Speedtest'teki Upload Latency değeri ve oyunlardaki bağlantı hatası uyarısı

Öncelikle merhaba, speedtestte genel olarak sonuçlarım normal çıkıyor fakat oyunlarda sürekli (kablolu bağlantıda) hep bağlantı hatası uyarıları alıyordum. Bunun üzerinde speedtest atıyorum fakat değerler (ping dahil) hepsi olması gereken normal seviyelerde çıkıyordu. Oyunlarda da değerler normal fakat nedense bu günkü speedtestte gözüme bir şey takıldı. Görebileceğiniz üzere, ping ve download latency değerleri gayet normal seviyelerdeyken upload latency 85 çıktı ve yer yer 112 yi gördü. Sorunun bununla alakalı olabileceğini düşünüyorum. Bilgisi olan birileri yardımcı olabilir mi lütfen.

@alperenatici

Moral bozmak istemiyorum ama Telekom müşterisi iken bu konu üzerine onlarla çok uğraştım. Yani ya cidden neyin sebep olduğunu bilmiyorlar ya da sorun yükleme kısıtlaması gibi bir problem. Siz de bir şansınızı deneyin sonuçta burası TurkNet ama …

Upload esnasında ping değerlerinizin yükselmesi gayet olağan bir durum. Benim tarafımda 7.8mbit upload hızına ulaştığımda ping değerleri 200ms veya üzeri olmakta. Modeminizde QoS (Quality of Service) seçeneğini etkinleştirdikten sonra upload hızınızı 7.2 mbitlere sabitlerseniz (7.5mbit seviyesinde başladığını gördüğümüz için) ping değerinin düşeceğini gözlemleyebilirsiniz.

QOS ayarını açabilirsiniz veya hız sınırlama yapabilirsiniz upload için, 8 mbps’nin çok az bir altı 7.5-7 gibi.

Bufferbloat Test by Waveform veya Speed test - how fast is your internet? | DSLReports, ISP Information adreslerinden bufferbloat kontrol edebilirsiniz.

unreliable connection(güvenilmez bağlantı) gibi hatalar alıyorsanız modem üzerinden ayar yapılyor. Bana ulaşın yardım ederim

Ekrem Bey merhabalar, konu içerisindeki tavsiyeler yardımcı oldu mu? :thinking:


Bende isler tam tersi ilerliyor neden boyle acaba

Alperen bey hayır olmadı. Şöyle ki Ping’le alakalı bir sorunum yok benim. Testlerde de oyunlarda da Ping değerim normal örneğin İstanbul Valorant sunucusuna Ping’im 7 ama sürekli sağ üstte bağlantı hatası uyarısı alıyorum. Uyarıyı aldığımda oyunu kapatıp speedtest yaptım sonuçlar normal çıktı sadece upload latency 120 seviyelerinde. Benim de bulduğum şey bu oldu başka bir sebep bulamadım

Bu uyarıyı yalnızca Valorant’ta mı alıyorsunuz? Uyarı aldığınızda oyun performansınızda bir olumsuzluk yaşanıyor mu yoksa yalnızca uyarı mı görüntülüyorsunuz? Farklı oyunlarda sorun mevcut mu? :man_shrugging:

Rainbow Sixte de benzer uyarılar alıyorum. Kısmen performansta sorun oluyor. Sürekli olarak ekranda uyarı kalmıyor birkaç dakika durup kayboluyor ara sıra tekrar geliyor.

Işınlanma gibi sorunlar yaşıyor musunuz? Paket kaybınız da burada önemli. Dilerseniz iki oyuna ait tracert testlerinizi buradan paylaşın, yorumlayalım :raising_hand_man:

Paket kaybi çıkıyor olmasın bende de oyle ag hatasi cikinca valorantda oaket kaybina bakiyorum paket kaybi ciktigi icin o hatayi veriyor

1 Beğeni

Tracert sonuçlarım normal çıkıyor fakat oyun içi bilgi ekranına baktığımda uyarıları aldığımda paket kaybı yaşanıyor görünüyor. Packet loss total 16 olarak görünüyor 3 elin sonunda.

o 3. hop ta nedense bende de hep yıldız çıkıyo nedeni ne acaba

1 Beğeni

Bilmiyorum ama 7. Hoopta bir sıkıntı var. İstanbuldan istanbula yapılan testte bu kadar yüksek çıkmamalı

Pingplotter testinden bakiyorum bende benda baya yukseliyor işaretlediğim yerler belli oluyor zaten ama çözülemedi hala bakalım ne olucak altyapıdanmı artık yoksa turknetde mi sorun var bilmiyorum


Riot TR

Sanırım sağda görünebileceği üzere packet loss bu testte de çıkıyor.

Bu da Riot Avrupa, bunda da aynı şeklilde paket kaybı çıktı

Edit: gelen cevap: Merhaba Ahmet Yılmaz Bey,

İlettiğiniz sonuçlar üzerinde arka planda ekiplerimiz size hizmet sunduğumuz cihazlar üzerinde kontrol sağlamıştır. Verdiğimiz hizmet kaynaklı internet trafiği ile ilgili bir sorun tespit edilmemiştir. Kullandığınız bağlantı kablosuz ve cihazlarınız, ayarları kaynaklı kontrollerinizi sağlamanızı rica ederiz. TurkNet kaynaklı bir sorun tespit edilmemiştir.

İyi günler dileriz.

Yani şu yukarıdaki pingplotterlarda bir sorun yok mu yoksa bana mı öyle geliyor :confused:

Merhabalar,

Sizin için Riot Games Destek ekibinin paylaştığı çözümleri iletiyorum. Diğer yönergeleri uyguladıktan sonra PingPlotter kısmındaki testleri de aşağıdaki ip adresiyle tekrar gerçekleştirmenizi rica edeceğim :raising_hand_man:

Arka planda çalışan gereksiz uygulamaları kapatalım.

  • Windows tuşuna ve aynı anda R tuşuna basarak Çalıştır menüsünü aç
  • Açılan Çalıştır penceresinde, “msconfig” yaz ve Tamam’a tıkla
  • “Hizmetler” seçeneğine tıkla
  • Burada bulunan " Tüm Microsoft hizmetlerini gizle" seçeneğini işaretle
  • Listede bulunan tüm hizmetleri seçip “Tümünü devre dışı bırak” butonunu tıkla
  • Eğer VALORANT oynuyorsan Listede VGC adlı hizmeti devre dışı bırakmadığından emin ol. VGC hizmeti Vanguard olduğu için oyuna girerken sorun yaşayabilirsin.
  • "Uygula"ya ve daha sonra "Tamam"a tıkla
  • Bilgisayarını yeniden başlat

Bu arada hizmetler içerisinden kapatmak istemediğiniz bir hizmet varsa açmış olduğun Hizmetler penceresinden o hizmeti tekrar açabilirsiniz.

IPV6 kapatılmalı. Nasıl yapılır;

Aynı şekilde DNS kısmını da kontrol edelim.

  • Windows tuşuna bas.

  • “Denetim Masası” yaz.

  • "Ağ ve İnternet"i seç.

  • “ Ağ ve Paylaşım Merkezi’ne” tıkla

  • Gelen ekranda sol tarafta bulunan; “Bağdaştırıcı ayarlarını değiştirin” seçeneğini seç.

  • Aktif olarak kullandığın bağlantıların burada olacaktır. Kullandığın bağlantıya çift tıklayıp gelen pencerede “Özellikler” seçeneğini seç.

  • İnternet Protokolü sürüm 4’ü seçip tekrar “Özellikler” seçeneğini seç.

  • Gelen ekranda "Aşağıdaki DNS sunucu adreslerini kullan seçeneğini seç.

  • DNS olarak; 8.8.8.8 ve 8.8.4.4 kullan lütfen.

Ethernet kablosu kullanmanda ping sorunlarının çözümünde oldukça yararlı olacaktır.

Eğer ki sorunun devam ediyorsa senden PingPlotter kayıtlarını da isteyeceğim.

Aşağıdaki linkten PingPlotter uygulamasını indirmeni isteyeceğim.

https://www.pingplotter.com/download

Uygulamayı indirdikten sonra senden aşağıdaki IP adresleri için test yapmanı isteyeceğim. Programı açtığında pencerenin üst tarafında kalan boşluğa IP adresini yazıp, yanındaki yerden aralığı “interval” 1 sn., zaman dilimini de “focus” Auto’dan “5 dakika’ya” al. Testi başlattıktan sonra 5 dakika kadar bekle ve sonrasında bana ekran görüntülerini gönder lütfen.

⦁ 185.40.65.1
⦁ 162.249.79.1
⦁ 162.249.72.1

Bu işlemlere ek olarak oyunu temiz kurulum olarak silip tekrar yüklemek çare olabilir. Bilgi verirseniz sevinirim :innocent:

2 Beğeni