Fiber altyapıda verilen modem

Turk Telekom tarafından internetim kurulduktan sonra bana TP Link’e ait Archer C5v modem verildi. Modemin internet üzerinden diğer kullanıcıların yaşamış olduğu sorunları da araştırmam üzerine kronik bir Wi-Fi probleminin olduğunu fark ettim. Bazı durumlarda modem hiçbir cihazın Wi-Fi ağına bağlanmasına izin vermiyor bağlantı başarısız oluyor ve modemi yeniden başlatmadan sorun düzelmiyor. Bazı durumlarda ise telefonlar veya tabletler uyku durumundayken herhangi bir güç tasarrufu yapılmadığı halde Wi-Fi bağlantısı kopuyor ekranlar açıldıktan sonra bağlantı anlık tekrar sağlanıyor. Bu durumda indirmeler kesiliyor ve anlık bildirimler ulaşmamış oluyor. Türk Telekom abonesi iken kullandığım ZTE H298A model modemde hiç böyle sorunlar yaşamamıştım. Destek kaydı açtığımda ise Türk Telekom ellerinde ZTE modem olmadığını sadece TP Link’e ait modem olduğunu belirtiyorlar. TurkNet Online işlem merkezi üzerinden de fiber modemim olduğu için yeni modem alamıyorum. İnternet hizmetimde veya kablolu bağlantımda hiçbir sorun yok çok memnunum ancak modem ile çok fazla sorun yaşıyorum.

Bu kısmı doğru mu yazdınız? Telefon ve tabletler uyku moduna geçince eğer uykuda wifi ağına bağlı kal seçeneği aktif değil ise bağlantı kesilir uyandırılana kadar. Ayrıca elinizde ki modemin wi-fi ayarlarına bir göz atın. Veri aktarımı olmadığında otomatik güç tasarrufu özelliği var mı diye.

1 Beğeni

Bende aynı modemi kullanıyorum. Kopma sorunu sadece benim telefon 5ghz ağa bağlıyken yapıyor. 2.4ghzde bir sorun yaşamadım yaklaşık 3 senedir kullanıyorum. Telefon ise Redmi Note 7. Başka telefonda yaşamadım. Şuan evde değilim ama wifi ayarlarını bir kurcala en azından kopmayı biraz geçiktirmiştim ayarlardan

Evet doğru yazdım. Ayrıca telefonlarda herhangi bir güç tasarrufu ayarının da açık olmadığını belirtmiştim. Eski modemimde başka modemlerde veya kişisel erişim noktalarında da böyle bir sorun yaşamıyorum. Ayrıca evdeki tüm telefonlarda oluyor bu durum bazen ekran açıkken de bağlantı kopuyor geri bağlanmak için modemi kapatıp açmam gerekiyor. Çok fazla kez modemi fabrika ayarlarına döndürdüm ancak sorunum düzelmedi. Bahsettiğiniz gibi modem arayüzünde de öyle bir ayar göremedim.

2 Beğeni

Hem 5GHz hem 2.4GHz’de aynı problemi yaşıyorum belirli bir yayın kanalı seçip de kullanmayı denedim, otomatik ayarda da denedim, bant genişliğini değiştirip de denedim ancak hiçbiri çözüm olmadı.

2 Beğeni

Modem değişimi isteyebilirsiniz ama elimizde başka modem yok demeleri bir yalan arkadaşım abone oldu ona başka bir modem verdiler mesala bende sordum başka modem yok diyorlar. Elinizde başka modem var ise tplinki köprü moduna alıp kullanabilirsiniz. Yada elinizdeki modemde mac adresi değiştirme var ise tplinkin macnin o modeme girip kullanabilirsiniz.

Fiber modemi Türk Telekom kullanıcıya verdiği için Telekom ekiplerinden modemini değiştirmeleri için TurkNet’e destek kaydı ilettim. Telekom ekipleri bana ulaştı ancak ellerinde sadece TP Link olduğunu, ZTE model fiber modemin onlarda olmadığını söylediler. Maalesef elimde başka modem yok TurkNet’in Zyxel model modemini de Fiber kullanıcısı olduğum için satın alamıyorum.

Aynı modem ile değiştirin belki modem sorunludur. Çünkü bende 2.4ghzde hiç kopma yaşamadım. 5ghzde ise sadece benim telefonda sıkıntı oluyordu.

İlk abone olduğumda aynı model modemin kullanılmışı verilmişti zaten. Ben değişim isteyince yine aynı modelin sıfırı verildi ancak ikisi de aynı sorunu yapıyor maalesef :frowning:

2018 yılında açılmış Bir DH konusu üzerinde şöyle bir çözüm buldum. İsteseniz deneyin. “Router wifi ayarlarına girin, 5 ghz sekmesine gelin, yayın modunu sadece “ac” seçin, bant genişliğini 80 mhz seçin. Frekansı da 36-44 arası seçin. Short GI ve WMM kapatın mümkünse.”
"Sadece ac yapınca Short GI ve WMM ayarlarını ellettirmiyor.

gri olan kutucuklara sag tıklayın. Öğeyi denetleye basın. İlgili satırda kutuyu pasif yapan kodu silip enterlayın. Sonra arayüze dönün tiki kaldırıp kaydedin."

Şimdi deniyorum. Teşekkür ederim öneriniz için :slight_smile:

1 Beğeni

Maalesef bu sefer de 5GHz üzerinden internet kesintileri yaşamaya başladım modemin yanında olsam da cihazım internet olmadan bağlı uyarısı veriyor 2.4GHz ağında veya kablolu bağlantıda bir problem yok ancak ilk yaşadığım sorunları sadece 5GHz’de değil 2.4GHz’de de yaşıyorum.

1 Beğeni

O farkı ben de gördüm telefon ekranı kapalı iken wifi kapanıyor kilidini açınca wifi bağlanıyor dilerseniz modem değişimi talep edebilirsiniz. Fakat bu çözüm olur mu bilmem ama stok sorunları mevcut

1 Beğeni

Evet ve sadece Android ürünlerimde değil iPhone ve iPadlerde de aynı sorun oluyor. Yeni modem talep edince yine TP Link vereceklerini sorunun düzelmeyeceğini ellerinde ZTE model modem olmadığını söylüyorlar. TurkNet’in kendi Zyxel model modemini de satın alamıyorum.

Benim de internet problemim vardı 2 defa aynı modemi verdiler TP link ardından zte modem verdiler biraz da şans işi :innocent:

1 Beğeni

Ne kadar zaman arayla değişim yaptınız? Ne kadar beklemeliyim acaba? :innocent:

Arkadaşın paylaştığı router ile aynı problemle karşılaştım router’i değiştirtemedim 15 günde gittim kendim router alarak problemi hallettim şuan çok memnunum.

1 Beğeni

Hangi router’dan aldınız ne kadara nereden aldınız bunları da paylaşabilir misiniz ben de şu anlık değiştirtmeye çalışıyorum ancak değiştiremezsem yenisini almam gerekecek :confused:

Maalesef ki ürünleri iyi değil… :confused:

1 Beğeni