Sorun modem de olabilir mi?

Dün OİM den destek kaydı açtım İnternet in yavaşlıği ile ilgili bana şu şekilde cevap geldi. Altyapısal bir sorun gözükmemektedir diye ancak modem ve ethernet kablosunu değiştirebilirsiniz dendi. Ethernet kablosunu değiştirdim fakat yine İnternet yavaş VDSL 35 megabit paketini kullanıyorum Modemi 2 günde bir kapatıp açmak zorunda kalıyorum böyle yapınca herşey normale dönüyor. Modemin markası TurkNet den aldığım zyxel vmg8623 t50b markalı modem acaba modemdeki değerler yüzünden mi böyle oluyor bir türlü çözemediler. Teşekkürler

Elektrikler gitmişti şimdi geldi modem de yeniden açıldı hat değerlerim budur

Sanırım 2. Resim sıkıntı yaratan o


snr değerleriniz iyi gözüküyor altyapınız kaç mbps destekliyor peki?

50 destekliyor ama şuan 35 alıyorum 10 aylık faturayı ödediğim için o faturanın süresi bittikten sonra 50 ye yükselecek

Merhaba, DSL istasitik bölümündeki yazıları hepisini kopyalayıp atar mısın.

20221211_143006


Art arda yaptığım hız testleri sorun nedir

modemde gözüken data rate max rate değerlerini atarmısınız?

@CKLasT @kaan_mert11 @BLackOwL

xDSLFwVersion: FwVer:5.12.23.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B

INP downstream: 0
INP upstream: 0
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 35838 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 6140 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 39693
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :10:11, 36 secs
DSL activetime :0 min, 13 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 16.0 dB
output power upstream: 8.6 dbm
attenuation downstream: 9.6 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 18.0 dB
output power downstream: 14.0 dbm
attenuation upstream: 16.3 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 07 76 78 89 69 99 89 96 78 78 77 77 48 75 88 66
tone 64- 95: 38 57 55 65 66 66 56 75 65 65 66 56 55 65 66 75
tone 96-127: 65 66 56 55 75 55 65 55 55 56 55 75 75 66 65 55
tone 128-159: 75 67 66 57 67 75 75 66 57 77 55 65 56 67 66 76
tone 160-191: 56 65 77 55 76 56 66 75 57 64 67 55 54 56 55 75
tone 192-223: 55 55 56 55 65 75 76 75 76 67 66 67 56 56 65 66
tone 224-255: 76 53 55 55 65 56 66 55 55 65 45 65 56 63 65 66

buyrun

Hocam arıza kaydı açıp Türk Telekom ekiplerinin iç tesisatinizda detaylı kontrol yapılmasını talep edin modem CRC basmış

1 Beğeni

@CKLasT destek kaydında temsilci ile görüşüyorum bana ping ve traceroute testi yapmamı istedi komut istemi üzerinden bende yapıp gönderdim. Bana gelen mesaj da 23 ms değer kabul edilebilir değerdir 90 ms değerine kadar türk sunucularında kabul edilebilir değer için maksimum değerdir diye geri dönüş yaptılar.

Crc ne diye sorarsanız paket kaybı anlamına gelir paket kayıpları eğer 35bini geçerse(mevcut hız degerinize göre) hat gidip gelmeye başlar

Modeminiz kaliteli iyi bir modem bende t20b modelini kullanıyodum 5g desteği olmamasından dolayı modemi değiştirmiştim :slightly_smiling_face:neyse modeminizin sağlam sorunsuz olduğunu düşünüyorum aksi takdirde modemde 35mbps yerine 10mbps gozukurdu

İlginiz için teşekkürler yaptıgım testlerde de sıkıntı olmadığını söyledi temsilci destek kaydıda kapatıldı inşallah bundan sonra sıkıntı çıkmaz modem de sorun olmadıgına sevindim :slight_smile:

Ekran Görüntüsü (692)

benimde sizin ki gibi bir problemim olmuştu benden tracert testi fln istememişlerdi (sorunum altyapı kaynaklıydı çünkü) benim bağlantım 50mbps down 8mbps up tracert testinide ilk kez duyuyorum yaptım sonuç bu

ben çok online oyun oynadığım için söylüyorum 70ms’ye kadar yolu var 70den sonra görüntü takılmaya başlıyor bende :slight_smile:

1 Beğeni

şuan herhangibir gelişme varmı arızanızla ilgili?

Destek kaydı ping ve tracet testinde sıkıntı olmadıgı için kapatıldı şuan herşey normal bakalım bir daha olursa açarım yine kayıt

Bende ilk defa yaptım tracet testi aynı sendeki gibi oldu

anladım modem arayüzünde hat değerlerinizi düzenli kontrol edin crc hataları birikmişse örn 1 2 saatte 100.000civarı tekrar arıza kaydı açın zaten 100.000 olduğunda ve sürekli artacağından interneti kullanamazsınız bile :slightly_smiling_face:

2 gündür bir sıkıntı yok şuanlık crc hatalarını peki nasıl anlarım