SNR Değerlerimle alakalı

Merhaba, dün (21.11.2020) tarihinde aboneliğim başladı bugün itibariyle benim gözlemlediğim 13 defa internet kesintisi yaşadım. Tahminimce sorun SNR değerlerim de ama Zyxel modemin SNR ayarı yapabileceğim bir kısmı yok. Destek talebinde bulundum ama ilk geri dönüşlere göre bir çözüme ulaşacak gibi gelmiyor

Modem arayüzünden şuan böyle görüntüleniyor fakat stabil değil. Zaten Upstream değerlerim çok iyi fakat Downstream çok değişiyor sürekli kopma yaşanıyor.
Downstream
SNR Margin: 20.1 dB
Line Attenuation: 9.7 dB
Data Rate: 35839 kbps
ES: 1
SES: 0
Upstream
SNR Margin: 27.2 dB
Line Attenuation: 0.1 dB
Data Rate: 6141 kbps
ES: 0
SES: 0

Ayrıca Destek talebine gelen yanıtta yazan değerler şunlar;

Arıza kaydı kapatıldığında Teknik Durum Bilgileri
Hat Fiziksel Durumu : AÇIK
Hat Yönetimsel Durumu : AÇIK
NmsHızProfil : VDSL2_35M_6144
Upload Çıkış Gücü : 7.5
Download Çıkış Gücü : 13.3
Upload Kapasite Hızı : 26926 kbps
Download Kapasite Hızı : 40967 kbps
Upload Mevcut Hızı : 6140 kbps
Download Mevcut Hızı : 26228 kbps
Upload Noise Margin : 23.2 dB
Upload Attenuation : 25.0 dB
Download Noise Margin : 14.5 dB
DownloadAttenuation : 0.0 dB

Paketim de 35mbps belirtmeyi unutmuşum.

Ayrıca not aldığım internet kesintilerim günleri ve saatleri;

21.11.2020
16.50, 18.45, 19.04, 20.45, 21.38
22.11.2020
07.09, 07.16, 09.40, 09.46, 09.53, 10.12, 10.15, 10.54

Burdaki hat zayıflaması yüksek
35 pakette 26 geliyor size hat zayıflaması yüzünden. İç tesisatı bi kontrol ettirin elektrikçi çağırıp

Splitter var ise iptal edip hattı direkt bağlayıp deneyin o da etken oluyor

Splitter yok direkt modeme bağlı kablo

Siz yine iyisiniz
SNR Margin: 2.1 dB upstream 5.4 dB downstream
Umarım yardımcı olurlar

Elektrikçiye kontrol ettirmem gereken tam olarak nedir?

Ben 8 snr ile internet kullanıyorum hiç kopmuyor o yüzden anlayamıyorum açıkçası :d. Ama yüksek ihtimal bina içindeki tesisatta bir problem olabilir

Twitter üzerinden yazabilirsiniz diyorlar yazıyorum fakat benden sonra twit atanlara cevap verilmiş benimle hala ilgilenilmedi. İstediğim şey kesintisiz kullanmak bugün bu saate kadar 10 kere kesilme yaşandım. Bakalım 11 ne zaman

Ya sabit olsa kopma olmasa benim de 8 olsa keşke kafayı yiyeceğim. Ailem şüpheliydi TurkNet için ben şöyle güzel böyle iyi diye ikna ederek geçiş sağladım fakat 2. gün oldu 16 kere internet kopması yaşadım aileme mahcup oldum

İç tesisat kablosu varsa duvar dsl prizi kaynaklı zayıflama yada telefon için spilitter varsa bunlarda zayıflama varmı ve ankastre ölçümü yapıp sorun iç tesisatda mı şebeke tarafında mı buna bakması lazım

1 Beğeni

Ben de ilk TurkNet 'e geçtiğimde bu şekilde sıkıntı yaşadım 2 gün internetim gelmedi ama sorun benden kaynaklıymış. İnternet hattının prizi eski üçgen prizlerdendi kablo da eskiydi. İkisini de değiştirdim hat değerledim iyileşti 35 kullanırken 100lük pakete geçtim 78mbit internet kullanıyorum şu an :smiley:

1 Beğeni

Modem prizi yok ve internet kablosu direkt kutudan modeme geliyor.

İşte o kutudan ölçüm yapmanız lazım

1 Beğeni

Benim şuan internetim var fakat dediğim gibi sık sık kesiliyor internet prizim yok direkt kutudan modeme bağlanıyor kablo. Hız olarak çok iyi özellikle uploadım ama kardeşimin sınav haftası geliyor aileme büyük mahcup olmuş durumdayım

Bu ölçümü elektrikçi yapabilir değil mi doğru anladım

1 Beğeni

İç tesisata bakılacak ölçüm cihazın varmı daha önce iç tesisata baktınmı diye sor elektrikçilerin %90u anlar bu işten

Tamamdır teşekkür ederim bir elektrikçi ile görüşeceğim

1 Beğeni

Snr değerleriniz güzel. Snr değerlerinde kopma anında yada kopmadan önce değişme var mı kontrol edin. Snr(sinyal-gürültü oranı) zaten sinyal ve gürültünün oranlanmış hali olduğundan sizdeki gürültü tolere edilebilir bir miktar ve fazla değil. Şuan benim hattımda 40db zayıflama ve 12 snr margin var yani sınırdayım. Sizde ise 25 db zayıflama ve 20 snr download var. 35 mbps alabilmeniz lazım. Ben modemde problem olabileceğini düşünüyorum modeminizin modelini yazar mısınız?