PPP sorunları


PPP tarafından IP adresi almada sorun yaşıyorum. Elektrik kesintisi, modemi yeniden başlatma vb. durumlardan sonra modem bazen IP adresi almadığı için sıkışıyor ve benim arayüzden manuel olarak disconnect-connect işlemini IP alana kadar yapmam gerekiyor. “Could not determine local IP address” önceden yoktu ve IP adresini alırken sıkışma olduğu zaman bu hatayı veriyor. PADS ve PADO timeoutlar ise IP adresini geç almamdan başka bir sorun yaratmıyor bildiğim kadarıyla. Şu 3 hatayı çözümlemenin bir yolu var mıdır? @Baran TurkNet Online İşlem Merkezi den destek kaydı açtım ama robot internet olduğunu gördüğü için destek kaydını direkt kapattı. Destekten birinin okuması için inatla destek kaydı cevaplanana kadar modemin fişini çekip beklemem gerekiyor herhalde.

Bu sorunu ne zamandır yaşıyorsunuz?

Son birkaç gündür loglarımda bende bu hatayı görüyorum. Modemden felan şüphelenmeye başlamıştım…

Zaten 1 senelik pppoe sorununu daha 1 hafta oldu çözeli. Şimdi bu sorun başladı.

Şuan ki PPP sorunu genel gibi duruyor. Bir kaç gün bekleyelim.

1 Beğeni

Dün gece 03:20 civarı mesela bu hatayı verip internet gitmiş…

Sabah kalktığımda net yoktu, az önce modeme güncelleme yaptım, aynı hataya yine düştü. 3 4 kez pppoe bağlantısını yeniden başlatınca düzeldi…

Bekleriz ya sıkıntı yok bizim işimiz beklemek valla :smiley:

Hocam şu timeout hataları için ben 1 sene uğraştım, daha geçen hafta sorunum çözüldü.

Bağlı olduğum VDSL kartı sorunlu idi herhalde, beni 2. VDSL kartına aldılar. Sorun ortadan kalkmıştı…

Maksimum 2 hafta olmuştur başlayalı. Az evel destek uzman ekip inceledikten sonra geri dönüş yapacaktır diye belirtti. Kaan bey sorun göremedik diye geri dönüşünü yapıp destek kaydını kapattı. Denemek için modemi yeniden başlattım ve sorun devam ediyor.


Ben WAN menüsünden internet gelene kadar sürekli Connect-Disconnect yapmak zorunda kalıyorum bu hata yüzünden. Yoksa kendisi otomatik yeni IP almıyor.

1 Beğeni

Merhaba, o saatlarde bu sorun bendede oldu.

Bu sorun ile ilgili incelememiz sürüyor.

1 Beğeni

Benim de internetim 2 gecedir (10.08.2021-11.08.2021) ayın 10’unda gece 1 civarı, dün gece ise 00:00’ı biraz geçtikten sonra kesildi ve birkaç dakika sonra geri geldi. Olabilir böyle şeyler, belki bakım çalışması vb. bir durum vardır arkaplanda.

Hocam Bizim bu sorun anlattığınız gibi birşey değil.

Birkaç gündür ip almaya çalıştığımda pppoe bağlantısı kuruyor ama ip alamıyor. Ve internet olmuyor. Ben tekrar pppoe baglwnreini Yeniden başlatana kadar net gelmiyor.

Dün gece 03:20 de bu hatadan dolayı net gitmiş mesela, sabah kalktığımda net yoktu.

Ppoe baglantieni birkaç kez Yeniden başlattım, düzeldi.

Öğle saatlerinde modeme güncelleme yaptım, yine aynı hataya düştüm, pppoe bağlantısını tekrar birkaç kez yeniden başlattım düzeldi…

Bendeki sorun spesifik bir saatte başlamıyor. Elektrik kesintisi, modemi yeniden başlatma vb. zamanlarda yeni IP adresi alınması gerektiği zaman oluyor. Nadiren modem IP den düşüp yeni bir IP adresi alıyor. O zamanlarda da zaten bir bakım veya çalışmadan dolayı olmuştur diyerekten umursamıyordum. Evde olsam neyse ama sürekli bilgisayarı açık bırakıp uzaktan Anydesk aracılığıyla kontrol etmem gerekiyor. Sırf kullandığım uygulama hata verirse diye ufak bir kod aracılığıyla webhook ile Discord kanalıma entegre ettim. İnternet yeniden geldiği zaman bana bildirim atıyordu. “Could not determine local IP address” geldiği zaman ne uzaktan bağlanabiliyorum ne de Discord üzerinden bildirim alabiliyorum çünkü modem IP adresi almıyor ve tekrar IP adresi almayı denemiyor. Benim el ile WAN menüsünden manuel Disconnect-Connect yapmam gerekiyor.

Birebir aynı sorun :+1:

Bir zamanlar gece tam. 00:00 da anlık gidip geliyordu benim bağlantı ama ne DSL ne de
internet ışığı sönüyor. Şu aralar sanırım olmuyor. :person_shrugging:

Var mı bir gelişme, modem sabah aynı hataya düşmüş…

Aynı sorun bende de var 3 4 gündür modem reset atınca ip almıyor 5 6 kere reset atmak gerekiyor.

1 Beğeni

bendeki sorunda belli oldu benim kullanıcı adımla ve şifremle balıkesir in birbirine uzak 2 ayrı mahallesinden kullanıyormuşuz. TurkNet kullanıcı adımı ve şifremi 2 defa değiştirdik hem telekom ekipleri hemde TurkNet ekibide gözlemledi modem kapalı olmasına rağmen hala ip alıyor gözüküyor. :smiley: böyle bir sorunla ilk defa karşılaştıklarını söyledi :smiley: büyük ihtimal farklı mahalledeki kullanıcı da benim ppp kullanıcı adı şifre değişmesine rağmen aynı interneti kullanmaya devam ediyor.

1 Beğeni

@EFG
@Ugur.Aydogan

Şu sorunla ilgilenir mısınız, “genel” sorun bu. Kaç kişi mağdur aynı hatadan.

Her sabah kalktığımda internet olmuyor ve kendi kendine de bağlanmıyor. Pppoe yi birkaç kez yeniden başlatınca düzeliyor

Çevremde bir çok arkadaşta aynı hata var…

Düzeltin lütfen şu sorunu

2 Beğeni

Bu sorun son zamanlarda bende de var. Uzak kontrol ettiğim modemimde bu sorun yüzünden internet bağlantısı kuramıyorum. Arıza kaydı açıp bağlantımı yeniletince bağlantı kuruluyor.

Ben 2 ay önce Extra DSL kullanırken bende de yaşanıyordu bu problem. Daha sonrasında önizleme sürümüne geçtiğimde çözülmüştü. Şu anda Extra DSL kullanmadığım için durum ne bilmiyorum tabii.