Modemi her resetlediğimde değerlerim değişiyor

Merbaba,50 mbps down 8 mbps up paketi kullanıyorum. yaklaşık 2 gün önce işten eve geldiğimde her zaman yaptığımı yapıp internetin fişini çektim. (keenetic extra dsl kullanıyorum) internet geldiğinde internetimin yarı yarıya düştüğünü gördüğüm hızım 25 mbps idi. ardından yeniden resetledim ve hızım bu sefer 2lere 3lere düştü, upload ise o,60lara. şansımı denemek için resetlemeye devam ettim ve bu sefer kimi zaman hızım 3 - 14 arasında dolandı, normal hızımı kesinlikle yakalayamadım üstelik up yüksek olduğunda hızım düşük kalıyordu, hızım 10 civarı olsa up düşük kalıyordu. tam bi düğüm yani. TurkNet ile görüştüm, ekip yolladılar. bu sabah geldi ekip ne yaptılarsa bi şekilde iyileşti durum ardından ben işe gittim. akşam geldiğimde yine resetledim. (diyarbakırda yaşıyorum gün içinde modem aşırı sıcakta çalışıyor) bu sefer hızım 30lara upload 4lere düştü. yine resetledim bu sefer hızım yeniden iyileşti.

sorunun modemimden kaynaklanıp kaynaklanmadığını merak ediyorum çünkü modemi açtığım zaman bi bakıyorum hemen bağlanıyor, bi bakıyorum çok geç bağlanıyor internet. dakikalarca turuncu ışık izliyorum bazen.
bana bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim. durumu test edecek ikinci bir modemim malesef yok ve bu durumu ilkkez yaşıyorum. 2-3 senedir aynı modemle TurkNet kullanmaktayım hiç böyle bi sıkıntım olmamıştı.

şuanki hat değerim bu şekilde.

Hız düşmesi tesadüf olmuş olabilir. Ekip geldikten sonra düzeldi ise kablolarda (soket, spliter, DSL kablosu ek yeri) problem olmuş olabilir. Modeminiz üzerinden snr ayarını kendiniz yapabiliyorsunuz isterseniz snr değerini bir iki db yükseltip deneyin. Ayrıca aşırı sıcakta kalıyor ise cihaz bununla ilgili de olabilir. Modemi isteseniz komşunuzun hattına bağlayıp test edebilirsiniz. :man_shrugging:

modemde oynamadığım ayar kalmadı, hepsinde aynı… Kabloyu bağlatalı çok olmadı, belki hatırlarsınız yardım almıştım sizden. Splitter yok., ek yok. Geri bi tek soket kalıyor ama ona da ihtimal veremiyorum, emin değilim doğrusu. Dediğim gibi modemi normal bi şekilde eve geldim ve resetledim ardından bu problem başladı

Merhabalar, farklı bir cihaz ile deneme şansınız olsaydı sorunun net tespitini yapabilirdik. Probleminiz devam ediyorsa son oluşturulan destek kaydınızın numarasını benimle paylaşmanızı rica edeceğim :innocent:

destek kaydı numaram : 54226927

yeni modem sipariş ettim, deneme amaçlı mecbur olarak. o yüzden beklemedeyim şuanda

niye modemi her gün fişten çekiyorsun ki? eğer bir kere düzgün bağlandıysan, hiç kurcalama fiziksel hat bağlantısını. ip yenilemek için ise pppoe bağlantısını yenilemen yeterli, yoksa saha dolabının vicdanına kalıyor alacağın yeni hat değerleri.

abi bahsettiğim gibi diyarbakırda yaşıyorum. gün içinde derece 40+ üstü oluyor ve cihaz akşama kadar aşırı ısınıyor. biraz kendine gelsin istiyorum ki hep yaptığım bir şeydi bu

Merhaba yeniden. modem sipariş etmiştim bugün geldi. modemi test ettiğimde aynı sorunu yaşadığımı farkettim. bu sefer reset falanda atmadım hani bildiğin kurduğum gibi hızım düşük geldi. dsl ışığı kimi zaman geç kimi zaman erken geliyor o yüzden hattımla ilgili diye düşünüyorum. belki jak değişmelidir ?

yeni modemi de yeniden başlattığımda değerlerim farklı gelmeye devam ediyor. kendi değerlerimi bulana kadar resetlemek zorunda kalıyorum malesef

Yeni modeminiz hayırlı olsun, yukarıda belirttim mi bilmiyorum ama modemden bina girişine kadar kontrol edin kablolarınızı yine de. Modemin üzerinde bir USB girişi varsa alacağınız 5 volt ile çalışan bir bilgisayar fanını modemin altına biraz mesafe bırakarak koyun en azından hava sirkülasyonu hızlanır. Bu mümkün değilse güneş görmeyen bir yerde mümkünse yere yakın bir konuma yerleştirin cihazınızı

Merhabalar, 54226927 numaralı kayıt üzerinden tekrar gereken işlem sağlanacak. Modem ile ilgili moderatör arkadaşımın tavsiyesini de uygulayabilirsiniz :handshake:

Abi doğru diyosun teşekkür ederim, o modem soğutma taktiğini uygulayacağım ama elektrik gitmeyeceğinin garantisi yok ki… Dün gece hızımı bulana kadar 2 saat kadar uğraştım… ekip gönderilmesini istedim destekten ama hala yanıt vermiş değiller

Merhaba, konuyu güncelliyorum. 2 gün önce elektrikçi çağırdım hattımı kontrol ettirmek için. adam geldi baktı sorun yok dedi. dün turknetin kendi ekibi uğradı ve aşağıya hızın geliyor, sıkıntı hattında dedi. bugün elektrikçi çağırıp kablomu baştan aşağı yenileyerek cat6 döşedim. fakat sıkıntım devam etmekte. sorun hattımda falan değil muhtemelen. şu 1 haftadır elektrikçi parası, modem parası falan derken 1500 lirayı aşkın masraf yapmış bulunuyorum. anlamadığım, modemi aşağıya götürüp denediğimde almam gereken hızı almıştım ama yukarıya hızımı alamıyorum. dediğim gibi hattımı değiştim. yaklaşık 50 metre kadar. fakat durum aynı. TurkNet yeniden altyapı kontrolü yapacağını söyledi ama şahsen benim umudum kalmadı.

Merhaba, kaydınızı kontrol ettim. Lütfen umutsuzluğa kapılmayın. Modeminize hızın sorunsuz ulaşması adına gereken tüm alanlar ekiplerce kontrol edilecek. Tespit edilen sorunlar çözüme ulaştırılacak. Kaydınızı izlemeye devam ediyorum :raising_hand_man:

Elektrikçinin kullandığı kablonun markasını veya fotorafını paylaşır mısınız mümkünse? Ve modeme bağlanan kısmı. Priz üzerinden mi geliyor yoksa direkt kablo mu? Yani ankastrede hızın ulaşması yukarıya çıkmaması tamamiyle iç tesisat ile ilgilidir diye düşünüyorum.

Valla bi anlasam… kablo markası Ycl cat6 diye geçiyor, adam benim önümde 1 metreden başlayarak çıkardı kabloyu. Yani eski falan değil. Kablo daha önce olduğu gibi apartman içinden kablo kanallarından geçiyor. Daha önce böyle bi problem yaşamamıştım kafayı yiyeceğim. Açıköğretim sınavları başladı, giremiyorum… Modeme bağlanan kısmı direk kablo, TurkNet ekibinden gelen arkadaş ek yapmıştı, o eki devam ettirdim. Yeni kabloda eski sıkıntımdan farklı bi sorun yok, sıkıntım olduğu gibi devaö ediyor, sebebini anlamış değilim…

Kablo eski olmayabilir fakat içinde ki bakır oranı düşüktür bu da 50 metrede zayıflamaya neden olabilir… sonuçta elinizde olan ankastre değerleri var. Yani 50 metrede kaliteli Bir kabloda en fazla 5-10 mbps kayıp olur diye tahmin ediyorum. Hiç Bir değişiklik yoksa ya kablo çok kalitesiz yada bağlantı noktaları iyi yapılmamıştır. Siz yerinde destek ekibi tekrar geldiği zaman ek kontrolü yaptırın bunun dışında elektrikçi kabloyu değiştiriyor ise @CKLasT arkadaşımın önerdiği kabloyu çektirin. İşlem yapılmış ama sorun çözülmemiş. :man_shrugging:

Ek olarak şimdi ycl marka kablonun müşteri yorumlarına baktım 50 metrede sorun yaşamadığını söyleyenler var. https://www.hepsiburada.com/ycl-cat-6-kablo-50-metre-p-HBV000002GYDV?magaza=ATAELEKTRONİK&url_src=and-product-detail

Yalıtımı kötüyse başka kablolardan etkilene biliyor.

Merhaba az önce Modem arayüzüne girmeye çalıştım doğru olmasına rağmen Yanlış dedi modemi fabrika ayarlarına çevirdim şuanda tüm ışıklar yanıyor lakin İnternete erişim sağlayamıyorum yardımcı olurmusunuz ZYXEL VMG3625 T50B gigafiber kullanıyorum

Müşteri numaranızı verir misiniz?