İnternetinizde kopmalar mı var? Hiç sorun değil, hemen çözüm = "Tamamen Kesmek!"

Merhaba.

5 yıldır TurkNet kullanmaktayız. Birkaç aydır bazı sorunlar için ara ara görüştük. En son, mayıs başından bu yana sık yaşanan kesilmeler için TurkNet ekibiyle 74797588, 75358463, 75497094 ve 75519557 destek numaralarıyla görüştük.

Sırayla yaşananlar aşağıdaki gibi olup, özetle şu durumda “36 saat içerisinde saha ekibi gelecek” denildiği halde ne adresimize kimse gelmiş, ne de telefonumuza saha ekibi dedikleri kişilerden çağrı gelmiştir. 8 gündür internetimiz yok.

WiFi ile ilgili hiçbir sorunum yok. Hızla ilgili de değildi şikayetimiz. Bunu destek ekipleri ısrarla yazıyor ancak kendisine bir türlü anlatamadık, en son mail adresi verin ki telefonla çektiğim ve modemin kabloyla PC’ye bağlı olduğunu gösterdiğim videoyu göndereyim dedim ancak onu da halen istemediler.

Sorun: internetin anormal zamanlarda birden down olmasıydı. Yani ya hız olarak yerle yeksan oluyor, ya da tamamen birkaç dakika kopuyordu. (Huawei, Keenetic, Tenda ve TP-Link modemlerle de böyle. Hepsinde ne az 10-12 gün deneme yaptık.)

Çözüm olarak:

  1. İç tesisatı kendimiz gözden geçirip modem öncesi ayrılan kablo ve ekleri ekarte ettik.
  2. Yeni modem aldık. (Tenda, modeli hatırlamıyorum. Verimsiz çıktı, ısındıkça düşüyordu. İade ettim, daha üst bir model TP-Link aldım. Modeli anımsayamadım bunun da.)
  3. Modemi, en sık kullandığım PC’nin 10-15 cm mesafesine yerleştirip sıfır fabrikasyon kablo ile bağladım.
  4. Sıkıntı devam ediyor olunca tekrar görüştük, TurkNet paketi düşürmekle yetindi.
  5. Sıkıntı azalsa da devam ediyor olunca yerel bir elektrikçiye danıştık. Binadan ankastreye kadar, CAT-6 yeraltı tesisat tipi diye ifade ettiği çok kaliteli olarak tanıttığı ve cidden güzel bir ücret ödediğimiz kabloyu aldık, kendisi montajını yaptı.
  6. Ankastreye bağlarken, ankastrenin çok eski ve korozyona uğramış olduğunu, sorunun bu yüzden olabileceğini belirtti. (Şehrin en merkezi yerindeyiz, meydan çevresindeki binalar. 30 yıllık hemen hepsi)
  7. TurkNet ile yeniden iletişime geçtik, “hattınızda sorun görünmüyor, ankastreyi biz elleyemeyiz, zaten wifi kopabilir, arada duvar varsa ya da çevre cihazlardan dolayı etkilenebilir” dediler hem telefonda hem de yazılı olarak. “10 CM VAR VE KABLOYLA BAĞLANIYORUM, ÇIKTILARI BUNA GÖRE SÖYLÜYORUM” dememize rağmen.
  8. Bu esnada sıfır PC alıp kabloyla bağladığım masama onu koydum, testleri onunla yapmaya başladım artık.
  9. Cevaplarına peki, bir firma fiber çekse de kurtulsak, o zamana kadar yutkunalım dedik ki internetimiz gün içerisinde 4-5 kez gitmeye başladı. Kablolu bağladığımız PC’den fark ediyoruz, telefon ve diğer cihazlardan da deniyoruz ve evet kopmuş. Whatsapp’tan görüntülü konuşamazsınız ama hız testi yapınca 60-70’lerde. Whatsapp’tan text mesajı atarsınız, tek tik olana kadar bir yutkunmanız gerekir. Anydesk ile bağlantı sürekli kopar ama test kötü değil. Tuhaf. Allah’tan oyun oynamıyorum, sadece günlük işlerimi yapmaya çalışıyorum.
  10. Bunun üzerine tekrar iletişime geçtik, rutin bahaneler “modem” denecek oldu ki ne istiyorsanız söyleyin yapalım ama bağlantıyı çözelim dedik.
  11. Önce “hızınız altyapıya göre yüksek, sistemden bişey ayarladım, hadi deneyelim” dendi. Hasbinallah çekerek peki dedik. 2 saat takip edin dedi hanımefendi, okey. Yarım saat geçmeden internet yine gitti. Görüştük, “modeminizin garantisi devam ediyor mu?” diye sordu. Ablacım son 3 ayda sıfırlamadığım bir dairem kaldı, sıfır bina olsa etrafta yeminle ona geçeceğim ama yok, ne garantisi ne duvarı Allah aşkına? Keenetic modemi de hala çekmecede tutuyorum ola ki modemde bişey olursa bağlayayım diye, internet bizim için çok önemli, lütuf değil çözüm istiyoruz nihayetinde.
  12. Sonra başka birisi aradı, iç tesisatta sorun olacağını düşünüyor saha ekipleri, ücretli ekip ister misin dediler. İç tesisat diye bişey kalmadı, modeme kabloyu doğrudan tek kablo olarak ankastreden çektirdik dedik, “sunabileceğimiz tek şey bu” dediler.
  13. Gelsin lütfen deyince artık internetimizi tamamen götürdüler. Hala bekliyoruz, bugün 8.gün.

Ben ne kadar yapıcı olmaya çalıştıysam karşımda dalga geçen arkadaşlar var, kimi duvar diyor kimi garanti diyor her gelen sistemde bir tanımlama hatası farkediyor (!) vs.

Şeffaf olalım, kul yapısı nihayetinde. Arıza da olur, yavaşlık da olur. Sorunu ve çözüm için bekleneni söylediniz de 5 senedir ne zaman sıkıntı ettik size?

TT saha ekipleri gelmedi deyin, gidip ben bize 500 m ötedeki merkez binalarıyla görüşüp kırmızı halı serip getireyim. Parça bekliyoruz deyin, bekleyelim. Bu şekilde dalga geçilmesini kesinlikle yakıştırmıyorum bu firmaya. Geçen zamanın telafisi yok ama çözüm için uğraşan var mı, sanmıyorum.

Halen daha destek taleplerine gelen tek cevap “işlemleriniz yürütülüyor, hızlandırılmasını söyleyeceğim, yakından takip edeceğim” şeklinde. Yazık.

İlgilenilmesini değil, şu ana kadar yapılanlar ve sorunun ne olduğuyla ilgili açık ve şeffaf bir bilgi verilmesini ve sorunun en acil şekilde (gün içerisinde değil, yarın hiç değil) çözülmesini önemle talep ediyorum.

@TurkNet @alperenatici @Eren @candrsn @Emrah.kulu @Gulsah @aysegul @burki @Ezgi @sevinc.avit @cansuu @Hamikaygisiz @CKLasT @ModeratriX

2 Beğeni

Bizim durumumuz "kara tren gecikir belki hiç gelmez"e döndü. Nurullah Bey ile görüşüp sağ olsun sorunu hallettik, testlerini yaptık, Allah’a hamd-ü senalar edip internetimizin gelmesi şerefine davul zurna ekibi tutacakken internetimiz gitti.

Tüm ekran görüntülerini 75571664 numaralı destek kaydına ekledim. Bakalım bu kez neler söylenerek oyalanacağız :slight_smile: Saha ekibinin erken gelmesi için kent meydanında pankart açıp protesto etsem, ya da binaya ve ankastre kutusuna kırmızı kocaman ok işaretleriyle “BURADA” yazsam daha erken gelirler mi?

Selamlar @kurac, hizmetinizi kontrol ettiğimde şu an online durumdadır. Sorun şu an devam ediyor mu? Devam etmesi durumunda tekrar öncelikli olarak kontrol edilmesini talep edeceğim :pray:

Merhaba Emrah Bey, ilginize teşekkür ederim.

75571664 numaralı destek kaydında ekran görüntülerini eklemiştim. O dakikadan sonra internet geldi, birkaç dakika sonra tekrar gitti, 5-6 dakika sonra tekrar geldi. Şu anda internet var ama 1 saat içerisinde 2 kez 10-15 dk süreyle kopmuş şekilde var.

Önerebileceğiniz uzun süreli test için bir websitesi - program vb. varsa ben ondan testleri size göndermek istiyorum. Dilerseniz bilgisayarı kişisel verilerden arındırıp anydesk vb. bilgiyi size verip tüm gün testinize açabilirim. Şu haliyle interneti kullanmak mümkün değil, sürekli gidip geliyor maalesef.

Şu an onayda bekleyen cevabı yazdıktan hemen sonra internetimiz gitti, birkaç dakika sonra kendi kendine tekrar geldi. Modemi hiçbirinde kapatıp açmadım.

Özetle 1 saatte 3.kez kesilmiş oldu. Bu haliyle kullanmak mümkün değil. Yardımınızı önemle rica ediyorum.

Aslında yaşadığınız sorunun sebebi çok belli, kablolarda kopukluk var. Bu kabloların santralden binanıza kadar olan kısmı yerel servis sağlayıcı yani Türk Telekom’un yönetimindedir, binanızdaki kısmı ise sizin kendi kablonuzdur. Bu durumda TurkNet’in çok bir müdahale yetkisi bulunmuyor, eğer bölgenizdeki Türk Telekom ekipleri sorunu çözmek istemiyorlarsa sorun devam eder gider.

@kurac, Sorunun devam ettiğini uzmanımıza ilettim. Sorunu kalıcı olarak çözümlemek için gerekli aksiyonları alacağız. En kısa süre içerisinde çözüme kavuşturarak size bilgi vereceğiz :pray:

1 Beğeni

Öncelikle geçmiş olsun, tüm hikayeyi okudum. Zor bir süreç olmuş. Katılmadığım tek nokta abone veya müşteri ile dalga geçilmesi kısmı. Destek personeli uzaktan sizin hat değerlerinize göre sırayla kontrol prosedürlerini yapmak zorundalar. Her ne kadar abone belirttiğiniz gibi tüm kontrolleri yaptığını beyan etse de netuzman arkadaşlar bu prosesi uygulamak zorundalar. Anlattığınız problem ilk etapta iç tesisat problemi gibi görünüyor fakat siz tüm iç tesisat problemlerini elemiş görünüyorsunuz. Yerinde destek ekibi teklifini kabul ettiğiniz halde ekip yönlendirme yapılmadı ise bu TurkNet in ayıbı diyebiliriz. @Emrah.kulu bey süreci ele aldı ise TT saha personeline iş emri ile kayıt açacağını düşünüyorum. Yüksek ihtimalle sorun kökten çözülecektir. Bu esnada sizden ricam modemin bağlı olduğu prizi de değiştirmeniz. Bazen bina içinde ki elektriksel temassızlıklar ve dalgalanmalar buna sebep olabiliyor. Eğer prizi de ekarte ettiniz ise bu durumda komşularda benzer problem yaşayanlar varsa süreç TT tarafında ki saha dolabı ve cihazlar tarafında işleyecek. Umarım probleminiz kısa sürede çözülür :pray:

Hocam arkadaşımız daha önce 0 db 75 mbps kullanmış.Daha sonra kutudan elektrikçi ile kablo çekmiş ve güncel değerleri 15 db alacağı maksimum hız da 120 olarak değişmiş ama halen 75 de kopma yaşıyormuş.Hat değerleri güzel olmuş kablo çekince normalde böyle olmaması lazım sorun TT tarafında.Arkadaş iç tesisatını çok güzel şekilde yenilemiş çünkü.En sonda da modemi resetlettirmişler galiba ve kurulum yapılmadığı için günlerdir internete çıkamamış.Kurulum yaptıktan sonra internete çıkmış biraz süre sonra yine gitmiş ama dediğim gibi şuan 75 alıyor snr si 15 db alacağı hız da 120 şeklinde.Ayrıca hat zayıflaması 3 falan.200000 crc hatası da iç tesisat yenileme sonrası 0 a düşmüş.Normalde 75 de sorun yaşamaması hatta daha yüksek alması lazım.

Güncel hat değerlerini biliyor iseniz onu da paylaşın bakalım birlikte ama dediğiniz gibi yüksek ihtimalle TT tarafında sorun.

1 Beğeni

Yeni değerleri bunlar hocam iç tesisat yenilenmiş ama halen kopma yaşıyormuş 75 de bile.

Sorun modem. :unamused: v3 sıkıntı

3 Beğeni

Eğer TT tarafında dolapta veya portta sıkıntı yoksa hız profilini 100 Mbps e çektirip tekrar deneyin şu an hat 75/15 tanımında gibi görünüyor.

Benzer bir sorun da bende var. Gigafiber abonesiyim. Bilgisayarla kablolu bağlanıyorum. Sık sık internet kesiliyor. Soruna bakmadan hemen wifi ayarlarında sorun vardır dediler.

Yav dedim ki modem arayüzünde internet bağlantısının kesildiği gözüküyor. Bunlar tutturdular biz kopma görmüyoruz, wifidan sizden dolayı. Sonra bir eleman geldi 1 dakika bile durmadı. Kablolara baktı, fotoğrafını çekti gitti. Soketi değiştirecem bir daha sorun yaşamazsınız dedi.

Bir şeyin düzeldiği falan yok. Başka modemle de denedim. Onda da aynı şekilde kopma yaşandı. Sorunun modemde de wifida da olmadığı belli.