Sırrı çözülemeyen arıza ? uzman arkadaşlar yardım lütfen

Arkadaşlar yaklaşık 3-4 gündür bir sorunla karşı karşıyayım çözemedim sizlerin yardım edebileceğini düşündüğüm için yazıyorum. Hat değerleri görselde gördüğünüz gibi fakat 2-3 saat sonra zayıflama ve snr marjin eksi değerlere düşüyor atanabilir hız 10 mbit oluyor asla internete bağlanamıyorum. Rj11 jak kesip yeniden çakınca 3-4 saatliğine düzeliyor ve sonra tekrar aynı sorun. Bunun için bütün odadaki prizleri denedim çözülmedi, prizleri iptal ettim tek kablo çektim düzelmedi yak 1 ve makaronla bütün bağlantıları izole ettim düzelmedi. Her 3-4 saatte bir rj11 çakmak zorunda kalıyorum bu sorun birden bire ortaya çıktı ve asla düzelmiyor onlarca kablo onlarca rj11 denedim asla düzelmiyor. günde 3-4 kere rj11 çakıyorum. Bu arada kırılma bükülme söz konusu değil sabit duruyor modem. Not olarak 3 farklı modem denedim olmuyor. Port dahi değiştirdiler yok çözemedik ne oluyor olabilir ?

kablonun içine bir yerden su girmiş ve bakırı oksitliyor olabilir mi ?

Merhabalar,

Bakır kablo 3 saat içerisinde oksitlenmez, diğer yandan kabloda oksitlenme olsa RJ11 değişimde sinyal farkı gerçekleşmez. Jack değiştirdiğinizde de eski sinyal değerlerini almaya devam edersiniz.

Splitter kullanıyor musunuz? Yaptığınız testlerdeki tek değişmeyen parametre eğer kullanıyorsanız splitter gibi duruyor.

Ek olarak statik ip sahibi misiniz? Chrome tab’lerinizdeki siteleri de göz önünde bulundurursak, atak yeme olasılığınız nedir?

Hayır Splitter yok direk rj11 ile modeme bağlı. Statik ip kullanmıyorum ve atak yeme olasılığım olduğunu sanmıyorum. Klasik bir internet kullanıcısıyım şüpheli yaklaştığım linklere ve sitelere girmiyorum.

Statik ip kullanmıyorsanız, atak adına endişelenecek bir durum yok zaten.

SNR margin değeriniz upload yönünde 3 bant için de 0 gösteriyor (u1, u2, u3). Haliyle sıfır veya negatif gösterdiği durumda, hattaki gürültü değeri mevcut sinyal değerinin çok üzerinde olduğunun göstergesidir. Diğer yandan download tarafında da değerleriniz normal görünüyor. Farklı modemleri de denediğinize göre, sorun DSLAM tarafında olabilir mi?

Hattı söküp 10dk bekledikten sonra yeniden taktığınızda yine bir süre normal bağlantı sağlayabiliyor musunuz? Acaba rj11 yenilemeniz için gereken süre kadar beklemek zaten 3-4 saatliğine durumu düzeltiyor olabilir mi? Olay’ın RJ11 ile ilgili olduğunu düşünmüyorum açıkçası.

1 Beğeni


Şuan hat değerleri bu şekilde bozulduğunda tekrar atacağım.

Evet bu dediğinizi hiç denemedim açıkçası hat değerleri tekrar kötüleştiğinde RJ11 i modemden çıkartıp 10 dakika bekledikten sonra tekrar takacağım o zaman kesin olarak anlaşılır sanırım sorunun bununla alakalı olup olmadığı.

Ya sizin ic tesisatinizda yada bağlı olduğunuz saha dolabındaki kullanmış olduğunuz port arızalı gözüküyor yüksek ihtimal sorun altyapıda olabilir :slight_smile:

Hocam dediğiniz gibi yaptım internet sürekli gitmeye başladı hat değerleri kötüleşti RJ11 i söktüm modemi kapattım 20 dk bekledim fakat sorun devam etti. Hemen aldım elime RJ11 i yaklaşık 30 saniye içinde kopartıp yenisini çaktım ve sorun düzeldi :slight_smile: fakat 2-3 saat sonra tekrar aynısı olacak inanın kafayı yememe ramak kaldı sorunu hala anlayabilmiş değilim

Hocam hız düşüyor ise TurkNet TurkNet Online İşlem Merkezi den arıza kaydı açın Telekom ekibi gerekli ölçümleri yapsın hız düştüğünde hiçbir kabloyu modemi ellemeyin görsünler sorununuzu

Hat değerlerinde sistematik bir problem var, farklı modem deneyin.

Ek olarak
TP Link modemlerin RJ11 soketi seçicidir, hazır RJ11 li kablo varsa geçici olarak ona ek yaparak test edebilirsiniz.

3 farklı modem denediğini belirtmiş zaten ilk mesajında. Muhtemelen yeni jack çakma aşamasında kabloyu keserken yan keski hattı kısadevre yapıyor, hat resetlendiğinde kendine geliyor :slight_smile:

Kısa devre yapmak hattı resetlemez (hattı resetlemek sadece DSLAM yönetim uygulamasıyla yazılımsal olarak olur) Modem bağlıyken ortada kısa devre şeklinde olursa hat değerleri kötü olarak çalışmaya devam eder. Bu durum internette dolaşan “kısa devre DSLAM hattını resetler” in bir şehir efsanesi olduğunu ispatlar. İnternetin sinyalini nedense çok büyük bir kitle elektrik gibi düşünüyor, alakası yok. Tekrar senkron olduğunda tabı ki hat değerleri değişecek. DSL yaklaşık 5 saniye kadar boş kalırsa senkron bozulur, baştan bağlanır.

Modem değiştiği söylenmiş ama böyle bir değer gerçek dünyada olamaz yani bir hat kapasitesi tam 8192 Kbps olamaz. Bu çok çok zor bir ihtimal, konu dahilinde imkânsız bir ihtimal.

Ya modemler sorunlu ya saha dolabındaki VDSL port sorunlu. Çevre koşulları bunu yapamaz. VDSL portun değistigi kesin mi ?

Hocam elimde 3 adet modem var.

1-zyxel vmg8623-t50b
2-VN020-G2u ttnet modemi 4-5 snr daha yüksek veriyor crc üretmiyor.
3- Zyxel VMG3312-B10A

2 modem dolabımda yedekte duruyordu 1 tanesi bozuldu diyelim geri kalan 2 tanesi nasıl bozulacak bu pek mümkün değil gibi duruyor.
Port değişikliği konusuna gelince telekom ekibi aradı saha dolabından müdahale ettiklerini hızı 100 den 50 ye düşürürsem sorunun çözüleceğini söyledi kapadı. Artık değiştirdi mi benimi geçiştirdi bilemiyorum orasını.

Değiştirmemişler demek ki, port değişmesi için tekrar talep oluşturmanız lazım.

En iyi anlaması için ankastreden direk kısa kabloyla modeme bağlayacak, bir kaç deneme yapacak o zaman kopup kopmayacağı belli olacak. Yeni çekmiş kabloda bile hat kopmasını yaşayanı gördüm.

Yapalım bakalım ne olacak

3-4 saat sorun olmuyor. 3-4 saat ankastrenin başında bekleyemem :slight_smile:

Wifi üzerinden denemeler yaparsın, birde hiç kopmazsa daha fazla beklemek gerekir. :smiley:
Kablonda sorun olup olmadığını anlamış olursun.Yine koparsa TT’ye bilgi gitmiş olacak.

Hocam ankastreden ölçüm yaptıklarında zaten ekipler sorunu anında anlıyor saha dolabindaki hangi VDSL portu kayıp veriyor vermiyor bakiyolar siz dediğim gibi arıza kaydı açıp Telekom ekiplerinin altyapıyı ve ankastreyi incelemesi şart