IPv6 kullanılamıyor

Evet. Bende herhangi bir aksiyon alınmasını istemedim. Modem ayarlarımda kapalı duruyor. Bir gecede kim ne yaptıysa bozdular.

Destek kaydımın ise uzun ısrarlar ve kanıtlar sonucu detaylı incelenmesiyle Modem BNG arası sorun var denilip sebebi için neredeyse bir ay uğraştırıp haber bile vermeden veya onayım alınmadan kapatılması hiç hoşuma gitmedi. Madem modemde denilecekti tekrar nereden çıktı bu hata anlaması güç. TurkNet için birinci önceliğim IPv6 sunuyor olmasıydı. Fakat şuan neredeyse sıradan ISP lere geriledi benim için.

4 Beğeni

Hani toplu bir şikayet olsa ilgilenirler. IPv6 nedir bilmeyen bir ton kullanıcı var. Ses çıkmayınca tabi bilmiyorlar sorunu ve yapmıyorlar. Bir şekilde sesimizi duyurma imknımız var mı acaba bilmiyorum.

2 Beğeni

1 yıldan fazla TNN’teyim sadece boşa kürek çekmek :blush: Haftalar önce en yetkili kişi ile iletildi hala bir şey yok. Olacağını da sanmam. Sorun belli biz ve modemler :joy::joy::joy:

Yapılacak çok bir şey yok gibi. O zaman bekleyecez.

Bu konuyu görünce OpenWRT kurulumumu tamamlayıp şu IPv6’yı denemeye karar vermiştim. Kurulumu dün tamamladım, 1 gündür de kesintisiz bir şekilde IPv6 kullanıyorum. Burada gördüğüm kullanıcıların çoğundan tek farkım NAT66 kullanıyor olmam, tek IPv6 adresi üzerinden çıkıyor bütün cihazlarım internete. Bu şekilde herhangi bir sorun yaşamıyorum, dilersem port forwarding vs de yapabiliyorum. IPv6 adresimi bilerek açık bıraktım, isteyen pingleyebilir aktif olup olmadığını kontrol etmek için.


resim

Hocam OpenWRT tabanlı KeeneticOS kullanıyorum. Dediğiniz şekilde sizinki gibi yapma imkanım var mı acaba?

Neden istiyorsunuz ki ? Bağlantı türünüze göre wan veya dsl arayüzünüzde “ipv6 kullan” seçeneğini işaretleyip, kullanmaya başlayabilirsiniz ipv6 yı.

Şu anda IPv6’yı aktif olarak kullanabiliyorum. ipv6test.google.com ve ipv6.google.com’a sorunsuz bir şekilde giriş yapabiliyorum. WAN ayarlarından IPv4/v6 kapalıyken, yönlendirici üzerinden herhangi bir ayarı açsanız bile IPv6’yı kullanamazsınız.

İstememe rağmen IPv6 tanımlamam kapatılmış. Modemden açsam dahi IPv6 atanmıyor. Müşteri temsilcisine yazdım betada açamayız dedi. Daha önce kullandığımı söyledim hata var açamıyoruz dedi. Ben burada IPv6 tanımlamamın silinmesini istemedim. Buna rağmen tanımlamam iptal ediliyor. Üzerine IPv6 ile ilgili destek kaydım hiç bir haber verilmeden kapatılmıyor tamamen gizleniyor. Yani detaylarına ne ulaşabiliyorum ne de online işlemlerde bana görünüyor. Bununla ilgili hiç bir dönüş yapılmıyor. Biz Ipv6 test ettik sorun oldukça yazdık ama sorunla ilgili detaylı bilgiler paylaşılmıyor. Sorun yaşayan kesim bir kaç kişi olarak görünüp umursanmıyor mu?

Selamlar @muhep, son kaydın tarafınca kapandığını görüyorum. Ondan önceki kayıtlardan bahsediyorsanız onayınıza gönderilen kayıtlara yanıt vermezseniz otomatik olarak kapanır. Kaydınızı görüntüleyemediyseniz teknik bir sorun yaşanmış olabilir çünkü onay verilmeden kayıt kapatma & gizleme işlemi bulunmuyor. IPV6 tanımınızın aktif olduğunu görüyorum. Sorun yaşarsanız özel mesaj üzerinden benimle iletişime geçebilirsiniz.

1 Beğeni

Kayıta herhangi bir müdahalem bulunmamıştı. Bir anda sistemden kayboldu ve teknik hata olabileceğini düşündüm. Bir aydır incelemenin tamamlanması ve sorunun giderilmesini beklediğim bir destek kaydıydı. Herhangi bir müdahale yapmam gerekmiyordu. Çünkü inceleme devam ediyordu. Temsilci iki günde bir durumu yazıyordu. Kayıp olma sorunu düzelmeyince biraz daha bekledim ve destek kaydı ile diğer destek kaydımın neden görünmediğini sormaya uğraştım. En azından son cevabı alabildim ama destek kaydına hiç onay vermedim ve versem bile çözüldü olarak sistemde görünmesi gerekiyordu. Bir anda kayıt sistemden kayboldu. Herkese görünen kayıt bana görünmeyince ve herkes kayıt olduğu yerde duruyor diyince burada acaba neden kayboldu bir anda gibi bir izlenim oluşuyor maalesef.

IPv6 tanımlı ise ve artık modeme dahi prefix gelmiyor ise IPv6 sorun o zaman daha da ilerledi diyebiliriz.

IPV6 tanımınızı yeniledim.

1 Beğeni

IPv6 tanımını zamanında ben de yeniletmeme rağmen hala IPv6 kullanamıyorum. Ne yapmalıyım? Nasıl bir yol izlemem gerekiyor?

Selamlar @achfighter ve @FireKzH, arka planda birkaç işlem yaptım. Durum değişmedi ise Kampanyamı Değiştirmek İstiyorum - TurkNet TurkNet - Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz? bağlantısı üzerinden destek kaydı oluşturabilirsiniz.

1 Beğeni

Herhangi bir gelişme olmadı. Galiba sorun daha farklı.

1 Beğeni


IPv6 etkin ve sonuç prefix bile gelmiyor. Önceden en azından bir IPv6 adresi atanırdı. Temmuz ayıda başlayan sorun sonrası hiç bir gelişme olmadı. Daha kötüleşmiş gibi duruyor.

1 Beğeni

Boşuna bir beklentiye girmişsiniz :blush: Düzelmez. Ve sorun siz de denir biter gider. 1 yıldır sorunsuz bağlananlara bile “sorun sizde” diyen bir sistem var maalesef. Allah kolaylık versin size :+1:

1 Beğeni

IPv6 için alternatif yollar aramaya yöneldim umudum yok. Fakat native olarak ISP’nin desteklemesi avantajdı.

Ben 2021’den beri sorunsuz kullanıyordum. 2022’de kısa bir süre operatör değiştirdiğimde bile yüksek hızı bırakıp geri gelmemin en önemli sebebi TurkNet’in IPv6 hizmeti veriyor olmasıydı. Temmuz ayına kadar hiç bir sorun olmadan kullandım. Sabah Keenetic modemim gece bağlantının kesilip yeniden sağlandığı ile ilgili bildirim atmıştı. O zamandan beridir IPv6 hatalı.

1 Beğeni

Çoğu kişi de aynı oldu ama maalesef bir gelişme olmadı. Olacağını da hiç sanmam.

Ya ben modem de bir ayar değiştirdiğimde yedek alıyorum. Neyi bozdularsa yedeği ayarı vs yok mudur bunun :sweat_smile:

1 Beğeni