IPv6 adres Etkinleştirme Sorunu

Merhaba,

Yaklaşık 1 aydan beri IPv6 adresini yeni taşındığım yerde etkinleştirme çalışıyorum. Benim bilgim olmadan IPv6 adresini kapatıp sorun çözüldü mü diye soruyorlar. IPv6 adresini işim için kullanmam gerekiyor. Bu yüzden Turk.Net’i tercih etmiştim. Daha önceki kayıtlarda sorunun modem kaynaklı olduğunu iletmişlerdi. Modem hem IPv6 WAN hemde LAN’dan IP adresi alıyor. PC’lerde atanan Delegated-IPv6-Prefix’e uygun olarak adresine adres alıyor. Modem ilgili trafiği TurkTelekom’a doğru gönderiyor fakat TurkTelekom’dan TurkNet’e ilgili IPV6 adresleri teslim edilmiyor. Sorunun asıl kaynağı TurkTelekom’un LAC ile TurkNet’in LNS arasında olduğunu düşünüyorum. Muhtemelen L2TP 'den IPv6 adresleri taşınmıyor. Mümkünse sorunun çözümü için yardım bekliyorum. Her gün modem de IPv6 'yı kapat açla sorun çözülmeyecek. Kök sorun çözülmesi gerekli.

Not: iki farklı modem’le test ettim. Test ettiğim bir Mi AX 1800 modem daha önceki evimde taşınmadan önce IPv6 çalışıyordu. Modem de herhangi bir sorun bulunmamaktadır.

iyi çalışmalar

Selamlar @_bugra, IPV6 hizmetiniz sistem üzerinden aktif görünüyor. Tanımı silip tekrar yineledim.

image

Merhaba Alper Bey,

Modem ve pc IPv6 adres alıyor ama herhangi bir IPv6 yere erişim yapamıyorum. Muhtemelen sorun TT tarafında olabilir mi?

İyi çalışmalar
Bugra

@alperenatici turk.net müşteri hizmetleri sorunun modem’den kaynaklı değiş. Ben iki farklı modem 'le bunu test ettim. Hatta Mi AX 1800 modemimi taşınmadan önceki evimde IPv6 'yı sorunsuz kullanıyordum. Taşınmadan önceki evimde de TukTelekom VAE (fiber) üzerinden hizmet alıyordum. Aradaki tek fark TurTelekom’un Santrali veya aradan geçen 1-2 aylık sürede alt yapıda yapılan bir değişiklik. Gerçekten sorunumun detaylı incelenmesini istiyorum. Belki hatırlarsınız daha önceden de TurkNet’in IPv6 yurtdışı çıkışında sorun vardı. Bunu da analiz edip nokta atışı sizlere sorunu bildirmiştim.

Modemle vs alakası yok inanmayın :+1: Bozdular aylar önce ve düzeltemiyorlar çünkü bilen ve konuya hakim olacak kimse yok.

2 Beğeni

Modem olayı yalan. Bana modemde dediler. Sonra modem bng arasında sorun var dediler. Bir ay oyaladılar inceliyoruz diye. Sonra biranda destek kaydım hesabımdan kayboldu. Uğraşarak dueumunu öğrendim. Çözemeyince yine modemde dediler. Oysaki önceden çalışan 3 modem + Pc PPoE bağlantısı çalışmadı. Ekran görüntüleriyle kanıt sundum. Alınan IPv6 adreslerinden indternete erişilemediğini de söyledim. Buna rağmen modemde diyerek geçiştirdiler. TurkNet çözmemek için elinden geleni yapıyor. Ansızın bir Temmuz gecesi gitti ve 2021 den beridir sorunsuz çalışan IPv6 bozuldu.

2 Beğeni

İşte o temmuz’da oldu ne olduysa. Kaç kere yazdık, ama hep aynı şey. İlgililere ilettik :laughing::laughing::laughing: Ama bunu çözmek için işi bilen kişiler olmalı o da maalesef yok. Valla hatta erişim varsa dua etsinler.

1 Beğeni

Sözde Ipv6 var işte yeter. Hiç açıklama da gelmiyor. Yapamıyoruz deseler bile kabul.

1 Beğeni

Tekrar selam, geri bildiriminizi direkt olarak network operasyonu ve ilgilileriyle paylaştım. Arka planda görüşmelerin devam ettiğini görüyorum. Konuyu takip ediyorum.

ek bir bilgi olsun. Bugün TurkTelekom ekibi gelip ZTE H3600 modem getirdi. Onda yine aynı şekilde IPv6 adresi alıp clientlara IPv6 adresi dağıtıyor fakat hiçbir şekilde IPv6 web sayfalarına gidilmiyor. Traceroute çıktısından Modem’e gittiğini sonrasında herhangi bir erişim olmadığını sizlerde görüyorsunuz.

İyi çalışmalar

Evet. Tam olarak sorun bu. Client alıyor. Ipv6 dağıtılıyor ama IPv6 üzerinde internet erişimi yok. Herkes gördü ama bir TurkNet göremedi. Görebilse sorunu çözecek.

Merhaba @alperenatici Bey, bugün modem firmware desteklemiyor diye arıza kaydım kapatılmak istendi. Ben de en sonunda modem’i de aradan çıkartarak PC’den PPPoE çevirme yaparak hem IPv4 hemde IPv6 adresi aldırdım. Hatta sorunu daha net görülmesi için Wireshark’dan Packet Capture aldım ve destek kaydına bunu ekleyeceğim. Sorun çok açık bir şekilde görülüyor. TurkNet’den hiçbir IPv6 paketi gelmiyor. Sadece Source IP adresi olarak benim kendi bilgisayarımın IPv6 Adresini görüyorsunuz. Açık söyleyim. Net olarak TurkNet’de IPv6 Paketlerinin drop edilmesi durumu var. Bunun ne modem ne de CPE cihazlarında yaşanan bir sorunla ilişkisi yok. Mümkünse Radius Filter-ID veya Routing tarafları kontrol edilebilir mi? Muhtemelen bir yerde IPv6 Paketleri drop ediliyor.

Bilgisayarımdaki PPPOE bağlantısı ve aldığım IPv4 ve IPv6 Adresleri aşağıdaki şekildedir.

Wireshark’da görüleceği gibi PPP çevirmesiyle bağlantımın gerçekleştiğini ve IPv4 ve IPv6 için PPP paketlerini görüyorsunuz.

Aşağıdaki wireshark çıktısından da görüleceği gibi sadece source IPv6 adresi benim bilgisayarım. Ne sunuculardan ne de başka bir yerden Return IPv6 trafik göremiyorsunuz.

Eğer Network ekibi benimle iletişime geçerse PCAP çıktısınıda gönderebilirim. Hatta birlikte test de yapabiliriz.

Not: Bende Network Mühendisiyim. IPv6 adresi kullanmak zorunda olmasam gerçekten bu kadar kimseyi sıkmayacağım ve case’i kapatıp gideceğim.

İyi çalışmalar.

1 Beğeni

Profilinizdeki CCIE sertifikası dikkatimi çekmişti helal olsun , TurkNet size yetki versin kendi sorununuzu kendiniz çözün :grin: Forum’da ki bir çok kişinin network ekibinden daha çok bilgiye sahip olduğunu düşünüyorum. :grin:

Sizde de ZTE marka SSG (Service Selection Gateway) var şuanda, wireshark çıktısında gözüküyor.

Size sorunla alakalı tahmini mı söyleyeyim, siz daha iyi anlamlandırabilirsiniz sorunun ne olduğunu ile ilgili.

Ben 3 4 senedir TurkNet de ipv6 kullanıyorum ve herhangi bir sorun yaşamamıştım. Taaa ki 20 - 21 Ekim 2023 gecesine kadar. TT bir planlı çalışma yaptı ve sabah kalktığımda ipv6 ile internete çıkmadığımı farkettim. Modemde ipv6 prefix, Gateway, address bilgisi olmasına rağmen internete çıkamıyordum. Şuan sizlerde ve birçok kişide olduğu gibi.

Madem TT bozdu, TT düzeltsin mantığıyla TT ilçe müdürlüğüne gittim, durumu anlattım. Zor bela dilimden anlayan birini bulup sorunu düzelttirdim, hatta daha sonra arayıp “evet sorun vardı düzelttik, bundan sonra sorun varsa TurkNet ile alakalıdır” demeyi de ihmal etmediler. Zaten sorunu düzelttik dediklerinde benimde sorunum düzenlemişti.

Bu olaydan 2 3 hafta sonra öğrendim ki o 20 - 21 Ekim gecesi benim aslında bağlı olduğum SSG cihazı değişmiş. Daha önce Ericsson marka idi, o gece yapılan çalışma ile ZTE marka bir cihaz takılmış.

TT, Zte cihazın konfigürasyonunu yanlış yapıyor herhalde bilmiyorum, ondan ipv6 paketleri drop ediyor.

Benim hattın için sorunu düzelttiler mesela ben şuan hala daha ipv6 yi sorunsuz kullanıyorum. Aynı SSG ye bağlı arkadaşımın ipv6 sı hala daha bozuk.

TurkNet de benimle iletişime geçip, TT tarafında kiminle iletişime geçtiğimi sorunu nasıl düzelttikleriyle alakalı bilgi alacaklardı. İlçe müdürlüğüne tekrar gidip iletişim bilgisi istediğimde vermediler. Sorunu nasıl düzelttinjz dediğimde teknik detaya görmeden “küçük bir profil sorunu vardı düzelttik” dediler.

Şuan sizlerke aynı sorunu yaşayan onlarca belki yüzlerce kullanıcı vardır, geçmiş olsun. Uzun zamandır da çözülemedi bu sorun.

1 Beğeni

Şunu şuraya ekleyin düzelecek desenizde çözemezler. Maalesef böyle. Göreceksiniz :+1: Ayrıca eski mesajlarda hep yazdık bunları ama öyle kaldı. Niye bıraktık çoğumuz? Bıktık.

kesinlikle , TurkNet tarafı da sorunun nerde olduğunu bilmiyor ki zaten, bilinse bir şekilde çözülürdü herhalde :grinning:

1 Beğeni

Aynı verileri destek kaydına gönderdim. Ona rağmen modem denildi.

Arkadaşlar ben düzelttim buraya yazdıktan sonra farkettim sadece benim pc ipv6 almıyormuş daha doğrusu alıyor ama ipv6 test sitelerinde gözükmüyormuş. diğer pc de ipv6 test yaptım görünüyordu aktifti sonra benim pc ye yöneldim sorunu buldum. vmware tarzı programlar ehternet kartı gibi şeyler yüklüyorlar onları devre dışı bıraktım sorun çözüldü.

Şunu yazmayı unuttum torrent ile gönderim yaparsanız ipv6 ile dosya gönderimi yapıyor yani hem ipv4 hem ipv6 ile ikisinden birden gönderim yapıyor sadece browserlarda çalışmıyor sanırım. işinize yarar mı bilmem bunuda göz önünde bulundurun

Merhabalar
Ben daha 10 gün öncesine kadar ipv6 yı kullanabiliyordum VPS serverdan bilgisayarıma onunla bağlanabiliyordum güzeldi ama sorunum vardı hız konusunda normal sitelere upload hızlı speedtest verileri güzel 900 mbitler ama kendi serverıma dosya gönderirken 100 mbiti geçiremedim bende statik ip aldım belki CGNAT dedikleri şeyden çıkarsam düzelir diye ki düzelmedi sonra network uzmanı aradı ben dedi ipv6 yı kapatayım siz birde direk ipv4 ile test yapın hız düzelecek mi dedi kapattı ama modemden ben kapatırdım nedense kendi oradan kendi sistemlerinden kapattı ve yine değişen birşey olmadı hız da sonra ipv6 aktif edin dedim ama bir daha düzelmedi modeme komple reset falan attım fireware global vs. yükledim ama ipv6 çalışmıyor artık ve şirketteki sunucuma ulaşmak zorunda olduğumdan statik ip hizmetini de bitiremiyorum artık ipv6 varken satın almak zorunda kalmıyordum direk kendi pc me bağlanabiliyordum o da gitti.

Merhaba aynı anlattığınız sorun benimde başıma geldi. Ipv6 paketi tarafıma gelmemekteydi. Paket analizi ve dışarıdan aldığım adrese tracert (bu siteyle: Traceroute Test - Simultaneously Trace From Different Global Locations | KeyCDN Tools) testlerini gönderdiğimde sorunumu çözdüler. Tahminim yönlendirme problemi olduğu yönünde ospf veya mpls yapılandırmaları yanlış ve doğru yönlendirme olmuyor. Dışardan yapılan tracert testi ile size gelmesi gereken paketin nerede kaldığına bakabilirsiniz.