Gecelerı hızım dusuruluyor

selam
3-5 gundur dıkaktımı cektı devamlı gece gunduz hızım sabıttı.
100 mbps baglantıda 93,5 gıbı net alıyor normalde…fakat gecelerı ındırme hızı test yaptıgımda .
35 mbps gıbı hızlar cıkıyor
telekom tarafından gecelerı dusuruluyorum sankı
ne yapmam lazım hızım gecelerı dusurulmemesı ıcın gunduz test yapıgımda hep normaldı.
ılgı verırsenız
saygılar


hat degerlerım gayet ıyı ncunku

Merhaba, kablolu olarak hız testi yapmanızda bir sakınca var mı?

Kablolu olarak hız testi yapıp sonucu bizimle paylaşır mısınız?

masa bılgısyar kablo ıle baglı modeme dırek 3 mt cat6 kablo ıle
test sunucularda sorun olabılırmı acaba…

Modeminizi güncellemeyi dener misiniz?

Gece hız testi yaptığınızda hat değerlerinizde bir değişiklik oluyor mu?

gudnzu lerı test yaptıgımda hız dusmuyor…kullanım olmadan …su anda kullanım yok…farklı farklı cıakr oldu
bır zamanda TurkNet kullanımda olmustu telekom tarafından gfecelerı kısıtlama olayı.

Modeminizin sürümü güncel değil gibi görünüyor yani güncelleme yapıp tekrardan hız testi yapmanızı rica edeceğim.

modem keenetic hero dsl ana yazlımda 3,6,12 …test beta var su an 3,7 fakat beta oldugu ıcın yuklemedım…sonucta betada eksıklıkler vardır her zaman

Mod
VDSL2 CPE
VDSL profili
17a
Bağlantı hızı
100013 kbit/s

8188 kbit/s
Atanabilir hız
127523 kbit/s

46422 kbit/s
Gürültü marjı
11.3 dB

30.1 dB
fakat bu degerler sabıt dalgalanma yok…

Keenetic geliştirici sürümünü kullanıyorum ve şu ana kadar hiçbir sorun yaşamadım yani betada da sorun yaşamazsınız.

Bazen keenetic yolladığı güncellemeler ile geceleri internet hızlarında düşüşler yaşanabiliyor yani yazılımsal sorun olabiliyor fakat son zamanlarda bu sorunlar ortadan kalktı.

bu gece test yapayım bakalım…gunduz olmuyor cunku sorun yarın gecede olacakmı…eger gecelerı oluyorsa telşekom tarafından yapılıyor .turknetlıyız dıye bazen 2 cı plana atıyorlar .:frowning: cunku herkez ozgurdur nerde mennunsa ordan hızmet alır.

Modeminizi yeniden başlatıp tekrardan hız testi yapmayı dener misiniz?

Adam stabil 3.6.12 sürümünde, güncel sürüm

Geceleri dediğin saat aralığı nedir ? Sorun yaşadığınız zaman dilimi Prime-time denilen vakite denk geliyorsa bölgesel saturasyon sorunu yaşıyorsunuzdur. Kısaca yoğun kullanıma kapasite yetmiyordur

Öncelik olarak keenetic dark tema kullandığınızı gördüm. CRC hatası birikiyor mu ? Modem kapa aç ile sorun düzeliyor mu ? Modem kapa aç ile düzelmiyorsa, büyük ihtimal saturasyon dediğimiz sorunu yaşıyorsunuz. Aslında yoğun saatler de bu sorunu yaşayıp gece yaşamamanız lazım. Sizde tam aksine.

Şuan ben geliştirici modu kullanıyorum. Kararlı mod dan 1 tık daha fazla verim alıyorum. Çözüm olacağını pek sanmıyorum ama yinede modeminizi geliştirici moda alıp bir güncelleyin. Tekrar kontrol edin. Ayrıca NMS hız profilleriniz yanlış tanımlanmış. 102400 e 8192 olması lazım…

Tüm bunları yapmanıza rağmen sorun düzelmez ise, sorun yaşadığın saatler arasın da KABLOLU 15 dk aralıklarla 2 adet test yap ve bunların ekran görüntüsünü olduğu gibi al ve kaydet. Bu sorunu yaşamadığın saatlerde de aynı şekilde 2 adet test yap ve kaydet. Sonra Online işlemler üzerinden hızım düşük/Performans adı altında destek kaydı açın.

Açmış olduğunuz destek kaydına, ‘‘Belirli saatlerde hız düşme(saturasyon) problemi yaşıyorum. Sorun yaşadığım saatler de KABLOLU 15 dk aralıklarla 2 adet hız testi yaptım ve size atıyorum. Sorun yaşamadığım zamanda da yine 15 dk aralıklarla 2 adet test yaptım onuda atıyorum. Ayrıca ek olarak NMS hız profilimin 102400/8192 şeklinde de düzeltilmesini istiyorum’’ diye yaz ve fotoğrafları atar iken açıklama yerlerine de sorun yaşadığım saatler sorun yaşamadığım saatler diye yaz ve yolla. Gerisini OİM halledecektir.

NOT: Bu testleri NPERF üzerinden yap ve öyle yolla.

Nms de sorun yok. 102400/8192 tanımlı ama dslamdan dslam a 100mbps nin kbps cinsi değişiyor. Dslamlar farklı yorumluyor… Örneğin broadcomlu chipsetli dslamlar olması gerektiği gibi 102400 verirken, lantiq chipsetli dslamlar 99999 da takılıyor.

1 2mbps önemli birşey değil, kısaca nms tanım sorunu da yok

Aynı tanımlar bende de mevcuttu. MH ile görüşmem de onu 102400 8192 ye çektirdim ve istediğim de oldu. Şimdi bu arkadaş broadcom ve lantiq chipset olduğunu bilemez ki ben bile bilemem ! Hatta bende 100012 8188 şeklinde idi. Velhasıl yazsın yanlış ise düzeltilsin değilse de öyle kalsın.

normalde dusme yok hattımda.bazen kendım kapatır acarım