Tt x hesabına yazdığım şeyi umursamadı

Yaşadığım sorunu detaylı şekilde dile getirmek için destek istediğimi belirttim temsilcinin verdiği cevap: “Merhaba, hizmet almış olduğunuz internet servis sağlayıcınız ile iletişime geçebilirsiniz. ^Buğra” alt yapıdan sorumlu olan Türk Telekom değil mi? Neden bu kadar vurdumduymazlar anlam veremiyorum sizinle sürekli irtibat halindeyim zaten ne yapacağım ben bu sorun nasıl çözülecek? Ay başına kadar beklerim aynı şekilde bağlantı kopmaları devam ederse ki (edecek) iptal talebini oluşturacağım ve hiç bir manzaret dinlemeyeceğim yeter tolerans göstermekten beklemekten bıktım…

Hocam kablonetin fiber sorgulamasından altyapı sorgulama yapar mısın bakalım kaç çıkıyor?

Eskiden TT kullanırken aldığın hız ile sorun yaşamıyorken,TurkNet’e geçince kopma yaşıyorsan hat kaldırmıyordur o hızı.

Ek var demişsin,TT’un çözüm anlayışı şudur:Hız düşürmek ve ek yapmak.Bunlardan başka bir şey bekleme.Atlak port olmadığı sürece de port değişikliği yapmazlar ben yaptıramadım en azından.

Sen dediğim siteden altyapın kaç destekliyo öğren.Modeme kaç hız geliyor hat istatistikleri bölümünden de buraya ekran fotosu at.Ayrıca iç tesisatlık sorun varsa (sıva altı problem yoksa) 300 TL ye TurkNet saha ekibi çağırabilirsin bu sadece gelme ücreti malzeme kullanılacaksa ayrıca ücretini söylerler.

TT ekibi arıza için geldiyse evine söyle binada altyapı sorgulamada çıkan hıza göre boş port var mıymış?Binadakiler ne kadar hız alıyormuş?Boş port varsa değişiklik yapın de.Sana hızını şuna sabitleyelim,düşürelim derlerse en son çare o olsun.Sen hat istatiklerini ve kablonetin sorgulamasından kendi adresinin sorgulama sonucunu da buraya at,bir de diğer dairelerinin altyapısını sorgula bakalım onlar ne kadar destekliyor

Boş port da var diyorlar port değişikliği yaptıklarını da 2 hafta önce söylediler

Türk Telekom da da 1.5 yıl boyunca hız düşüşü kopma aktif şekilde devam etti santral ve alt yapı hız kapasitesini yükseltmiyorlar

Kral iç tesisat kontrolü için 2 3 kez TurkNet ten ekip geldi sadece modemi kontrol ettiler o kadar dediğin şeyi nasıl yapabilirim ne diyebilirim 300tl ücret falan

Türksat Kablo ® Fiber İnternet Altyapı Sorgulama | Türksat Kablonet Web Sitesi hocam şu siteden kendi adresini ve diğer daireleri sorgular mısın kaç çıkıyor?

Bir de modemin arayüzünden hat istatikleri yazan bölüme girip ekran fotosu at.Xdsl istatistikleri veya hat tanılama bilgileri yazar modemden modeme değişiyor.



Benim dairem dışındaki daireler de genel de alt yapı yok yazıyor

Hat istatikleri de atar mısın hocam modem arayüzüne girip

Bunlar hat istatistikleri değil mi?


Attığın linkten alt yapı sorguladım

Hocam kablonet’i sormanın sebebi neydi ?

Hocam snr değeriniz güzel 18 db.Her 3-4 mbps de 1 db düşüyor diye biliyorum, siz bu değerlerle 35 de sorun yaşamamanız,hatta 9-10 db değerlerle de 60 a yakın hız almanız lazım.

Benim de diğer altyapı sorgulama sitelerinde 100 gösteriyor aldığım 50.TT ekipleri binanızda kimse 100 almıyor 100 lük port yok demişti,kablonet de 50 mbps altyapınız var diyor bana yani en doğru sonucu o site veriyor bana.

Sorununuz iç tesisatta olabilir.Ek veya hasarlı kablo olduğundan düzgün ek de yapılmamışsa crc hatası birikiyor olabilir.TurkNet e ücretli ekip çağırsam sıva altı işlem değilse kutudaki kablo bağlantılarını güzelce ve düzgün şekilde yapabilir misiniz deyin olmadı son çare binanıza kadar cat6 kablo çeksinler kutudan doğalgaz borusunun deliğinden de geçirsinler o kabloyu ama o kablo bina içinde veya dışında açıkta kalacağı için sıkıntı yaratabilir güzel bir montaj yapılması lazım bu işlem sıva altı işleme giriyor mu TurkNet tarafınca bilmiyorum.

Ben uzmanı değilim ama bildiklerim bunlar. @SHINIGAMI hocam daha fazla yardımcı olacaktır.

Bu arada aldığın modemin diğer zyxel wmg ürünlerinden tek farkı wifi 6 desteklemesi.Senin sorunun wifi ile alakalı değil ki bu modemi kim tavsiye etti?Zaten hızın 35 hadi diyelim altyapıda 60 hızı alsan sana wifi 5 bile yeterdi bu hıza.Keşke aynı fiyata wifi 5 destekli keenetic carrier dsl alsaydın hocam.Snr ayarı falan da yapabiliyorsun ama senin sorunun iç tesisatta olabilir.

Eski zyxel modemimde benimde 12 saatte bir 24 mbps kullanırken hattım düşerdi modem kendini resetlerdi.2 aydır keenetic kullanıyorum hızım maalesef 50 mbps 10 gündür aktif bağlantı modemde hat kopmasını bırakın hız düşmesi bile yaşamıyorum 9 snr değeri ile.

Aynen öyle oluyor 24 saatte bir çöküyor ve modem kendini resetliyor pişmanım bir de 2300 tl vermiştim bu modeme… hocam yaşadığım yer çok berbat doğal gaz bile yok ki

WhatsApp ya da telegram kullanıyor musun

Hocam modemsel olduğunu zannetmiyorum ya zaten eski TT modemin de arıza var dediler kullanamazsınız dediler diye gidip bunu almak zorunda kaldım keşke az daha araştırma yapsaydım ama dediğim gibi tamamen alt yapısal ben bu modemi fiber olan bir yere götürsem 1000 mbps de bağlantı kopmadan kullanabilirim bence

Zyxel modemi kimseye önermem.Ben bunun wmg serisini 4 sene çektim.Senin aldığın modelin tek farkı gigabit portu olması ve wifi 6 olması onun haricinde wmg serisi ile aynı.

Ben 24 mbpsde bile zyxel kullanırken pingim olurdu,12 saatte bir hattım kopardı,crc hatası birikirdi çekim gücü rezaletti zaten.

Şuan keenetic modemle 50 mbpsde pingim yok ,hattım 7 gündür aktif gözüküyor modemde yavaşlama bile yok,hattım da kopmuyor çekim gücü de balkonda bile çekiyor :slightly_smiling_face: Tek sorunu biraz fazla ısınıyor ama hızıma etkisi olmadığı için pek irdelemedim bu sorunu.

Aynı kablo aynı altyapı tek değişen modem.Sonradan fanboy diyorlar tek modemle tüm sorunum çözülüyorsa tabi ki fanı olurum :joy::joy:

Zyxel modem hakkında kötü konuşmasak mı :frowning: bi arkadaş üzülüyor da
image

Merhaba @Oguz_han ,

24 saatte bir çökme sorunun DSL ışığının gitmesinden dolayıysa arıza kaydı bırakıp port değişikliğine gidebilirsin PORT arızalı olabilir,

Eğer ki modem çökme sorunuyla baş başa kalıyorsan adaptör değişikliği yapabilirsin veya yakın zaman içerisin de aldıysan modemi garantiye yollayabilirsin.

Abonelik iptaline gidersen de olacak şeyi söyliyeyim:

Aboneliğini iptal ettirdin, yeni bir abonelik başlattın burada değişen tek şey senin internet almış olduğun firma ismi ve fatura tutarın başka da bir şey değişmeyecek.

Bütün bakır alt yapı (DSL) TT altyapısı içerisindedir.

Bu konu da yapacağın işlem şu olabilir:

Ankastre kutusundan daire 'ne kadar bir elektrikçi yardımıyla CAT-6 kablo çektirebilirsin.

Elektrikçi kablo 'yu çektikten sonra dairene kadar gelen kablonun ucuna siflon kablo ile ek yapsın çünkü CAT-6 'nın ucuna çakılan RJ-11 bir zaman sonra atıyor ve hassaslığından dolayı sürekli olarak kopmalar yaşayabilirsin, o yüzden siflon kablo ile CAT-6 kablona ek yapsın siflon kablonun ucuna RJ-11 çaksın daha sağlıklı olacaktır

Fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla da 50Mbps VDSL alt yapın olduğunu görüntülüyorum.

50Mbps VDSL alt yapısı gözüken yer içerisin de ilk öncelikle 50Mbps hız alamazsın onu belirtiyeyim.

Burada belirtilen şey port 'tan senin binana kadar gelen hız zaten saha dolabından senin binana kadar gelen yerde o hız ister istemez düşüyor senin kullanabileceğin en verimli hız 35Mbps olacaktır fazlasını tercih etme yine çökme (kopma) problemi ile başbaşa kalırsın.

50Mbps tam hızı kullanmak için direkt kablonun ankastre kutusundan değil port 'tan çekilmesi lazım ki direkt port çıkış hızını verimli bir şekilde kullanabilesin.

Uzun lafın kısası modemden kaynaklı sorun yaşıyorsan ya adaptör değiş ya da garantiye gönder, Hattan kopma yaşıyorsan da port ve lokal değişikliğine gitmen gerekiyor bunun için de arıza kaydı bırakman gerekiyor.

1 Beğeni

Ya zaten bırak 50 yi 35 mbps bile kullanamıyorum ki @KREARON sorun modemin de dedi ben de elimdeki modemi iade etmek için talep oluşturdum arkadaşın dediği modemi alacağım