TurkNet’e yaklaşık 2 yıldır aboneyim. Özgür İletişim 35 Mbps paketini kullanıyorum. Şu son birkaç aya kadar internet gayet stabildi. 33 Mbps download, 2.8 Mbps upload hızı alıyordum. Ping değerlerim ise Speedtest’te 10ms Avrupa sunuculu oyunlarda 50ms idi ve genel olarak hep böyle seyrediyordu.
Fakat şu son birkaç ayda internet hızım akşamları saat 19.00’dan sonra 8 Mbps’e kadar düşüyor ping değerim oyunlarda 100ms’ye fırlıyor Speedtest’te ise 50ms’ye kadar çıkıyor ve gece yarısına kadar böyle devam ediyor. Bu saatlerde zaten interneti en çok kullandığım zamana denk geliyor.
Kullandığım bilgisayar aynı, modem aynı, ayrıca Ethernet kablosu ile bağlanıyorum modeme. Kaç kez reset attım, ayarları sıfırladım hiçbir şey değişmedi.
Modeme gelen sinyal hat değerlerine baktığımda eskisi ile en ufak bir fark yok SNR margin değeri (sinyal kalitesi) aynı, hatta hattımın desteklediği maksimum kapasite 70 Mbps olarak gözüküyor. (Görselde paylaştım.)
Ortada bir sorun olduğu aşikar. Herkes, akşamları dibe vuran download hızından ve ping’den yakınıyor. Türkiye’nin her bölgesinde saat 19.00’dan sonra hız düşme sorununu yaşayan çok fazla kullanıcı var şu an. Diğer forumlar ve sosyal mecralar üzerinde birçok yazı yazılmış bu konu hakkında kendi forumları dahil.
Arıza kaydı açmama rağmen sorun çözülmedi ve bana otomatik mesaj saçma sapan bir mesaj yolladılar. Ya sorun sizde diyorlar ya da yoğunluktan dolayı diyorlar olayı kapatıyorlar. Yani sorun olduğunu kabullenseler, düzelteceğiz deseler eyvallah destek ekibinde yer alan arkadaşlar gerçekten sorunlardan bir haber.
İşin trajikomik kısmı planlı olarak yapılan altyapı çalışmaları sonrasında oldu bu sorun. Düzeleceğine daha kötü oldu keşke altyapı çalışması yapmasaydınız.
Sorun kaynaklı da değil çünkü aynı mahallede yakın oturduğum arkadaşımda Netspeed üzerinden TT altyapısını kullanıyor ve ping ve hız değerleri her saat stabil durumda diğer İSS’lerde bu sorun olmazken neden Sadece TurkNet?
Altyapı desteklemiyorsa müşteri sayısı ona göre ayarlansın. Daha çok para kazanmak için aynı hatta daha fazla müşteri yüklemesi yapmasınlar o zaman, internet fazla kullanılıyor o yüzden yavaşlama oluyor diye bir mazeret olabilir mi? Pandemide para kazanamıyorum bende faturanın yarısını ödeyeyim o zaman madem pandemi sebep oluyor yoğunluğa.
1 hafta daha destek talebi oluşturarak bekleyeceğim, düzelmez ise Milleni ya da Netspeed’e geçiş yapmayı düşünüyorum.
Abone no: 2263525008
Müşteri no: 1043933
şikeyetvar linki: https://www.sikayetvar.com/turknet/turknet-aksamlari-hiz-dusmesi-ve-ping-sorunu
destek verirseniz arkadaşlar daha kolay çözülür yorumlarınızı eksik etmeyin.