SNR Düşüklüğü Sorunu

Merhaba. Sorunum SNR değerlerinin düşük olmasıyla alakalı. Öncelikle şunu belirtmek isterim ki santrale olan uzaklığım çok az. Yani rahatlıkla 100 Mbit interneti bile daha önceden kaldırabilen bir hatta sahiptim/sahibim.

Ankastreden daireye kadar cat6 kablo var fakat cat6 kablonun modeme geldiği yerde bir adet dönüşme kablosu gibi bir şey var anlayamadım(yıllardır bu şekilde kullanım sağlıyorum ancak bu konuda bilgim olmadığı için yaşadığım sorununda acaba buradaki dönüşmeden mi kaynaklanıyor diye düşündüm) bunu sizlerin görüşlerinize ekliyorum. Daha sonra o giden kabloyla da splitter dan bağlantı kuruluyor.

Ancak şunu söylemeyelim ki pandemi öncesinde de bu şekilde kullanıyordum snr düşmesi açısından bir sorun olmuyordu. Hatla ilgili de herhangi bir değişiklik(kablo vs.) olmadı. Modemin kendi ayarlarından ayarlanan SNR değeri de varsayılan değerde(8db) de. Sizin görüşlerinizi de almak isterim… @mehmetcan

3.5.1 hat değerleri 04.12.2020

arada 2 tane splitter mı var direk takarmısınız denediniz mi?

İlk resimdekini bende anlayamadım kablonun bir ucu cat6 diğeri de modeme geliyor işaretledim zaten. Telefona giden splitterı çıkarıyorum değişen bir şey olmuyor (hatta bir zaman öyle kullandım uzun kullanımda da fayda etmeyince ev telefonunu kullanmak amacıyla geri taktım).

cat 6ya direk taktınız mı?

Hayır hiç denemedim açıkçası nasıl yapılır veya bağlanması gerekir onu bilmiyorum da. Cat6’nın ucu açılmış ve renkler birbirinden ayrılmış şekilde bağlantı yapılmış o ilk resimdeki siyah splitter gibi olan dönüştürücüye.

Merhaba, hattiniz da şu anda herhangi bir sorun gözükmüyor. Sizden ricam modeminize tarif edeceğim ayarları yapın.

Snr değeriniz bu sorunu çıkartıyor olabilir ve akşam yoğunluk zamanı snr değeri iyice düşüyor olabilir. Bunu denemek için modem arayüzünde Internet > VDSL / ADSL Bağlantısı > ek hat ayarlarını göster deyip snr değerinizi 11 yada 12 e çekin ve DSL teknolojisi kısmını da otomatikten çıkarıp VDSL ye alın. Daha sonra DSL sabitlenince tekrar hat değerlerinizi atın lütfen.

Akşamları mevcut altyapımızla alakalı olmayan sebeplerden çoğu yerde internet yavaşlıyor Hatta zaman zaman dns hatası oluyor Buna senin yapacağın pek bir şey yok Farklı dns’leri modeme girip deneyebilirsin Turknet’in dns sunucuları akşam saatleri hayli yoğun

Senin dediğin kısma gelecek olursak snr azalması bir sorun mu? Eğer kopma ping vs olmuyorsa bence hiç değil Sana kendi durumumu anlatayım Bende de keenetic extra dsl var Ek ayarlar kısmında snr’i Varsayılan 8 yerine 4’e çekiyorum ve hız artıyor Üzerine ping, kopma vs. de olmuyor. Sende 4’e çekersen tahminim 100mbps civarı hız tanımlanır (tabi eğer dslam kilidi yoksa ki sanırım senin hatta var)

İlki 12db
İkincisi 3db
Üçüncüsü 10 db

Cloudflare Dns kullanıyorum. Benim demek istediğim aslında şu, çok önceden de modemim aynıydı hattım aynıydı. Ancak ulaşılabilir maximum hız ve SNR değerleri önceden çok daha iyiydi, şimdi ise bir hayli düşük. Amacım iş yükünü arttırmak değil bu arada, sorunun kaynağını öğrenmek yani modem mi yoksa ilk mesajda belirttiğim kablo olayları mı yoksa turknet ya da turk telekom ile alakalı bir durum mu bunu öğrenmek istiyorum sadece. SNR değerinin düşük olması tabiki İnternet kalitesini etkiliyor doğal olarak sizde modemi kullanıyormuşsunuz bilirsiniz o zaman turuncu ışık yanıp sönme ve hattın İnternet erişimi yok kısmına düşmesine neden oluyor. Günde 2-3 kez bu aynı şekilde tekrarlanıyor.

Keenetic extra DSL de hangi sürümü kullandığınız da önemli bende extra DSL kullanıyorum omniyi genişletici olarak kullanıyorum. Surum olarak 3.6 alpha 4 sürümündeyim ve turuncu ışık sorunu olmuyor.

Turuncu isik sorununun nasıl çözüleceğini öğrenmek için Telegram uygulaması üzerinden Keenetic gruplarına sorabilirsiniz. Grup linklerini aşağıya bırakıyorum. Turknet forum üzerinden sizi buldum derseniz yardımcı olacaklardır.


1 Beğeni

Hattinizin daha kararlı olması için SNR değerinizin 12 de kalmasını ve ilk başta söylediğim ayarları yapmanızı tavsiye ederim.

Anladım Bende kopma olmuyor Muhtemelen kablo ile alakalıdır fakat mahallede binada vs. ekstra yeni kullanıcılar da sinyalde gürültüye sebep olabilir Bu da ulaşılabilir hızları etkiler

1 Beğeni

O modem bu değerlerle 2 snr de bile sorun yaşatmaz. Sadece snr düşük demişsiniz. Her hangi bir sorun yaşadınız mı? hız yada ping gibi. Bende değerleriniz gayet iyi ben bir sorun göremedim. Snr alt sınırı 8dir ve hat zayıflaması yok denecek kadar az. Bu değerlerle o modemle 2 snr bile kurtarır.

Zaten söylediğim gibi önceden 2-3 db ile 100 mbit alıyordum. Hız veya Ping sorunum yok ancak KeeneticOS olarak bir problem yaşıyorum sanırım. Sürekli bir kopma yaratmaya çalışıyor modem, turuncu ışık problemini gün içerisinde 3-4 kez yaşıyorum o sırada hız yavaşlıyor vs. Bu arada kullandığım sürüm 3.5.1 sürümü. @Murat042

Bu gruba üyeyim birkaç kez sordum da hatta. Botta yazan her ayarı denedim. Diğer dediğiniz ayarları da yaptım fakat sorun bence KeeneticOS tarafında diye düşünüyorum. Çünkü her zaman bu şekilde kullanım yapıyordum bir sorun olmuyordu güncellemeler sonrasında bu şekilde sorun yaşamaya başladım diyebilirim yani son 1 ay öncesine kadar hiçbir sorun yoktu ne modem açısından ne turknet açısından.

Snr değerini 8 de bırakın şimdilik. Nedeni ise keenetic cihazlar snr yi maksimum hıza göre gösteriyor. Anlayacağın sen snr yi 9 yaptığında hızın düşmeyip yine 88 kalacak. Yani dostum öncelikle hattınsa bulunun dslam kilini kaldır sonrasında serbest bir şekilxe snr değeri yükselterek stabilliği ayarla. Oim destek kaydı aç ve kilidim kaldırılmasını söyle

1 Beğeni

Hattaki DSLAM kilidi Turknet ile alakalı bir durum değil bunun için TT ile iletişime geçmesi gerekiyor. Forumda olan örnek konuyu okuyun lütfen.

Şu anda en stabil olan son sürüm geliştirme modundaki 3.6 alpha 4 sürümü.

3.6 alpha 4 sürümünü buradan indirebilirsiniz

1 Beğeni

Bu yazılımı yükledim değerlerde bir değişiklik olmadı ancak bir bakalım kullanımda nasıl etkisi olacak. Teşekkürler, bilgilendiririm…

İlk mesajımdaki ilk resimde splitter tarzı bir dönüştürücü var sanırım. Kablonun bir tarafı ankastreden gelen gri cat6 kablo diğeriyse yani siyah olan modeme gelen rj11 olan kablo. Buradaki cat6 kabloyu direkt modeme bağlayabiliyor muyuz?