Sabit hız sorunu - yerinde destek ekibi

2 aydır alabileceğim hızdan daha düşük bir hız aldığımdan dolayı 2 aydır destek kaydı açıp duruyorum. 23 ağustos günü yapılan telekom çalışması sonrası internet hızım 24mbps olarak sabit gelmekte ve düzelmemekte. modemin tekrar kurulumu gibi yapabileceğim yaptıktan sonra elimde başka modem olmadığından yerinde destek hizmeti istedim. turknet’in kendi çalışanı bekliyordum fakat turknet hizmeti başka bir firmadan alıyormuş. gelen arkadaş modem üzerinde ve bina girişindeki ankastreden - hattıma kendi modemini bağlayıp- kontroller yaptı ve port kaynaklı sorun olduğunu söyledi. bu durumu turknete ve telekoma bildirdiklerini söyledi. fakat ne destek kaydımda ne de sonrasında gelen smsde raporla ilgili bir şey bulamadım (servis onay formu ile ilgili bir sms geldi ama teknik arkadaş gittikten sonra geldi sms ve içerisindeki link boş görünüyor).

daha sonra destek kaydım üzerinden işlemler devam etti. telekoma iş emri verilmesi, 3 kere hız testi istenilmesi gibi. fakat değişen bir şey olmadı.

bugun destek kaydıma altyapısal bir sorun olmadığını söyleyip iç tesisatımın kontrol edilmesinin gerektiğini, yerinde destek hizmeti önerdi.

iç tesisat zaten binada ki ankastreden itibaren daireme gelen kısım değil mi? geçen hafta gelen yerinde destek ekibi buradan kontrolü yapıp bir sorun olmadığını söyledi.

tekrar yerinde destek ekibi istedim fakat turk telekom ekiplerinin port değişikliği yaptığını düşünmüyorum. anlık da olsa bağlantımda kopma yaşamadım.

oim üzerindeki teknik bilgilerim;

Durum Kullanıcı 4 gün 23 saat 24 dakika ONLINE
Modem Buluşma Modem Buluşuyor - VDSL

İndirme Hızı 52.91 Mbps
Yükleme Hızı 7.99 Mbps

Bu sorunu, genellikle Asus modemler de çok gördüm ve kendim de yaşamıştım. SNR ayarı yapsanda hızın da bir değişim olmuyor. Arka planına bir bakalım. Son olarak atlak sorunu vardı, sonuç nedir?
Diğer konu: Asus dsl n16 snr margin değişmemesi


Ortak çalışma talep ettiniz mi?

bugün için yerinde destek hizmeti gelecekti fakat henüz aramadilar ve evde olmadığımdan yarin ya da sonraki güne erteleyecegim.

ankastreden kendi modemini bağlayıp sorun portta demişti gecen hafta gelen arkadaş.bir sonuca ulaşamadım tekrar yerinde destek gelicek, bu sefer kendi modemiyle de test yapmasıni rica edeceğim.

Şu zamana kadar ortak çalışma yapılmadıysa talep edin, atlak sorunu sadece ankastreniz de olmayabilir, ekipler incelemesi lazım.

yani destek kaydı olsun, telefonla görüşme olsun söyledim porttan kaynaklı olduğunu. telekoma iş emri verdiler ama çözülmedi. yarın gelecek olan yerinde destek ekibi sonucunda bakalım nasıl bir yol izlenir.

modemime taktığım kabloyu kendi ölçüm aletine takip denedi hattima 70 mbps geliyor fakat 24 mbpsye sabitlenmiş dedi. paket tanımım 75mbps görünüyor oimde ama sanırım gerçekte öyle değil. hat tanimimin tekrar yapılmasını talep ettim.

Gelecek ekiplere ortak çalışma talep edin. Şahsi düşüncem; atlak kaynaklı bir sorun olduğunu düşünmüyorum ama atlak gibi bir sorun var hattınız da bir ihtimal.