Sonu gelmeyen arıza kaydım

Selamlar, buraya bu konular yüzünden konu açmak istemiyorum ama gerçekten bu durumlar ailecek canımızı sıkmaya başladı. Sorun kimde, kimi sorumlu tutmalıyım onu da bilmiyorum. Cumartesi öğlen internetimiz kesildi ve 2 gündür DSL ışığı dahi yanmıyor. 2 ay önce de 15 gün boyunca sorun yaşamıştık. Yerinde destek ekibi gelip tesisat kontrolü yapıp sorun yok demişti. Aynı binada oturduğumuz komşuların interneti varken benim ev telefonumda dahi hat yok. Arıza süreci de çok yavaş ilerliyor, Türk Telekom müşteri sorumluluğunda arıza diye dönüş yapıyor. Bizdeki sorun ne onu bir türlü anlayamadık.


1 Beğeni

Yerinde destek ekibini tekrar çağırıp kontrol ettirin eğer bir problem yok ise zaten tt ye iç tesisatta problem olmadığını ileteceklerdir tt altyapıyı onarmak zorunda kalır

1 Beğeni

Bir probleminiz olduğunda istediniz zaman konu açabilirsiniz.

1 Beğeni

Merhaba, Anlattığınıza göre: İç hatta problem yok ve DSL yanmıyor yani OİM’ bilgilerinden gözüktüğü üzere hattınıza, fiziksel olarak buluşmuyor yani dış hatta sorun varsa port, kablo değişimi, hasarı gibi nedenlerden dolayı bu tarz arızalar olabilmektedir. Siz, yine de tekrar yerinde destek ekiplerini isteyin çünkü: 15 Gün önce ile şuan ki altyapı aynı mı bilemeyiz, değişebilir.

1 Beğeni

2 ay önceki sorunda yerinde destek ekibi geldi ve sorunun tt tarafında olduğunu raporladı. Buna rağmen TT arıza kaydına müşteri iç tesisat arızası diye dönüş yaptı. Hatta forumda bunun konusu da mevcut ve TT şu an da aynısını yapmaya devam ediyor. Arıza kaydım 15. gününde

Merhaba, bu sabah internet gelmiş fakat hızı düşük yine. Yerinde destek isteyeceğim tekrar fakat farklı bir sonuç alacağımı sanmıyorum gelen teknisyen iç tesisatta hiçbir sorun olmadığını söyleyip raporladı. Hatta ankastreden ölçüm yaptı ve 80mbit hız almam gerekirken ulaşan hız maksimum 33mbit olarak raporlandı. Geçmiş arıza kayıtlarımla şimdiki değerleri kıyasladığımda hız profilimin sürekli değiştiğini görüyorum.


Geçen ay yaşadığım sorun çözüldüğünde 100mbitlik profil tanımlı iken şu an 75mbitlik profil tanımlı. Sorunun bu profillerle alakası olabilir mi?

Önceden, tarihten de anlaşıldığı üzere 102mb tanımlıydı, sonra DSL gitti, geldi derken 79mb kullanıyorsunuz. Zayıflamanız var ve 77mb ile 33mb kullanımda SNR 8dB yani anormal bir durum, muhtemelen dış hat kaynaklı ama şunları deneyin.

  • Ek, dsl prizi ve splitter kullanma/yenile. (YAK1)
  • Ankastre bnağlantılarını kontrol ettir duruma göre bağlantılarını, kablonu CAT6 23AWG Nexans, Erse, Reçber bir marka kablou kullanarak YAK1 ile yenileyebilirsin.
1 Beğeni

Biz de CAT6 sıfırdan hat çektirmeyi düşündük. Hala da düşünüyorum. Gelen teknisyene sordum hiç gerek yok hat gayet sağlam dedi o yüzden müdahale etmedik. Ki bu dairede 5 senedir internet kullanıyoruz 1 seneyi aşkın süredir de
70 80mb hızlarla TurkNet kullanıyoruz son 2 aydır bu sorunlar var.

Sorununuz profil ile ilgili değil gibi görünüyor. Modem alabileceği maksimum hızı almış.

1 Beğeni

İlk 75mbite geçtiğimizde 2 gün internetimiz gelmemişti. Hız profili değişikliklerinde hat komple gidiyor o yüzden sürekli değiştirmeleri yüzünden de sorun olabileceğini düşündüm. Yine ilk arıza kaydını hızım düşük diye açtım, hız profili güncellendi ve 2 gün dsl ışığım dahi yanmadı.

1 Beğeni

Arkadaşlar arıza kaydı açılalı 10 gün oldu. TT tarafına yaklaşık 4 5 tane arıza kaydı iletildi hepsine iç tesisat arızası olarak dönüş yapıldı. Ev telefonum hala çalışmıyor. TurkNet yerinde destek ekibinden randevu aldık bekliyoruz. Hız düşüklüğü ve kopmalar devam ediyor. Bu arada elimde hala 2 ay önceki iç tesisatın sağlamlığıyla alakalı belge duruyor üstte paylaştığım konudan da bakabilirsiniz. İç tesisat kaynaklı bir sorun olduğunu hiç sanmıyorum o yüzden.

Bugün ben evde değilken destek ekibi gelmiş. 2 ay önce kontrol edilip etiket atılmasına rağmen eve gelen hattı bulamamış ve ölçüm dahi alamamış. Sonra bağlantılar yanlış diyip ankastre bağlantılarını değiştirmiş ve modeme ulaşan hız iyice düşmüş. Sonra hattı öyle bırakıp türk telekom yarın gelip ilgilenir diyip gitmiş :smiley: Sabır taşına döndüm resmen sabrede sabrede işin sonu nereye varacak bakalım.

Bakalım Telekom ekipleri ne yapacak. Merakla bekliyoruz. Umarım arızanız kısa sürede çözülür :pray:

1 Beğeni

Telekom ekiplerinin geldiğinden bile emin değilim hiç haber vermiyorlar. Arıza kayıtlarına hep aynı dönüşler yapılıyor. Gelen teknisyen TT tarafına yönlendireceğini gelip bakacaklarını söyledi umarım gelip bakarlar. Umarım çözülür gerçekten teşekkürler.

1 Beğeni

Arıza kaydı 13. gününde. Gelen ekip suçu türk telekoma attı. Türk Telekom ise iç tesisat arızası diyerek tekrar bize atıyor. Bu iş gerçekten iyice çıkmaza girmeye başladı.


Durumu en iyi açıklayan fotoğrafı eke bırakıyorum. İzahı olamayan şeylerin mizahi olur derler :smiley:

2 Beğeni

Merhaba, sabah kalktığımda garip bir şekilde internetim düzeldi. Bir müdahale oldu mu olmadı mı noldu anlamadım ama modem 78mbit ile buluşuyor şu an. 13 günlük arıza serüveni bitti sanırım umarım tekrarlanmaz. Teşekkürler.

Evet sanırım komşulardan birisi yeni abonelik başlattı o yüzden TT ankastre bağlantısı için sabah binaya gelmiş. Kabloları düzenlemiş ondan sonra da düzelmiş hat.

1 Beğeni

Sorunun çözümüne sevindim iyi günlerde kullanın hizmetinizi :pray:

1 Beğeni