Merhabalar,
Hat değerlerim aşağıdaki gibi. 2 ay öncesine kadar downstream SNR margin 20-30db arasıydı diye hatırlıyorum. Şuan 7.9db.
Son 2 aydır youtube, netflix vb. stream izlerken arada donma yaşıyorum. Kablolu olarak da test ettim. Kablosuzda zaten unifi ap ac pro var. ap ile aramdaki hız 400-600mbit arası.
7.9db downstream snr margin bunu etkiler mi?
değerleri yorumlayabilir misiniz?
Teşekkürler,
Merhaba atanabilir max hız değerinizi öğrenebilir miyim çünkü sizin snr değeriniz sınırın biraz altında snr değerinin sınırı 8 dB olarak baz alınır muhtemelen fazla miktarda CRC FEC hatası alıyorsunuz.Buda sitelere yavaş girme anlık erişim hızınız etkiliyor.
7.9 bunu etkilemez fazla ama alt yapı ne kadar iyi olduğuna bağlı .
Sanırım başka kişiler internet bağlayınca snr düşmesi oldu.
Modem ne kadar iyi hat ölçümü yapıyor bilmiyorum.
margin 0 ra yakın gösteriyor. Bunun için baya iyi bi alt yapıdasınız demek oluyor yada modem bunu böyle ölçüyor olabilir.
o bütün zyxel modemlerde 0
Merhaba,
Atanabilir max değeri modemim göstermiyor maalesef. VMG1312 şuanki modem. Başka bir öğrenme yolum var mıdır? Bu arada eski modemimde 100mbit üzeri gördüğümü hatırlıyorum.
bu adresten altyapı sorgulama yapıp öğrenebilirsiniz.
Siteye göre bu şekilde. Otoparkta TTNET Fiber kutusu var. Oradan eve bakır geliyor. İ. tesisatta harhangi bir işlem yapmadım şu ana kadar.
Merhaba, hattınıza sanırsam 75 MBPS tanımlanmış, hat değerlerinizi incelediğim zaman Download’da SNR margin düşük fakat büyük ihtimalle modemden kaynaklı da olabilir bu durum.
Hattınıza IPv6 tanımlı mı veya tanımlandıysa aktif mi modeminizde?
Bu sorun ne zamandır var?
Modeminizi 15-20 saniye kapalı tutun ve tekrardan açın.
Orda : attainable net data rate. Yazar bu hat sınırını gösteriyor. Yokmu yazıların altında
Hatayla sana tıkladım
Aslında VMG3312 modemim vardı. DHCP şişmesi sonucu darboğaz yaşayıp kilitlenince elimdeki VMG1312 modemi taktım. IPv6 yok ikisinde de. Ama sorunu yaklaşık 2 aydır yaşıyorum. Hız testi vs yapıyor ve 73mbit hızları görünce sorunun genel olduğunu veya youyube netflix kaynaklı olduğunu düşünüyordum. Ama modem değerlerime yeni baktım. 2 ay kadar önce 7.8db gibi bir değer yoktu asla. çok daha yüksekti.
Şu link üzerinden modeminizi günceller misiniz?
VMG1312-T20B Firmware
modemde gözükmüyor maalesef. eğer sorduğunuz oysa.
Güncellemesi var mış yapın düzelebilir .
hemen linktekini deniyorum. bi 10 dakika kadar int olmayabilir
10 dakika sürmüyor ki güncelleme.
Yani güncellemeyi yapsın tabiki ama yazılımsal olduğunu sanmıyorum daha önceden aynı yazılımla aynı 25 db snr alıyorken 7.8 e düşmesi ya kablodan yada port arızası hat zayıflaması düşük olduğu için kablodan olduğunu sanmıyorum geriye port kalıyor.
yüklü olan yazılım versiyonunuz nedir?
Mevcut Yazılım Versiyonu:V5.30(ABII.0)C0
Modeminizi ankastreye bağlayıp bizimle hat değerlerinizi paylaşır mısınız?