Kopma Sorunu (Gün boyunca ortalama 10-15 kere internetim kopuyor.)

Sürekli teknik destek için kayıt oluşturuyorum. Teknik destek için oluşturduğum taleplerim için yapılan geri dönüşler akıl alır gibi değil. Bir kere hiç usanmadan talebim açıkken 13 kere ekran görüntüsü yükledim sisteme internetimin koptuğunu kanıtlamak için. Bakın kanıtlamak için diyorum çünkü her talebimde internetinizde kopma gözükmüyor diye dönüş yapıyorlar. Sorunun modem kaynaklı olduğunu belirttiler. VMG3625-T50B modem satın aldım. Sorun düzelmedi. Hat değerlerinin stabil olmadığını hat için bakım yapılması gerektiğini defalarca kez belirttim. Yine kendi önerim üzerine internet hızımı düşürmelerini talep ettim. Sinyal güçlendi ama hala stabil değil. 2016’dan beri TurkNet abonesiyim bu adreste 3 yıldır ikamet ediyorum. Ve bu problem ortalama 2 senedir sürüyor. En son çalıştığım yerde sürekli toplantılardan düştüğüm için problemlere bile sebep oldu. Mevcut xDSL verim.
image

Saat 12:28 AM arkadaşlarımla gece 20dk oyun oynamak istedim yine internet gitti. Ortalama 15 dk sürdü. Böyle bir hizmet kullanmak zorunda kalmaktan yoruldum.

2 Beğeni

Gerçekten aynı sorun bende de var hatta az önce konu oluşturdum. 8 aydır kullanıyorum 1 aydır bu problem var

1 Beğeni

İnternetiniz kesildiği anda;
dsl ışığı sönüyor mu?
İnternet ışığı kırmızıya dönüyor mu?
Wifi bağlantısı mı kesiliyor?
Bunlar olmadığı halde mi internet kesiliyor?

DSL sinyal gidip geliyor.

Dsl sinyali gidip geliyorsa modemden mahalledeki saha dolabına kadar olan fiziksel bağlantıda sıkıntı vardır, bina girişindeki ankastre kutusundan modeminize kadar olan kablo hattı müşteri sorumlu, kalan ankastreden saha dolabına kadar olan kısım türk telekom sorumluluğunda.
Öncelikle modeme bağlı dsl kablosunu, varsa splitter, priz ve kablo eklerini kontrol edin veya elektrikçiye kontrol ettirin.
Sıkıntınız hâlâ devam ediyorsa destek kaydına sık sık dsl lambası sönüyor internetim kesiliyor yazın ve arızanız giderilinceye kadar aynındestek kaydını kapatmayın. Üst üste destek kaydı açmanızın faydasından çok zararı olur.

Her destek kaydı açtığımda bana konuyla alakasız çözüm odaklı olmayan cevaplar veriyorlar. Bazen 5-6 gün bazen 2-3 hafta konuyla ilgili kaydımı sürdürüyorum. İnsanım bir noktadan sonra canım sıkılıyor. Bir çözüm oluşturulmadığını gördüğüm için peşini bırakıyorum. 1-2 ay bağlantı kopmalarını umursamamaya çalışıyorum. Sonra tekrar bunalınca yeni bir destek kaydı açıp süreci baştan başlatıyorum. Kendim bilgisayar mühendisiyim dediklerinizi zaten 2 yıllık süreçte kontrol etmediğimi düşünüyorsanız biraz yanılıyorsunuz. Destek kayıtlarıma sizin verdiğiniz cevabı sürekli kopyalayıp yapıştırdıkları için insanın bir beklentisi kalmıyor. Forumdan farklı bir tepki alırım diye şansımı denemek adına buraya yazdım. 2 yıllık süreçte hattıma sadece 1 kere işlem yapıldı. O işlem kendi talebim üzerine hızımın 35/3’e düşürülmesiydi.

1 Beğeni

Selamlar @rodmoon, devre değişikliği yapıldığını görüyorum. Problem devam ediyor mu?

13 Saat 6 Dakikadır kopmadı. Ama arada paket kaybım var çok az miktarda gözlemlemeye devam ediyoru.

Sık kopmalar genelde kablo sorunu oluyor yada parazit kaynaklı. Ben 35 üstü pakete ilk geçtiğimde yaşamıştım. İç tesisat eskiydi ve ekler vardı. Kendim cat6 kablo ile iç tesisatı bina içi Telekom kutusundan modeme kadar yenilemiştim. O günden beri altyapımın verdiği maksimum hızı sorunsuz alıyorum. Ne ping sorunu kaldı ne paket loss falan.
Şimdi Allah’ın izni ile Gigafiber bekliyoruz. Gelsin inşallah dış mekan kutusu da aktif olsun diye…

1 Beğeni

@Pulat Internetim ilk bağlanırken cat6 kablo ile kurulum yaptırdım. @alperenatici 14 Saatlik sabit bağlantının ardından 20:35’te kopma yaşandı. Bağlantı kopması ben upload yapmaya çalışınca yaşandı.(Discord üzerinden yayın açınca koptu.)

1 Beğeni

İç tesisatınızın kontrol edilmesi gerekebilir. Daha önce iç tesisatınız kontrol edilmiş miydi? Yük bindiğinde bağlantınızın kopması iç tesisatınıza da işaret edebilir. Dilerseniz bir elektrikçi yardımıyla ya da bizim ekiplerimizden ücretli destek alabilirsiniz :raised_back_of_hand:

Hattı sinyal ölçüm cihazı ile şimdi kontrol ettim. Hatta tek ek var. O ek Cat6 kablonun odanın içinde rj11 çakılı telefon kablosuna bağlandığı yer. O bağlantı noktasını da şimdi bir ara connector ile değiştirdim. Biraz daha gozlemliyim. Eğer problemler bugün devam ederse sizin ekiplerinizin bakması için burdan iletirim . En azından sizin tarafınıza iç tesisat ile alakalı veya değil diye geçerli bir bilgi elde etmiş oluruz.

11:04’te yine kopma yaşandı. Kopma sırasında noise margin downstream: 11.0 dB düştü geri 14.0dB çıktı.Ekip yönlendirebilir misiniz?

Sizin için 58795755 numaralı kaydı oluşturup ekiplere iç tesisatınızın kontrolü için bilgi aktardım :raised_back_of_hand:

Talep hala açık işlemler devam ediyor. Türk Telekom ekipleri yine “Sorun bulunmadı.” demişler. TurkNet’teki taleple ilgilenen arkadaş bağlantı problemin sürdüğünü kendi görmüş ve tekrar kontrol edilmesini belirtmiş. Talebi açarken belirttiğim gibi her seferinde birileri işini doğru yapmadığı ve birazda benim hakkımı aramaktan vazgectigim için bu kadar uzun süredir hizmetimiz bu halde. Şuan işlemler hala devam ediyor. Umarım çözerler bu sefer.


=============================================================================
    xDSLFwVersion:      FwVer:5.12.26.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
       Line State:      Up
       Modulation:      ITU G.993.2(VDSL2)
       Annex Mode:      ANNEX_B
=============================================================================
INP downstream: 0
INP upstream: 0
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 51199 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 8192 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 19362
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :6 min, 4 secs
DSL activetime :0 min, 21 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin downstream: 8.2 dB
output power upstream: 7.4 dbm
attenuation downstream: 14.4 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin upstream: 17.8 dB
output power downstream: 13.7 dbm
attenuation upstream: 0.1 dB


Kopma sorunu diye actigimiz talebime karsilik olarak hizimi tekrar 50mbps yukseltmisler. Ve saolsunlar artik daha cok kopuyor zaten kendim 35 mbps dusurtmustum. Telekom ekipleri tesisati kontrol etti ve problem bulamadi. Altyapi veya tesisatta problem yok diye belirtilmis. Her dakika 3000 CRC hatasi aliyorum. Belli bir sure sonra dsl baglantim kopuyor. 3 Farkli modem bagladim hepsinde ayni problem mevcut.

Bir değişiklik oldu mu ben de gigafiber kullanıyorum ama interneti neredeyse kullanamıyorum her saat kesiliyor

1 Beğeni

Hızı yarı yarıya düşürdük kopmalar azaldı. Türk Telekom ekipleri bir sorun yok dedi. Hız düştükten sonra CRC hataları yok oldu. Ara ara kopmalar devam ediyor. Az önce yine koptu. Cat6 kablo sipariş edip yenileme yapıcam. Kablo değişimi ile sorun düzelmezse bize tekrar iletin kayıt tekrar açılsın dediler.

wifi ile kopma yaşamıyor musunuz? sorun kabloda mı sizce