Ev telefonu ve internet hakkında

Merhaba. Ev telefonumda çevir sesi bazen gidiyor. Bazen geç geliyor. İnternet hızım da bazen yavaşlıyor. En son 2 ay kadar önce İnternetim saha dolabındaki çalışmadan dolayı komple gitmişti ve TurkNet sürekli oyaladığı için santrale gidip ricada bulunup ordaki arkadaşa hattımı düzelttirmiştim. Fakat ordaki arkadaş da binadaki kutudan kablonun yerini değiştirdi. Şimdi TurkNet yine türk telekoma aktarıyor. Türk telekom gelmeden kaydı kapatıyor. Santrale gidiyorum bir kere işimi yaptılar. Bir daha yardımcı olmuyorlar. Arıza kaydı aç diyorlar. Sorunumu kim çözecek ? Türknetin saha ekibi yok mu bu bağlantıları kontrol edecek ?

Modem arayüzünden hat değerlerinizi atarmısınız ? Hat kontrolü içinde yerinde destek mevcut. Sorun sizdeyse 99tl ücret alırlar ve isterseniz metre fiyatından kablo değişimi yaparlar.

Türk telekom santrale tekrar gittim ev telefonumdan cebimi aradıgımda bazen başka bir numara çıkıyor. Benlik bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Destek kayıtlarından arıza kaydını türk telekoma gerçekten iletin yeter. Çünkü son gittiğimde bize bir kayıt gelmedi dediler.

VDSL Training Status: Showtime
Mode: VDSL2 Annex B
VDSL Profile: Profile 17a
Traffic Type: PTM Mode
Link Uptime: 0 day: 0 hour: 0 minute

   VDSL Port Details       Upstream         Downstream
           Line Rate:      4.083 Mbps       17.180 Mbps
Actual Net Data Rate:      4.055 Mbps       17.134 Mbps
      Trellis Coding:         ON                ON
          SNR Margin:        6.1 dB            6.2 dB
        Actual Delay:          0 ms              0 ms
      Transmit Power:        6.2 dBm          14.5 dBm
       Receive Power:      -15.4 dBm         -11.1 dBm
          Actual INP:        0.0 symbols       0.0 symbols
   Total Attenuation:       21.7 dB           25.6 dB

Attainable Net Data Rate: 4.055 Mbps 17.132 Mbps

hat değerlerim şuan bu şekilde hızım genelde 31-32 mbit oluyordu ama bir sorun var 16-20 arası gidip geliyor bi kaç gündür ve bazen yine 31-32 oluyor. yani türk telekomun detaylı bir şekilde hatlarımı kontrol etmesi gerekiyor. 2 ay öncesinde ben gayet memnundum türknetten saha dolabında bir çalışma oldu ve ondan sonra bir hafta kullanamadım interneti. TurkNet işimi halledemedi santraldeki arkadaş geldi halletti. fakat demek ki o da tam halledememiş.

telefonumda çevir sesi şuan geliyor fakat değişik geliyor. bazen hiç gelmiyor. bazen de çok güzel geliyor. çok iyi geldiği zaman hızım gayet normal oluyor ve telefonumda bir problem olmuyor. yani telefon hattımla ilgili bir karışıklık var.

İç tesisat kaynaklı arıza olabilir ankastreden daireye kadar cat6 kablo çekin splitter’ı yenisi ile değiştirin.

kablom zaten yeni hocam. hattı direk telefona taktığım zaman da telefon hattımda sorun oluyor. yani bir karışıklık var hatlarda. dediğim gibi bazen evden kendi cebimi aradıgımda başka bir numara gözüküyor. türk telekoma arıza kaydı bırakmanız gerekiyor hattımla alakalı. türk telekom bize türknetten kayıt gelmiyor genelde dedi. yani ortada bir yalancı var bana destek kaydında türk telekom sorunu giderdi tt kaynaklı arıza yok bildirimi geliyor fakat santraldeki arkadaşlar bize böle bir kayıt gelmedi diyorlar.

Telefon bölümünden arıza kaydı açın bununla ilgili detaylı bir şekilde.

Bu hat normal degil Max hızınız çok düşük ve zayiflamada fazla. Kablo da sorun olabilir. Ankastre kutusuna modem bağlayıp ölçüm yapabilme sansiniz varmı? Altyapı sorgulama sitelerinde kac hiz gösteriyor ?

13 Ağu 2020 Per 18:40 tarihinde Ferdi Gürsoy ile TurkNet İletişim Hizmetleri A.Ş. <turknet1@discoursemail.com> şunu yazdı:

kaydı açtım da günde 1 kez cevap veriyorlar malesef. TurkNet müşteri hizmetleri kısmında sınıfta kalıyor malesef. ben gayet memnundum türknetten taa ki saha dolabındaki çalışmaya kadar. o zaman sorunumu çözemediler bir türlü. ondan sonra da sürekli bir sorun oldu. yani hatlarımın türk telekom tarafından saglam bir kontrol edilmesini sağlaması gerekiyor türknetin.

hocam dediğim gibi bazı saatlerde 31-32 hız alıyorum. o zaman telefon da gayet iyi çalışıyor.

bunu ben yapacaksam TurkNet napacak ? türk telekomda iken arıza kaydı açında onlar gelip ücretsiz şekilde bakıyolardı.

VDSL Training Status: Showtime
Mode: VDSL2 Annex B
VDSL Profile: Profile 17a
Traffic Type: PTM Mode
Link Uptime: 0 day: 0 hour: 1 minute

   VDSL Port Details       Upstream         Downstream
           Line Rate:      4.128 Mbps       22.076 Mbps
Actual Net Data Rate:      4.100 Mbps       22.029 Mbps
      Trellis Coding:         ON                ON
          SNR Margin:        5.9 dB            5.9 dB
        Actual Delay:          0 ms              0 ms
      Transmit Power:        6.3 dBm          14.5 dBm
       Receive Power:      -15.3 dBm         -11.5 dBm
          Actual INP:        0.0 symbols       0.0 symbols
   Total Attenuation:       21.7 dB           26.0 dB

Attainable Net Data Rate: 4.100 Mbps 21.700 Mbps

telefonu aradan çıkardım şimdi. böyle oldu. bazı saatlerde modem kapatıp açınca 31-32 leri görüyorum. ankastre kutusuna nasıl modem bağlayacağım bunları bilsem zaten yaparım. ama türknetin bu konuda ücretsiz destek vermesi gerekiyor.

Altyapının sahibi TurkNet olmadığı için bu servis ücretli (yerinde destek) 99₺ ücreti var isterseniz kayıt açarak talep edebilirsiniz.

tamam da benim binama gelen hattın kontrolünü türknetin yapması gerekmiyor mu ? türk telekoma iletiyolar sözde fakat santraldeki benim saha dolabına bakan arkadaş bana böyle bir arıza kaydı gelmiyor diyor. bu iş cimere kadar gidecek en sonunda.

1 Beğeni

Hayır, altyapı ve kablolar telekoma ait onlar kontrol edecekler.

o zaman türknetin türk telekoma söz geçirmesi gerekiyor. ya da talebi gerçekten iletmesi gerekiyor. yani bir taraf yalan söylüyor onu anlayamadım.

Yerinde destek ekibi ankastreden modeminize gelen hattı modemi ve spliter i kontrol eder. Eğer bunlardan kaynaklı bir sorun çıkmaz ise raporunu tutup ücretini almadan gider. Bu rapor bilgisini büyük ihtimalle TurkNet ile paylaşır ve duruma göre destek ekipleri Telekom ile görüşüp aksiyon alırlar. Eğer sorun sizin binanın girişinden modeme kadar olan kısımda ise (modem dahil) o zaman size sorunu söyler ve çözümü için ekstra ücret talep ederler kabul ederseniz işlemi yaparlar. Diğer taraftan açtığınız destek kaydına göre Telekom ekipleri zaten kontrolleri yaparlar ve TurkNet e bilgi verirler. Destek kaydını ne zaman açtınız ve size verilen cevap veya cevaplar neler paylaşır mısınız?

1 Beğeni

dün akşam 21:00 da açtım. bana gelen cevap bu. fakat bugün santrale gittim bize arıza kaydı gelmedi dediler. yani TurkNet bunu uyduruyor mu yok santraldekiler mi uyduruyor. kablolarımda bir sıkıntı yok benim. ev telefonunda çevir sesi bazen geliyor ve cebimi aradığım zaman başka bir numara çıkıyor. bazen de doğru numara çıkıyor. bazen hiç çevir sesi gelmiyor. internetimde bir sorun yok. sadece hızı biraz düşüyor ve nadir de olsa kopup geri geliyor. sorun kesinlikle hatlarla alakalı.

Telekom Sistem Mesajı

Türk Telekom Sisteminden Gelen Durum Güncellemesi

Arıza Bildirim Tarihi : 12-08-2020 21:00:00

İşlem Zamanı : 13-08-2020 14:14

Arıza ID : 2020081300075019264

İlgili Ekip : Teknik Saha Ekibi

Santral Ekip Açıklama : Teknik ekipler teyit amaçlı arıza kaydını TukNet’e aktardı. Kontrol ederek size bilgi vereceğiz.

Kapama Kodu: TT Sorumluluğunda Giderildi

O gelen otomatik mesaj arızayı bugün 13:,30 gibi Telekom a iletmişler. Telekom ekipleri teyit için bugün bakmadı iseler yarın bakarlar diye düşünüyorum