Lütfen ethernet kablosunu kontrol ediniz

Dün 15.49 civarinda internetim kesildi. Keenetic arayüzünde ethernet kablosunu kontrol ediniz yazıyor. Üç farklı kablo denedim ONT ile modem birbirini görümüyor. Modemde sorun olabileceğini düşünüp TT nin verdiği modemi taktığımda LAN ışığı dahi modemde yanmadı. Aynı şekilde ONT üzerindeki lan ışığıda yanmıyor. Anladığım ONT LAN girişinde bir sorun var. Böyle bir durum yaşayan oldu mu yada deneyebileceğim bir yöntem var mı?

Evde herkes online çalışıyor. Bizim için büyük bir sorun bu kesinti. Destek kaydımda halen Türk Telekom’a iletilecek şeklinde.

Kabloyu her iki taraftan söküp takmak dışında yapabileceğiniz bir şey olduğunu sanmıyorum. Ont cihazının enerjisini büyük ihtimalle kesip tekrar vermişsinizdir zaten :man_shrugging:

1 Beğeni

Evet her kombinasyonu denedim. Zaten PON ışığı yanıyor. Fiber var. Ama modem ile ONT birbirini göremiyor. Destek kaydımda naladığım daha TT ye iletilmedi.

Kayıt numaranızı özelden iletir misiniz?

İlettim

Bu müşteri hizmetleri daha kötüye mi gitti? Sabah yazdım. Daha bir kişi dahi cevap vermemiş destek kaydıma.

Çok sinirlendim gerçekten. Destek kaydıma cevap verilmiyor. Duvarla konuşuyor gibiyim. Müşteri hizmetlerine bağlanmama asla izin vermiyor sistem. Bu rezilliği daha TurkNet’e gelmemin üzerinden 1 ay geçmeden yaşamam çok güzel oldu.

Sorunum halen çözülemedi. İnternetsiz 5. gün.

1 Beğeni

Kaydınız üzerinden cevap yazılmadı mı? Yazıldı ise ne şekilde dönüş yapıldı :flushed:

Sorun yaşanınca anlıyorsun. Arıza yaşandığında müşteri hizmetlerine anında ulaşamamak büyük sıkıntıymış. Turk Telekomla gece yarısı diğer abonelik için konuşabilmiş ve destek anında alabilmiştim. Meğer ne kadar önemliymiş.

İlk geçtiğim zamanlar bende bazı problemler yaşamıştım ama hiç cevap yazılmadığı olmadı. 7 senelik abone olarak müşteri hizmetleri bence yeterince hızlı. Sizin durum garip bir istisna olmuş.
Ben aramadan müşteri hizmetlerinin hız düşmesi tespit edip bana bilgi verip düzelttiğini de ilk defa TurkNet te görmüştüm. Başka yerde görebileceğimi de sanmıyorum. O yüzden taaahüd olmadan 7 sene aynı operatör de kaldım. Babamın şirketi değil yani. :sunglasses:

İptal etmeyi ve TT ye geçmeyi bile düşünüyorum. Müşteri hizmetleri müşterisi olmadığım halde yardımcı oldu hemde 2 dk içerisinde bağlanabildim müşteri hizmetlerine. Şimdi Turk Telekom bilerek yapıyor diyeceksiniz ama TurkNet hizmeti TT den alıyor. TT’ye gerekli baskıyı yapabilmeli o zaman. TTden hizmeti bedavaya almıyor sonuçta.

Evet ama tt hiç umursamıyor. Abim için İnternet başvurusu yaptık 3 ay tt port vermedi TurkNet’e. Adam mesela port yok diyor yapacak bişey yok. Ama abim tt den alacağım dedi İnterneti 3 güne açtılar portu da kurulumu da yaptılar. Sonra TurkNet e geçtik. Sorunsuz kullanıyor. Bu arada tt kullandığı 2 aylık süreçte kanser olacaktı az daha. Hat 16detsekliyor diyorlardı 3 ya alıyor ya alamıyor Du. Eba falan ders çalışmayı bırakın çocuklar siteye zor giriyordu. TurkNet e geçtim 12mbps den fazla hız almaya başladık aynı porttan. Şimdi 35 alıyor. Ve gigafiber bekliyor. Mahalleleri. Tt de evet ulaşıyor dumüşteri hizmetlerine ama 4 üstü hızı vermiyorlardı neye yarar. TurkNet te 2 senedir müşteri hozmatlerini araması gerekmedi pek. Ki gerektiğinde pek sorun olmadı.

Bundan önce 1.5 sene TurkNet kullandım. Ama 100 Mbps üzeri hız vermedikleri için başka operatördeydim. Orada IPv6 kullanamıyordum. IPv6 için geri geldim. Bence 7 yıldır telefonla ulaşabilmenin rahatlığını ve hızını unutmuş olabilirsiniz. Çünkü yazılanlara cevap vermeleri en az 1 saat alıyor. 2 gün boyunca kimse geri dönüş yapmadı. Şimdi de yok burada böyle araştırıyoruz vs diyerek zaman geçiyor. Benim internetimde problem yok. ONT üzerindeki PON ışığım sabit. ONT ile modem birbirini görmüyor. ONT üzerindeki lab ışığı yanmadığı gibi modemde de kablo bağlı değil görünüyor. Muhtemelen sorun ONT cihazını lan portunda. Buna da Turk Telekom bakar. Ama TurkNet kaydımı Turk Telekoma iletebilse zaten ertesi gün sorunum çözülecekti. Fakat 5 gündür TurkNet sorunu Turk Telekoma iletemiyor. Bundan kaynaklı TT ekipleri gelip ev içinde inceleme yapamıyor. Benim sorunumdan şuan TT habersiz.

Telefonla görüşmelerde aklımda hiç rahatlık kalmadığı için olabilir yada. Bir defasında modemime ping atar mısınız sinyal gelmiyor. Siz sorun yok diyorsunuz ama ışıklar yanmıyor demiştim. Müşteri temsilcisi ping ne demişti. Ping nedir diye soran teknik testek uzmanı hadi o acemi dedim. Baya kişi ile görüştüm aylarca aynı problemleri yaşadım. O ara taahhüd bitti. Bana hediye ettikleri modemi iade etmemi istediler. Haydaa ses kayıtlarını dinlemelerini istedim. Şikayetler falan modemi kurtardım. Hattı kapattırıp TurkNet’e geçtim. 6 ay sonra fatura kesmiş tt :thinking:. Aradım hattınızı kapatmamış dondurmuşsunuz dediler. Meğer hat kapama talimatını verdiğimizde talimatı almamış birkaç gün sonra işten anlamayan babamı arayıp hattınızı kapatmayalım da donduralım yoksa İnternetsiz kalırsınız falan yarım saat kafasını karıştırıp ok almışlar. Para da almayacağız demişler zaten. Derken 6 ay sonunda otomatikman aboneliği başlatmışlar ve fatura kesmişler. Nereden baksanız art niyet, nereden baksanız dolandırıcılık. Hani dersiniz ki böyle bişey denk gelmiş size ama öncesinde de yaşamıştım. Bir defa değil yani ama alternatif yoktu Malesef. Sonra baktım TurkNet var ve taahhüd kaldırmış memnun kalmazsam çıkarım dedim. Abonelik sürecim 7 gün sürdü ve çileden çıktım geçer geçmez soğumuş pişman olmuştum. Ama bağpandıktan bu güne o kadar kafam rahat ki anlatamam…

Selamlar, sürecinizi yakından takip ediyorum. Gereken adımlar atıldı, probleminiz çözülecek.

1 Beğeni

Sonunda sorunun kimden kaynaklandığını öğrendim. Bir müşteri temsizlcisi beni aradı ve sonunda gelişme olursa haber vereceğiz dışında neyi beklediklerini açıkladı. Geçiş işleminden sonra TT devre numaramı iptal etmiş. Yeni devre numarası almaya çalışıyorlarmış. Bunu bekliyorlarmış. TT müşterisi olmadığım için uzatacak gibi.

1 hafta doldu neredeyse halen bir gelişme yok. Herkes yakından ilgilenildiğini söylüyor ama yeni abonelik başlatsam daha hızlı olacaktı. Türk Telekom sanki bilerek geciktiriyor gibi geliyor. Mobil faturalarımızı toplasak bir kaç aylık internet ücreti ile yarışacak seviyeye yaklaştı.

Selam @muhep, sürecin hızlanması adına gereken adımları attık :handshake:

3 Beğeni

Evet Yusuf bey destek kaydımla çok yakından ve detaylı ilgileniyor. Sorunun çözülmesi için uğraştıklarını; kısa bir süre daha beklememi ve gün içerisinde çözülmesini beklediğini söyledi.