İnternet hızım 25'i geçmiyor. Özgür İletişim 100

17 Ocak’ta TurkNet’e geçtim ilk 2-3 saat hep 90-94 mbps aldım altyapım 100 mbps destekliyormuş. Kar yağdı ve gün içinde 6-7 kez internet kendiliğinden kesildi geri geldi yazdık 24 saatte sorun çözüldü şuan kar yok yağmur yok ama 6 gündür aldığım en yüksek hız 23 mbps o da en yükseği yani nPerf’ten yaptığım test. İlk destek kaydında türk telekoma iletiyoruz dediler 36 sonra kendiliğinden sorun çözüldü oldu merak ettim gerçekten çözüldü mü diye test yaptım 21 gördüm. 48 saat önce başka bir kayıt oluşturdum 36 saat dediler tam 48 saat geçti şükür 23 mbps alabiliyorum. Yani 100 mbps diyip 2 saat 95 verip 6 gün (bir gün kesintilerle beraber) 23 mbps verdiniz. Müşteri hizmetleri zaten mükemmel pazar çalışmıyor ki çalışsa bile aradığınızda hiç kimseye ulaşamıyorsunuz.

Hat değerlerini atar mısınız ? Türknette canlı müşteri hizmetleri yok oim üzerinden yazabilir/arıza kaydı açabilirsiniz

Hat değerlerini nasıl öğrenebilirim? Keenetic extra dsl kullanıyorum.

192.168.1.1 ile arayüze girin. daha önce tanımladığınız şifre ile giriş yapın sonrasında tanılama kısmının ekran görüntüsünü buraya tabilirsiniz


Bu şekilde mi hocam?

hat zayıflamanız çok yüksek. iç tesisatta priz ek splitter gibi şeyler var ise kontrol edin eğer sorun sizden kaynaklı değilse arıza kaydı açın ilgilenirler

1 Beğeni

Ek splitter yeni ancak priz yok. Arıza kaydını 2 kez açtım 36 saat diyorlar cevap yok. Dediğim gibi ilk gün gerçekten 85-90 üstü verdi. 7 gün oldu zaten. Hız testi geçmişimi şurada görebilirsiniz. İkinci görsel de şuan yaptığım hız testi.


kar yağdığı zaman dış hatlarda bir sorun oluşmuş olabilir TurkNet telekoma iletir telekom kontrol eder merak etmeyin

1 Beğeni

Merhaba

Hat zayıflaması.

  1. Kabloda ek varsa YAK1 le kapatmaya çalış. Kablo uçları pas tutabiliyor.
  2. Kablon eski ise yenisiyle değiştir. (Cat6)
  3. Ankastredeki bağlantında pas varsa olabilir.
    (Ankastreden kısa kabloyla modemi bağalayıp tekrardan değerleri atarsan nerde sorun olduğu daha iyi anlaşılır.) Reglet sorunlu çıkarsa bağlantıları değiştirmeleri gerekebilir.
  4. Kabloya bağlanan başka kablolar varsa onlardaki bağlantıyı kesip kabloyu teke düşürülmeli.
  5. Dsl prizi kullanıyorsan o yapıyor olabilir.
  6. Splitter kullanıyorsan o bozuk olabilir.
  7. Kabloda dış temasla olan bir yer varsa yapabiliyor.
1 Beğeni

Ankastre bağlantısı hariç hepsini kontrol ettim hocam kablolarda gözle görülen bir sıkıntı yok. Dediğim gibi aynı tesisatla ilk gün gerçekten 94-95 aldım hep. Kar yağdı gün boyu 6-7 kere falan kesinti oldu yazdım düzeldi ancak ondan sonra 25 üstü alamadım. Online işlemlere yazıyorum bazen 11-12 saat cevap bile vermiyorlar. Anlamadım acaba aynı altyapıyla türk telekom 100 mbps’ye mi geçsem diye düşünüyorum altyapımız Türk Telekom zaten bina içinde ‘‘T11B T435 HUA ALFA TÜRK TELEKOM FİBER İNTERNET’’ yazan bir kutu var.

Resim çekme şansınız var mı. Türk Telekom alt yapısıyla fiber kullana biliyorsunuz.

Binanın girişindeki kutunun fotoğrafını mı istediniz?

Evet. Size zahmet olmazsa

Estağfurullah ne zahmeti. Bu şekilde mi istemiştiniz hocam?


Birde alt yapı sorgulaması yapar mısın.

Nerden yapıyoruz altyapı sorgulamayı?

https://turk.net/internet-hiz-altyapi-sorgulama

Yanlış gördüm bir sn T11 yazıyormuş. Bi sorayım cevap yazarım.



Kutunun üzerinde fiber yazıyor ancak kutudan eve bakır kablo geliyor. Geçen wifi listesinde görmüştüm binada FİBER HGW_ZT9E6A kullanan biri var ki bildiğim bunu sadece fiber kullananlar alabiliyor. Gerçi pek bi bilgim de yok ama işte…

Destek kaydı oluşturun baksınlar. FTTB var apartmanda yazın ona geçirebiliyorlarsa baksın Türk Telekom.