Direkten evime gelen kablo kopuk

Merhaba Turk telekomun direğinden evime gelen kabloda kopma var kablo bütünlüğünü kaybetmiş ve yere doğru sarkmış. Normalde araçlara zarar vermeyecek yükseklikte olan kablo yere şuan bir metre mesafede ve herhangi bir araç geçerse kopması garanti. Şuan internetim stabil değil vfe kopmalar var. Ben bu kablonun değiştirilmesi istiyorum. Turk telekom bunu değiştirir mi? Destek kaydı 46587172

Merhaba, kablonuzun bulunduğu bölgeyi/alanı resimleyin ve TT dilekçe yazıp gönderin. Kablonuz da değişim olmazsa en azından CAT6 FTP bir kablo kullanın ve bağlantınızı YAK1 ile yapın ek olmadan.

Hocam cat 6 çekemem. Kopukluk benim evimde değil direkten bana gelen kabloda ki buna müdahele yetkisi sadece türk telekomun kendisinde.

Sizin altyapı direk + bina ankastresi olarak geçiyor. Evet, TT yetkisi var ama ellemezlerse elektrikçi yardımıyla yapılacağını kendilerine ilet.
DÜZELTİYORUM: Direkten ankastrenize kalın kablo geliyor ve 10/15 damar mı çıkıyor?

1 Beğeni

Direkten ankastreme gelen siyah kablo. İçinde 15 tane değil de 7 tane var sanırım. Bu eski model kablo bana gelen. Ama komşularıma yeni modelini taktılar bunun o daha ince ve 4 damarlı. Bu arada evim apartman değil müstakil ev.

Sadece siz kullanıyorsanız o kabloyu ki müstakil olduğuna göre siz kullanıyorsunuz. Ankastrenizi iptal edebilir ve direkten tek bir kablo çekerseniz daha sağlıklı olacaktır. Ayrıca, hat değerlerini görebilir miyim?

İşte direkten kablo çekme yetkim yok. TurkNet abonesi olunca bu kabloyu çektirene kadar 2 hafta uğraştım. TurkNet kendisi de çekemedi yetkimiz yok diye en son dilekçe vererek hallettim. Direkteki kutuyu oynama yetkim olsa elektrikçi çağırır hallederim ama yapılamıyor maalesef.

Hat değerlerim şöyle:

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 51196 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 8188 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 17
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime : 3:11, 56 secs
DSL activetime :0 min, 23 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 17.0 dB
output power upstream: 6.0 dbm
attenuation downstream: 9.6 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 28.7 dB
output power downstream: 13.7 dbm
attenuation upstream: 1.0 dB

Bu arada ankastrem zaten iptal. Direkten gelen kabloyu yak konnektor kullanarak modeme bağladım. Benim merak ettiğim şey türk telekomun bu kabloyu yenileme yükümlülüğünün olup olmadığı. Sonuçta yetki onlarda.

75 alırsın gibi duruyor dostum aynı değerler bendede var di. 75 yaptırdım

:slightly_smiling_face:

1 Beğeni

Dilekçe oluşturup direkten direk modeminize kablo çekilmesi gerektiğini söyleyin. Yapmazlarsa direkten hattı elektrikçi ile çekmekten başka şansınız yok.


Değerler gayet iyi 75mb pakete geç.


Değerlerin de kopma sebebiyet verecek bir sorun yok ama modeminizi kapatıp açın 1 gün sonra aynı değerleri tekrar paylaşın, CRC-FEC hatalarına bakalım…

1 Beğeni

O kopuk olan kablo siyah tt nin çektiğimi.
Pardon yeni okudumda

Evet Turk telekomun çektiği kablo. Turknette destek kaydı açtım bakalım. yenilenmez ise il müdürlüğüne gidip dilkçe vereceğim.

anlık olarak hat değerleri.

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 51196 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 8188 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 5673
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :3 min, 11 secs
DSL activetime :0 min, 23 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 1.8 dB
output power upstream: 8.2 dbm
attenuation downstream: 11.3 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 22.2 dB
output power downstream: 13.6 dbm
attenuation upstream: 3.1 dB

Edit: Daha kötüsünü de gördüm

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 51196 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 8188 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 57065
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :12 min, 35 secs
DSL activetime :0 min, 23 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: -2.2 dB
output power upstream: 8.2 dbm
attenuation downstream: 11.3 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 22.4 dB
output power downstream: 13.6 dbm
attenuation upstream: 3.1 dB

daha önce attığın değerlerle aynı değil. yeni taktığın kabloya birşey mi oldu

Merhaba @uzaysan, direkten evinize kadar diretk kablo geliyor sanırım. Arada ankastre kutusu yok diye anlıyorum. Bu ve buna benzer durumlarda müdahale alanı TT sorumluğunda oluyor. TurkNet veya farklı bir İSS ne yazık ki müdahale edemiyor.

Siz yapmanız gerekenleri yapmışsınız. Kaydınızı oluşturmuşsunuz. Şimdi bizim arka planda sizin için çalışan ve yardımcı olan netuzman arkadaşlarım TT tarafına bu durumu ileterek çözüm için kısa sürede işlem sağlamasını isteyeceklerdir. Süreci hızlandırmak isterseniz bölgenizde bulunan TT müdürlüğüne giderek durumu siz yüz yüze iletebilirsiniz.

Biz bu aşamada size yardımcı olabilmek için elimizden geleni yapıyor olacağız. Bu konuda aklınız kalmasın. Eğer bir sorun ile karşılaşırsanız veya süreç beklenenden uzun sürerse bana özel mesaj üzerinden istediğiniz zaman ulaşabilirsiniz.

1 Beğeni

@CKLasT Aynı kablo. Ama kopukluk olduğu için bazen iyi bazen kötü.

maalesef telefonla arayan arkadaş sizin dediklerinizin tersini söyledi. bana telefonda turknetin yapacak bir şeyi olmadını ve bunu kendim müdürlüğe dilekçe vererek çözmem gerektiğini söyledi. Ben de iş emri de mi veremiyosunuz diye sorduğumda sadece arıza durumunda verebildiklerini kablo için veremeyeceklerini ve bunu kendim halletmem gerektiğini söylendi telefonda.

Ama şuan siz bunun turk telekoma iletileceğini söylüyorsunuz. Hangisi doğru acaba? Eğer ilk mesajımdaki destek kaydına bakarsanız (46587172) çözüldü olarak kapatıldığını da görürsünüz.

1 Beğeni

Ben şimdi açtığınız kayıt üzerinden arkadaşlarıma ulaşarak süreç hakkında size yardımcı olmaları gerektiğini tekrar söyleyeceğim. Ancak arkadaşlarım ve benimde size söylediğim gibi süreci hızlandırmak için TT müdürlüğüne durumu iletin.

1 Beğeni

Bir işim çıkmazsa yarın dilekçe veririm il müdürlüğüne.

2 Beğeni

Bende konu hakkında bir gelişme olursa size bilgi veririm.

teşekkür ederim. ____

2 Beğeni