Fiber vae internet bağlantısı sorunu

Merhabalar. Fiber vae gpon internetim var. Ont üzerindeki pon ışığı sürekli olarak yeşil yanıp sönüyor ve internet bağlantısı sağlanamıyor. Müşteri hizmetleri sorunumla ilgilenmiyor. Fiziksel bir sorundan şüpheleniyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.

Merhaba, hizmetinizi kontrol ettiğimde arıza kaydınız yoktu. Sizin için arıza kaydı oluşturarak ekibimize bilgi verdim. Hattı kontrol ederek sizinle iletişime geçecekler.

Teşekkür ederim. Dönütü bekliyorum.

Destek ekibi hala pek yardımcı olmak istemiyor. Ben fiziksel olarak evimdeki bağlantıdan şüpheliyim ara ara bağlantım kopuyor, %10 dan fazla paket kaybım var diyorum. Eve bir ekip yollamadılar. Cahil yerine konularak bana hız testi yapın vs diye dönülüyor. Ben internetimin nasıl olması gerektiğini biliyorum. Lütfen artık bir randevu ayarlanıp ekipler gelsin, ont mi değişir, fiber uç mu yenilenir bilmiyorum.

Şimdiye kadar inanılmaz memnundum yaklaşık 3 yık oldu ama bu hafta da çözülmezde tt’ye geçmek zorun bırakılıyorum resmen…

Merhaba, hattınızla ilgili kontrolleri yeniden yapmaları için ekibimize bilgi verdim. Kontrol ederek sizinle iletişime geçecekler🙏

Evimde fiziksel fiber bağlantıda sorun olduğunu diğer komşularımda bu gibi bir sorun olmadığını belirtememe rağmen evime tt saha ekibini yönlendirilmiyor. Günlerdir yaşadığım paket ve hız kaybı TurkNet’in çok umrunda değil gibi. Kafayı yedirten biçimden kontrol ettik bir sorununuz yok demekten öteye geçmiyor müşteri hizmetleri. Sanırım geçiş vakti geldi. Bu şekilde paket kaybı ile ne evimdeki ip kamerayı kullanabiliyorum ne 5mbit üzerinde hız alabiliyorum. Ont aygıtımda ya da fiber konnektörümde problem var lütfen kontrol için bugün bir ekip yollayın.


Merhaba @aemin , detaylı analiz yapabilmemiz adına sorun yaşadığınız süreçte bilgisayarınızı modeme kablolu şekilde bağlayıp bilgisayarınıza pingplotter uygulamasını kurarak oyun içi veya sorun yaşamış olduğunuz siteler için ping değerlerinizi ölçüp ölçüm sonuçlarının görselini destek kaydınız üzerinden paylaşmanızı rica ederim :pray:

Merhabalar 7 gündür destek kaydı üzerinden TurkNet’e internetimde sorun olduğunu kanıtlamaya çalışıyorum. Buradaki yazdığım ve gönderdiğim görsellerin aynıları destek kaydında da mevcut. Son olarak ont üzerinden aldığım sinyal seviyesini de paylaşıyorum. -33dBm ile kabul edilebilir sinyal seviyesinin çok çok altında bir sinyal geliyor. Bu sinyal ile sizce de paket ve hız kaybı normal değil mi?

@aemin bu durumu öncelikli olarak uzmanlarımıza ilettim. Kontrol edilecek :rose:

İşin kötüsü hangi portun/kablonun bana ait olduğunu bilemiyorum. 15 tane kablo takılı kutuya.(telefon da çekmiyor kutunun olduğu elektrik odasında tespitini yapamıyorum) Genel olarak hepsine baktım bir sorun yok gibi.

Komşu ont’si ve evinde test etmek mantıklı ekip gelmezse o şekilde bir deneme yaparım. Onun ont ile de bir test yaparım. Sorunu direkt tespit etmiş olurum. Çok teşekkür ederim öneriniz için.

Çevremde fiber sonlandırma yapabilen elektrikçi var mı bilmiyorum bir araştırmam lazım, 3 sene önce fiber ne onu bilmiyorlardı zar zor kabloyu kırdırmadan tesisatı çektirmiştim…

TurkNet ekip yönlendirmesi yaptık dedi, onu bekliyorum iki gündür. ONT arayüzünü görünce sorun olduğuna ikna oldular şükürler olsun :slight_smile:

Fiber arızaları bu şekilde yapılmıyor.

  1. Yetkili kişiler dışında kutuda işlem yapmak yasak
  2. Daireden görünebilir ışık kaynağı ile ışık verilerek ve ölçüm cihazı kullanılarak hat arızasının yeri tespit edilir.

Verdiğiniz tuhaf fikirler arıza çözmeye yönelik değil daha çok başkalarının hattını bozmaya yönelik, dikkat edin.

4 Beğeni

Ekibin bakmasını beklemek daha iyidir. Fiberde sorun bulmak bakırdan daha hızlıdır.

2 Beğeni