Packetloss

ec2-52-58-81-34.eu-central-1.compute.amazonaws.com1


Merhabalar
Eklediğim ekran görüntülerinden görebileceğiniz üzere packetloss yaşamaktayım. Sorunun çözümü için daha önceden arıza kaydı açıp gerekli bilgileri gönderdim ama sadece söylenen hattımın taahahüt edilen hızları alabildiğidir ki arıza kaydını açtığımda hız sorunumun olmadığını yazıyorum. Modemim ax82u gayet kaliteli bir modem olup QoS ayarları ile yapılandırılıp stabil hale getirdim. Online oyunlarda ve canlı yayınlarda bu hızları almama rağmen takılmalar olmaktadır. Kablolu kullanım sağlamaktayım. 2 gün düzgün çalıştıktan sonraki zamanlarda hep sorun yaşamaktayım. Hattım ankastreden direk olarak modeme bağlanmaktadır. Verilerden görülebileceği üzere İstanbul da paket kaybı yaşanmaktadır HOP’lar da ki ip kontrol ettiğim için İstanbul demekteyim. 6-7 aydır TurkNet kullanmaktayım bi kaç kere arıza kaydı oluşturup durumu ilettim aldığım tek cevap TürkTelekom ile hep aynı Taahahüt edilen hızları alabiliyorsunuz… Rica ediyorum lütfen çözüme kavuşmasını sağlayın.

Selamlar, foruma hoş geldiniz :raised_back_of_hand: Nasılsınız? Umarım iyisinizdir :heart_hands: Yazınızı okudum. Değerlerinizi inceledim. Forum profilinize tanımlı müşteri numarası olmadığından hizmetinize erişemedim. Profilinize müşteri numarası eklerseniz yardımcı olmak isterim :handshake:

Teşekkür ederim ben de iyiyim :heart_hands: Kapanmış geçmiş kaydınız üzerinden ekiplerle tekrar iletişime geçtim. Bilgi alıp dönüş sağlayacağım :handshake:

Merhaba dostum. Bu sorunu ben de yaşıyorum. Bu konuyu da özellikle aratıp buldum. Sanırım Adana veya çevresinde oturuyorsun, zira sorun Adana’da başlıyor.

27 Ocak’a kadar Frankfurt sunucularına yönlendirmem, aşağıda yüklediğim resim gibi Adana içinde Türk Telekom sunucuları tarafından yönlendiriliyordu.

Her ne olduysa 20 Ocak tarihinde bu sunuculardan birinde bir sorun oluştu ve prime vakitlere yaklaştıkça çok fazla yüksek ping vermeye başladı. Bu sorun hedef sunucuları direkt etkiliyordu ve 200 ms gibi pingler görüyorduk. 7 gün süren uğraş sonucunda TurkNet’e sıkıntının kendi sistemlerinde olduğuna ikna edebildim ve sorunun kaynağı olan Adana’daki Türk Telekom yönlendiricisini kullanmamaya başladılar. Bu da yurtdışı çıkışlarını haliyle değiştirdi. Sizin de görselde paylaştığınız “ae ile başlayan seabone” çıkışları kullanılmaya başlandı. Ping sorunu çözüldü fakat bu sefer de hedef sunucuda packet loss sorunları olmaya başladı. Benim tespitime göre “ae15” ile başlayan seabone sunucuları"nda oluşuyor. Örnek görsel:

Gördüğün gibi ae15 ile başlayan sunucu araya karışınca hedef sunucuda packet loss oluşuyor.

Bu packet loss’un tipi de bir garip. Normalde packet loss sorunu olduğunda hem gelen hem de giden paketlerde kayıp olur. Bu sorunda sadece giden paketlerde sorun var. Battlefield 2042’den örnek:

Sadece gönderilen paketlerde loss olması bir tık değişik sonuçlar doğuruyor. Yani örneğin, adamların hareketlerini, sana doğru uçan helikopterin gidişini kayıpsız görüyorsun fakat attığın 5 mermiden 1’ini server algılamayabiliyor. Ya da FIFA 23’te, oyun takılmıyor fakat verdiğin pas ve şut komutları bazen algılanmıyor.

Ve dediğim gibi benim için bu durum sadece ae15 ile başlayan sunucu araya girdiğinde oluyor. Diğerlerinde problem olmadı.

Bunu TurkNet ile görüştüm, ilk denememnde ilk hoptaki packet loss’u sebep gösterdiler, sanırım PingPlotter’e yabancı oldukları için ilk hoptaki kaybın görmezden gelineceğini bilmiyorlar. Hala destek kaydım devam ediyor.

Not: Görselleri ekleyemedim. Yeni kullanıcılar sadece 1 resim ekleyebiliyormuş, garip :slight_smile:

Mesela bu da ae15 ile başlayan seabone sunucunun kullanıldığı bir yönlendirme. Packet Loss grafiği sağ aşağıda görülebilir.

1 Beğeni

Benim bildiğim kadarıyla da PingPlotter’da hedef sunucuda packet loss yoksa sıkıntı yoktur. En azından bu dediğim durum oynadığım oyunlarda ve yaptığım ICMP testlerinde tutarlıydı. Fakat son attığınız CMD ping komutunda da görüldüğü gibi ae15 ile başlayan hoptaki packet loss hedef sunucuya da yansıyor. Bunun düzeltilmesi gerekir.

Ben FTTH kullanıyorum. Packet loss sorunu sizin altyapınızda değil bundan emin olabilirsiniz.

Selamlar, sürecinizi incelemek istedim fakat forum profilinizde müşteri numarası olmadığından hizmetinize erişemedim. Benimle devam eden destek kaydınızın numarasını paylaşır mısınız?

Merhaba. Sanırım URL kısmındaki numara oluyor. 59567273.

1 Beğeni

Bu paket kaybı işi ile ilgili Smokeping açabilecek birileri bulursanız iyi olur. Kapı gibi kanıtınız olur.

1 Beğeni

Ben kendilerine sunulabilecek en iyi şekilde kanıt sundum. Sanırım seabone dışında kullanabilecekleri yedek yurtdışı çıkışı yok. Böyle bir cevap geldi. Sorunu görmezden geliyorlar. Büyük hayal kırıklığı bir firma oldu benim için.

Konu içerisindeki bildirimleri ilgili birim ile paylaştım :raised_back_of_hand:

1 Beğeni

resim

Sorun bende şu an için düzelmiş görünüyor. Pinglerde de 10 ms’lik düşüş oldu. İnşallah hep böyle kalır.

resim

Hocam bu sitenin packet loss ölçtüğünü yeni öğrendim. Tahminlerime göre, test esnasında ölçtüğü için bağlantının bufferbloat performansına göre değişiyor. Mesela bende yük altında packet loss az olsa bile ping sıçramış. Sizde de ping az sıçramış fakat packet loss oluşmuş. Yani bence yük altında packet loss oluşması doğal sayılabilir. Bufferbloat ile ilgili olduğunu düşünüyorum tamamen.

Bu da Statik ip ile


Bahsettiğim a15 ile başlayan ara yönlendiricisinin kullanıldığı serverlarda felaket bir ping sorunu var şu an. Gene a15 ile başlayan yönlendiricinin kullanılmadığı diğer sunucularda sorun yok. Koskoca TurkNet neden bunu düzeltemiyor?

Benim anlamadığım ping ile paket kaybını aynı sorun olarak değerlendiriyorlar. 1 ping ile dahi %90lara varan paket yaşanabiliyor.

Selamlar @pesioska, problem devam ediyor mu?