Modeme Bağlı Kopma

Merhaba sorunum şu yeni bir modem edindim nedeni ise önceki modemimin 5Ghz wifi özelliği olmaması yeni modemi taktım her şeyi hallettim ancak aşağıda da görüldüğü üzere değerlere baktığımda yeni modemde kopmalar oluyor ancak eski modemde böyle bir durum yoktu bunu nasıl çözebilirim acaba.
Eski Modem: TD-W9970
Yeni Modem: VC220-G3U

Bakılacak Değer: Hatalar (pkts)

Eski Modem Değerleri:

Yeni Modem Değerleri:

1 Beğeni

Çok CRC hatalarından dolayı kopma yapabilir, SNR yükseltip yeniden test etmenizi öneririm.

1 Beğeni

dediğinizi biraz açabilirmisiniz crc ne oluyor tam olarak ve snr nasıl yükseltebilirim
pek fazla bilgim olmadığından soruyorum teşekkürler @Baran

İlk modeminizin hata kaydetmeyen bir modem olduğunu biliyorum. Bazı modemler o kısmı düzgün çalıştırmıyor. 9970’de olmaması ondan dolayıdır. SNR marj aldığınız yeni modemin özelliği olmadığından ayar yapamazsınız. CRC veya FEC birikmesi için iç hattınızı kontrol edebilrisiniz. Ek, ezilme, splinter gibi şeyler varsa kontrol edin. Ona rağmen sorun çözülmüyorsa yeni modem fiber kullanıcıdan alınma modemse onunla alakalı olablir. Bazılarından fiber modemlerin başka kullanıcılar tarafından kullanılması sorunlu, seri no mac kayıtlı vs olduğundan diye biliyorum.

1 Beğeni

anladım dediğiniz gibi iç hattı konrol edeyim hatta direk apartmandaki kutudan deneyeceğim eğer düzelmez ise dediğiniz gibi fiberden çıkma olabilir bunun hakkında bilgim yok teşekkürler bilgi için

CRC : Veri iletimi sırasında hatalı gelenlerin yeniden gönderilmesidir.
Bazı modem arayüzlerinde SNR ayarı yer almaktadır. SNR yükseltme işlemi yapıldığında hat daha stabil duruma geldiğinden dolayı CRC, FEC vb. hatalar azalır.

1 Beğeni

Anladım yanıtınız için Teşekkürler

1 Beğeni

Bu cihazda Yok… paketini 75 mbps e çektirebilir veya destek kaydı üzerinden 88 profiline geçirir

1 Beğeni

anladım ancak şuan gerek yok fazla bir etkisi olmuyor çok etkilerse tekrar iletişime geçerim teşekkürler.

1 Beğeni

merhaba sorunumun modemde olmadığı kanısına vardım ve TurkNet Online İşlem Merkezi den arıza tespiti yaptım ve kopma olduğu ordada gözüktü bunun üzetine destek açıp bekledim destek ekibinden yusuf bey hız profilimi 100 den 79 a çekti ve kopma gitti gibi birşey oldu ancak ben hızdan olmadığını düşünerek hız profilimin geri yükseltilmesini istedim yaklaşık 40 dk önce tt ekibi sistem mesajı bıraktı ;

Türk Telekom Sisteminden Gelen Durum Güncellemesi

Arıza Bildirim Tarihi : 18-06-2021 07:18:13

Görev : ISLAH

Görev Bildirim Zamanı : 18-06-2021 16:35:00

Arıza ID :2021061800086539122

Arıza Durum Açıklama : Arıza kontrolü yapıldı

Ekip Tipi Açıklama : Teknik Saha Ekibi

İş Emri ID : 2021061800208649971

İş Emri Durum Açıklama : Arızanız gerekli kontrol ve işlemler sonucunda çözümlenmiştir

Log : DAĞITIM KUTUSUNDA DEVRE DEĞİŞİKLİĞİ YAPILMIŞTIR

İşlem Sonuç Kodu : TT Sorumluluğunda Giderildi

İşlem Sonuç Grubu : TT Sorumluluğunda Giderildi

Geçen Süre Tipi :TurkTelekom

bu şekilde hız aynı olmasına rağmen kopma devam etmekte
bu arada hala hız profilim 79 da

Destek Numarası 44539253

Çok detaylardan anlamam lakin.
Ben şu şekilde kullanıyorum.
O günden beri kopma yaşamıyorum.
Dhcp direk devre dışı yaptım.
Benim balaban cihazlardan ip yapılandırmayı sabit statik sırayla atarım.
5 cihaz baglı o günden beri kopma sorunu yaşamıyorum.
Benim düşüncem bu model sorunlu.
Ben böyle kullanıyorum.
Seçim senin istersen bi dene .
Misafir yani başka cihazlar baglanmıyorsa bi kullan ilk başta biraz ugraştırır sonrası kolay sorunsuz.
Dedigim gibi hat degerlerinden bagımsız yazdım.

1 Beğeni

dediğiniz mantıklı olabilir ancak eski modemimide takıp kontrol ettiğimde arayüzünde kopma göstermiyor ancak arıza kontrolü yaptığımda kopma olduğu yazıyor anlamış değilim. ama dediğinizi deneyeceğim

Yani yazdıklarım sadece sadece bu model için yazıyorum.kopma sorunu bu model için.hat degerlerimi ve diger cihazdan bagımsız bu model
Ben bu modelde böyle kullanıyorum.
İstersen adres razarvasyon alınan ipleri sabitle
Sonra cihazlardan statik yap .
Daha sonra dhcp kapatırsın .
Tercih sizin.
Dedigim gibi wifi kanalıda boş olan bir kanal seçtim.11n aldım böyle kullanıyorum.bu şekilde memnunum öncesinde bu model için benim için sorunlu bu model.

1 Beğeni

hocam denedim ancak çözüm vermedi malesef

Hayırlısı olsun.
Umarım çözebilirsiniz propleminizi.hat degerlerimin bencede çok farklı garip.bu konuda bir şey yazmak istemem lakin baglantılarınız dogru yapılmışmıdır dedikleri gibi bi gözden geçirin.

1 Beğeni

kafama takılan dağıtım kutusu dediği apartmandaki ise değişim olmadı saha dolabında bişeyler yapmışlar galiba neyse inş yarın hallederler tekrar tt ye iletilmiş durum birde maksimum indirme 118 den 80 e inmiş garip

Modemi çok sık resetlediniz veya kapatıp açtınız ise sistem bunu DSL kopması olarak algılayabilir. :person_shrugging:

Snr margin 7.2 de bile yeterli gelmiyor ise ya modem yönetmiyor yada saha dolabına bağlı kullanıcı sayısı fazla. Garip

1 Beğeni

Anladım hocam uğraşmaktan sıkıldım kendi haline bırakacağım destek talebindede tt olumsuz teyit verildi yazıyordu. Destek talebinide bi şekilde kapattıracağım Teşekkürler İlginiz için.
Bu arada hız profilimi 100 e çekme şansınız varmı acaba ?