DSL Bağlantısı Yok 📢

Cumartesi 15:07’de internetim kesildi. Halen de bir gelişme yok.

Modem bağlantılarını kontrol ettim, farklı bir modemde denedim, farklı bir priz denedim, ankastreyi kontrol ettim. Forumdaki benzer konular üzerinden elimden gelen ilk adım kontrolleri yapmaya çalıştım.

Abone olalı 1 ay olacak, daha henüz kesintisiz 3 gün internet kullanabilmiş değilim. En son kesinti olduğunda gelmesi iki haftayı bulmuştu. Neden oldu, nasıl düzeldi hakkında da hiç bir fikrim yok.

OİM’e kayıt açmak dipsiz kuyuya taş atmak gibi bu durumlarda. Kayıt TT’ye kayıt düştü. Gelen cevap ülkemizce malum: “Müşteri kaynaklı”. Sonrası Allah Kerim. Ne başı belli ne sonu.

Hobi amaçlı internete takılsam hadi idare edeyim de evden çalıştığımız şu zor günlerde tam bir işkenceye dönüşüyor bu süreçler.

Tecrübeli arkadaşlardan öneri, özellikle de forumu takip eden Türk Net çalışanı arkadaşlardan destek rica ediyorum. @EFG, @bekir.kopuz.

Teşekkürler.

1 Beğeni

Sık aralıklarla uzun süreli kesintiler yüzünden henüz stabil bir internet kullabilmiş değilim. Bir aylık kesinti özetim aşağıdaki gibi. Sarı ile vurguladığım aralıklarda iyi kötü internetim oldu. 16’sında tam ohh be dedim demez olaydım ertesi gün yine kesildi mübarek :slight_smile:

Daha öncesinde Teknik Bilgiler kısmında yazanlar için bu şekilde çalışması normal mi diye sormuştum ama tatmin edici bir açıklama alamamıştım.

Yaşadığım kesintilerin bu teknik değerler ile bir ilgisi var mıdır acaba @Murat042 Bey?

Tekrar en başa sardığımız bir TT sürecine daha girdik çok şükür.

Biraz önce TurkNet saha personeli ankastre’yi kontrol etti. “Ankastreye gelen hatta sorun var. Sinyal çok zayıf. Bağlantı için arıyor ama modem buluşamıyor, kopuyor. En kesin çözüm TTNET saha ekibi ile ortak bir çalışma ayarlanması. Ya da hattı kontrol ettiklerine dair bir etiketleme yapmaları” dedi. Ki bunu daha önceki geldiğinde de söylemişti. TurkNet Online İşlem Merkezi’e de yazmıştım. Bir dünya detay paylaştım zaten yukarılarda sorunumun ne zamandır tekrarladığına dair.

Ben zaten emindim bu işin altından yine TT’nin çıkacağına da tekrar teyit etmiş olduk. TurkNet olarak TTNet’e yaptırım gücümüz yok mu? Bu vurdum duymazlığa sesimizi çıkaramayacak mıyız?

TurkNet bu tip problemleri yakından takip ediyor. Eğer Telekom bilerek isteyerek yokuş yapıyor ise TurkNet te ona yasal süreçte yokuş yapacaktır

Haklı olabilirsiniz. Ancak ‘Yakından takip etmek’ doğru adımların atıldığı noktasında bir müşteri olarak benim içimi rahatlatmıyor. Ya da henüz daha iş yasala gitmeden normal süreçte sözleşmelerle taraflara tanınan hakların müşteri adına gözetildiği ve sonuna kadar kullanıldığı noktasında ikna etmiyor diyeyim.

Bunu ‘kimseye güven olmaz’ gibi bir noktadan söylemiyorum. Uzunca bir süredir farklı şehirlerde benzer sorunlarla uğraşan biri olarak, bir çok etkin yasal kanaldan da sesini duyurma kotasını doldurmuş biriyim. Kendi adıma isyan, şikayet ve bekleme haricinde daha efektif bir yöntem arayışındayım.

Türk Telekom da Türk Net de bir takım sözleşmeler çerçevesinde karşılıklı bağımlı bir yapıda çalışıyorlar. Biz müşteriler olarak haklarımızı ne kadar iyi bilirsek her iki taraftan da ne isteyip ne isteyemeyeceğimizi yani sınırlarımızı daha net biliriz diye düşünüyorum.

Muhtemelen, BTK & Türk Telekom’un kendi sitesinde yayınladığı referans tekliflerle belirlenen bir çerçevede çizilen sınırlarla hizmet alıyoruz (Türk Telekom Toptan | Referans IP Veri Akış Erişimi Teklifi) (Bir varsayım tabiki)

1 Beğeni

404 Hata Sayfası teklifinde yer alan Arıza Takip ve Islah Süreci’ne baktığımda sürecin Türk Telekom tarafından çok rahatlıkla kendi lehlerine işletildiğini ve Türk Net’in bu süreçteki hakları(nı)mızı gözet(e)mediğini hissediyorum. Örneğin 2.2.1.6. adımı 15 gün süren bir önceki arızamdan talep ettiğim halde işletilmedi ve arızam düzeltildi dedikten iki gün sonra tekrarladı. Bu sefer farklı kanallardan talep ettim ancak randevu alındı gibi gibi.

Sonuç olarak bir son kullanıcı olarak sadece reklamlardan etkilenmediğimizi ve Tekel kurumlara karşı her seviyede daha bilinçli bir mücadele verilmesi gerektiğini düşündüğüm ve forumun görüşlerini merak ettiğim için bu soruyu sormuştum aslında. :slight_smile:

Tabi arızamın çözülmesini beklerken fazlasıyla canım sıkılmış da olabilir. :smile:

1 Beğeni

Size müşterinin hakları konusunda katılıyorum. Bilinçli tüketici daha az sorunla karşılaşır. Ve sorun karşısında nasıl hareket edeceğini bulabilir. Ama iş Telekom sektörüne gelince hiç bir şey kitabında olduğu gibi olmuyor. Teorik olarak mümkün olan şeyler pratikte saçma sapan sonuçlar ile karşımıza çıkabiliyor. İki firma arasında ki sözleşmelerin özel bölümleri neler içerir ne gibi yaptırımı vardır bilemiyorum şahsen. Ama bu iki firma her ne olursa olsun kan ve damar gibi çalışıyorlar. Bazen damarlarda tıkanıklık olsa da kısa sürede çözülebilir. Abone tarafından bakacak olursak da abone eğer doğru kategori altında arıza kaydı açıp aşırıya kaçmadan detay verir ise problemi daha hızlı çözülüyor. Burada püf noktası doğru kategori ve detaylı özet. Tekel konusuna ise hiç girmeyelim olay iyice siyasi olmasın :sunglasses:

3 Beğeni

Kaç günlük yazışmalar neticesi aldırdığım ortak çalışma randevusuna Türk Telekom ekipleri gelmedi. Bu durumda nasıl bir yöntem izliyorsunuz (izleyeceksiniz) acaba? @EFG, @Selcukssn

Aynısı benim başıma geldi 17 günlük bekleyişin ardından ortak çalışmaya TurkNet tarafından biri gelmesine rağmen türk telekom dan kimse gelmedi.Aynı gün telekom bölge müdürlüğüne gittim ,üst bir yetkili ile görüşmek istediğimi söyledim durumu ona anlattım. Saha ekibini aradı yoğunluktan gelememişler gün içinde gelecekler dedi ve saat sonrada geldiler arızayı giderdiler. Ben bu şekilde sorunumu çözdüm bilginiz olsun.

1 Beğeni

Teşekkür ederim tecrübe paylaşımınız için

Demekki Türk Net’in kurumsal gücü, bizim kişisel gücümüz kadar etkili değil.

Parasını ödediğim bir hizmetin sahiplenicisi, sorun çözücüsü de ben olacaksam ben ne anladım bu işten.

Bunu da benim yapmıyor olmam lazım ya. Elektrik, su aboneliği değil ki bu…

Elektrik su aboneliğinde de yapmamanız gerekiyor sonuçta sayacı okumak için bile para alıyor şirketler. Telekom a bununla ilgili mail atılır neden gelmediniz. Onlar da yoğunluk var derler. Siz kaydınıza neden gelinmedi diye yazarsanız alacağınız cevap bu yönde olacak. Bu süreçte TurkNet yine talep oluşturacak ekiplerin gelmesi için. Bu taleplere rağmen yoğunluk olmadığı halde gelmiyor ise telekom ekipler TurkNet de yasal haklarını kullanıp hem sizi hem de kendilerini mağdur etmelerinin hesabını dava sürecinde arayacaktır.

Randevu nedir? Karşılık sözleşmedir. Belirtilen zaman aralığı için karşılıklı uygun olunacağının teyitidir. Yoğunluk bir uygun olmama gerekçesi olamaz, olmamalı.

Türk Net böyle bir açıklamayı kabul ediyorsa zaten ortada çok daha başka bir sıkıntı var demektir. ‘Kurumsal’ ifadesi altı doldurulması gereken ciddi bir sorumluluk.

Eğer yeterince kurumsal iseniz her hizmetin davalık olmadan da işletilecek normal süreçleri olur. Bu yaşadığım(ız) sıkıntının bu süreçlerin Türk Net tarafında da sağlıklı işletilmemesinden kaynaklandığını düşünüyorum.

Şu ‘yasal hakların’ bizi neden mağdur ettiğini ya da nasıl mağdur etmeyeceğini biz de anlayabilsek keşke.

Türk Net’in Türk Telekom ile arasındaki SLA süreçleri hakkında biraz şeffaf bilgi verebilir misiniz? @EFG, @Selcukssn

Türk Telekom kesinlikle ve kesinlikle altyapısına sahip çıkmıyor.Ayrıca genel anlamda yaşanan çoğu arızada topu TurkNet’e atıp sorumluluk almak istemiyor.Şahsen ben arıza süreçlerinin TurkNet tarafından takibinin sağlandığını fakat Telekom taraflı aksama yaşadığını düşünüyorum.

1 Beğeni

bu kısmı biraz daha açabilir misiniz rica etsem.

Kullanıcı tarafından bir arıza kaydı bırakıldığında TurkNet bu işin üzerine düşüyor sorunu çözmeye çalışıyor fakat altyapının durumu hakkında teknik bilgiyi göremediği ve fiziki müdahale gerçekleştiremedigi için işler Telekomun insiyatifine kalıyor.

1 Beğeni

400.000 kadar aboneye hizmet vereceksiniz, altyapınızın teknik durumunu bilemeyeceksiniz gibi bir durum olabilir mi?

Hele ki Teknik Operasyon diye bir departmanınız ve hatta “Telekom ve Altyapı” diye bir biriminiz varsa. (Genel Müdürün Mesajı — TurkNet)

Ben hala bu kadar kurumsallığa rağmen TurkNet — 1000 Mbps'ye Kadar Fiber, Kotasız ve Taahhütsüz İnternet 4. maddesinin neden sağlıklı işletilemediğini sorguluyorum. Takıldığım nokta sonuç değil süreç.

Destek talebiniz TurkNet altyapısı dışında kalan bir sistemle ilgiliyse, saha ve altyapı kontrollerinin yapılabilmesi için bulunduğunuz bölgedeki saha ekiplerini 24 saat içerisinde bilgilendirir ve gelişmeleri sizinle Online İşlemler ve Mobil Uygulama üzerindeki destek kayıtlarım bölümünden ve e-posta yoluyla paylaşırız. Bu destek taleplerini 96 saat içinde sonuçlandırırız.

10:21’de başka bir ISS’e yeni abonelik başvurusu yaptım. Gün içinde etiketlemesi yapıldı, akşam 19:15’te de kurulumu yapıldı. TurkNet Online İşlem Merkezi’den dönüş beklemekten ya da İlçe Telekom Müdürlüğü’ne gidip hesap sormaktan çok çok daha hızlı oldu.

Bir aylık mücadelenin bir günlük çözümünün olması (!)

İkinci bir Türk Net abonelik sürecimin daha olumsuz sonuçlanmasına artık nasip diyorum.

Bugün sabahki ortak çalışma randevusuna gelmeyen Telekom ekiplerinin aynı gün içinde başka bir ISS için etiketlemeye gelmesini sorgulamak ve yasal yollardan gereği yapmak isterseniz bilginiz olsun diye yazayım dedim sayın Türk Net ekibi.

Zaman ayırıp okuyan, yazan, görüşlerini paylaşan her bir arkadaşa da teşekkür ederim.

(Konuyu kapatabiliriz)

2 Beğeni

Hocam boşuna uğraşmayalım mı ? Senin yaşadığın sorunların hepsini ben yaşıyorum. Türknetin hiç bir etkisi yok tt ekipleri de ilgilenmiyor. 5 6 gün oldu arıza kaydını tt sürekli kapatıyor. Eğer sorun çözülmezse ne yapmam gerekiyor diyorum cevap verecek ilgilenecek kimse yok.

Yusuf Bey, başvuru sürecinizi aktardığınız başlıklarınızı okudum. Talihsizlikler baş göstermeye başlamış. Şimdiden kolaylıklar dilerim.

Eğer zamanınız, sabrınız, paranız elverirse 15 güne kadar müsamaha göstermekte fayda var. Ancak bu süreçte de TurkNet Online İşlem Merkezi mesajlarından medet ummanızı da okuyup sinirlerinizi bozmanızı da tavsiye etmem. Donanım Haber Türk Net forumu en hızlı dönüş aldığım mecra oldu. O kanal üzerinden teknik destek doğrudan destek veriyor. Burası daha çok gönüllülük üzerine işliyor (benim gözlemimim).