İpv6 da son durum?

Merhaba arkadaşlar. Şu an başka bir iss de hizmet almaktayım ve açıkçası memnunum. Ancak IPV6 ihtiyacım var fakat mevcut kullandığım iss bunu veremiyor. TurkNet e veriliyor diye duydum ve geçiş yapmak istiyorum. Ancak burada forumda okuduğum kadarı ile durum biraz karışık. Ipv6 kullanamadığını ve müşteri hizmetlerinin de yardımcı olmadığını söyleyenler var. Müşteri hizmetlerinin “biz ipv6 açtık sorun bizde değil” diyerek kullanıcının ipv6 sorununun ortada bırakıldığı başlıklar gördüm.
TurkNet 'e sadece bu ipv6 için geçiş yapacağım ve açıkçası daha da yüksek ücret ödeyeceğim TurkNet de. Bu nedenle son durumu öğrenmek istiyorum. Modemim Zyxel VMG3313-B10A. TurkNet e geçiş yaparsam ipv6 yı kesin olarak kullanabilecekmiyim. Yoksa sorunum çözümsüz olarak ortada kalma ve ipv6 kullanamama ihtimalim var mı?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Selamlar @ibrahim3, şu anda IPV6 tanımlamamızda bir sıkıntı yok. Kullanıcılarımız IPV6 ile internete çıkış yapabiliyor. Bireysel sorunlara da müdahale ediyoruz.

teşekkür ederim

Yaklaşık 1 senedir sorunsuz kullanılıyor.

arkadaşlar, tekrar merhabalar. sizden aldığım cevaplar üzerine TurkNet e geçiş yaptım. Hızlı bişekilde geçişim tamamlandı. Destek talebi oluşturup ip 6 aktive edilmesini rica ettim onu da yaptı destekteki arkadaşlar.
Lakin ipv6 yı kullanıma alamadım. Modem üzerinde alınan ipv6 yı görebiliyorum ancak https://ipv6test.google.com/ ya da https://ipv6-test.com/ gibi sitelerdeki testlerde ipv6 kullanmıyor görünüyorum. Buradaki sitedeki ve google daki, başta benim modem marka modelimle ilgili olmak üzere bir çok öneri ve çözümü deniyorum saatlerdir. Ancak başarılı olamadım. Benim modem marka modelime (ilk mesajda yazmıştım) ait düzgün kesin çalışan bir klavuz var mı?
Genellikle yazılarda şu iki sayfadaki ayarlar üzerinde değişiklik yapılıyor:
– Ağ ayarı > genişbant > iligili wan konfigürasyonları
– Ağ ayarı > ev ağı > yerel ağ kurulumu ayarları

Hemen hemen tüm ayarlar tavsiyelerini denedim sonuç değişmedi.
Lütfen yol gösterin klavuzluk edin. Ggözlerim sanırım bir numara daha büyüdü galiba Önümüzdeki hafta bi göz doktoru randevusu alacağım bu gidişle.

Saygı ve sevgilerimle

Merhaba bahsettiğiniz iki site de malesef sorunlu siteler. Ben uzun zamandır ipv6 kullanıyorum. Ve bu iki adreste benimde ipv6 bağlantım görünmüyor. Testi https://ip.bieringer.net/ üzerinden gerçekleştirin. Eğer bu sitede de görünmüyorsa çözüm bulmaya çalışalım.

2 Beğeni

Merhaba, ilginiz için teşekkür ederim. Malesef sözünü ettiğiniz sitenin test çıktısı şöyle:

Merhaba sorunu saptayabilmek için sırayla en basitten karmaşığa giden adımları takip edelim.

1 cihazlar ipv6 adres alıyormu
2 modem ipv6 prefix alıyormu
3 cihazların aldığı adresin prefixi modemin aldığı prefixle uyuşuyor mu
Uyuşmuyorsa modemi kapatıp açarsanız aynı prefixli adres alırlar ve bu şekilde bir deneme daha yapabilirsiniz.

Selamlar Özgür bey,
Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim.
Modemi ve bilgisayarı kapatıp açarak aşakdaıki ekranları aldım:

Bilgisayardaki durum şu şekilde:

Modemdeki durum şu şekilde:

Merhaba tekrar. Son zamanlarda anlamlandıramadığım bir durum görüyorum ipv6 kısmında. Dağıtılan adres ve prefix örtüşmüyor.

Durumun bu şekilde olması gerekli. Prefix ile dapıtılan ip prefix birbirini tutmalı.

Bende bu modemden bulunmuyor ipv6 ile ilgili ayarların görsellerini paylaşabilirseniz birkaç öneride bulunabilirim sanırım. Kullanma klavuzunda ipv6 yok malesef bulamadım.

Tabi Özgür bey paylaşıyorum. Bu arada bu ayarlarla ilgili mümkün olan tüm kombinasyonları denemişimdir herhalde. Vakit ayırıp değerli zamanınızı verdiğiniz için tekrar teşekkür ederim.

Teşekkürler.


bu üst kısımda ki adresin alttaki görselde işaretli yerde yazanla aynı olması gerekli.

Şöyle (ilk resimdeki gibi) yaptım Özgür bey. Aldığım sonuç ikinci resimde görülüyor. Ayrıca https://ip.bieringer.net/ sitesinde ipv6 görünmüyor.

2a02:ff0:608:7c03::/64 şeklinde yazmalısınız. Ama her modem açılıp kapandığında adres değişecektir.

Bağlı cihazlar yeni önekle adres alıyorlar mı?

1 Beğeni

uzun zamandır turknetin ipv6 sı aktif…şu ana kadar hiçbir sorun çıkmadı gayet stabil çalışıyor…sadece bi kısa dönem google sunucuları ile bir problem oldu, onu da düzelttiler…

1 Beğeni

Evet dediğiniz gibi modemi her kapatıp açtığımızda ip değişiyor. Gerçi o önemli değil ipv6 yı geçici olarak da olsa aktive etsem önemli bir yol katetmiş olacağım. Bir önceki mesajınızdaki şekilde (2a02:ff0:608:7c03::/64 formatında) girdiğimde değeri, cihazlar ipv6 almıyor. Alması için Wan konf ta "Önek Delegasyonu (IA_PD) " da aktive etmem gerekiyor o zamanda şöyle bir durum oluşuyor:

Teorik olarak slaac topolojide prefix in kullanıcılarla aynı olması gerekli. Yukarıda nereden geldiğini bulamadığınız ip diğer sorun yaşayan kullanıcılarda da aynı yapıya sahip. 3. kısım bir arttırılmış 4. kısım rastgele. Alttaki gönderide olduğu gibi dhcp kurmayı deneyebilirsiniz bir de

sanırım şurayı dhcpv6 seçeceksiniz.

1 Beğeni

Bir değişiklik olmadı Abdurrahman bey.
Abdurrahman bey isterseniz şöyle bir soru sorup çözümü farklı bir kanalla bulmayı deneyelim. Anladığım kadarı ile bu yaşadığım sorun modemden kaynaklanıyor. Bu doğru ise bana kesin ve garantili olarak çalışan modemleri ilk ağızdan yazarmısınız. Yani böyle panelden basitçe seçenekleri seçerek ayarları yaptığımız anda ipv6 yı kullanmaya başlayabilirsin şu modemlerle diyebileceğiniz modemleri marka model yazarmısınız. Ben o modemlerden edinmeye çalışayım. Yalnız bu konuda fazla bütçem yok :slight_smile: bu nedenle boşuna modem değişikliği yapmak istemiyorum ya da çok üst seviye pahalı modemlerden ziyade mümkün olan en düşük maliyetle halletmek istiyorum.
Bu yazdıklarım ışığında ne söylersiniz.
İlgilenip zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederim…

Merhaba biraz daha derin inceleyebilmek için bendeki TurkNet modemi takıp baktım. Ben mikrotik kullanmaktayım.

İncelemelerimde gördüm ki kendi modemlerinde iki farklı ipv6 adresi görünüyor. Fakat modemin aldığı ipv6 dağıtılan ipv6 ile aynı. Yeşil renkler doğru olan ip. Mavi gateway doğru ip. Sarı renkli ip ise neden aldığını anlamadığım bir ip. Gateway değil ve UA olarak işaretli. Bu hali ile ipv6 baplantım mevcut.

görsel

Mikrotik üzerinden baktığımda gateway ipv6 adresi almadığımı tek prefix ve gateway olarak linklocal aldığımı görüyorum.

görsel

resim

Sizin senaryonuzda modemin alması ve dağıtması gereken ip 2a02:ff0:609:3444::/64 olmalı buraya kadar doğru. Modeminiz dağru ip dağıtıyor sanırım. Yönlendirme tablonuzda br0 arabiriminin adresini kontrol edip bağlantı testi için modemin içinden ping denemesi yapanilirsiniz.

Bir diğer önerim: Modemi köprü moduna alıp (vlan ayarlarını bozmadan) pppoe bağlantısını direkt bilgisayardan yaparak deneyebilirsiniz. Bilgisayar tarafı için:How to set up a PPPoE connection on Windows 8&10 | TP-Link Türkiye

görsel

Sonuç olarak bilgisayar bağlantı sağlarsa TurkNet tarafına bir destek kaydı açarak modemin değişimini talep edin. Bilgisayar bağlantı sağlamazsa destek kaydı açarak TurkNet tarafında sorun olduğu ve çözümünü talep edin. Modem almanıza gerek yok :slight_smile:

1 Beğeni

Bu dediklerinizi inceleyip deneyeceğim Abdurrahman bey. Modem malesef TurkNet e ait değil. Bu nedenle değişim talep edemiyorum. Haliyle de destek kaydı açtım ama dönüş olarak “ipv6 yı aktive ettik bizde bir sorun görünmüyor” diyerek destek kaydını kapattılar. Ortada kaldım. Modem değiştirmek için size sormamın sebebi buydu. İlginiz için teşlekkür ederim tekrar. Bunları deneyeceğim. Siz de konuyu takip edip yardım etmeye devam ederseniz sevinirim. Saygılar