Hat Değerlerim, Hızım ve İç Hat Sorunsalı

Arkadaşlar 6 yıldır TurkNet abonesiyim. abone olduğum tarihten beri ara sıra sorunlar yaşasam da bir şekilde çözüldü sorunum her zaman hat değerlerime göre hızımın düşük olmasıydı onlar iç hat diyordu bende değil diye diretiyordum bir şekilde çözülüyordu. Fazla uzatmadan olaya girim yanlış hatırlamıyorsam geçen senenin başlarında hızımda bir düşüş oldu destek kaydı açtım ama sonuç alamadım bende sorunu keenetic omni dsl modemin özelliği olan snr ayarlama ile 15 de olan snr değerimi 10’a çektim sorunum çözüdü bu arada aboneliğimden beri hat zayıflamam download 8.2 ile 8.5 arasında uploadda ise 0.3. 0.5 arasında. geçen seneki arıza dan sonra haf zayıflamam sabit ancak ne zaman snr değerimi 10 dan yukarı çeksem hızım 25 mbps felan düşüyor. ve son zamanlarda snr değerim 4 ve altına kadar düşmeye başlamıştı buna istinaden 2 gün önce destek kaydı oluşturdum (destek kayıt no : 6*******) incelediler felan bana gene otomatik cevap şeklinde iç hat problemi döndüler. tabi bir gün önceden sebebi bilinmez her destek kaydı açtığımda olduğu gibi hızım 26 mbps sabitlendi. bende artık uzatmadan hızımı 35 mbpsye çekin dedim onlarda işlem sağlandığını söylediler 24 saat sonra kontrol edin dediler de sabitlerken anında sabitlenen hız bir daha 35 mbps çekilirken neden 24 saat bekleniyor onuda anlamış değilim. hala bekliyoruz hızımın 35 çekilmesini hala sabit 26618 olarak görünüyor ara sıra yeniden başlatıyorum ne aşağı ne yukarı oynamıyor inş kısa zamanda çözüm bulunur. Ama temmuzdan sonra 6 yıllık serüvenimi sonlandıracağım aslında hemen sonlandırmak istiyorum da peşin ödenmiş faturam var iade süreci ile uğraşmak istemiyorum.

yazıda bahsettiğim hızımın düştüğü ve çözülmeyen hız konusu için forumda açtığım konu ve ve hat değerlerinin ekran görüntüsü (Hız Problemi (her sene 1 ay aynı problem)) o zaman 18 mbps kadar düşmüş ve çözülmemiş ben 10 mbpsye çekerek çözmüşüm
aşağıda ki resimde snr değerim 10’a sabitlenmişken aldığım anlık ekran görüntüsü
Ekran Alıntısı

bunları destek kaydına eklemiyorum çünkü okunduğundan emin değilim ve %90 okunmuyor türk telekoma da sadece hız düşük diye bilgi veriliyor. Çözüm gelirse benim için bir mucize olacak ama ondanda pek ümidim yok artık.

EKLEME:

Biraz zor oldu ama geçmişe dönük modemden aldığım ekran görüntülerini buldum öncelikle hat zayıflama değerim için bağlandığından beri 8.2 demişim orda yanılmışım kusura bakmayın ama daha yüksek iken bile hattımın desteklediği hız ve snr değerlerim şimdiye göre daha yüksek. o zaman kullandığım modem everest markaydı. İşin uzmanlarını konuya davet ediyorum bu durumu yorumlasınlar bana
09/04/2018 tarihine ait
Screenshot_20180409-080329 (2)
07/05/2018 tarihine ait
Screenshot_20180507-110322 (2)
27/03/2018 tarihine ait
20180327

Snr değerini yükselttiğiniz zaman hızınızın düşmesi normal bir durum. Modemin kararlılık ayarını varsayılan (keenetic için sanırım 8db) yaptığınız zaman herhangi bir kopma veya hatalar ile karşılaşıyor musunuz? Bağlı olduğunuz santral veya dolaba yeni abonelerin eklenmesi hattın kapasitesinin düşmesine neden olur, zamanla bölgenizde yeni abonelik eklenmiş olabilir.

altyapı sorguladığımda altyapınız uygun değil diyor bu doluluk anlamına geliyor olabilir mi? 8’e hiç çekmedim zaten 2-3 gün önce kayıt açma sebenim snr 10’da iken 3-5 e kadar düşmesi idi. bu akşam modemi resetleyip sıfırdan kurulum yapacağım varsayılan ayarlarına bir dönsün bakalım