirsiniz demek zor değil. Ama muhtemelen müşteri kaybetmemek için bunu söylemiyorsunuz. Burda bu konuda onlarca başlık var herkes yanlış anlamış olamayacağına göre illaki bir sıkıntı var sorunu tespit etmek ve çözmek de zor değil. Son olarak büyük harflerle yazınca daha etkili olur sanmışsınız o zaman ben de büyük harflerle yazayım TAAHHÜTLÜ paket satan firmalar durumu açık açık söylüyorlar en azından bende öyle oldu. Çok sağolun TAAHHÜTSÜZ VE BİR AYDIR ARIZASI ÇÖZÜLEMEYEN internet hizmetiniz için. Neyse daha fazla uzatmayayım çözüm arayan arkadaşlar en yakın zamanda çözüm bulurlar inşallah.