İnternete baglanamıyorum - Unable to complete PPPoE Discovery

Merhaba dünden beri internet alamıyorum, internet ışığı kırmızı yanıyor. Bu durum dün yerini değiştirmem gerektiği için modemi kapatıp tekrardan açmamla başladı.

Dün akşam online destek ile konuştum(destek numarası: 62534892), VDSL ayarlarında kullanıcı adımın kullanici@turk.net olarak gözüktüğünü ve modem ayarını yapmam gerektiğini söylediler.

Ki sorunun bu olmadığını yazmış olmama rağmen benim modem ayarlarını yapamadığımı söylediler ve sonuç olarak teknik ekip çağırdık, bugün içinde gelmesi gerekiyordu ancak gelmediler ben de çareyi buraya yazmakta buldum.

Siz sormadan söylemiş olayım;

  • Hattım VDSL, kullanıcı adı ve şifre doğru.
  • VLAN ID 35 olarak ayarlı.
  • Kullandığım modemi (Zyxel VMG8623-T50B) ilk aldığımda da ben ayarladım için nasıl olması gerektiğini biliyorum.
  • Evet modeme birden fazla defa hard reset attım.
  • Dün bütün gece boyunca fişten çekili olarak bekledi sabah aynı sorun devam ediyordu.

Modemin loglarından gördüğüm kadarıyla PPPoE discovery sırasında hata oluyor hata mesajları şu şekilde

“pppd: Timeout waiting for PADO packets”
“pppd: Unable to complete PPPoE Discovery”

Umarım yardımcı olabilirsiniz.

Bezen kullanıcılar VDSL PTM yerine ADSL ATM veya EWAN kısmına ayar girmiş olabiliyor, bunu tekrar kontrol eder misiniz?

Merhaba, yorumunuz için teşekkürler, broadband VDSL PTM ile ayarlı. Hattım ADSL de değil dsl statsda modulation VDSL2 olarak gözüküyor.

Zaten sorunun benden kaynaklı bir konfigürasyon sorunu olmadığına eminim.

Selamlar @kutlaykizil, iç tesisatınızın kontrol edildiğini ve bu alanda bir sorun olmadığını görüyorum. Yerel sağlayıcı tarafından kaynaklanan bir IP problemi yaşıyor olma ihtimaliniz yüksek. Diğer alanların kontrolü için ekiplere bilgi aktarıldı.

1 Beğeni

Merhaba Alperen bey, benim birkaç tane sorum olacaktı.

Öncelikle benim bu noktadan sonra yapmam gereken bir şey var mı?

Tahminen internetin geri gelmesi ne kadar zaman alır?

Son olarak da merakımdan dolayı, bu problemi en başında tetikleyen şeyin ne olduğunu, eğer yerel sağlayıcı sizinle paylaşıyor ise, benim de öğrenmem mümkün mü?

Merhaba @alperenatici , Türk Telekom sorunu giderdiğini iletmiş ancak hâlâ internete bağlanamıyorum. Posttaki sorunun aynısı devam ediyor.

4 gündür internetim yok ve sabrım tükenmeye başlıyor lütfen artık sorunun çözülmesi için ilgili birimlere gerekli baskıyı yapar mısınız.

Problem bağlı olduğunuz port kaynaklı. Sahadaki fiziksel soruna yerel sağlayıcı ekipleri müdahale edecek.

1 Beğeni

Yukarıdaki yorumumu sildim çünkü öğrendiğim kadarıyla PPPoE sunucusunu Türk Telekom yönetiyormuş, bunun için sizi suçlamaya gerek yok.

Ancak bu hâlâ Türknetin sorun olmayan yerlerde hata aramasını normalleştirmiyor, bu prosedürleriniz sadece zaman kaybı yaratıyor. Siz 2 defa saha ekibi yollamak istediniz diye online okumak zorunda kaldığım üniversite derslerimi kaçırdım o günler.

En başında kurulum hatası değil dedim kullanıcı adı şifreniz yanlış dediniz. Bağlantıda bir sorun yok dedim iç tesisat kontrol edin dediniz. Umarım Türk Telekom’a sorunun PPPoE sunucusu kaynaklı olduğunu söylemişsinizdir de onlar da yanlış sorunu düzeltmeye çalışmıyorlardır.

11 gün geçti ve hâlâ internet yok gerçekten inanılmaz.

Aradan 19 gün geçti ve sonunda düzelttiler. @alperenatici sorunun en başta oluşma nedenini araştırmak isterseniz paylaşmaktan çekinmeyin.