Türk Telekom ve TurkNet harici bir yerel firmadan VDSL hizmeti alıyorum.
Geçen üç ay içinde İnternet kesikliği, hatta kopma arızası bildirimleri yaptım.
Hat geldi ama sürekli kopma sorunu devam ediyor. Bu bildirimlerden dolayı iki defa hatalı bildirim ücreti/ cezası aldım. 299-388 TL arasında .
Bu işlemler için türk Telekom ankastre kutusuna kadar kontrol ettiğini beyan etmiş ama apartmana gelen olmadı. Hiç kimse de türk Telekom ekibi için kapıyı açmamış.
Bu durum beni çok rahatsız ediyor. TurkNet de VDSL bakır kablo ile bağlantı arızalarında nasıl bir yol izleniyor.
Bende yerel firma kullandım ama böyle birşey görmedim.TT atlak port olmadığı sürece hiçbir şey yapmaz zaten sadece hız düşürüp kabloya ek yaparlar.Bu neyin parası de ne için kestiniz bu faturayı de müşteri hizmetleri söylesin
Sorun da burada gelen ekibi hiç görmüyoruz. Apartmana anahtar deliğinden girmiyorlarsa bizden habersiz işlem yapmaları mümkün değil.
Kullandığım firma arıza bildirimi öncesi ücret alınacağını söylüyor ama yapabileceğiniz bir şey yok.
Ücret alınacak diye arıza bildirmeyelim mi?
Çalışırken bir anda giden sistem de arıza nasıl kullanıcı da olabilir?
Gittim sıfır Zyxel w1312 t20b de aldım.
Burada zoruma giden ben kimsenin geldiğini görmüyorum. Kimse bana geldiğine dair bir fotoğraf vermiyor. Telefon etmiyor. Apartman zilini çalıp ben geldim kontrol ettim demiyor sadece bu cezayı yansıtıyor.
Anladım.Zaten bazı durumlarda haber vermez TT ekibi gelir bina içindeki kutuya bakar gider.Kayıt oluşturur kimden hizmet alıyorsan o sana söyler kayıtta yazan şeyi.
Sprun sizden kaynaklı ise ücretli der servis sağlayıcınız otomatik olarak,sende ben bir şey yapmadım benlik problem değil dersin ben hayatımda daireye kadar gelen veya habersiz kutuya gelip bakan TT ekipleri için para ödemedim itiraz et kabul etme ne yaptınız ki para istiyorsunuz de.
Ayrıca eski modeminde yeni aldığın modemde kötü.3312 modeli bende de vardı çekim gücü rezalet zaten,wifi 4 destekli,ayrıca crc hatası üretip kendi kendine modemi resetliyor ve hat kopuyor.
Paraya kıyıp güzel bir modem alın altyapınıza uygun,ucuz diye zyxel marka hiçbir şey almayın.Ayrıca o faturayı da kabul etme
Ben de 6-7 sene yerel firma kullandım belki 50 kere ekip gelmiştir bu sürede hiçbirine para bile ödemedim, sağlayıcım da bu TT faturası falan demedi.
Güzel dille anlat.Sonuçta yerel firma da olsa hizmet veren,vergisini ödeyen bi kurum.Kayıt oluştur müşteri hizmetlerine.Hizmet aldığın firma illa ödeyeceksin diyorsa git notere itiraz et faturaya 2 hafta içinde.İlla uğraşamam diyorsan da ödedikten sonra e devletten tüketici hakem heyetine,cimere şikayet et.Bana vermedikleri cihazın faturasını çıkarmıştı eski firma TurkNet’e geçerken 10 kere kayıt oluşturup müşteri hizmetlerine iptal ettirdim.Haklıysanız hakkını arayın gerekirse şubeleri nerdeyse oraya gidin.Hatta yine e devlet ve btk üzerinden türk telekomu türk telekoma şikayet et.
O sağlayıcını da değiştir,ilerde rastgele fatura çıkarsa yine illa ödeyeceksin der.Ya git direkt TT den hizmet al ya da bilindik markaları araya sokarak onlardan hizmet al.
Bundan hariç yaşadığın kopma sorunu da iç tesisatlık sorun yoksa eski ve yeni aldığın modem kötü.Ucuz diye zyxel marka hiçbir şey almayın sene olmuş nerdeyse 2025 zyxel mi kaldı
Hocam benimde altyapıda 100 gösteriyor aldığım hız 50.Önemli olan hattın hangi porta bağlı.Benim binada TT ekipleri 100 lük port yok kimse 100 almıyor demişti.Şuan snr düşürürsem alacağım maks 70-80.
Snr 7-8 kötü bir değer değil kopma için ama senin modemin kötü.
Zyxel modemde 15 snrde bile kopma yaşardım,keenetic ile snr 8-9 da sorun yok.
Ayrıca günde 2-3 kopmayı olağan kabul ediyorlar bakır altyapıda.O yüzden arıza kaydı açıp bir sonuç alamazsın eğer çok kopuyorlarsa da gelirler hızını düşürelim derler başka bir şey yok.
Dün mesela akşam saat 6 gece 12 arası ya turknetin yada telekomun serverlar çok kötüydü yoğunluktan herhalde.Ben o saat aralığında googlea bile 46 ping atmaya başladım ve hızım çok kötü düştü.Gece 1 den sonra düzeldi ve 20 ping atmaya başladım.Yani herşeyin iyi olsa bile yetmiyor.
Selamlar @derince41, TurkNet olarak arıza bildirimlerinde kullanıcılarımızdan ücret almıyoruz. Ekipler kontrol ettikten abonemizin iç tesisatında sorun olduğu bilgisi verildiğinde 300 TL’ye yerinde destek hizmeti öneriyoruz. Eğer ki iç tesisatta sorun yoksa arızayı tekrar saha ekiplerine ileterek sorunu çözümlüyoruz. İç tesisatta sorun olmadığı için abonemize yerinde destek hizmeti ücretini yansıtmıyoruz