Çözülemeyen Paket Kaybı Problemi

Merhaba,

Yaklaşık 1 aydır, günde 5-6 defa yaşanan ve 1-2 dakika süren paket kaybı probleminden muzdaribim. Destek kaydı oluşturdum, ancak son gelinen noktada modem veya alt yapı problemi olarak yönlendiriliyorum, çözüm sunmak için atılan bir adım göremiyorum.

Problem esnasında ping cevapları şu şekilde gözükmekte:

Farklı bir forumda benimle benzer sorunu yaşayan bir TurkNet kullanıcısına denk geldim. Mesaj attım ve farklı mahallelerde hizmet almamıza rağmen aynı santrale bağlı olduğumuzu öğrendik. Daha da önemlisi bu şekilde internet erişim kesintilerini saniyesi saniyesine aynı anda, aynı şekilde yaşıyoruz. Bu önemli bilgi ne yazık ki OİM tarafında görmezden gelinmekte, nasıl ilerleyebilirim acaba?

Merhaba, kablolu ve kablosuz olarak hız testi yapıp bizimle değerlerinizi paylaşmanızı isteyeceğim. Hız testlerinden sonra, modeminizin arayüzünden bizimle DSL değerlerinizi paylaşır mısınız?

Yaklaşık 5 yıldır 75 Mbit/s olarak hizmet almaktaydım, problem süresince denemek amacıyla 50 Mbit/s 'ye düşürüldü:

Screenshot 2022-04-28 205117

Hat değerlerim:

Merhaba, hız testi sonucunuzda bir sorun göremiyorum fakat DSL panelinizde upload kısmında hat zayıflamanız çok yüksek ve ayrıca mevcut hızınız max hızınızdan yüksek olduğunu görüyorum. Kopma sorunlarını yani paket kayıplarını modemin CRC veya FEC üretmesinden dolayı yaşıyor olabilirsiniz ayrıca hat zayıflamasının da buna neden olabileceğini unutmayalım.

Hat zayıflaması neyden kaynaklanabilir?
Hat zayıflamasının oluşmasının birçok nedeni olabilir bunları aşağıda sıralıyorum,

  • Kabloda ek, paslanma veya oksitlenme hat zayıflamasına neden olabilir.
  • İç tesisatın eski olması yani kabloların yıpranmış olması da buna neden olabilir.
  • Kabloların kırılması ve ezilmesi hat zayıflamasına neden olabilir.
  • Alt yapınızın eski olmasından dolayı hat zayıflamanızda yükselme olabilir.

Elbette birçok sebep eklenebilir fakat genelde yaşanmış olarak bunları söyleyebilirim. Modeminizi ankastreye bağlayıp DSL değerlerinizi incelemeniz güzel olabilir yani ankastreye bağladığınız zaman sorun görünüyor da sadece evinizde sorun görünüyorsa sorunun neyden kaynaklı olduğunu anlayabiliriz veya elektirikçiye iç tesisatı kontrol ettirmenizde fayda var.

DSL panelinin olduğu yerde CRC ve FEC hatalarınızın görünmesi gerekiyor, rica etsem onları da bizimle paylaşır mısınız?

CRC/FEC bilgisi için ayrı bir sayfa yok ne yazık ki, hat değerleri ekran görüntüsündeki Hatalar (Pkts) kısmını iletebilirim, upload ve download tarafında 0 olmak üzere.

Aldığım hızın değiştirilmesi konusunda ayrıca bilgilendirilmedim, ancak deneme amaçlı yapıldığını düşünüyorum. Nitekim biraz önce modemi yeniden başlattığımda alışık olduğum değerlere geri döndü:

Abonelik başlagıcından beri bu şekilde bir problem yaşamadım, hat değerlerim de hep bu seviyelerdeydi.

Ancak farz edelim ki modem tarafında veya iç tesisatta problem yaşıyorum, bu durum paket kayıplarına sebep oluyor. İlk mesajda belirttiğim gibi ikinci bir TurkNet abonesi ile iletişim hâlindeyim, farklı bir mahallede hizmet alan. Kendisi ile her internet erişimi problemi sonrasında görüştüğümüzde aynı anda problemin başlayıp, aynı anda bittiğine onlarca defa şahit olduk. Bu durum problemin kaynağının iki (veya belki de daha çok) aboneyi birleştiren ortak bir noktada olduğuna işaret etmez mi?

Ulaşılabilir hızı daha fazlayken 8 snr da hat 58mbps ile buluşur, daha sonra kapasite düşerse eğer bu durum oluşuyor.

Büyük ihtimalle bulunduğunuz bölgede alt yapı sorunu var. @EFG bey bu konuda size yardımcı olacağını düşünüyorum ve olayı yakından takip edeceğini düşünüyorum.

Paket kaybını ben de çok yaşadım sorunu FİBER’in gelmesiyle çözebildim. Fiber geleceği için çok üzerine düşmemiştim açıkçası.

Bakır kablolara göre fiber optik kablolarda kayıp yaşama oranı çok nadir bir olay diyebilirim.

1 Beğeni

İnternet çıkışı bu şekilde aksayınca ne yazık ki ne iş yapıyorsanız yarım kalıyor, bir şey indiriyorsanız iptal oluyor, görüşme yapıyorsanız oradan düşüyorsunuz, evden çalıştığım için büyük problem oluşturuyor. Mümkün mertebe TurkNet ile çözüm bulmak istiyorum ancak şimdiye kadar olumlu bir adım atılamadı.

Merhaba,

@EFG , yardımcı olabilecek misiniz lütfen, destek kaydı üzerinden sürekli aynı cevaplar gelmeye başladı, problem devam etmekte.

Sorunum hâlen çözülmüş değil, @Darkcrak @EFG konu ile ilgilenebilir misiniz?

Tekrardan merhaba, özel mesaj olarak bana açmış olduğunuz aktif destek kayıt numaranız ile müşteri numaranızı bana yazar mısınız?

Özel mesaj üzerinden ilettim, teşekkürler.

İlk mesajda bahsettiğim, benimle aynı sorunu yaşayan ikinci TurkNet kullanıcısı çözüm bulunamaması sebebiyle farklı bir servis sağlayıcısına geçmek durumunda kaldı. Ancak mevcut durumda da problemi devam etmekte.

Bu durum problemin Türk Telekom kaynaklı olduğu fikrini güçlendirdi. TurkNet’in kendisine iş yaptırmakta zorlanırken, üstüne Türk Telekom ile ortak bir çalışma yürütmelerini gerektiğini anlatabilmek için tavsiyesi olan var mı acaba?

Anladım ki fiyat değişikliğine gitmek ve her ayın faturasını göndermek konularında gösterilen çeviklik ve özenti, müşterinin yaşadığı problemi gidermek konusunda aynı şekilde gösterilmiyormuş.

Üç aydır paket kaybı problemim devam ediyor, Online İşlem Merkezi hâlen aynı cevaplar ile oyalama amacıyla çalışıyor, forum tarafında geri dönüş yapan bile olmadı; nasıl olsa ay sonunda faturası kesiliyor, eksiksiz ödemesi yapılıyor.

Bir müşteriye bu kadar kötü muamele yapılabilir, zamanı harcanabilir. Artık kesinlikle TurkNet’i önermiyorum, söylendiği gibi problem yaşadığınız anda yarı yolda bırakılıyormuşsunuz, gerçekten yazıklar olsun.

Merhabalar, yaşadığınız sorun için üzgünüm. Son açılmış destek kaydınızın numarasını benimle paylaşır mısınız?