FEC hatası neden olur ve nasıl çözülür?

Herkese iyi akşamlar dilerim öncelikle. Turknetten modem aldım ve kullanmaya başladığımdan beri sürekli FEC hatası oluşuyor. Ve günde 4-5 defa internet bağlantım kopuyor. Modemi kapatım açtığım zaman düzeliyor. OİM üzerinden görüştüğüm arkadaşlar evime ekip yönlendirdi yarın gelip kontrol edecekler. Birde buradan sormak istedim yapabileceğim veya gelen arkadaşlara yapmalarını rica edebileceğim bir şey var mı?
Modemi en son 1.5 saat önce resetledim ve hat değerlerim bu şekilde.

=============================================================================
** xDSLFwVersion: FwVer:5.12.21.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0**
** Line State: Up**
** Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)**
** Annex Mode: ANNEX_B**
=============================================================================
INP downstream: 15558
INP upstream: 15159
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 69994 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 8180 kbps

near-end FEC error fast: 38819644
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 2797
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime : 1:34, 11 secs
DSL activetime :0 min, 14 secs

Downstream:
**relative capacity occupation: 100% **
noise margin downstream: 8.7 dB
output power upstream: 8.2 dbm
attenuation downstream: 10.4 dB

Upstream:
**relative capacity occupation: 100% **
noise margin upstream: 31.0 dB
output power downstream: 14.1 dbm
attenuation upstream: 0.2 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
**tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 **
**tone 32- 63: 00 00 88 99 99 9a aa ab ab ab bb bb cb cb cb cc **
**tone 64- 95: cc cc dd cd dc cd dc dd dc dd cd dd cc cc cc cc **
**tone 96-127: cb bc cc cc bc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb **
**tone 128-159: ab bb bb ab ba aa bb ba ab aa ab aa aa aa aa aa **
**tone 160-191: aa aa aa aa aa a9 aa aa 9a 99 99 99 89 88 88 87 **
**tone 192-223: 88 88 87 77 77 77 77 66 76 66 66 66 55 55 55 55 **
tone 224-255: 55 55 55 55 55 44 44 54 55 45 45 55 55 55 55 55

Merhaba, bağlantılarının YAK1 ile yapılmasını, yenilenmesini talep edin. Hattınız da ek, dsl prizi ve splitter bulundurmayın. Değerleriniz, yüksek kullanımdan dolayı SNR zayıflaması var ki CRC sıklığını arttırabilir bu durum.

Merhaba, teşekkür ederim önerileriniz için.
hattımda sadece bir ek bulunuyor o da mecburiyetten. Sokaktaki yeşil ahşap telefon direğinden odama kadar bir bakır kablo geliyor. Bu kablonun ucuna RJ11 jak takılı sadece o bakır kablo ve rj11 arasında yak1 li ek mevcut. Onun haricinde ek vs yok başka. Bu sorunun kaynağı ne olabilir sizce?

Buradan gelen kabloyu kullanan yani komşunuza da giden hizmetlerin hat değerlerini alabilir misiniz?


Net bir şey diyemem fakat burada ki alanı daraltabiliriz. Ayrıca, zayıflama dB farkı arayı açmış durum da bağlantıları kontrol ettirin, yenileyin.

  • Paketinizi 35mb’e düşürün ki eğer problem çözülürse hattınızı da aşırı yüklenme sonucu bir kesinti oluyor.
    Bu sorun yeni olmaya başladıysa yapılan bağlantılar kaynaklı bir durum olabilir
  • Telefon direğinde ki bağlantınızı YAK1 ile yenileyin
  • Eğer telefon direğinize başka bir direkten bağlantı sağlanıyorsa diğer direkten yapın bağlantınızı direkt modeminize tek kablo gitsin veya diğer direkte kontrol edilebilir.
  • Ek noktası, müdahale edebileceğiniz yerdeyse kontrol edin bağlatntısını, bir gevşeklik varsa tekrar yenileyin.
  • RJ11 soketinizi kontrol ettirin, duruma göre yenileyin.
  • Kablonuzu kontol ettirebilirsiniz… (Elektrikçiye)
  • Saha dolabı yani DSLAM kaynaklı bir artış olabilir.

Oradan başka birisine kablo gidiyor mu diye kontrol edeceğim gidiyorsa bi onlara da sorayım.
Diğer tavsiyelerinizi de deneyeceğim.

Bu bahsettiğiniz kabloyu telekom haricinde birilerinin değiştirme yetkisi var mı?
Çünkü kablo direkteki kutudan çıkıyor ve sadece benim evime geliyor.

Ayrıca ayrıntılı anlatımınız için çok teşekkür ederim.

Var fakat genel de ret ediliyor böyle talepler yani kablon kopmadığı sürece ki koptuğu zaman da gelmeyen ekipler nedeniyle bu durumdan mağdur olan kullanıcıları gördüm. TT müdürlüğüne müraacat edebilirsiniz.


Değerleri mutlaka bekliyorum…


Yardımcı olduysam ne mutlu bana. :hugs:

Buradan ve OİM’deki bütün arkadaşlar ellerinizden geleni yapıyorsunuz. Uzun yıllar türk telekoma verdiğim paralara üzülüyorum gerçekten. Gerçekten sağolun :slight_smile:

2 Beğeni

Üzülmeyin, hiç bir şey sağlınızdan önemli değil. :no_good_man:

2 Beğeni

Tamam tamam ağlamıyorum, gözüme toz kaçtı :slight_smile:
Şaka bi yana tavsiyeleri denedikten sonra konuyu güncelleyeceğim

1 Beğeni

:upside_down_face: Ben de bekliyor olacağım…

1 Beğeni

Durum güncellemesi:
TurkNet destekten arkadaş geldi bu akşam. Modemde ve yak1 bağlantıda bir problem olmadığını ve kablodaki sinyallerde bir sorun olmadığını söylemiş. Sorun Dağıtım kutusundan evime gelen siyah bakır kabloda olduğunu söylemiş. Bunu daha önce de tahmin ediyorduk. Şimdi tek sorun bu bakır kabloyu telekoma nasıl değiştirteceğiz? Gelen arkadaş raporuna kablonun değişmesi gerektiğini yazacakmış. OİM’deki arkadaşlar direk Telekoma kablonun değişimi hakkında bir iş emri verebiliyor mu?

O kablo tt tarafınndan değişmesi gerekiyor. Onlara ait birşey. Söylersen onlarda değişim yapabilir.

Bu talebi TurkNet Online İşlem Merkezi üzerinden arkadaşlar direk turk telekoma söylüyor mu yoksa benim gidip bir yere müracat etmem mi gerekiyor peki?

Onlara söylersen onlar talep eder.

Teşekkür ederim cevaplarınız için OİM’deki arkadaşlarla görüşeceğim artık. Umarım kısa bir sürede halledebiliriz.

Durum Güncellemesi:
Türk telekom ekiplerine biraz uğraş sonucu kabloyu değiştirtebildim. Ama sorun devam ediyor.
Telekomdan gelen arkadaş kablonun değişmesi bir şey değiştirmeyeceğini söylemesine rağmen özellikle rica ederek değiştirttim. Santrale mesafem 181 metre. Ama kablo santraldan bizim eve gelene kadar 2 tane dağıtım kutusuna giriyor sanırım bu da bağlantıyı iyice zayıflatıyor.

Şimdi sizce hız düşümü yaptırıp yavaş hızda mı kullanmalıyım yoksa bu şekilde hızlı kullanıp günde 3-4 defa modemi resetleme mi yapayım?

Merhaba @ilkay, bu tamamen sizin kararınıza kalmış. Tabii arkadaşlar bu konunun altına girerek size fikirlerini paylaşsınlar.

1 Beğeni

Kopma yaşanana kadar hızım iyi oluyor. bilgisayara ortalama 60-65mbps hız geliyor. Hız düşürümüne gidersek 50mbps tanımlanacak bu hız bilgisayara gelene kadar 40-45mbps’a kadar düşecektir. Yavaş kullanmak istemiyorum açıkçası :frowning:

Eğer hız sizin için önemliyse ve diğer yol sizi çok zorlamaycaksa onu deneyin derim.

Stabilite > hız (20 karakter)