Hat kopması

Arkadaşlar merhabalar. 10 gündür akşam saat 9’dan sonra snr çok fazla dalgalanıyor ve internet kopuyor sürekli. Geçen hafta destek kaydı açtım ama sorun bizde değil sizin tesisatınızda diye cevap verildi. 3 farklı modem denedim yeni kablo ile denedim ama değişen bisey olmadi. Hat zayıflaması kısmında hiç bir değişiklik olmuyor. O kısım sürekli sabit ama snr çok fazla düşüyor bi anda. Bu sorunu nasıl çözeceğiz? TurkNet ısrarla sorun iç tesisatta diyor.

Bu modeller, zayıflama değerini düşük yani yanlış gösteriyor fakat, zayıflamadan kaynaklandığını düşünmüyorum. Kapasite kaynaklı bir durum olabilir. Paketinizi, 50mb’e geçirir misiniz?

5 yıldır 85 mbit olarak kullanıyordum. Bu sorunlar başladıktan sonra 75 mbite düşürttüm ama yine çözüm olmadı. Gündüz hiç bir sorun yok dediğim gibi. Yoğun kullanım saatleri olan akşam saatlerinde sorun oluyor sadece.

Peki, aynı dolaba bağlı komşularınızın hat değerlerini paylaşır mısınız?

Direkten gelen bakır kablo bağlı benim modemime direk. Aynı dağıtım kutusunda internet kullanan başka komşum yok. Ancak direkteki dağıtım kutusu çok eski. Bağlantı noktaları falan oksitlenmiş durumda. Bunu TurkNet’e arıza kaydında belirttim ama hala iç tesisat diyorlar.

Bu TurkNet’ten bugün gelen değerler. Zayıflama falan çok iyi durumda. İç tesisatta sorun olsa zayıflama bu şekilde olmaz diye düşünüyorum. Dediğim gibi sorun akşam saatlerinde başlıyor. Önce ping ve jitter değerim artıyor. Buna paralel hızım düşüyor. Daha sonrada kopmalar başlıyor.

Oksitlenme olmuşsa onun değişimi tt yapması lazım ona yönlendirseler. aldığın hız düşse tt nin hiç umrunda olmayıp bu hız yeterlidir yada onarcağına kutuyu ama dokunmuyor. Hızı düşürün diyip desteği TurkNet yönlendirmesi. 70 alacağın hızı neden düzeltmiyor. Hangi sorun görsem hep aynı

Dağıtım kutusunun kapağı açıktı geçen gün. Direğe merdiven dayayıp çıktım baktım örümcek ağı falan bağlamış içi. Biraz temizleyip kapağını kapattım. Bu durumu TurkNet’e söyledim ama değişen bisey olmadi. Ne yapacağımı şaşırdım valla.

Telekom İl Müdürlüğüne müracaat edin eğer, dikkate almazlarsa Elektrikçi ile temizleyebilirsiniz ve oksitlenmiş bağlantıları kes ve yerine YAK1 ile yenile. TurkNet bakmaz, Türktelekom’un yetkisi var.
Yaklaşık 10dB bir zayıflama farkı var. (önerilmez)

Hocam çok güzel söylüyorsunuz ama dağıtım kutusunu ben tamir ettirecek olduktan sonra bu işin bi anlamı yok ki. Benim sorumluluğumda değil kutu. Türk Telekom ile iletişime geçtim hizmeti bizden almıyorsunuz TurkNet’e başvurun dediler. TurkNet onları yönlendirmesi gerekli.

Kopma sorunu şundan kaynaklanıyor olabilir. Rüzgardan sallanınca akşam kablo oksitlenme olan yere kayıyor milim milim. Temizlenince düzgün bir şekilde kapat heryeri ni içine yağmur girmesin

Bazı arkadaşlar, böyle yapıyor. Kutu, Telekom sorumluluğun da ve Telekom kutusuna müdahale edemez, yasak.


Hattınız da ek, dsl prizi ve splitter varsa kullanmayın/yenileyin (YAK1)

Dediklerinizin hiç biri yok hocam. Kutudan gelen kablo bağlı modeme direk.

Dostum köy gibi düşün siyah kablo direkten direk modeme giriyor kısa bi uç ek yaptıysa ucuna bilemem :slight_smile: adamın her dediğini okuyorum. Siyah kabloda tt çekmiştir yani

Ek yok

Destek açıkmı şuan dostum

Az önce açtım tekrar

Resim çektin mi kutuyu

Örümcek ağlarını falan temizleyip kapağını kapattım. Bidaha da açmam herhalde hocam. Benim sorumluluğumda değil sonuçta. Kalkıp biri şikayet etse beni veya kutu benim elimde kalsa başıma dert.

Sorununuz iç tesisat kaynaklı değil. Yüksek ihtimalle saha dolabında veya bölgesel bir çalışma olabilir.
Sinyal kalitesinin belirli saatlerde düşmesi demek 3 farklı sorun çeşidini ortaya çıkarır.
1-) Saha dolabına kapasite tanımlaması eksik yapılmıştır.
2-) Port arızalanmıştır.
3-) Çalışma olduğundan dolayı belirli saatlerde aksaklık oluyordur. Yada daha önemli kullanıcı vardır kapasite önceliği onlara verilmiştir.

Bende bu şekilde olduğunu düşünüyorum hocam ama TurkNet maalesef kabul etmiyor durumu. Türk Telekom müşteriden kaynaklı diyor TurkNet’te tamam o zaman diyor. Ne yapacağımı şaşırdım valla