Herkese iyi akşamlar dilerim öncelikle. Turknetten modem aldım ve kullanmaya başladığımdan beri sürekli FEC hatası oluşuyor. Ve günde 4-5 defa internet bağlantım kopuyor. Modemi kapatım açtığım zaman düzeliyor. OİM üzerinden görüştüğüm arkadaşlar evime ekip yönlendirdi yarın gelip kontrol edecekler. Birde buradan sormak istedim yapabileceğim veya gelen arkadaşlara yapmalarını rica edebileceğim bir şey var mı?
Modemi en son 1.5 saat önce resetledim ve hat değerlerim bu şekilde.
near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps near-end fast channel bit rate: 69994 kbps far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps far-end fast channel bit rate: 8180 kbps
Downstream:
**relative capacity occupation: 100% ** noise margin downstream: 8.7 dB output power upstream: 8.2 dbm attenuation downstream: 10.4 dB
Upstream:
**relative capacity occupation: 100% ** noise margin upstream: 31.0 dB output power downstream: 14.1 dbm attenuation upstream: 0.2 dB
Bit table: carrier load: number of bits per tone
**tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 **
**tone 32- 63: 00 00 88 99 99 9a aa ab ab ab bb bb cb cb cb cc **
**tone 64- 95: cc cc dd cd dc cd dc dd dc dd cd dd cc cc cc cc **
**tone 96-127: cb bc cc cc bc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb **
**tone 128-159: ab bb bb ab ba aa bb ba ab aa ab aa aa aa aa aa **
**tone 160-191: aa aa aa aa aa a9 aa aa 9a 99 99 99 89 88 88 87 **
**tone 192-223: 88 88 87 77 77 77 77 66 76 66 66 66 55 55 55 55 ** tone 224-255: 55 55 55 55 55 44 44 54 55 45 45 55 55 55 55 55
Merhaba, bağlantılarının YAK1 ile yapılmasını, yenilenmesini talep edin. Hattınız da ek, dsl prizi ve splitter bulundurmayın. Değerleriniz, yüksek kullanımdan dolayı SNR zayıflaması var ki CRC sıklığını arttırabilir bu durum.
Merhaba, teşekkür ederim önerileriniz için.
hattımda sadece bir ek bulunuyor o da mecburiyetten. Sokaktaki yeşil ahşap telefon direğinden odama kadar bir bakır kablo geliyor. Bu kablonun ucuna RJ11 jak takılı sadece o bakır kablo ve rj11 arasında yak1 li ek mevcut. Onun haricinde ek vs yok başka. Bu sorunun kaynağı ne olabilir sizce?
Buradan gelen kabloyu kullanan yani komşunuza da giden hizmetlerin hat değerlerini alabilir misiniz?
Net bir şey diyemem fakat burada ki alanı daraltabiliriz. Ayrıca, zayıflama dB farkı arayı açmış durum da bağlantıları kontrol ettirin, yenileyin.
Paketinizi 35mb’e düşürün ki eğer problem çözülürse hattınızı da aşırı yüklenme sonucu bir kesinti oluyor.
Bu sorun yeni olmaya başladıysa yapılan bağlantılar kaynaklı bir durum olabilir
Telefon direğinde ki bağlantınızı YAK1 ile yenileyin
Eğer telefon direğinize başka bir direkten bağlantı sağlanıyorsa diğer direkten yapın bağlantınızı direkt modeminize tek kablo gitsin veya diğer direkte kontrol edilebilir.
Ek noktası, müdahale edebileceğiniz yerdeyse kontrol edin bağlatntısını, bir gevşeklik varsa tekrar yenileyin.
RJ11 soketinizi kontrol ettirin, duruma göre yenileyin.
Kablonuzu kontol ettirebilirsiniz… (Elektrikçiye)
Saha dolabı yani DSLAM kaynaklı bir artış olabilir.
Var fakat genel de ret ediliyor böyle talepler yani kablon kopmadığı sürece ki koptuğu zaman da gelmeyen ekipler nedeniyle bu durumdan mağdur olan kullanıcıları gördüm. TT müdürlüğüne müraacat edebilirsiniz.
Buradan ve OİM’deki bütün arkadaşlar ellerinizden geleni yapıyorsunuz. Uzun yıllar türk telekoma verdiğim paralara üzülüyorum gerçekten. Gerçekten sağolun
Durum güncellemesi:
TurkNet destekten arkadaş geldi bu akşam. Modemde ve yak1 bağlantıda bir problem olmadığını ve kablodaki sinyallerde bir sorun olmadığını söylemiş. Sorun Dağıtım kutusundan evime gelen siyah bakır kabloda olduğunu söylemiş. Bunu daha önce de tahmin ediyorduk. Şimdi tek sorun bu bakır kabloyu telekoma nasıl değiştirteceğiz? Gelen arkadaş raporuna kablonun değişmesi gerektiğini yazacakmış. OİM’deki arkadaşlar direk Telekoma kablonun değişimi hakkında bir iş emri verebiliyor mu?
Bu talebi TurkNet Online İşlem Merkezi üzerinden arkadaşlar direk turk telekoma söylüyor mu yoksa benim gidip bir yere müracat etmem mi gerekiyor peki?
Durum Güncellemesi:
Türk telekom ekiplerine biraz uğraş sonucu kabloyu değiştirtebildim. Ama sorun devam ediyor.
Telekomdan gelen arkadaş kablonun değişmesi bir şey değiştirmeyeceğini söylemesine rağmen özellikle rica ederek değiştirttim. Santrale mesafem 181 metre. Ama kablo santraldan bizim eve gelene kadar 2 tane dağıtım kutusuna giriyor sanırım bu da bağlantıyı iyice zayıflatıyor.
Şimdi sizce hız düşümü yaptırıp yavaş hızda mı kullanmalıyım yoksa bu şekilde hızlı kullanıp günde 3-4 defa modemi resetleme mi yapayım?
Kopma yaşanana kadar hızım iyi oluyor. bilgisayara ortalama 60-65mbps hız geliyor. Hız düşürümüne gidersek 50mbps tanımlanacak bu hız bilgisayara gelene kadar 40-45mbps’a kadar düşecektir. Yavaş kullanmak istemiyorum açıkçası